Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Witam,
Mam problem z wypłatą POK dla dwóch klientów. Parę miesięcy temu sprzedałam dwie hulajnogi elektryczne, nowe oryginalnie zapakowane na gwarancji producenta.
Sprzedaż była prywatna stąd żadnych paragonów i faktur.
Po sprzedaży nie wchodziłam na profil allegro,poniewaz nie miałam takiej potrzeby.
Dziś weszłam na profil, zauważyłam blokadę na koncie.
Kupujący postarali się o rekompensatę z POK chociaż nikt się że mną nie kontaktował (telefonicznie), wiadomości na profilu były, jednak o nich nie wiedziałam.
Teraz allegro żąda ode mnie wpłaty 5000 zł, a kupujacy mają i używany już towar i pieniadze.
Hulajnogi były na gwarancji producenta, wystarczyło skontaktować się ze mną telefonicznie.
Czy ktoś miał podobna sytuację? Jak mogę sobie z tym poradzić?
@msniezek każdego, kto tutaj pisze o swoich problemach traktujemy jako potencjalnego niewinnego. Nie możemy z góry zakładać🤔 że pisze ktoś nieprawdę lub półprawdę i właśnie od tego jest któś wyżej żeby to wyprostować. Każdy jest niewinny dopóki się mu itd..😏
@pulkownik66 nie musicie zakładać, że ktoś jest winny 🙂 Wystarczy zachować sobie margines na zmianę opinii, np. nie wyklinać Allegro od najgorszych już w pierwszym poście.
Oj tam oj tam, 1 raz na 100 nie jesteście najgorsi i już obrośnięci w piórka 🤣
@msniezek Maćku- se nie przypominam żebym od jakiegoś dłuższego czasu używał niecenzuralnych sów🙄 A dane słowo- święte.
@msniezek a ja się pytam na jakiej podstawie prawnej jest robiona ta próba regresu bo tego nie podajecie w korespondencji
ponadto na jakiej podstawie prawnej przyjmujecie, że wysłanie maila = jego doręczeniu
na jakiej podstawie prawnej uważacie, że sprzedawca prywatny sprzedający okazjonalnie ma przez 2 lata w ogóle odbierać maile od was i od Kupujących?
dlaczego przed wypłatą z pok serwis nie skontaktował sie ze sprzedawcą? - macie jego dane adresowe numer telefonu i oczywiście maila
kto odda towar sprzedawcy w stanie takim jakim go sprzedał
bo rozumiem, że jak sprzedawca odda allegro 5 tysiaków to allegro zwróci towar w stanie funkiel nówka bo przecież Kupujący jak stwierdził niezgodnośc z umową to spakował go do stanu w jakim go otrzymał i po wypłacie z pok przekazał go allegro
msniezek - z tymi sytuacjami jest różnie. Sam widzisz po sobie, że czasem udzielisz niefortunnej informacji.
Odnośnie wypowiedzi i ocen na AG - bywa różnie, niestety. Często jest tak, że sprawa powinna być wyjaśniona przez Allegro, a nie przez AG. Nikt tutaj nie zna naprawdę całości przebiegu transakcji i toku sprawy. Twoje odpowiedzi na temat przebiegu transakcji - w/g mnie są tutaj niepotrzebne. Tak samo jak i cały ten temat.
Odnośnie sprzedającego - nie dziwię się tej sytuacji. Miał 2 sprzęty a sprzedał 4? I to za niebagatelną kwotę. I odpowiedź w dyskusjach po takim czasie, chociaż prowadził ciągłą sprzedaż?
Hulajnogi nowe, oryginalne, z gwarancją producenta. Jak osoba prywatna może to sprzedawać? Chyba dołącza jakiś dowód zakupu? Chociażby swój? Co na to US?
Zwykle jestem po stronie sprzedawców , gdyż sam nim jestem, ale to mi zakrawa na jakiś "wałek".
Dzięki za tą wiadomość, chyba nie pozostaje mi nic a udać się do radcy prawnego. Zresztą doczytując regulamin POK, jeżeli sprzedawca nie wystawia faktury, paragonu itd pok nie jest przyznawany.
@electrodrop Zapewne najlepsze dla ciebie rozwiązanie(taka kasa), to nie kilkanaście złotych.
@electrodrop Nie, POK jest przyznawany też w przypadku sprzedaży prywatnej.
Poza tym ciągła sprzedaż zorganizowana nowych przedmiotów wymaga prowadzenia konta firma i przestrzegania prawa konsumenckiego.
@RED oczywiście kontaktowaliśmy się ze sprzedawcą mailowo - otrzymywał nie tylko pytania od kupujących, informacje o blokadzie konta, ale również informacje o każdym etapie procedury POK. Jeżeli chodzi o podstawy prawne - to zawsze są indywidualne sytuacje i gdyby znalazły swój dalszy ciąg np. w sądzie, oczywiście przedstawimy nasze stanowisko, wraz z odpowiednimi paragrafami.
Allegro powinno zachęcić kupujących do innego kontaktu a nie rozdawać takie pieniądze. Proszę mi w tym momencie wytłumaczyć, mam oddać 5000 zł, a co z zakupionymi hulajnogami które są używane. Może rzeczywiście zaniedbałam sprawę ze sprawdzaniem profilu lub poczty jednak to nie zmienia faktu, że hulajnogi powinny być wysłane na gwarancję do producenta i tam naprawione jeżeli rzeczywiście nie nadawały się do użytku.
@electrodrop Hulajnogi powinny wrócić do ciebie, a pisałaś do Allegro?
Napisałam do allegro, każą mi kontaktować się z kuoujacymi i starać się aby zwrócili pieniądze na ich konto. Odpisałam że jeżeli rozdają pieniądze to teraz niech sami piszą do kupujących o ich odzyskanie. Zaproponowałam oczywiście że jeżeli rzeczywiście hulajnogi nie działały mogę oddać pieniądze za ich serwis lub zwrócić cały koszt jeżeli hulajnoga jest nieużywana.
@electrodrop Przecież oczywiste że nie zwrócą pieniędzy, także nie wiadomo jak wyglądają hulajnogi.
Dokładnie tak. Jest to trudna sytuacja i nie mówię że jestem bez winy. Moje przeoczenie nie wchodzenia na pocztę. Wyszłam do allegro z inicjatywa mogę oddać pieniądze za serwis jeżeli hulajnogi taki przechodziły a także oddać całą kwotę jeżeli hulajnogi są w tym samym stanie w jakim je sprzedawałam czyli nówki.
@electrodrop No to czekamy na decyzję. Nie powinno być tak że zostaniesz z przysłowiową ręką w nocniku. Można zapłacić, ale trzeba wiedzieć za co. Są hulajki- jest kasa. Są rachunki za serwis, jest kasa. Nie ma nic- to znaczy że nic nie ma. A za- nic niema, nie można płacić.
napisz proszę, czy odzyskałaś hulajnogi, współczuję
do tej pory nie mam hulajnóg, kontakt jest utrudniony, z jednym z kupujących.
allegro nie pomaga, a wręcz nalega na spłatę.
nic tylko korzystać z programu POK, klient dostaje kasę i jeszcze towar za free. Jak to się rozniesie, to dopiero będzie wysyp wniosków 🙂