anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Zwrot towaru przez kupującego

aryhil
#9 Pomysłodawca#

Proszę allegro o pomoc w zakończeniu dyskusji.

Kupujący zgłosił, że paczka "klocki LEGO" uszkodzona w transporcie przez kuriera 

Odmówił napisania skargi do InPost. 

Odmówił zwrotu towaru do mnie na własny koszt, bym mógł w domu zweryfikować stan kartonu. 

Jedyną odpowiedzią od allegro jaką dostał, to że może zgłosić sprawę do pok i zwrócą mu pieniądze.

Czy allegro na mnie przerzuci koszt?

oznacz moderatorów
35 ODPOWIEDZI 35

aryhil
#9 Pomysłodawca#

On kupuje klocki LEGO czy pudełko?

Zapakowane solidnie, więc wina kuriera.

Dlaczego tego nie chce zgłosić do inpost?

Jak chce, niech odeśle, ale dlaczego na mój koszt?

oznacz moderatorów

vonNogay
#17 Koryfeusz#

"On kupuje klocki LEGO czy pudełko?"

W przypadku klocków Lego pudełko ma znaczenie dla kupujących (z tego co wiem)

"Zapakowane solidnie, więc wina kuriera."

Skąd wiesz, że solidnie? Pewnie wrzucone do koperty, albo owinięte streczem, więc się zgniotło.

"Dlaczego tego nie chce zgłosić do inpost?"

Bo wiadomo, że go spławią.

"Jak chce, niech odeśle, ale dlaczego na mój koszt?"

Niech odsyła na swój, ale aryhil będzie musiał ten koszt zwrócić po uznaniu reklamacji.

Ale najlepiej zaproponować rekompensatę, np. 10%, z wątków na tym forum wynika, że gdy kupującemu zostanie zaproponowana jakakolwiek rekompensata przez sprzedającego to nie otrzyma rekompensaty z allegro protect, zresztą tak też mają napisane w zasadach AP.

oznacz moderatorów

aryhil
#9 Pomysłodawca#

@vonNogay

Kupujący nie zgadza się na rabat.

Nie zgadza się na zwrot.

Nie zgadza się by reklamować w InPost.

Napisał wprost, że czeka na zwrot pieniędzy z allegro protect

oznacz moderatorów

LEW433
#21 Demiurg#

W takim wypadku nagłaśniaj sytuację tu i Allegro nie może obciążyć Cię kosztami rekompensaty, Ogólnie ciekaw jestem czy wszystko wiemy bo to nie jest normalna sytuacja, może moderacja nam coś więcej powie: @ko_alka @la_nika @nat_not @_HolaOla_  

oznacz moderatorów

az1rael
#21 Demiurg#

Na uzytek konsultanta napisz w dyskusji 

1 ze wzywasz kupujacego do zlozenia reklamacji w inpost poniewaz ma paczke i najlepsza wiedze odnosnie jej uszkodzenia

2 wezwij go do sporzadzenia i udostepnienia ci protokolu szkody

2 jesli nie sklada reklamacji sam wezwij go do odeslania paczki z towarem do ciebie w celi zlozenia reklamacji w inpost i sporzadzenia przez ciebie protokolu szkody na uzytek reklamacji inpost 

3 sprawdz po nr paczki kiedy odebral kupujacy paczke

4 jak ci kupujacy odpisze ze nic nie bedzie robil zalatw go poprzez zlozenie reklamacji na stronie inpostu nastepnie wklej w dyskusji potwierdzenie zlozenia reklamacji do paczki (uwaga inpost przyjmie reklamacje lecz w ciagu kilku dni poprosi cie o protokol szkody) potem odrzuci reklamacje bo nie zalaczysz protokolu szkody i przyssle ci odmowe reklamacji 

5 jak konsultant zobaczy ze zglosiles reklamacje to automatycznie powinien wstrzymac wniosek do ap na okres do rozpatrzenia i kupujacego strzeli szlag 

6 bedziesz mial odmowe z inpost uznania reklamacji z racji niezalaczenia protokolu szkody to zalaczysz w dyskusji poczym odrzucisz reklamacje kupujacego z racji a nieprzyslania na reklamacje towaru uszkodzonego b z racji nieudostepnienia ci protokolu szkody sporzadzonego przez kupujacego c z racji nieudostepnienia ci uszkodzonego towaru i paczki bys sam mogl dopelnic formalnosci reklamacyjnych w inpost 

7 kupujacy zaorany pod wzgledem kodeksu cywilnego i uokiku moze dostanie ap ale cie nie obciaza bo zrobiles wszystko by sprawe wyjasnic 

oznacz moderatorów

az1rael
#21 Demiurg#

@aryhil patrz wyżej zapomniałem oznaczyć

oznacz moderatorów

RED
#21 Demiurg#

@az1rael to jest typowa patologia wykreowana przez allegro

jak znam życie Kupujący nie robi tego pierwszy raz

chce zatrzymać sobie produkt i uzyskać pełny zwrot jego ceny

lub jest osobą, która wierzy dosłownie w komunikaty allegro

 

Ja bym po takiej reklamacji oczekiwał zwrotu nieużywanego towaru

 

oznacz moderatorów

aryhil
#9 Pomysłodawca#

@RED jestem tego samego zdania

oznacz moderatorów

LEW433
#21 Demiurg#

Jeżeli tak było, wiesz poczekałbym na wypowiedź moderacji, czytałem już wiele takich historii, Ty też.😊

oznacz moderatorów

vonNogay
#17 Koryfeusz#

@aryhil Skoro tak, allegro nie powinno mu przyznać rekompensaty, a nawet jeśli okażą się dobrymi wujkami i coś mu wypłacą, nie powinni obciążać Ciebie.

oznacz moderatorów

az1rael
#21 Demiurg#

@aryhil nie może ci udowodnić że źle zabezpieczyłeś paczkę ponieważ nie złożył reklamacji do inpostu, a inpost nie odpisał mu że reklamację odrzucił z powodu złego zabezpieczenia paczki w transporcie roszczenie jest bezzasadne bez potwierdzenia go przez inpost. Jeśli nie złoży reklamacji w terminie do 7 dni uznaje się że paczkę odebrał bez zastrzeżeń tzn że nawet jak zgłosi reklamację potem to nie dostanie już od inpostu odpowiedzi pt paczka była źle zabezpieczona tylko odrzucą mu reklamację ponieważ przyjął paczkę bez zastrzeżeń prawo przewozowe się kłania chyba art 84 czyli nie dostanie już potwierdzenia swoich słów przeciwko twoim bo odrzucą reklamację na podstawie całkiem innego artykułu czyli zgodnie z kodeksem cywilnym strona pozywająca ma udowodnić stronie pozwanej swoje racje dowodami a tym już nie dostanie. Należy wezwać kupującego w dyskusji do 1 zgłoszenia reklamacji, 2 odesłania towaru na reklamację najlepiej niech napisze że z powodu że źle zabezpieczyłeś i zgłosić ją samemu bo się uparł wtedy jak napiszesz że zgłosiłeś reklamację to konsultant w sposób magiczny wstrzyma wypłatę z ap do rozpatrzenia reklamacji 3 pewnie minie magiczne 7 dni na sporządzenie protokołu i wniesienie reklamacji więc odrzuca ją na podstawie doręczenia bez zastrzeżeń a nie złego zabezpieczenia paczki przez ciebie więc odrzucisz reklamację kupującego p że źle zabezpieczyłeś paczkę na podstawie pisma inpostu że nie stwierdzili złego zabezpieczenia paczki wiec jego roszczenie jest bezzasadne 4 jeśli nie odeśle klocków na reklamację odrzucasz jego reklamację na podstawiea nieodesłania towaru na reklamację więc nie mogłeś stwierdzić czy uszkodzenie powstało w transporcie b nie miałeś możliwości reklamować samemu dostawy w inpost 

oznacz moderatorów

aryhil
#9 Pomysłodawca#

@az1rael dziękuję za obszerną odpowiedź 

oznacz moderatorów

takiejakie_pl
#8 Zapaleniec#

W końcu sensowna odpowiedź.

oznacz moderatorów

_HolaOla_
Moderatorka
Moderatorka

@aryhil Konsultuję Twoją sytuację z zespołem, dlatego na razie poproszę Cię o cierpliwość. Wrócę tutaj z informacjami, gdy tylko dostanę szczegóły w Twojej sprawie. 

   Ola
   Moderatorka

_____________
Jeżeli czyjaś odpowiedź rozwiązała Twój problem, wybierz To jest rozwiązanie! 🙂
oznacz moderatorów

_HolaOla_
Moderatorka
Moderatorka

@aryhil Sprawdź proszę dyskusję. Nasz pracownik wypowiedział się w niej i doprecyzował, że w Waszej sytuacji paczka została prawdopodobnie zniszczona przez przewoźnika, więc jeśli zaakceptujemy wniosek do Allegro Protect, nie doliczymy kwoty rekompensaty do Twojego rachunku. 

   Ola
   Moderatorka

_____________
Jeżeli czyjaś odpowiedź rozwiązała Twój problem, wybierz To jest rozwiązanie! 🙂
oznacz moderatorów

aryhil
#9 Pomysłodawca#

Dziękuję za odpowiedź.

Niemniej sytuacja dziwna. Otwiera to furtkę dla każdego kto kupuje klocki na allegro.

Kupujący nie chce zwrócić towaru, nie zgadza się na 10% rabat oraz nie chce zgłosić reklamacji do inpost.

 

oznacz moderatorów