anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

[12.07] Pytasz i wiesz - obsługa klienta

la_nika
Moderatorka
Moderatorka

Dziękujemy za udział w webinarze z serii Pytasz i wiesz!

W tym wątku znajdziecie zapis wszystkich pytań i odpowiedzi jakie pojawiły się podczas webinaru.
Jeśli macie dodatkowe pytania, zadajcie je tutaj, do piątku będzie tu dla Was dostępny Ekspert Allegro - Łukasz Pawłyszyn.  

la_nika_0-1656402789314.jpeg


@l_pawlyszyn szkoli i doradza w tematyce Customer Experience prowadząc warsztaty, mentoringi, spotkania coachingowe, a także webinaria i kursy online dotyczące E-commerce. Jest entuzjastą fantastycznej obsługi Klienta - kolekcjonuje efekty WOW oraz pracuje nad wyeliminowaniem efektów SZAŁ. Pomaga w udoskonalaniu procesów oraz kompetencji managerskich i obsługowych w celu dostarczenia Klientom i Partnerom pozytywnych doświadczeń w każdym kontakcie z Allegro.

Podczas webinaru pojawiło się bardzo dużo pytań, dlatego poprosimy Was o cierpliwość. Zapis z webinaru i wszystkie odpowiedzi zostaną opublikowane w przyszłym tygodniu.
 
Do piątku (15.07) możecie jeszcze zadać pytanie naszemu Ekspertowi w tym wątku 🙂 

   Monika
   Moderatorka

   Jak dostawa na czas - to Allegro!
   Wybieraj spośród tysięcy produktów i zamawiaj z dostawą przed Świętami.
oznacz moderatorów
87 ODPOWIEDZI 87

ko_alka
Była Moderatorka
Była Moderatorka

[Pytanie z webinaru]

Odbieram telefon i kupujący krzyczy, że nie dostał paczki, a to nie moja wina. Jak nie dać się wyprowadzić z równowagi? Jak zminimalizować emocje u siebie i u innych, aby nie powiedzieć za dużo?

oznacz moderatorów

l_pawlyszyn
Ekspert Allegro.pl

Po pierwsze - nie odpowiadać w emocjach.

Po drugie - zastosować wolniejsze tempo wypowiedzi i niższy tembr głosu

Po trzecie - stosować komunikację nieantagonistyczną, mechanizm empatycznej akceptacji aby dzięki temu wygasić negatywne emocje u rozmówcy

oznacz moderatorów

ko_alka
Była Moderatorka
Była Moderatorka

[Pytanie z webinaru]

Czy/jak mierzyć satysfakcję kupujących? Jakie są praktyki w tym temacie?

oznacz moderatorów

l_pawlyszyn
Ekspert Allegro.pl

Pytania satysfakcji po danym kontakcie: np. skala 1-5 + pytania otwarte

Metodyka NPS | FCR | CSAT

oznacz moderatorów

ko_alka
Była Moderatorka
Była Moderatorka

[Pytanie z webinaru]

Trudny klient i reklamacje - jak radzić sobie z tym tematem?

oznacz moderatorów

l_pawlyszyn
Ekspert Allegro.pl

Każdą reklamację należy traktować jak prezent. Trudny Klient jest wynikiem trudnej sytuacji, której trzeba się przyjrzeć biorąc pod lupę wszystkie bodźce uruchamiające negatywną reakcje.

oznacz moderatorów

ko_alka
Była Moderatorka
Była Moderatorka

[Pytanie z webinaru]

Zamierzam sprzedawać produkty dedykowane dla seniorów, na co zwrócić uwagę w kontekście potencjalnego kontaktu z ich strony, jaki to jest klient?

oznacz moderatorów

l_pawlyszyn
Ekspert Allegro.pl

Preferowana forma wyboru kanału kontaktu: kanał telefoniczny

Duża potrzeba empatyzowania i zwrócenia uwagi na wspierającą atmosferę  rozmowy.

Wysoka lojalność.

Bezpieczeństwo - np. preferowanie zapłaty z odbiorem osobistym

oznacz moderatorów

ko_alka
Była Moderatorka
Była Moderatorka

[Pytanie z webinaru]

Klienci nie czytają maili ze zrozumieniem, czy opisu ofert, a później są zaskoczeni co kupili. Co można z tym zrobić?

oznacz moderatorów

l_pawlyszyn
Ekspert Allegro.pl

Zachęcam do zapoznania się z regułami tzw. “Prostego języka”, których zastosowanie zwiększa w istotny sposób skuteczność przekazu wiadomości mailowych.

oznacz moderatorów

ko_alka
Była Moderatorka
Była Moderatorka

[Pytanie z webinaru]

Czy w dobie obecnych trendów i najmłodszego pokolenia przechodzić od razu na Ty i pisać swobodnie?

oznacz moderatorów

l_pawlyszyn
Ekspert Allegro.pl

Stosować mirroring i personalizację oraz zwrócić uwagę na asynchroniczność komunikacji z ich strony.

oznacz moderatorów

ko_alka
Była Moderatorka
Była Moderatorka

[Pytanie z webinaru]

Nie ma czasu odbierać każdy dzwoniący telefon, a potem pretensje kupujących, że nikt nie odbiera. Czy nie lepiej zostawić samego e-maila do kontaktu?

oznacz moderatorów

l_pawlyszyn
Ekspert Allegro.pl

Klienci lubią mieć wybór. Z telefonu najczęściej korzystają aby zaadresować pilną kwestię lub są to osoby z pokolenia silver (55+) dla których to jest naturalny kanał kontaktu.

oznacz moderatorów

ko_alka
Była Moderatorka
Była Moderatorka

[Pytanie z webinaru]

Jaka jest najlepsza obsługa klienta? Top of the top. Czy jest w ogóle coś takiego?

oznacz moderatorów

l_pawlyszyn
Ekspert Allegro.pl

“Najlepsza obsługa klienta to taka, która nie jest potrzebna”

oznacz moderatorów

ko_alka
Była Moderatorka
Była Moderatorka

[Pytanie z webinaru]

Jaka jest Państwa propozycja obsługi klienta, który nadużywa prawa do zwrotu konsumenckiego (zwraca towar używany i oczekuje pełnego zwrotu wpłaty) i następnie wystawia negatywną opinię?

oznacz moderatorów

l_pawlyszyn
Ekspert Allegro.pl

Zgodnie z ustawą o prawach konsumenta, Sprzedający może pociągnąć do odpowiedzialności za zmniejszenie wartości produktu, które wynika z korzystania z niego w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia jego cech:

Art. 34 [Zwrot rzeczy, zmniejszenie wartości rzeczy]

(…)

  1. Konsument ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości rzeczy będące wynikiem korzystania z niej w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania rzeczy, chyba że przedsiębiorca nie poinformował konsumenta o prawie odstąpienia od umowy zgodnie z wymaganiami art. 12 ust. 1 pkt 9.

Oczywiście nawet bardzo zniszczone produkty mają jakąś wartość, dlatego ta kwota powinna zostać oszacowana realnie, np. posiłkując się opinią rzeczoznawcy.

Kupujący ma prawo zwracać ile razy chce, a Sprzedający ma prawo obniżyć wartość zwrotu.

Na co warto zwrócić uwagę komunikacyjnie budując pozytywny CX: Zwiększenie zrozumienia, empatyzacja, nakreślenie kontekstu oraz eliminacja słów antagonistycznych.

oznacz moderatorów

pinsplash
#21 Demiurg#

@l_pawlyszyn samozaoranie level hard : Oczywiście nawet bardzo zniszczone produkty mają jakąś wartość, dlatego ta kwota powinna zostać oszacowana realnie, np. posiłkując się opinią rzeczoznawcy. Był na forum przykład zniszczonych, przepoconych roboczych butów - już widze tłumy chętnych ustawiających się po kupno. Lub zaplamiona pościel, lub połamane okulary..... itp itd... Chyba masz świadomość że w niektórych wypadkach to sprzedający musi DOPŁACIĆ za utylizację takiego zwrotu?

_______
BRÓSLI
oznacz moderatorów