anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

czy jestem ofiarą próby wyłudzenia?

ePauline23
#8 Zapaleniec#

Wystawiłam używane urządzenie na **piiip**, zadzwonił do mnie mężczyzna i poprosił o wystawienie tego urządzenia na allegro lokalnie, nie negocjował ceny od razu chciał kupić przedmiot. Zgodziłam się i wystawiłam ten przedmiot na jego prośbę, ten Pan go kupił. Sprawdziłam urządzenie przed spakowaniem, było w 100% sprawne, dobrze je zapakowałam w folie bąbelkowa, karton i pudełko oznaczyłam taśma "ostrożnie".

Ten Pan odebrał paczkę we wtorek ok południa a dopiero w czwartek NAPISAŁ do mnie poprzez allegro, że urządzenie nie działa prawidłowo, odpisałam mu żeby sprawdził czy jest dobrze podłączone bo potrzebny jest do tego kabel hdmi, którego nie było w zestawie a urządzenie jest na pewno sprawne. Nie dostałam żadnych zdjęć, które potwierdziłby tę rzekomą wadę, Pan tylko napisał, że urządzenie przekazuje obraz w różowym kolorze, co łatwo byłoby pokazać robiąc zdjęcie a ten Pan nawet nie chce rozmawiać, nie odpisał mi na wiadomość, tylko rozpoczął dyskusje w niedziele (3 dni później) pisząc znów dokładnie to samo i ignorując moją odpowiedz i żąda zwrotu gotówki. Jestem pewna, że wysłałam mu sprawny przedmiot, jestem mocno zestresowana tą sytuacją bo nigdy wcześniej mi się to nie zdarzyło.

Martwię się, że może to być to próba wyłudzenia odszkodowania z POK allegro... Że dzwoniąc do mnie i nalegając na wystawienie tego urządzenia na Allegro ten Pan miał od początku plan skorzystania z POK allegro... Jestem pewna, że wysłałam mu sprawny przedmiot. Co powinnam zrobić? 

@w_kiwi@ko_alka@la_nika@nat_not@_HolaOla_ 

oznacz moderatorów
15 ODPOWIEDZI 15

LEW433
#21 Demiurg#

Moderacja Ci tu nic nie pomoże, pan skalda Ci reklamacje i masz obowiązek jej rozpatrzenia, możesz zażądać odesłania w celu rozpatrzenia, możesz rozpatrzyć na odległość le masz 14dni, później może pan złożyć wniosek o rekompensatę.

oznacz moderatorów

ePauline23
#8 Zapaleniec#

odpisałam, już, że odrzucam zanim napisałam tu... co może się teraz wydarzyć? mogę to edytować?

oznacz moderatorów

LEW433
#21 Demiurg#

Twoje prawo. Teraz może być rożnie Allegro może mu dać rekompensatę albo nie , jak da to może Cię obciążyć albo nie,Trudno wyrokować!!

oznacz moderatorów

ePauline23
#8 Zapaleniec#

Ok, poczekam i zobaczę, dzięki za szybką i pomocną odpowiedź.

oznacz moderatorów

LEW433
#21 Demiurg#

OK.

oznacz moderatorów

komis-bell
#21 Demiurg#

@ePauline23 @Poproś o odesłanie urządzenia w celu rozpatrzenia reklamacji.
Nie wdawaj się w żadne dywagacje z kupującym itd. tylko powtarzaj jak zdarta płyta:

„Proszę o odesłanie urządzenia w celu rozpatrzenia reklamacji”

Oczywiście podaj też adres do wysyłki.

Jeśli nie odeśle to 14 dnia kalendarzowego od zgłoszenia problemu w dyskusji napisz, że reklamację odrzucasz - to bardzo ważne aby dochować tego terminu. 
Jeśli natomiast odeśle to po pierwsze - nagrywaj rozpakowanie przesyłki i sprawdź numery seryjne urządzenia itp. (Mam nadzieję, że je masz) oraz np. Śladów ingerencji w sprzęt.
Jeśli wszystko będzie się zgadzać to sprawdź czy urządzenie działa poprawnie i wtedy reklamację uznaj bądź odrzuć.

W razie czego wróć do nas - podpowiemy co robić. 

oznacz moderatorów

ePauline23
#8 Zapaleniec#

tylko ja już napisałam odpowiedź, że odrzucam reklamację. Napisałam to zanim otworzyłam tu temat 😞

oznacz moderatorów

komis-bell
#21 Demiurg#

@ePauline23 @Miałaś do tego prawo. 
Teraz pewnie dostanie rekompensatę i jego plan się powiedzie (zakładając, że faktycznie taki był jego plan)

W razie wątpliwości zawsze warto poprosić o odesłanie towaru w celu rozpatrzenia reklamacji - reakcja kupującego na taką prośbę wiele by wyjaśniła jeśli chodzi o intencje.

oznacz moderatorów

ePauline23
#8 Zapaleniec#

pewnie masz rację... dla mnie to nowa sytuacja, sprzedałam wiele rzeczy przez "ten drugi" 😉 portal i nigdy mnie coś takiego nie spotkało... Bedę miała nauczkę na przyszłość

oznacz moderatorów

ePauline23
#8 Zapaleniec#

@komis-bell @LEW433 

pracownik odpisał, żeby sprzedający określił koszty naprawy tego produktu w formularzu : "rozumiem, że nie jest Pan zadowolony z odmownej decyzji reklamacyjnej. Nie mogę tego zmienić, ale proszę się nie martwić, postaram się pomóc rozwiązać Pana problem. Proszę o określenie kosztów naprawy towaru. Następnie proszę, aby wypełnił Pan krótki formularz, który będzie dostępny 24.12.2023r. o godzinie 10.55 pod linkiem"

 

czy koszty naprawy mogą przekroczyć wartość produktu? skąd mam wiedzieć czy zostane obciążona kosztami? jak mogę skontaktować się z kimś z allegro? nigdzie nie ma informacji poza możliwością wysłania wiadomości... wolałabym zadzwonić lub napisac na czacie.

oznacz moderatorów

ePauline23
#8 Zapaleniec#

Kupujący okreslił (nie sprzedający)*

oznacz moderatorów

komis-bell
#21 Demiurg#

@ePauline23 Nie ma sensu kontaktować się z obsługą allegro - nic nowego się nie dowiesz.
Wszystkiego dowiesz się z dyskusji więc kontroluj ją i jeśli miałoby dojść do obciążenia twojego konta rekompensatą to dowiesz się o tym - aczkolwiek wątpię, że tak to się skończy.

oznacz moderatorów

ePauline23
#8 Zapaleniec#

ok, dzięki za odpowiedz

oznacz moderatorów

bodziobodzio4738
#11 Animator#

Można wiedzieć jak sytuacja się skończyła finalnie? Jestem obecnie w podobnej sytuacji, dla mnie dość absurdalnej, klient kupił ode mnie używanego laptopa około 17 miesięcy temu stan określiłem jako "ze śladami użytkowania", teraz zgłasza po 1,5 roku problem z uszkodzonymi zawiasami i nie sprawną baterią. Laptop obecnie ma łącznie około 10 lat i wg niego zataiłem uszkodzone zawiasy (wada ukryta wg kupującego) a laptop obecnie trzyma na baterii 10min. Wiadomo że bateria ma określoną żywotność cykli a zawiasy potrafią się uszkodzić z czasem co nie jest rzadkością tym bardziej w 10 letnim sprzęcie co starałem się wyjaśnić w dyskusji. Rekompensata której zażądał to ponad połowa wartości sprzętu. Odrzuciłem jego roszczenia gwarancyjne wyjaśniając dokładnie jak ja widzę tą sytuację i obecnie dostał odpowiedź od Allegro właśnie w treści żeby określił cenę naprawy, skorzystał z Allegro Protect itd. Jeżeli ja zostanę obciążony tymi kosztami to będzie to totalny absurd bo również nie jest to poparte ani jednym zdjęciem ani nie wiadomo przecież jak ten laptop był użytkowany przez ponad 1,5 roku. Jak dla mnie jest to zwykłe wyłudzenie kasy na naprawę uszkodzonego przez siebie laptopa. Żaden producent nawet nowego sprzętu nie uznałby gwarancji w momencie uszkodzenia mechanicznego sprzętu ale jak widać Allegro jak najbardziej, pytanie tylko czy mnie obciążą naprawą czy nie, zapewne niedługo się dowiem z dyskusji. Dodam tylko że jest to sytuacja osoba prywatna - osoba prywatna ale nie wiem czy to ma jakieś znaczenie.

oznacz moderatorów

ePauline23
#8 Zapaleniec#

ostatecznie allegro zaakceptowało zwrot środków dla kupującego ale ja nie zostałam obciążona kosztami. Na różnych etapach było sporo wiadomości i straszaków ale trzymałam się stałej wersji że sprzęt był ok bo to prawda i ostatecznie allegro odpisało że podałam wyczerpujące wyjaśnienia i nie obciąża mnie kosztami. 

oznacz moderatorów