Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Dzień dobry,
użytkownik Bogusław (artclub2) kupił wystawiony przezemnie telefon a następnie wysłał w czacie zrzut ekranu na którym widnieje informacja od allegro o konieczności podania adresu email do sprzedawcy do potwierdzenia sprzedaży.
Jest to najpewniej próba oszustwa. Czy mam rację?
Pozdrawiam
Daniel
Tak, masz rację. Nic nie podawaj bo to próba wyłudzenia danych i oszustwa.
Dzięki, za odpowiedź.
Tak ,to próba wyłudzenia danych i dostępu do twojego konta.
@danielysz Zablokowaliśmy już konto tego klienta.
Screenshot popularny, też taki dostałem. Zgłoszone do Allegro, użytkownik Anna (mych28).
Składnia "Płatne!" sugeruje rosyjskojęzycznych "hakerów";)))
Uważajcie!
@Chaffinch Zabezpieczyliśmy to konto. Dziękuję za sygnał.
Dziękuję. Przedmiot wystawiłem ponownie (szkoda, że trzeba od początku dodawać zdjęcia). Tym razem sprzedaż została zablokowana do płatności przez wojciechz61 (Wojciech Zmyślony). Już po nazwie można domniemywać, że to ta sama farma. I z tej okazji trzy pytania:
1. Jaki jest czas blokady na płatność?
2. Czy po rozwiązaniu zgłoszenia oszustwa / braku płatności oferta może być automatycznie aktywowana ponownie? Moim zdaniem, bardzo powinna.
3. Skala działania oszustów jest jak widać olbrzymia. To moja pierwsza próba sprzedaży na Lokalnie, ale poważnie wątpię w jego skuteczność. Czy Państwo planujecie w najbliższym czasie realne działania naprawcze? #SOA są słabe...
Pozdr,
MZ
@Chaffinch Jeśli chodzi o czas oczekiwania na wpłatę i automatyczne wznowienie - wszystko działa tutaj jak przy każdym innym zamówieniu.
Zapewniam, że zależy nam na tym, żeby wyeliminować wszelkiego rodzaju próby oszustw lub wyłudzenia danych. Niestety nie jest to łatwe zadanie i nie zawsze udaje nam się zapobiec takim przypadkom.
Jednak #SOA 😞
To jaki jest ten czas oczekiwania na wpłatę, jeśli można?
@Chaffinch 5 dni.
@nat_not, w ten sposób oszuści praktycznie blokują sprzedaż na wiele dni. Jak pisałem wcześniej, blokada zakupu przez konto wojciechz61 (Wojciech Zmyślony) jest prawdopodobnie konsekwencją wcześniejszej blokady po próbie oszustwa przez Anna (mych28). Fejkowych kont jest pewnie mnóstwo.
Proszę o radę, czy mogę np. po kilku godzinach bez zapłaty anulować sprzedaż?
I luźna dygresja: szkoda, że nie próbujecie Państwo rozwiązać problemu systemowo. Dysponujecie narzędziami, wiedzą, adresami IP itd. Takie sytuacje jak opisana czynią Państwa serwis nieużytecznym.
To jest niesamowite, też wystawiłem telefon jeszcze raz i znów został kupiony przez oszusta tym razem o niku Elżbieta (elana33). Znów ten sam screen został mi przysłany. Zgłoszenie poszło do allegro. Informacja zwrotna, że podjęto kroki i wszystko fajnie ładnie, ale telefonu nie sprzedałem. Też wystawiłem przedmiot pierwszy raz. I zastanwiam się czy nie ostatni. Albo wystawię ogłoszenie bez kup teraz, tylko wtedy ludzie będą je omijać (ja w większości tak robię) albo wrzucę na **piiip**a z odbiorem osobistym i tyle.