Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
@N_Nitka28@RaBarbar_ka@MiMary@w_kiwi@Sa_nova@la_nika@ayo80@nat_not@_HolaOla_
Witam. Klient odesłał do Mnie sprawny sprzęt, twierdząc ze nie działa. Podłączyłem go pod telewizor i okazało się że sprzęt odtwarza i jest w pełni sprawny. Klient żąda zwrotu pieniędzy za odesłany sprawny sprzęt. I teraz jest problem ponieważ mogę zwrócić pieniądze ale mogę również odesłać sprzęt z powrotem.
możesz , Twoja wola , sprzedałeś prywatnie czy jako firma ?
Sprzedałem prywatnie
no ... to wezwij klienta do odbioru rzeczy , sprzęt jest sprawny i należy do niego .
A jeśli klient odmówi przyjęcia sprzętu z powrotem, to co wtedy?
@ben11333 już Ci krótko pisałem , więc rozszerzam myśl ..w transakcjach pomiędzy osobami prywatnymi nie ma zapisu zobowiązującego sprzedawcę do przyjęcia zwrotu , możesz to zrobić ,ale to tylko Twoja dobra wola , nie odbierze ... wróci do Ciebie , Ty odmówisz przyjęcia ,paczka trafi do magazynu przesyłek niedoręczalnych , ALE !!! w dalszym ciągu będzie własnością klienta.....ba.... nie masz obowiązku odsyłać , klient ma odebrać na swój koszt.
@ben11333 To już nie Twój problem - towar stanowi własność kupującego.
Witam.
Przede wszystkim przed upływem 14 dni kalendarzowych od momentu pierwszego zgłoszenia, lub odbioru przesyłki (zależnie co było pierwsze) JASNO I WYRAŹNIE NAPISZ, ŻE ODRZUCASZ ROSZCZENIE ZWROTU ŚRODKÓW z powodu niewystępowania wady będącej powodem roszczenia.
Jeśli tego nie zrobisz nabywca może twierdzić, że zgłosił reklamację z tytułu rękojmi, którą jako sprzedawca masz obowiązek rozpatrzyć w ciągu 14 dni. I nie ma tu nic do rzeczy że jesteś sprzedawcą prywatnym, ani że nabywca wyraźnie nie napisał, że chce skorzystać z rękojmi, bo forma zgłoszenia problemu jest całkowicie dowolna i najmniejsza wzmianka w formie pisemnej (sms, czat, mail, list, dyskusja allegro, itp...), że produkt nie działa będzie początkiem terminu na rozpatrzenie reklamacji, a to tylko 14 dni i łatwo to przeoczyć!!!
Jak już skutecznie poinformujesz nabywcę o odrzuceniu jego roszczeń, to możesz go wezwać do odbioru swojej własności. W tym celu nabywca może podesłać Ci opłaconą z góry etykietę do wysyłki towaru, lub zapłacić Tobie za ponowne wysłanie paczki.
Natomiast w przypadku jeśli od pierwszego dającego się udokumentować zgłoszenia minęło już 14 dni to niestety zostaje Ci tylko uznać roszczenie nabywcy, i oddać kasę za towar i obie przesyłki, niezależnie od tego czy sprzęt działa czy nie.
Pozdrawiam. Marek.
@ben11333 Sam zdecyduj co zrobisz, zwrotu nie ma bez Twojej zgody, reklamacja rozpatrzona i nie ma usterki więc mu odpisz to i napisz że wysyłasz towar.
Dziękuję wszystkim za pomoc.