anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Allegro protect

oracz
#8 Zapaleniec#

Mam pytanie jakim prawem Allegro obciążyło mnie kwota 50% bez mojej zgody skoro klient nie zwrócił przedmiotu ani nie umie się z nim obsługiwać.

 

oznacz moderatorów
29 ODPOWIEDZI 29

ImPROter
#9 Pomysłodawca#

Czy możesz wkleić całą treść dyskusji?

Z tego co widzę 16.01 klient pisze ze chciałby zwrócić przedmiot (nie wiemy co to za przedmiot i czy w ogole prawo zezwala Ci na nieprzyjmowanie zwrotu w tej sytuacji).

Aczkolwiek samo zgłoszenie chęci zwrotu to jeszcze nie zgłoszenie reklamacji, akurat zwrot i reklamacja to dwa inne pojęcia, dlatego w mojej ocenie, napisanie o zwrocie nie może rozpoczynać procesu reklamacji.

Dopiero 2.02.24, klient pisze ze urządzenie się nie włącza, więc 14 dni na rozpatrzenie reklamacji jeszcze nie minęło.

Ktoś pisał wcześniej ze w przypadku reklamacji musisz pokryć koszty wysyłki, owszem musisz, ale dopiero po uznaniu reklamacji. prawo nie nakazuje Ci wysyłać etykiety do klienta, gdy tylko zgłosi Ci reklamację.

oznacz moderatorów

az1rael
#21 Demiurg#

@ImPROter ustawa zmieniła się w styczniu 2023

Art.  43d.  [Uprawnienia konsumenta w przypadku braku zgodności z umową]
1. 
 Jeżeli towar jest niezgodny z umową, konsument może żądać jego naprawy lub wymiany.
2. 
 Przedsiębiorca może dokonać wymiany, gdy konsument żąda naprawy, lub przedsiębiorca może dokonać naprawy, gdy konsument żąda wymiany, jeżeli doprowadzenie do zgodności towaru z umową w sposób wybrany przez konsumenta jest niemożliwe albo wymagałoby nadmiernych kosztów dla przedsiębiorcy. Jeżeli naprawa i wymiana są niemożliwe lub wymagałyby nadmiernych kosztów dla przedsiębiorcy, może on odmówić doprowadzenia towaru do zgodności z umową.
3. 
 Przy ocenie nadmierności kosztów dla przedsiębiorcy uwzględnia się wszelkie okoliczności sprawy, w szczególności znaczenie braku zgodności towaru z umową, wartość towaru zgodnego z umową oraz nadmierne niedogodności dla konsumenta powstałe wskutek zmiany sposobu doprowadzenia towaru do zgodności z umową.
4. 
 Przedsiębiorca dokonuje naprawy lub wymiany w rozsądnym czasie od chwili, w której przedsiębiorca został poinformowany przez konsumenta o braku zgodności z umową, i bez nadmiernych niedogodności dla konsumenta, uwzględniając specyfikę towaru oraz cel, w jakim konsument go nabył. Koszty naprawy lub wymiany, w tym w szczególności koszty opłat pocztowych, przewozu, robocizny i materiałów, ponosi przedsiębiorca.
5. 
 Konsument udostępnia przedsiębiorcy towar podlegający naprawie lub wymianie. Przedsiębiorca odbiera od konsumenta towar na swój koszt.
6. 
 Jeżeli towar został zamontowany przed ujawnieniem się braku zgodności towaru z umową, przedsiębiorca demontuje towar oraz montuje go ponownie po dokonaniu naprawy lub wymiany albo zleca wykonanie tych czynności na swój koszt.
7. 
 Konsument nie jest zobowiązany do zapłaty za zwykłe korzystanie z towaru, który następnie został wymieniony.
 
Towar to jakieś urządzenie elektroniczne wykonane na zamówienie
oznacz moderatorów

ImPROter
#9 Pomysłodawca#

Faktycznie, zwracam honor. 

W dalszym ciągu jednak twierdzę, że samo napisanie o chęci zwrotu towaru nie rozpoczyna procesu reklamacji. Nie została nawet wymieniona żadna niezgodność towaru z umową (przynajmniej na tym wklejonym fragmencie tekstu)

 

Czy jeśli klient otworzy mi dyskusje w której napisze "dzień dobry", a następnie po kilku dniach "telewizor się nie wlacza" to mam się uwarunkować w ciągu 14 dni od pierwszej wiadomości? Jedynie z racji na to że dzieje się to w dyskusji?

oznacz moderatorów

az1rael
#21 Demiurg#

@ImPROter bo nie rozpoczyna ale tu uwaga konsultant podjął decyzję na podtswie tego co strony wymieniały miedzy sobą w dyskusji a nie miał wglądu do tego co pisano w wiadomościach allegro, nie wiadomo czy kupujący nie podał jakiegoś powodu reklamacji w wiadomości przez panel allegro wcześniej i potem nie przesłał tego screenshoota w formularzu ale jeśli nie to decyzja reklamacyjna powinna być wydana w terminie do 10dni

oznacz moderatorów

ImPROter
#9 Pomysłodawca#

Też wydaje mi się że sprzedawca nie dzieli się z nami wszystkimi faktami, dlatego poprosiłem o całość zapisu rozmowy.

Czemu tylko 10 dni na podjęcie decyzji? piszesz o dniach roboczych, czy o 10 dniach ogółem?

oznacz moderatorów

az1rael
#21 Demiurg#

Mam na mysli 2 luty adnotacje nie wlacza sie wczoraj byl 6 luty czyli minelo 4dni z czasu na decyzje reklamacyjna zostalo 10

oznacz moderatorów

la_nika
Moderatorka
Moderatorka

@oracz kupująca założyła dyskusję 11 stycznia, wtedy odpisałeś.
Później 16 stycznia napisała kolejny raz w dyskusji, na żadną z kolejnych wiadomości, w tym zgłoszenie reklamacyjne już nie odpisałeś, dopiero dzisiaj pojawiła się wiadomość od Ciebie w dyskusji. 
To, co umieściłeś w wątku to pewnie wiadomości z czatu, natomiast w dyskusji się nie wypowiedziałeś. 

   Monika
   Moderatorka

   Dołącz do naszych licytacji charytatywnych dla powodzian.
   Razem możemy więcej!
oznacz moderatorów

oracz
#8 Zapaleniec#

e mail z dyskusji nie przeczytałem przyznaje ale skoro śledzicie korespondencje na czacie jest równie wiążąca , najpierw kupujący stwierdził 6.01 że nie dostał, później że uszkodzona przesyłka

a 16.01 pisał że chciałby zwrócić 17.01 napisałem że zwrotów nie przyjmuje i wifi można dokupić

już 6.01 zaproponowany został  mu zwrot 199 zl  choć z wiadomości czat podałem 10.01 numer Przesyłka nr: 626411989402127025210714

oznacz moderatorów

Monika__L
#16 Inspirator#

Ale dlaczego kupujący dostał tylko połowę wartości?

oznacz moderatorów

az1rael
#21 Demiurg#

@Monika__L ost azagrania allegro nie zwracasz towaru dostajesz połowę widać kasa się przestała spinać

oznacz moderatorów