anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Kupujący nie wpłaca pieniędzy, co ze smartem i promowaniem?

toughluck
#9 Pomysłodawca#

Ostatnio „sprzedałem” torbę przez Allegro Lokalnie, ale kupujący jeszcze nie opłacił zakupu. Pierwszy raz się z tym spotykam, dotychczas kupujący zawsze płacili zaraz po zakupie.

Niby jasna sprawa, nie dostałem pieniędzy, nie wysyłam towaru, ale oferta jest zakończona i kupujący prawnie jest nabywcą i ma czas 5 dni na opłacenie zakupu.

Załóżmy, że kupujący się rozmyśli i nie wpłaci pieniędzy w ciągu 5 dni. Oferta się włącza z powrotem.

  1. Co będzie ze smartem? Na moim profilu jest napisane, że zostało mi 4 z 6 darmowych przesyłek smart w tym roku. To jest druga oferta ze smartem. Jak zostanie wznowiona, to czy mi wróci darmowy smart, czy nie?
  2. Co będzie z promowaniem? Wykupiłem pakiet promowania na 30 dni. Czy jeśli oferta po 5 dniach wróci, to będzie promowana jeszcze przez 29 dni, czy przez 24?

Co z nieuczciwą konkurencją? Co z nieuczciwymi kupującymi? Przecież to jest idealna sytuacja dla oszustów. Nie mogę zablokować kupującego, zresztą dla wystarczająco zdeterminowanej osoby utworzenie kilku fejkowych kont nie jest problemem. Mamy zatem kilka możliwych sytuacji:

  1. Sprzedaję niszowy produkt w cenie poniżej nieuczciwie zawyżonej i psuję komuś rynek. Można zablokować taką sprzedaż i samemu nadal kosić dużo pieniędzy na swojej sprzedaży.
  2. Na sprzedawany używany sprzęt za dwa miesiące kończy się gwarancja producenta. Dwa miesiące to dość czasu na gwarancję rozruchową, ale po dwóch miesiącach sprzęt będzie po gwarancji i straci dużo na wartości.

Jestem w stanie sobie wyobrazić więcej takich sytuacji. Czy Allegro w jakiś sposób chroni sprzedawcę? Czy jeśli taki proceder powtarza się nagminnie, można pociągnąć kogoś do odpowiedzialności? Zdalna sprzedaż ma tę wadę, że nie jest oczywiste, czy uporczywie nieuczciwy kontrahent to ta sama osoba, czy po prostu mam pecha.

oznacz moderatorów
14 ODPOWIEDZI 14

w_kiwi
Moderatorka
Moderatorka

@toughluck Jeśli kupujący nie opłaci zamówienia w ciągu 5 dni, limit przesyłek powinien wrócić wraz z automatycznym wystawieniem ogłoszenia. Jeśli tak się nie stanie, napisz do nas. 🙂 W kwestii opłat za promowanie prosiłabym Cię o kontakt przez nasz formularz

Kupujący zawiera z Tobą umowę-kupna w momencie opłacenia zamówienia. Do tego momentu ma pełne prawo się z niego wycofać. Rozumiem, że taka sytuacja jest dla Ciebie niekomfortowa, ale musimy też dać czas kupującym na sfinalizowanie płatności. Możesz w takiej sytuacji napisać do kupującego, z zapytaniem, czy na pewno jest zainteresowany zakupem. Jeśli nie, możesz wystawić ofertę ponownie przed upływem 5 dni. 

   Wiktoria
   Moderatorka
oznacz moderatorów

toughluck
#9 Pomysłodawca#

Napisałem do kupującego, nie odpisuje.

Czy mogę wiedzieć, co będzie z opcją smart oraz z promowaniem? Czy smart zostanie automatycznie wznowiony i nie zostanie pobrana wysyłka z puli? Czy promowanie zostanie automatycznie wznowione i przedłużone o 6 dni, podczas których oferta była niedostępna?

Dodajcie opcję „anuluj sprzedaż” w paru sytuacjach, np. gdy klient nie wpłaci pieniędzy od razu i nie napisze żadnej wiadomości w ciągu godziny od zakupu (żeby poinformować, że wpłata się opóźni), albo jeśli nie odpisze na wiadomość w ciągu np. 2 godzin od ostatniego logowania, ale nie więcej, niż 24 godziny od napisania wiadomości.

Dodajcie możliwość łatwego zgłoszenia takiego użytkownika i przywróćcie czarną listę, bo w tym momencie nie oferujecie sprzedawcom żadnej metody na ochronę przed nieuczciwą konkurencją, dzieciakami, czy nawet zwykłymi botami, które wykonują masowe operacje przez API. Zablokujcie chociażby możliwość kliknięcia kup teraz na allegro lokalnie przez piętnaście minut po ostatnim zakupie, chyba że kupujący od razu opłacił poprzedni zakup. Rozwiązałoby to od razu problem masowych operacji.

oznacz moderatorów

nat_not
Moderatorka
Moderatorka

@toughluck Sugestie dotyczące usprawnień możesz zamieścić na tym forum.

Jeśli chodzi o opcję Smart!, Wiktoria odpowiedziała Ci w poście powyżej. Opcja promowania nie zostanie przedłużona. Jeśli z niej nie zrezygnujesz, oferta wznowi się z aktywnym promowaniem, a opłata będzie naliczona ponownie.

   Natalia
   Moderatorka
oznacz moderatorów

toughluck
#9 Pomysłodawca#

Torba, o której tu piszę, została zakupiona dwa dni po wystawieniu, czyli wykorzystałem promowanie za 13 groszy z 1,99 zł, które zostały naliczone za promowanie.

Ponowne naliczanie opłaty za promowanie i nie przedłużanie go o czas, gdy ogłoszenie było niedostępne, jest zwyczajnie skandaliczne. I owszem, napiszę w tej sprawie, liczę też na pozytywne jej załatwienie, ale takie coś nie powinno mieć w ogóle miejsca. Marnujecie czas swoich klientów, ale też swoich pracowników na weryfikację czegoś, co powinno się dziać z automatu.

oznacz moderatorów

toughluck
#9 Pomysłodawca#

Jeszcze jedno: Konkurencja spod znaku trzech liter rozwiązała ten problem bardzo łatwo: Klikając „kup z wysyłką” ma się 15 minut na sfinalizowanie płatności. Nie ma problemu z czekaniem na niefrasobliwego kupującego, nie ma dzieciaków, które klikają „kup teraz” dla beki bez poczucia żadnych konsekwencji.

Naprawdę nie da się zrobić tak, żeby jeśli przedmiot jest dostępny wyłącznie jako „Kup teraz”, żeby działało to jedynie jak rezerwacja przedmiotu na x minut i żeby w trakcie rezerwacji pojawiał się wyraźny komunikat: „Przedmiot został zarezerwowany na x minut, w czasie których kupujący ma czas na sfinalizowanie transakcji. Jeśli kupujący się rozmyśli, przedmiot będzie ponownie dostępny za x-y minut.”

oznacz moderatorów

toughluck
#9 Pomysłodawca#

Oferta pojawiła się z powrotem, jest promowana do 5 listopada (czyli 30 dni od daty pierwszego wystawienia). To jest o tyle kpina, że wystarczy pięciu takich pseudo kupujących i to promowanie staje się bezużyteczne.

A ja zostaję z towarem, bez pieniędzy, za to z 1,99 zł wyrzuconym w błoto. 

oznacz moderatorów

kolekcjoner608
#21 Demiurg#

@toughluck 1,99 zł to jeszcze pikuś ,na normalnym allegro za każdą niezrealizowaną sprzedaż produktu z wyróżnieniem są 10-krotnie wyższe opłaty i szybko można pójść z torbami a nikt nie kwapi się by coś zrobić i ukrócić takie gierki . 

oznacz moderatorów

LEW433
#21 Demiurg#

Wiesz ze nie opłaci to wystaw ponownie.

oznacz moderatorów

MescotCompany
#12 Orędownik#

Z doświadczenia wiem, że jak kupujący nie zapłaci w ciągu 24 godzin, to oznacza, że się rozmyślił itp. Nie czekam już w takich sytuacjach i wystawiam następnego dnia. Jak ktoś chce kupić, to płaci zazwyczaj od razu. Moja rada jest taka, żebyś nie czekał. Nie zapłacił w ciagu 1 dnia i brak kontaktu? Olać i wystawić ponownie. 

oznacz moderatorów

toughluck
#9 Pomysłodawca#

Rozumiem to, natomiast towar wystawiłem z promocją i to wszystko jest bez sensu. Przydałaby się opcja, żeby można było zaznaczyć, ile czasu kupujący ma na sfinalizowanie transakcji i po jakim czasie można zezwolić na ponowną próbę zakupu przez tę samą osobę.

Trzyliterowa konkurencja jakoś to potrafiła opanować i przy rozpoczęciu zakupu rezerwacja trwa 15 minut, w czasie których musisz wyrobić się z płatnością, a ogłoszenie nie znika, przez 15 minut nie da się jedynie rozpocząć kolejnego zakupu.

oznacz moderatorów

MescotCompany
#12 Orędownik#

Nie licz na to w najbliższym czasie

oznacz moderatorów

kolekcjoner608
#21 Demiurg#

@MescotCompany Z tym jednym dniem oczekiwania na wpłatę to grubo przesadzasz . Wielu klientów kupuje i czeka z opłatą licząc że u danego sprzedawcy pojawią się inne ciekawe pozycje lub sam kupujący czeka aż mu wpłynie gotówka (np. pensja czy emerytura). Sprzedawca wystawiając towar sam w swoich ustawieniach zaznacza ile czasu może czekać na wpłatę .

oznacz moderatorów

toughluck
#9 Pomysłodawca#

A co wtedy szkodzi napisać do sprzedawcy i o tym powiedzieć? Mi chodzi o pseudo kupujących, którzy nie mają zamiaru finalizować zakupu.

Niechby to było 5 dni, ale wyłącznie dla kont, które są zweryfikowane, istnieją od wielu lat, mają pozytywne komentarze, itd. Dla tych, którzy nie spełniają tych warunków jest 15 minut.

oznacz moderatorów

LEW433
#21 Demiurg#

Nie zapłaci nie ma zakupu, Smart zostaje _wróci limit, a promowanie to Allegro wywiązało się z umowy i niestety nie słyszałem żeby zwracali.

oznacz moderatorów