Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Dzień dobry.
Sprzedałem używany sprzęt Apple na allegro Lokalnie. Sprzęt trafił do klienta prawie rok temu. Przedwczoraj zwrócił się do mnie klient z informacją, że sprzęt nie działa i po zaniesieniu do naprawy stwierdzono nieoryginalne podzespoły i nieprawidłowy montaż przy jego naprawie (cytuję - "był już wcześniej nieumiejętnie naprawiany, ma nieoryginalne części i jest niestarannie posklejany. Wyświetlacz jest chińską podróbką") Przedmiotem aukcji był iPad Pro 2018 12,9 cala (generacja 2). W chwili sprzedaży iPad nie miał nawet 2 lat i był w doskonałym stanie technicznym. Zaznaczam, że sprzęt który sprzedałem był kupiony przeze mnie jako nowy w autoryzowanym salonie producenta i nigdy nie był naprawiany. Oczywiście kupujący żąda ode mnie pokrycia kosztów naprawy sprzętu ( ponad tysiąc złotych), lub zwrotu gotówki za sprzedaż. Jaką mam gwarancję że:
1. Sprzedający chce wyłudzić ode mnie środki pieniężne za "naprawę" sprzętu?
2. Sprzedający w porozumieniu z serwisem wymienił oryginalne części na cytuję "chińskie podróbki" celem uzyskania podstaw do szantażu?
3. Serwis bez porozumienia z klientem wymienił podzespoły, twierdząc, że są nieoryginalne ( a później wykorzystując je do innej naprawy)?
Jaką Szanowni Sprzedawcy mam podjąć linię obrony? Czy osoby obeznane ze sprzętem Apple mogą potwierdzić, że możliwy jest zakup nieoryginalnej matrycy do iPada Pro 12,9 cali 2 generacji?.
Zgłosiłem próbę oszustwa do Allegro - numer zgłoszenia 16838517. Zostało ono zamknięte z adnotacją, abym zgłosił sprawę na policję.
Pozdrawiam serdecznie wszystkich sprzedających.
Dzień dobry, @artwil8 .
Napisałeś: "Zgłosiłem próbę oszustwa do Allegro - numer zgłoszenia 16838517. Zostało ono zamknięte z adnotacją, abym zgłosił sprawę na policję."
Konsultant z Allegro doradził Ci prawidłowo. Podejrzenia o oszustwo zgłasza się Policji. Tak właśnie zrób.
Allegro w takich sytuacjach umywa ręce i czeka na rozwój zdarzeń .Mogło tak być że klient przez ten cały rok posiadania tego sprzętu sam go już nieraz popsuł i dawał do naprawy gdzie mu zakładali podzespoły słabszej jakości a teraz ma chęć się go pozbyć lub naprawa czeka go kosztowna to próbuje od ciebie wyciągnąć na jej naprawę .Trudno będzie udowodnić że sprzedałeś go nowego a w takich sytuacjach niestety ale klientela ma zwykle przyznawaną rację choć często jej nie mają. Policja w takich przypadkach też może nie pomóc ,będą chcieli byś przedstawił dowody na swoją wersję.
@kolekcjoner608 Sprzęt, który sprzedałem był używany.(miał niecałe 2 lata).
@artwil8 "Sprzęt, który sprzedałem był używany.(miał niecałe 2 lata)." - apple daje rok gwarancji czy dwa lata?
"złote myśli" xyz96: "Sprzedawcy zawsze byli, są i będą moimi wrogami na AG."😄
@Knowhere Apple jako chyba już jedna z ostatnich firm daje na swój sprzęt w kosmicznych cenach jedynie rok ograniczonej gwarancji. Za przedłużenie gwarancji trzeba ekstra płacić "słynny program Apple Care"
Zaskakujący jest fakt, że sprzęt naprawił sam i po fakcie dokonanym Ci to zgłosił.
@Client:44052296 klient nie naprawił sprzętu , tylko czeka na moją decyzję. Stwierdził tylko , że zaniósł go do punktu napraw i dostał od serwisu taką informację.
@artwil8 Jest to reklamacja więc musisz ją rozpatrzyć.A w jakim serwisie naprawiał, możesz prosić o odesłanie sprzętu.
@LEW433 Kupujący rozmawia ze mną przez czat pod aukcją , czyli moim zdaniem nie spełnił warunków reklamacji ( nie otworzył dyskusji).Czy taka rozmowa również może być uznana za reklamację?
@artwil8 Żeby składać reklamację nie musi otwierać dyskusji, może w każdy inny sposób ją zgłaszać,(dyskusja do 180 dni po zakupie na Allegro)
@LEW433 a co mi da odesłanie sprzętu , skoro on był już w serwisie i mogli z nim zrobić dosłownie wszystko łącznie z przysłowiowym włożeniem nigdy nie działającej chińskiej podróbki?
@artwil8 Nie wiem, ale jeżeli zgłosi reklamację z tytułu rękojmi: https://prawakonsumenta.uokik.gov.pl/reklamacje/rekojmia/ musisz się do tego odnieś, możesz uznać albo nie, możesz naprawić, możesz zaproponować obniżenie ceny itd. Ale niech ja oficjalnie złoży(reklamację).
niech kupujący go odeśle do ciebie
sprawdź sytuacje czy np: ktoś grzebał w towarze
jak kupujący twierdzi, że produkt jest nieoryginalny to niech prześle ze sprzętem
dokumentację pisemną na ten temat z serwisu
zawsze możesz zrobić to samo co kupujący zanieść sprzęt do serwisu i uzyskac informację że jest on oryginalny