anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Czy wyłączenie rękojmi przez osobę prywatną przez Allegro Lokalne jest uznawane przez Allegro?

Tiges
#7 Wielbiciel#

Chcę wystawić sprzęt dość stary 10 letni, ale działający i kolega twierdzi, że mimo, że napisał w swojej sprzedaży, że wyłącza rękojmie, to i tak Allegro tego nie uznało jak po kilku miesiącach kupujący się zgłosił z jakimś problemem.

oznacz moderatorów
14 ODPOWIEDZI 14

Client:44052296
#21 Demiurg#

@Tiges na istotne wady niema mocnych

oznacz moderatorów

la_nika
Moderatorka
Moderatorka

@Tiges jako prywatny sprzedający nie musisz przyjmować zwrotów, ale ewentualną reklamację musisz rozpatrzyć (możesz ją uznać lub odrzucić). 
Kupujący powinien być poinformowany o wszystkich istniejących wadach przed zakupem. 

   Monika
   Moderatorka
oznacz moderatorów

Agent555
#19 Nestor#

@la_nika  pytanie do ciebie 

Zakup na lokalnym.

Sprzedawca nie wywiązał się z umowy i nie wysłał mi produktu , jest otwarta dyskusja jest już po terminie wysłania przesyłki , wiadomo że dyskusja motywuje sprzedawców, gdyby jednak wysłał przesyłkę czy ja muszę ją odbierać , bo skoro sprzedawca nie wysłał produktu w wyznaczonym czasie , już nie chce tej przesyłki odbierać z paczkomatu, chce tylko odzyskać pieniądze. Jeśli jej nie odbiorę z paczkomatu kto pokryje koszty przesyłki , bo ja nie zamierzam 

oznacz moderatorów

la_nika
Moderatorka
Moderatorka

@Agent555 jeśli sprzedający nie nada przesyłki dzisiaj do końca dnia, czyli w wyznaczonym czasie, będziesz mógł złożyć wniosek o rekompensatę z Allegro Protect. 
Gdyby dzisiaj nadał przesyłkę to nie przekroczyłby 7 dni, czyli czasu na wysłanie zamówienia na Lokalnie. 

   Monika
   Moderatorka
oznacz moderatorów

Agent555
#19 Nestor#

@la_nika  czyli jutro będę mógł składać wniosek do AP  gdyby sprzedawca nie nadal przesyłki w wyznaczonym terminie,z twojej wypowiedzi tak wynika 

oznacz moderatorów

la_nika
Moderatorka
Moderatorka

@Agent555 tak 🙂 W dyskusji napisaliśmy to samo. 

   Monika
   Moderatorka
oznacz moderatorów

Agent555
#19 Nestor#

@Syrena_zT @N_Nitka28 @RaBarbar_ka @MiMary @w_kiwi @Sa_nova @la_nika @nat_not @_HolaOla_   

 

@la_nika  wczoraj napisałaś mi że dziś będę mógł złożyć wniosek do AP o zwrot pieniędzy. wprowadzilas mnie w błąd nie ma takiej możliwości żebym dziś złożył wniosek do AP o zwrot pieniędzy. Otrzymałem link lecz link nie działa 

Screenshot_20250425-081435.png

oznacz moderatorów

gdvorek
Moderator
Moderator

@Agent555 w tej sprawie widzę, że napisałeś już w dyskusji, proszę Ciebie o cierpliwość - otrzymasz tam informacje od nas.

   Grzegorz
   Moderator
oznacz moderatorów

Tiges
#7 Wielbiciel#

Ale to nie jest odpowiedź na pytanie.

Jak wyraźnie zaznaczę, że wyłączam rękojmie, to koledze w podobnej sytuacji Allegro po dyskusji kazało uznać reklamację i obniżyć cenę. Więc dlaczego wyłączenie rękojmi w takiej sytuacji nie zadziałało? Chyba, że mnie oszukuje i nie napisał, że rękojmia jest wyłączona.

oznacz moderatorów

kostas11
#21 Demiurg#

@Tiges allegro nie jest stroną, wymuszają różne rzeczy co by kupujący był zadowolony, zapominając o prawie + brak wiedzy konsultantów + nikt nie czyta dyskusji a często są to gotowce wklejane nie na temat 😞 jak będziesz miał taki problem wróć do tego wątku pomożemy 🙂

________
Κώστας
oznacz moderatorów

komis-bell
#21 Demiurg#

@Tiges Allegro to dziki zachód - konsultanci często nie mają pojęcia o przepisach albo błędnie je stosują wymuszając na sprzedających różne działania chociaż nie mają do tego prawa.

Dobra rada. 
Jeśli to co chcesz sprzedać ma niewielką wartość to lepiej będzie to zwyczajnie zutylizować.
Takie okazjonalne sprzedawanie na Allegro to jak igranie z ogniem - niestety.

oznacz moderatorów

Tiges
#7 Wielbiciel#

Albo pójść do konkurencji 😉

A to jest płyta główna w ciągłej eksploatacji z serii Z z odblokowanym procesorem i7K i jeszcze trochę warte. 

Ja mam ty konto prawie 25 lat  (Jesteś z nami: 24 lata, 22 dni) i trochę się do allegro jednak przyzwyczaiłem.

oznacz moderatorów

la_nika
Moderatorka
Moderatorka

@Tiges nie twierdzę, że kolega Cię oszukuje, ale my jako Allegro nie możemy zmuszać sprzedającego do wydania konkretnej decyzji reklamacyjnej. Nie odniosę się szczegółowo, bo nie znam tej sprawy. 
Natomiast hipotetycznie, nawet jeśli napiszesz, że rękojmia jest wyłączona, to kupujący może złożyć reklamację.
W takiej sytuacji w przypadku, w którym klient od razu po otrzymaniu przesyłki stwierdza wadę towaru (i nie polega ona na uszkodzeniach mechanicznych mogących powstać w trakcie dostawy) można domniemywać, że sprzedający o tej wadzie wiedział, a przynajmniej powinien wiedzieć. Także wyłączenie rękojmi może okazać się tutaj nieskuteczne. Co istotne napisałam "może okazać się nieskuteczne" ponieważ nie jesteśmy sądem, który byłby uprawniony do wydania wiążącego prawnie orzeczenia w tej sprawie.

Wyłączenie rękojmi byłoby natomiast skuteczne w sytuacji, w której dopiero po pewnym czasie użytkowania towaru ujawniłaby się jakaś wada, o której rzeczywiście sprzedający mógł nie mieć pojęcia (bo sprzęt w momencie zawarcia umowy oraz pewien czas po tym zdarzeniu działał normalnie i nic nie wskazywało na to, że ma jakąkolwiek wadę).


W takiej sytuacji sprzedający może odrzucić reklamację kupującego, a podważyć tę decyzję może jedynie sąd. 

   Monika
   Moderatorka
oznacz moderatorów

kostas11
#21 Demiurg#

@Tiges to zależy na kogo trafisz w dyskusji, zgodnie z prawem możesz wyłączyć, ograniczyć rękojmię, nie działa to na wady zatajone, ze względu na stary sprzęt reklamacji nie podlegają i tak rzeczy które mogły się zużyć naturalnie 🙂 

________
Κώστας
oznacz moderatorów