Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Hej,
ktoś kupił ode mnie produkt na Allegro Lokalnie o godzinie 14:44 dzisiaj. O godzinie 16:10 zakłada Dyskusję, że produkt nie dotarł we wskazanym terminie. Wybrał Paczkomat.
Myślę sobie psychiczny? Czy co?
Pyta się mnie czy dzisiaj zostanie wysłany produkt. Mówię, że nie, że mam na to zgodnie z regulaminem 7 dni od dnia zawarcia transakcji. Dogadaliśmy się i zrobiłam mu zwrot.
Poprosiłam więc o zakończenie Dyskusji.
On nie chce jej zakończyć.
Co w momencie kiedy jej nie zakończy?
Sama się zamknie po 30 dniach
@fmanetus między czasie jak się nie zakończy szybciej to po 14 dniach będzie automatyczny komunikat o możliwości zakończenia jako nie rozwiązana i wnioskowania o protect
@fmanetus Proszę, wskaż, o którą ofertę chodzi. Skieruję prośbę o zamknięcie dyskusji.
@w_kiwi Z produktem Płyta CD Muzyka Wielkich Mistrzów cz. I Chopin. Czy jeszcze jakieś inne informacje potrzeba?
Tak, nr transakcji. masz jaw zakładce sprzedane albo na mailu.
@w_kiwi numer płatności jeszcze znalazłam: 2358b3a7-9327-4db4-9424-d7ac2c6cf066
@w_kiwi @fmanetus Proponuję odczekać kilka dni z tym zamykaniem dyskusji, sytuacja faktycznie jest mało poważna, ale skoro kupujący dyskusję otworzył to kupujący powinien ją zamknąć.
Tylko że kupujący nie musi zamykać dyskusji dzisiaj, ma prawo poczekać na zwrot pieniędzy, albo na dostarczenie przedmiotu. A to niestety nie będzie dzisiaj, tylko może potrwać nawet do 14 dni.
Dopiero wtedy można domagać się zamknięcia dyskusji.
Natomiast sprzedająca ma obowiązek poinformować w dyskusji o zwrocie wpłaty, lub o wysyłce płyty, ma na to 24 godziny czyli jutro.
Kupującego poprosiłam o zamknięcie dyskusji po jej otwarciu i po informacji ze strony Allegro, że zwrot został dokonany. Kupującego też poprosiłam o zamknięcie dyskusji na czacie na Allegro Lokalnie. Tam też również poinformowałam, że zwrot zrobiłam. Odczytał ale nic z tym nie zrobił. Może faktycznie czeka na zwrot z banku aż pojawi się na koncie.
Nigdy nie miałam tak irracjonalnej sytuacji i mój problem polega w tej chwili na tym czy jeśli dyskusja ze strony Kupującego nie zostanie dobrowolnie zamknięta to czy w jakiś sposób nie wpłynie to negatywnie na moją ocenę jako Sprzedawcy?
Kiedyś chyba nie było czegoś takiego jak komentarze na Allegro Lokalnie, a teraz to nawet nie wiem.
@br. Dziwi mnie w ogóle, że jest możliwość otwarcia dyskusji w momencie kiedy nawet jest to fizycznie niemożliwe, żeby przesyłka z Gdyni, do miejscowości w województwie małopolskim doszła w ten sam dzień czyli w przeciągu dwóch godzin. Jako powód dyskusji: podano nie otrzymanie produktu i prośba o wyjaśnienie sytuacji. Głupota !
@fmanetus Nie ma komentarzy na lokalnym, zakładano pewnie że to jednorazowe, sporadyczne transakcje i komentarze niczego nie wnoszą. A szkoda..
Ja rozumiem twoje zdziwienie i frustracje ale zauważ że społeczność jest karmiona bzdurnymi reklamami, że dostawa Allegro jest tego samego dnia, że pełne bezpieczeństwo, itp...itd...
W tej sytuacji klienci nie muszą nawet czytać ofert, klikają i czekają na dostawę, najlepiej natychmiast. Pewnie że to nieirracjonalne ale takich sytuacji jest mnóstwo. Dane sprzedającego są ukryte, tajne, więc kupujący przed kliknięciem nie wie skąd przyjdzie przesyłka, ma prawo oczekiwać że będzie dzisiaj.
Nie można kupującego który domaga się swoich obiecanych praw nazywać psychicznym, to jest obraźliwe. Również pisanie że to głupota też jest nie na miejscu.
Kupujący ma prawo żądać wyjaśnień, dyskusja w takich sytuacjach jest czymś normalnym. Kupujący (lub Allegro) zamknie dyskusję jeśli sprawa zostanie wyjaśniona do końca, obiecanki że dostanie zwrot nie są póki co rozwiązaniem.
Namawiam do udzielenia odpowiedzi w dyskusji, jeśli nie odpowiesz na zarzuty kupującego jest możliwe że dostanie odszkodowanie z Allegro Protect a ciebie obciążą kosztami. I radzę nie używać słów obraźliwych.
@br. "Nie można kupującego który domaga się swoich obiecanych praw nazywać psychicznym, to jest obraźliwe" - serio uważasz, że prawem kupującego jest otrzymać towar godzinę po zakupie?
@TomBanknoter A gdzie jest napisane że kupujący musi otrzymać towar godzinę po zakupie?
Kupujący liczy na to że towar otrzyma szybko, dziś, klika kupuję i dowiaduje się że towar jest w drugim końcu Polski, w Gdyni. A sprzedająca go pociesza że wyśle w ciągu 7 dni, zgodnie z regulaminem.
Ma prawo oczekiwać wyjaśnień kto go robi w balona.
Wybiera paczkomat
jak ma ten paczkomat zdawczy i odbiorczy być obsłużony w 2 godz ?
@br. Teoretycznie racja, ale w tym konkretnym wypadku pacjent otworzył dyskusję niecałe półtorej godziny do zakupu. A lokalizacja jest podana w ofercie, więc nie ma mowy o żadnym robieniu w balona. W balonik to powinien raczej dmuchnąć ten kupujący 😎
@TomBanknoter Otworzył dyskusję, bo chciał wyjaśnień, wiadomo że dyskusja nie spowoduje cudownego dostarczenia przedmiotu.
Do dyskusji ma prawo, ja wiem że to kłopot dla sprzedających ale spotkałem juz wpisy że Allegro obniża punkty za brak dyskusji. Na zwykłym Allegro nie lokalnym ale jednak.
@br. Dalej nic nie kumasz, więc dalsza dyskusja nie ma sensu. Powiem tylko jedno: nie na tym polega problem, że kupujący otworzył spór - bo tego ma oczywiście prawo. Chodzi o to, że zrobił to kilkadziesiąt minut po zakupie, co świadczy albo o celowym złośliwym działaniu, albo o problemach ze zrozumieniem podstawowych pojęć. I jakich niby wyjaśnień miałby tu oczekiwać?
Sprzedająca ma prawo czuć się niekomfortowo, bo bez żadnej swojej winy musi tracić czas na odpisywanie w bezsensownej dyskusji, i jeszcze się stresuje, że Allegro poleci jej po punktacji.
@TomBanknoter "Sprzedająca ma prawo czuć się niekomfortowo,..."
A znajdź mi sprzedawcę który na Allegro czuje się komfortowo, wiemy jak jest, powinniście sprzedająca pocieszyć i napisać "witamy w klubie"
Oczywiście że jest możliwe złośliwe działanie kupującego, już napisałem że skoro rozpoczął dyskusję to chyba wie co robi i po co to robi.
Ale jest tez możliwa jego frustracja, może nie doczytał, może uwierzył w "dostawę tego samego dnia" tak szeroko propagowaną przez Allegro?
Ja go nie bronię ani nie potępiam, założył dyskusję, miał prawo. EOT
@br. Proszę o nieobrażający dobór słownictwa na poniższy niestety ale najnowszy spór.
Wczoraj jak widać na zdjęciach poniżej o Allegro zamknęło dyskusję bo stwierdziło, że strony doszły do porozumienia też tak myślałam ale niestety nie. Dzisiaj rano otrzymałam telefon od Kupującego (ma do tego pełne prawo oczywiście) i wytłumaczyłam łopatologicznie tak jak Allegro napisało w sobotę, że zwrot został dokonany i w ciągu kilku dni roboczych (zdjęcie kolejne) otrzyma kwotę na konto. Myślalałam, że sobie telefonicznie wyjaśniliśmy wszystko. Dzisiaj (zdjęcie kolejne) o godzinie 16:16 Kupujący zakłada kolejny spór, że kasy nie ma. Po mojej interwencji ale telefonicznej Kupujący zamknął nowo otwartą dyskusję.
@w_kiwi@RaBarbar_ka @MiMary @w_kiwi @ko_alka @la_nika @ayo80 @nat_not @_HolaOla_
Państwo wymienieni powyżej, rozumiem, że są Moderatorami. Proszę więc o pomoc i interwencję oraz pouczenie Kupującego na przyszłość w mojej sprawie żeby nie zakładał bezsensownych sporów. W tej chwili czuję się nękana i ktoś bezpodstawnie mi dokucza. Nie wiem czy złośliwie czy nie ale czuję, że moje dane osobowe są zagrożone. Jeśli sytuacja się powtórzy raz jeszcze to informuję, że zgłoszę sprawę odpowiednim organom jeśli Allegro nie jest w stanie sobie z tym poradzić.
Inne osoby uprzejmie proszę o radę na przyszłość bo nie jestem pewna czy sytuacja się nie powtórzy. @amibis @RED @TomBanknoter @Monika__L