anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Jak zrobić zwrot prowizji w Allegro Lokalnie?

plusant
#7 Wielbiciel#

Sytuacja jest oczywiście taka, że ktoś nie zapłacił. W starym allegro była taka opcja jak "zwrot prowizji", ale w tym super nowoczesnym projekcie AL niestety nie mogę znaleźć stosownej opcji.

oznacz moderatorów
74 ODPOWIEDZI 74

nat_not
Moderatorka
Moderatorka

@plusant W Allegro Lokalnie nie pobieramy prowizji, dlatego wystąpienie o jej zwrot nie jest możliwe. W przypadku zakupu naliczana jest opłata za obsługę transakcji. 

Czy klient skorzystał z opcji zakupu za pobraniem lub odbioru osobistego?

   Natalia
   Moderatorka

   Dołącz do naszych licytacji charytatywnych dla powodzian.
   Razem możemy więcej!
oznacz moderatorów

plusant
#7 Wielbiciel#

Nie. Płatność miała być z góry. W systemie widnieje komunika: Płatność: Nieudana.

Pisałem w tej sprawie do klienta, ale nie otrzymałem ani odpowiedzi, ani płatności.

oznacz moderatorów

Krio1988
#9 Pomysłodawca#

U mnie przy nieudanej próbie płatności nie pobrało prowizji - dopiero jak kilka razy kupujący ponowił - i wtedy się w końcu udało. (10% chabor pobrany)

oznacz moderatorów

nat_not
Moderatorka
Moderatorka

@plusant Tak, jak pisze @Krio1988 opłata za obsługę transakcji jest pobierana, gdy płatność ma status "zakończona". Sprawdź to proszę na swoim rachunku.

   Natalia
   Moderatorka

   Dołącz do naszych licytacji charytatywnych dla powodzian.
   Razem możemy więcej!
oznacz moderatorów

pimpen
#7 Wielbiciel#

Witam, kupujący odstapil od zakupu i poprosił o zwrot pieniędzy.  Jak mogę odzyskać zwrot prowizji od allegro bo muszę aukcje wystawić jeszcze raz a co za tym idzie muszę ponieść koszta od nowa ?

Pozdrawiam

oznacz moderatorów

br.
#21 Demiurg#

@pimpen  Przecież  napisała    @nat_not   że  to nie prowizja  jest  pobierana  lecz  opłata  za  obsługę  transakcji.  Poproś więc  uprzejmie  Allegro  niech  obsłuży  do końca  tą  nieudaną  transakcję.

oznacz moderatorów

konto zamknięte
Nie dotyczy

@pimpen, załóż nowy temat, bo ten ciebie nie dotyczy 🙂

oznacz moderatorów

Vryko
#18 Luminarz#

@pimpen Niczego nie odzyskasz, Allegro pobrało opłatę za obsługę transakcji. 

______________
Sołtys Allegro
oznacz moderatorów

br.
#21 Demiurg#

@Vryko  No dobrze, każdy umie  czytać, ale kto mi  wytłumaczy  na  czym polega  ta "obsługa" ??

Rozumiem że  udostępniają  markowy serwis,  stronę, zatrudniają administratorów,  ale  to moim skromnym zdaniem  to się  chyba jakoś inaczej nazywa. Powinna być  jakaś  opłata  za  umożliwienie  wystawienia, jak dawniej bywało.

Ale  szanowne  Allegro rzekomo obsługuje transakcję,  tylko  na  czym polega  ta obsługa?

Czekają  tylko  kiedy  kasa  wpadnie  żeby  pobrać  swoją dolę,  to  się chyba  raczej  haracz  powinno  nazywać.

 Sprzedający  na  AL  nie ma  żadnych  danych  kupującego dopóki  zapłata nie  wpłynie,  nie  ma  prawie  żadnych  możliwości negocjacji,  a jak  zapłata wpłynie  często nie ma nawet  konta email  żeby  paczkę impostem nadać. O numer konta  do  zwrotu  zapłaty  trzeba  kupującego prosić  jakby  rzekomy obsługujący  nie  potrafił z  automatu tego załatwić. A potem tłumacz się kupującemu  że  nie  dostanie  całej kwoty  i dlaczego.

To się  nazywa "obsługa sprzedaży"

Ale  my  Allegro  weźmiemy sobie   Wasze pieniądze  i  co  nam  kto  zrobi ?

Bo  wystawiacie  na  Allegro Lokalne  bez  opłat

Pozdrawiam

oznacz moderatorów

Vryko
#18 Luminarz#

@br. Fakt, powinienem napisać: "obsługa". Albo: "haracz". Ale to niczego nie zmienia, od lat robią co chcą, a wszyscy kładą uszy po sobie i co najwyżej pomarudzą parę dni. I tak się to kręci.

______________
Sołtys Allegro
oznacz moderatorów

br.
#21 Demiurg#

@Vryko   Nie  nie,   napisałeś  prawidłowo,  zgodnie  z oficjalnym  nazewnictwem.

Przepraszam  że się  tu  podpiąłem  ale jakoś  tak  mnie naszło.  Zresztą  sołtys  to  przecież  jakaś  władza, co nie?

Ja  też  położę  uszy  po sobie  i  będziemy dalej  ciągnąć  ten  wózek  w  atmosferze kłamstw  i  udawanej  rzeczywistości.

Pozdrawiam

oznacz moderatorów

Vryko
#18 Luminarz#

@br. Wiesz...klnę ich - znaczy Allegro - już kilkanaście lat. Za wszystkie ich "udogodnienia" które zawsze sprowadzają się do wyciągnięcia maksimum kasy z ludzi. I na starym cafe, i tutaj zawsze piszę to samo. Że brak realnej konkurencji tak rozbestwił wierchuszkę All, że teraz robią, co chcą, jak chca i kiedy chcą. I w sumie to jedyne, co mogę, by minimalizować frustrację - popisać sobie. Dobre i cokolwiek 😕

______________
Sołtys Allegro
oznacz moderatorów

aelix
#8 Zapaleniec#

A co w sytuacji kiedy kupujący wpłacił pieniądze, ale odstąpił od umowy? Nie dostanę zwrotu prowizji? A jeśli dostanę to jak mam to załatwić? Bo jeśli allegro nie przewiduje w takiej sytuacji zwrotu pieniędzy to rozumiem, że wystawiam przedmiot na własne ryzyko, albo transakcja się uda, albo nie i wtedy tracę 5% wartości przedmiotu? To jaką ja mam mieć motywację, żeby korzystać z tego serwisu? Czy może właśnie o to chodzi, żeby odstraszyć okazjonalnie sprzedających, a sam serwis ma zostać dla wielkich firm?

oznacz moderatorów

konto zamknięte
Nie dotyczy

nie, nie ma czegoś takiego jak odstąpienie, kiedy jesteś prywatnym sprzedawcą,
a AL z zamierzenia jest dla prywatnych, którzy nie będą dostawać zwrotów 🙂

oznacz moderatorów

Kociemba666
#1 Nowicjusz#

Jesteś w błędzie. Niby nie masz obowiązku przyjęcia zwrotu, a kupujący ma wsparcie Allegro więc i tak ściągną kasę.

oznacz moderatorów

pinsplash
#21 Demiurg#

@aelix tak jak napisał @konto zamknięte o jakim odstąpieniu mówisz??

_______
BRÓSLI
oznacz moderatorów

aelix
#8 Zapaleniec#

Sprzedałam przedmioty. Kupujący wpłacił pieniądze, natomiast zrezygnował z zakupu zanim jeszcze wysłałam przedmiot, ba zanim jeszcze w ogóle wypłaciłam pieniądze z allegro na prywatne konto. Jeszcze przeboleję ten zwrot, że będzie to trwało zanim wypłacę pieniądze na konto i zanim zrobię tradycyjny przelew zwrotu środków, bo oczywiście na AL nie ma opcji zwrotu środków automatycznie. Aczkolwiek teraz jestem w takiej sytuacji, że towar niesprzedany a ja ponoszę stratę w wysokości prowizji. Szczęśliwie nie jest to wysoka kwota, bo zaledwie 12 zł, ale kurcze, co to ma być, loteria? Że, albo sprzedam produkt, albo wyjdę na minus, gdzie tej samej aukcji nie mogę wznowić w ramach tych samych kosztów (to jeszcze byłoby jakieś, niedoskonałe, ale jednak rozwiązanie). Myślałam, że jest opcja zwrotu prowizji, ale już po tym co tu czytam to widzę, że zostanę ze stratą. 

Natomiast od razu nasuwa mi się taka hipotetyczna sytuacja, że jeśli ktoś wystawi coś droższego niż ja. Np za 10.000 PLN to prowizja będzie znacznie większa. Gdyby ktoś kupił, wpłacił pieniądze, potem odstąpił od umowy i zażądał zwrotu to sprzedawca będzie miał duża stratę. Czy taka możliwość nie generuje patologii, że ktoś mógłby złośliwie kupić taką rzecz i odstąpić od sprzedaży? Przecież to chore.

oznacz moderatorów

konto zamknięte
Nie dotyczy

@aelix, ten zwrot prowizji możesz sobie wywalczyć z allegro, ale czekaj..
natomiast zrezygnował z zakupu zanim jeszcze wysłałam przedmiot
Co znaczy ZREZYGNOWAŁ, jeżeli już opłacił? to Allegro Lokalnie, nie ma rezygnacji.

jak coś, następnym razem wystawiaj jako ogłoszenia 🙂

oznacz moderatorów

aelix
#8 Zapaleniec#

Klient WPŁACIŁ pieniądze, ale zdążył w przeciągu kilku godzin po wpłacie zrezygnować.

Ja nie jestem taką osobą, że będę człowiekowi pod górkę robić. Miał swój powód, który ją zaakceptowałam, wyszło jak wyszło, normalnie chciałam oddać pieniądze i tyle. A tutaj pierwszy problem to sam zwrot, a drugi to fakt, że allegro bierze pieniądze za taką transakcję. Jeszcze bym zrozumiała, że kolejny raz mogę za darmo wystawić ogłoszenie, ale i z tym problem. Nie ma opcji wznowienia. 

oznacz moderatorów