Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Chcemy, żeby polityka cenowa sprzedających była korzystna dla kupujących na Allegro. Dlatego od 1 lipca 2025 zmienimy warunki programu Allegro Ceny i reklam Twoich ofert, które sponsorujemy.
Już teraz sprawdzamy, czy Twoje ceny w innych kanałach sprzedaży różnią się znacząco od tych, które ustawiasz w swoich ofertach na Allegro. Od 1 lipca, jeśli zauważymy taką sytuację, będziemy mogli wykluczyć wszystkie Twoje oferty z programu Allegro Ceny i reklam Twoich ofert, które sponsorujemy. To między innymi reklamy widoczne w Google, Ceneo, na Facebooku lub Instagramie, do których wybieramy oferty sprzedających i jednocześnie pokrywamy cały koszt danej reklamy.
Wykluczymy Twoje oferty, gdy znacząca różnica cen będzie dotyczyć ponad 10% Twoich produktów na wszystkich kontach, które masz założone na ten sam NIP – ale tylko jeśli będzie to ponad 50 różnych produktów.
|
Przykładowo: wystawiasz na Allegro tylko 10 różnych produktów, a dwa z nich sprzedajesz na innej platformie taniej niż na Allegro. Te dwa produkty stanowią ponad 10% wszystkich Twoich produktów. Mimo to nie wykluczymy Twoich ofert z programu Allegro Ceny i naszych reklam, bo produktów z różnicą cen jest mniej niż 50. |
Gdy sprzedajesz na Allegro, możesz korzystać za darmo z wielu form wsparcia sprzedaży, w ramach których napędzamy rozwój Twojego biznesu i dbamy o zadowolenie kupujących. W programie Allegro Ceny sami dopłacamy część ceny zamówienia – aby kupujący mógł zapłacić mniej, a Twój zysk się nie zmniejszył. Z kolei gdy reklamujemy Twoje oferty poza naszą platformą, zwiększamy w nich ruch bez żadnych dodatkowych kosztów dla Ciebie.
Chcemy inwestować w promowanie ofert, w których kupujący znajdą co najmniej tak samo atrakcyjne ceny, jak w innych kanałach sprzedaży, z których korzystasz. Zależy nam na tym, aby razem proponować klientom najlepsze okazje, zwiększać Twoją sprzedaż i zainteresowanie Twoimi ofertami.
Zmianą obejmujemy tylko te formy wsparcia sprzedaży, które wymieniliśmy wyżej. To znaczy, że nawet jeśli wykluczymy z nich Twoje oferty, nadal możesz korzystać z innych korzyści sprzedaży na Allegro – na przykład szerokiej bazy klientów, których zachęcamy do zakupów dzięki Allegro Smart! lub płatnościom Allegro Pay.
Obecnie 100,0% swoich produktów oferujesz na Allegro drożej niż w innych kanałach sprzedaży, z których korzystasz. Jeśli nie zmienisz tego do 1 lipca, od tego dnia wykluczymy wszystkie Twoje oferty z programu Allegro Ceny i naszych reklam.
Dopasuj ceny swoich ofert na Allegro, aby nie różniły się znacząco od cen tych samych produktów w innych kanałach sprzedaży – na przykład na Twojej stronie lub na innych platformach. Zrób to najpóźniej do 1 lipca 2025.
Jeśli jesteś w programie Allegro Diamond Partners, w zakładce programu w Sales Center możesz pobrać listę produktów, w których zauważyliśmy u Ciebie znaczącą różnicę cen. Jeśli nie bierzesz udziału w tym programie, możesz zgłosić się do nas przez formularz kontaktowy. |
Od 1 lipca będziemy na bieżąco sprawdzać, czy nie łamiesz nowych warunków. Jeśli wykluczymy Cię z programu Allegro Ceny i naszych reklam – dostaniesz od nas mejla z powiadomieniem. Kolejnego mejla dostaniesz, gdy zniwelujesz różnice w cenach i ponownie uwzględnimy Twoje oferty.
Jeśli masz pytania lub wątpliwości, skontaktuj się z nami przez formularz. Zapraszamy też na webinar, podczas którego opowiemy więcej o tej zmianie. Spotkajmy się 23 czerwca o 13:00 – kliknij przycisk poniżej, aby się zapisać.
Czyli chcą ukarać sprzedającego który wystawia oferty w swoim sklepie w cenie niższej o "prowizję" allegro 🤣. Czy ci geniusze wiedzą jaki będzie rezultat?
Czyli powoli zaczynają dostrzegać że mają gigantyczny problem...
Chyba nie bardzo. Gdyby dostrzegli, zwolniliby odpowiedzialnego za takie pomysły.
Już teraz sprawdzamy, czy Twoje ceny w innych kanałach sprzedaży różnią się znacząco od tych, które ustawiasz w swoich ofertach na Allegro.
"Znacząco" czyli ile? 10%, 5%, 50 groszy? 🙄
6% jest już znacząco.
ewidentni E....i robi im coraz wieksza konkurencje i probuja to ukrocic... ciekaw tylko jestem, czy zdaja sobie sprawe, ze skutek bedzie zapewne odwrotny do ich oczekiwan
Hehe, @accadia stąd wiem że 6% jest znacząco 😄
@Syrena_zT @N_Nitka28 @RaBarbar_ka @MiMary @w_kiwi @Sa_nova @la_nika @nat_not @_HolaOla_
Proszę o informację czy tracimy dostęp tylko do programu Allegro Ceny czy jeszcze do jakichś innych programów lub możliwości promocji ofert?
Cześć, @ares_. Zmiana dotyczy wykluczenia ofert z programu Allegro Ceny i naszych reklam.
@MiMary Prosiłbym o rozwinięcie tematu "naszych reklam" . Co wchodzi w ich skład? Czy np. emaile typu "znaleźliśmy podobne do wyszukiwanych" , czy pojawiające się na stronie głównej "polecane dla ciebie" czyli coś innego z Waszej inicjatywy, czy również Allegro ads , za które płaci sprzedający?
@WojciechB, tak jak podaliśmy w mailu:
To między innymi reklamy widoczne w Google, Ceneo, na Facebooku lub Instagramie, do których wybieramy oferty sprzedających i jednocześnie pokrywamy cały koszt danej reklamy.
Czy w przypadku wyłączenia programu Allegro Ceny będzie możliwy następujący scenariusz:
Teraz są 2 oferty produktu od różnych dostawców za 10 i 9 PLN. Oferta za 9 PLN w tej chwili dostaje Allegro Ceny i realnie jest wystawiona za 8PLN. Czy jeśli oferta za 9 PLN straci Allegro Ceny to w jej miejsce wskoczy oferta za 10PLN, która nie straciła Allegro Ceny i teraz ona dostanie 8PLN?
@mkawczyn, niestety nie jesteśmy w stanie przewidzieć, czy ta oferta za 10 PLN spełni wszystkie warunki i zakwalifikuje się do programu - to zależy od wielu czynników.
Ja tu widzę, że Allegro tym posunięciem będzie dyskryminował sprzedawców, którzy nie chcą się ugiąć i utrzymują niższe ceny w swoim własnym sklepie (co jest zrozumiałe ze względu na brak opłat do przesyłki i prowizji). Jeśli allegro obniży cenę produktu jednemu sprzedawcy poniżej ceny ofertowej innego sprzedawcy, który wypadł z programu Allegro Ceny to moim zdaniem jest to naruszenie zasady sprawiedliwego traktowania sprzedawców i faworyzowanie tych, którzy albo nie mają własnego sklepu, albo nie ma ich na innych platformach. Zobaczymy jak to wyjdzie w praktyce, ale ja tu już widzę jak posypią się skargi do UOKiK.
Wspomniany mail nakłania sprzedawcę do podniesienia cen, które w tej chwili są rynkowe. Czy taka akcja nie podpada czasem pod niezgodne z prawem praktyki, jak chociażby zmowa cenowa?
Tak, każde wpływanie na ceny w ten sposób zalicza się do zmowy cenowej. Nie musi to być ustalanie konkretnych cen.