anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

[9.08] Pytasz i wiesz - zwroty na Allegro

mr_oma
Była Moderatorka
Była Moderatorka

Dziękujemy za udział w webinarze z serii Pytasz i wiesz!

W tym wątku
 na pytania dotyczące zwrotów na Allegro odpowie Ekspertka -Katarzyna Stasiuk. Znajdziecie tutaj też wszystkie pytania i odpowiedzi jakie pojawią się podczas webinaru, aby zawsze mieć je pod ręką.

mr_oma_0-1658816806050.jpeg

@k_stasiuk w Allegro pracuje ponad 4 lata. Na co dzień wspiera naszych sprzedających w rozwoju na Allegro i Allegro Lokalnie. Pomaga w rozwiązywaniu spraw pozakupowych, m.in. w Dyskusjach czy komentarzach. Wyjaśnia naszym partnerom, jakie są ich prawa, ale też obowiązki wynikające z przepisów Kodeksu Cywilnego oraz Ustawy o prawach konsumenta.

Zachęcamy do zadawania pytań!

Mamy od Was bardzo dużo pytań, dlatego poprosimy o cierpliwość. W ciągu najbliższych dni będziemy publikować pytania i odpowiedzi z webinaru. 

   Maja
   Moderatorka


   _____________
   Daj znać, co myślisz o Allegro Gadane i wypełnij ankietę! 🙂
oznacz moderatorów
129 ODPOWIEDZI 129

la_nika
Moderatorka
Moderatorka

[Pytanie z webinaru]
Co jeśli klient nie odebrał paczki z paczkomatu, ale nie odstąpił od umowy, nie ma z nim kontaktu i przez np 2 miesiące nie można uzyskać odpowiedzi czy rezygnuje z zamówienia? Powinniśmy wysłać jeszcze raz czy możemy założyć że rezygnuje?

 

   Monika
   Moderatorka

   Dołącz do naszych licytacji charytatywnych dla powodzian.
   Razem możemy więcej!
oznacz moderatorów

k_stasiuk
Ekspert Allegro.pl

W takiej sytuacji warto mailowo wyznaczyć kupującemu czas w jakim ma odebrać zamówienie z zastrzeżeniem, że jeśli tego nie uczyni, wówczas sami Państwo anulujecie transakcje, czyli odstępujecie od tej umowy. W takiej sytuacji należy zwrócić kupującemu pieniądze (najlepiej przez Allegro Finanse), jeśli była to płatność z góry.

oznacz moderatorów

la_nika
Moderatorka
Moderatorka

[Pytanie z webinaru]
Co powinniśmy zrobić w sytuacji, gdy klient nie odebrał paczki z paczkomatu, ale płacił za wysyłkę? Zwracamy środki za wysyłkę?

   Monika
   Moderatorka

   Dołącz do naszych licytacji charytatywnych dla powodzian.
   Razem możemy więcej!
oznacz moderatorów

k_stasiuk
Ekspert Allegro.pl

Jeśli kupujący odstąpił od umowy, choć wcześniej nie odebrał paczki, wówczas zwraca się to co mówi ustawa, czyli koszt towaru plus koszt najtańszej przesyłki w ofercie.

oznacz moderatorów

la_nika
Moderatorka
Moderatorka

[Pytanie z webinaru]
Klient nie odebrał opłaconej przesyłki. Przesyłka wraca do nas. Całkowity brak kontaktu z klientem. Zero odpowiedzi na maile i telefony. Co robić dalej?

   Monika
   Moderatorka

   Dołącz do naszych licytacji charytatywnych dla powodzian.
   Razem możemy więcej!
oznacz moderatorów

k_stasiuk
Ekspert Allegro.pl

Jeśli kupujący nie reaguje, to nadal należy wysłać mail i wyznaczyć kupującemu czas w jakim ma odebrać zamówienie z zastrzeżeniem, że jeśli tego nie uczyni, wówczas sami Państwo anulujecie transakcje, czyli odstępujecie od tej umowy. W takiej sytuacji należy zwrócić kupującemu pieniądze (najlepiej przez Allegro Finanse).

oznacz moderatorów

la_nika
Moderatorka
Moderatorka

[Pytanie z webinaru]
Kto powinien zapłacić za odesłanie towaru, który kupujący przez pomyłkę przesłał do nas?

   Monika
   Moderatorka

   Dołącz do naszych licytacji charytatywnych dla powodzian.
   Razem możemy więcej!
oznacz moderatorów

k_stasiuk
Ekspert Allegro.pl

Skoro do pomyłki doszło ze strony kupującego, wówczas on powinien ponieść koszt zwrotu niewłaściwego produktu.

oznacz moderatorów

la_nika
Moderatorka
Moderatorka

[Pytanie z webinaru]
Oferuję kupującym bez smarta darmową wysyłką pocztą, czy mogę nie zwracać pieniędzy za wysyłkę jeśli klient wybierze inny sposób dostawy?

   Monika
   Moderatorka

   Dołącz do naszych licytacji charytatywnych dla powodzian.
   Razem możemy więcej!
oznacz moderatorów

k_stasiuk
Ekspert Allegro.pl

Zakładam, że sytuacja będzie dotyczyć odstąpienia od umowy na podstawie art. 27 ustawy o prawach konsumenta.

Otóż jeśli w ofercie oferuje się bezpłatną opcję dostawy towaru (w postaci np. listu poleconego za 0 złotych) i nie wynika to z usługi Smart, wówczas należy traktować taką opcję jako najtańszy zwykły sposób dostarczenia rzeczy. Czyli, jeżeli konsument z opcji sklepu wybrał opcją odpłatną (np. przesyłkę kurierską w cenie 15 złotych), to po odstąpieniu przez niego od umowy sprzedawca nie jest zobowiązany do zwrotu tych kosztów, skoro w ofercie ma np. list polecony za 0 zł (bez Smart).

oznacz moderatorów