Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
@Syrena_zT@N_Nitka28@RaBarbar_ka@MiMary@w_kiwi@Sa_nova@la_nika@nat_not@_HolaOla_
Cześć, co w przypadku, gdy klient nie odebrał paczki, paczka wraca do mnie.
Klient zapłacił. Rozumiem, że po odebraniu paczki powinnam zwrócić pieniądze, ale co się wtedy dzieje z prowizją dla allegro i kosztami przesyłki?
Nie, nie powinnaś zwrócić. Najpierw klient musi określić co chce. Dopóki nie odstąpi od umowy to paczka prawnie jest jego. Zwykle ludzie piszą, potem smsują, ewentualnie dzwonią aż klient zdecyduje co chce. Nie którzy nic nie robią i czekają aż się sam odezwie ale wtedy często odezwie się za pomocą dyskusji o braku zwrotu...
Tak gwoli ciekawostki mój rekord powtórnych wysyłek do jednego klienta to 4-ry. Tak pewien staruszek zabalował w zeszłe wakacje:) Za każdą kolejną płacił, a przy ostatniej to już mu smsowo o odbiorze przypominałam :). Nie odebranie nie oznacza rezygnacji.
Oj bardzo Ci dziękuję! To mój pierwszy raz gdy ktoś nie odebrał i mi tez się to nigdy nie zdarzyło. Natomiast racja to rzecz już klienta, więc do niego należy ostateczna decyzja.
Jeśli zdecyduje, że chce przesyłkę, to pojawi mu się dodatkowa opcja, aby opłacił transport?
A jeśli poprosi o zwrot kasy, to będzie to z kosztem kuriera, zmierzam do tego kogo allegro z reguły obciąża transportem? (Sprzedaję ze smart.)
Dzięki Ci jeszcze raz za pomoc!
@felice-b Oddając całą kasę przez allegro, automatycznie dostaniesz zwrot prowizji, jak wybrał allegro paczkomat, one box i generowałaś etykietę z allegro to możesz oddać mu całość bo Cię nie obciążą 🙂 w innym przypadku, skontaktuj się i dopytaj co chce bo towar jest dalej jego, jak opłaci Ci powrót paczki i ponowną wysyłkę to wyślij, jak nie chce odlicz koszty dostawy i powrotu i oddaj resztę 🙂
OK, dziękuję Ci bardzo za pomoc! 🙂 Dam znać jak to się potoczy.
W sumie mam bardzo podobną sytuacje więc podepnę się pod pytanie.
Z tego co widzę to paczka do mnie wraca.
Czy jak jej nie odbiorę to co się wtedy stanie ?
Nie chce przyjmować potencjalnego zwrotu, z swojej strony to wysłałem i niech się dzieje wola niebios.
Czy jak odbiore paczkę zwrotną to klient może potem zażądać zwrotu , czy trzeba się z nim potem kłócić aby zapłacił znowu za transport i jednak to odebrał ?
@Syrena_zT@N_Nitka28@RaBarbar_ka@MiMary@w_kiwi@Sa_nova@la_nika@nat_not@_HolaOla_
@tiron2332 też wysyłka z Lokalnie ? jaka forma wysyłki, smart? płatne jaki przewoźnik?
Jak odbierzesz to będzie wojna, jak zostawisz w magazynie nie doręczonych ( możesz jak nadałeś jako osoba prywatna ) też będziesz miał dyskusję i wojnę 😞
Jak generowałeś etykietę one box lub paczkomat przez allegro to przy nieodebranej nie kasują za wysyłkę i powrót, więc żeby mieć spokój oddaj kasę, lecz pierw skontaktuj się z kupującym 🙂
Dokładnie, Smart i Paczkomat i lokalnie
Czyli zostaje mi czekać aż ktoś się sam odezwie... Sprzedajacym nie jestem, aby póki co martwić się **piiip**olami.
Dzięki wielkie 🙂
W takim przypadku należy działać jak najszybciej, żeby "wyprzedzić" kupującego.
Wyślij mu wiadomość z informacją, że wróciła do Ciebie nieodebrana w terminie przesyłka, koszt ponownej wysyłki wynosi xxx (ja wysyłam to poprzez formularz dopłaty).
Jak komuś zależy na przesyłce - to odezwie się. Są tacy, co nie odpisują - zakupione przedmioty to kilka zł.
Ja robię sporo zakupów na Allegro - wszystkie ze SMART - czasem nie uda mi się odebrać przesyłki w terminie. Więc dzwonię do firmy - przepraszam, płacę 20 zł za ponowną wysyłkę do paczkomatu. Lecz są firmy, które automatycznie anulują zamówienie i wystawiają korektę FV (bo ja kupuję na FV) - i oczywiście ja potwierdzam odbiór korekty i ponownie zamawiam ten sam towar. Teraz to nie jest problem dla sprzedających, gdyż Allegro zwraca opłaty z tytułu przesyłek SMART. Ciekawe, jak długo to będzie trwać - raczej na stałe, tylko znów pójdą w górę opłaty dla sprzedawców - bo Allegro zobaczy, ile jest dokonywanych zwrotów z powodu zakupów towarów za 45 zł - żeby tylko mieć darmową przesyłkę towaru za 5 zł, a resztę zwrócić.