Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Dziękujemy za udział w webinarze z serii Pytasz i wiesz!
W tym wątku na pytania dotyczące zwrotów na Allegro odpowie Ekspertka -Katarzyna Stasiuk. Znajdziecie tutaj też wszystkie pytania i odpowiedzi jakie pojawią się podczas webinaru, aby zawsze mieć je pod ręką.
@k_stasiuk w Allegro pracuje ponad 4 lata. Na co dzień wspiera naszych sprzedających w rozwoju na Allegro i Allegro Lokalnie. Pomaga w rozwiązywaniu spraw pozakupowych, m.in. w Dyskusjach czy komentarzach. Wyjaśnia naszym partnerom, jakie są ich prawa, ale też obowiązki wynikające z przepisów Kodeksu Cywilnego oraz Ustawy o prawach konsumenta.
Zachęcamy do zadawania pytań!
Mamy od Was bardzo dużo pytań, dlatego poprosimy o cierpliwość. W ciągu najbliższych dni będziemy publikować pytania i odpowiedzi z webinaru.
[Pytanie z webinaru]
Co jeśli klient nie odebrał paczki z paczkomatu, ale nie odstąpił od umowy, nie ma z nim kontaktu i przez np 2 miesiące nie można uzyskać odpowiedzi czy rezygnuje z zamówienia? Powinniśmy wysłać jeszcze raz czy możemy założyć że rezygnuje?
W takiej sytuacji warto mailowo wyznaczyć kupującemu czas w jakim ma odebrać zamówienie z zastrzeżeniem, że jeśli tego nie uczyni, wówczas sami Państwo anulujecie transakcje, czyli odstępujecie od tej umowy. W takiej sytuacji należy zwrócić kupującemu pieniądze (najlepiej przez Allegro Finanse), jeśli była to płatność z góry.
[Pytanie z webinaru]
Co powinniśmy zrobić w sytuacji, gdy klient nie odebrał paczki z paczkomatu, ale płacił za wysyłkę? Zwracamy środki za wysyłkę?
Jeśli kupujący odstąpił od umowy, choć wcześniej nie odebrał paczki, wówczas zwraca się to co mówi ustawa, czyli koszt towaru plus koszt najtańszej przesyłki w ofercie.
[Pytanie z webinaru]
Klient nie odebrał opłaconej przesyłki. Przesyłka wraca do nas. Całkowity brak kontaktu z klientem. Zero odpowiedzi na maile i telefony. Co robić dalej?
Jeśli kupujący nie reaguje, to nadal należy wysłać mail i wyznaczyć kupującemu czas w jakim ma odebrać zamówienie z zastrzeżeniem, że jeśli tego nie uczyni, wówczas sami Państwo anulujecie transakcje, czyli odstępujecie od tej umowy. W takiej sytuacji należy zwrócić kupującemu pieniądze (najlepiej przez Allegro Finanse).
[Pytanie z webinaru]
Kto powinien zapłacić za odesłanie towaru, który kupujący przez pomyłkę przesłał do nas?
Skoro do pomyłki doszło ze strony kupującego, wówczas on powinien ponieść koszt zwrotu niewłaściwego produktu.
[Pytanie z webinaru]
Oferuję kupującym bez smarta darmową wysyłką pocztą, czy mogę nie zwracać pieniędzy za wysyłkę jeśli klient wybierze inny sposób dostawy?
Zakładam, że sytuacja będzie dotyczyć odstąpienia od umowy na podstawie art. 27 ustawy o prawach konsumenta.
Otóż jeśli w ofercie oferuje się bezpłatną opcję dostawy towaru (w postaci np. listu poleconego za 0 złotych) i nie wynika to z usługi Smart, wówczas należy traktować taką opcję jako najtańszy zwykły sposób dostarczenia rzeczy. Czyli, jeżeli konsument z opcji sklepu wybrał opcją odpłatną (np. przesyłkę kurierską w cenie 15 złotych), to po odstąpieniu przez niego od umowy sprzedawca nie jest zobowiązany do zwrotu tych kosztów, skoro w ofercie ma np. list polecony za 0 zł (bez Smart).