anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

30 kwietnia zmiany w dodawaniu klientów do zakładki Moi nieaktywni kupujący

nat_not
Moderatorka
Moderatorka

28 lutego 2024 informowaliśmy Was o zmianach w dodawaniu klientów do zakładki Moi nieaktywni kupujący. Dzisiaj przychodzimy z kolejnymi informacjami.

Co zmienimy 30 kwietnia 2024

Dodacie klienta do zakładki tylko wtedy, gdy wybierzecie powód z listy oraz wskażecie co najmniej 3 zamówienia z ostatnich 180 dni, których dotyczy wybrany powód. Jeśli tego nie zrobicie, nie dodacie klienta do zakładki i nie ograniczycie mu możliwości zakupu w swoich ofertach. 

Wyjątkiem będzie powód Klient wielokrotnie groził mi działaniami na moją szkodę. W jego przypadku nie musicie wskazywać zamówień, ale poprosimy Was o przesłanie przykładów (na przykład zrzutów ekranu), które potwierdzą co najmniej trzy groźby ze strony klienta. 

Wkrótce takie materiały dodacie bezpośrednio w zakładce Moi nieaktywni kupujący – podczas dodawania kupującego.

Dlaczego to robimy

Wprowadzimy te zmiany, aby dostosować zakładkę do wymagań Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Dodatkowo, dzięki temu, że wskażecie konkretne zamówienia, będziemy mogli potwierdzić, że macie podstawy, aby ograniczyć możliwość zakupu wybranemu klientowi. Będzie to przydatne między innymi w sytuacji, gdy ten klient skontaktuje się z nami i poprosi o wyjaśnienie.

nat_not_0-1713342406893.png

   Natalia
   Moderatorka
oznacz moderatorów
29 ODPOWIEDZI 29

accadia
#13 Ambasador#

Idac za tym przykladem - kiedy wprowadzicie zasade, ze kupujacy musi zostac 3 razy oszukany przez sprzedajacego, aby mogl zalozyc dyskusje i kolejne 3 razy, aby dostac pieniadze z POK?

oznacz moderatorów

TomBanknoter
#17 Koryfeusz#

@accadia A konto będą nam zawieszać po niezapłaceniu Allegro za trzy faktury 😋

oznacz moderatorów

LEW433
#21 Demiurg#

Czyli idąc tym tokiem myślenia sprzedający może dwa razy bezkarnie łamać prawo!

oznacz moderatorów

AlleMakijaz
#12 Orędownik#

chyba cię nie rozumiem w tym co napisałeś 

oznacz moderatorów

Qwin_sklep
#12 Orędownik#

@nat_not po co robicie ten cyrk? Usuńcie po prostu te zakładkę, bo to robi się żenujące. Zdecydowanie są ważniejsze sprawy do załatwienia, chociażby usprawnienie obsługi czeskich  klientów B2B. Jak dowalić sprzedawcom to działacie szybko, ale jak potrzebujemy wsparcia to chyba się nigdy nie doczekamy. 

 

oznacz moderatorów

kular-k1
#8 Zapaleniec#

A jak zwrócę kasę takiemu nie wysyłając towaru, bo jest na mojej czarnej liście, to czy on będzie miał prawo do wystawienia komentarza, bo do transakcji przecież nie dojdzie? I co z pobraną prowizją?

oznacz moderatorów

_Likos_
#21 Demiurg#

@nat_not  czyli rozumiem że przestepstwo ( np grożby karalne) lub działanie na szkode - (nieodbieranie pobraniówek i generowanie kosztów) musi być popełnione przynajmniej trzykrotnie aby  je uznać i aby sprzedajacy mógł sie bronić? Sa ku temu jakies podstawy prawne ?

W związku z tym iz moim zdaniem przeczy to wszelkim zasadom zarówno prawa jak i etyce handlowej/biznesowej po wprowadzenie tych zmian nie wykluczam wysłania zapytania do UOKiK czy właśnie o takie zmiany i działanie na niekorzyśc mikroprzedsiębiortw ichodziło przezesowi UOKiKu.

Moim zdaniem ochrona konsumenta to jedno a zezwalanie na dokonywanie bezkarnie czynów szkodliwych czy wręcz zabronionych to zupełnie co innego a zasady które opisałaś i które zamierza wprowadzić allegro dokładnie na to zezwalają: na dokonanie bezkarnie minimum dwa razy czynu szkodliwego bez ponoszenia konsekwencji

oznacz moderatorów

TomBanknoter
#17 Koryfeusz#

Czy tylko ja mam wrażenie, że w Allegro pracuje mnóstwo ludzi, którzy nie mają się czym zająć?

To może podpowiem: od roku nie możemy się doprosić, żeby było można dodać krótki komunikat na temat przewidywanego zakończenia przerwy w sprzedaży. Przeciętnie rozgarniętemu informatykowi zajęło by to maks. pół godziny

oznacz moderatorów

RED
#21 Demiurg#

Czy allegro łamie polskie prawo? pytam po raz kolejny

to jest najbardziej obrażający komunikat, jaki przeczytałem, będąc na allegro od 24 lat

serwis twierdzi, że Sprzedawca nie może blokować zakupów chamom, prostakom, kłamcom,

czy też oszustom lub osobom, które nie działają zgodnie z regulaminem allegro czy też polskim prawem - jeżeli liczba takich występów będzie mniejsza od 3 i będzie to liczył pracownik allegro.

gdzie w polskim prawodawstwie od 3 razy znaczy wielokrotnie? proszę o przykłady

 

Allegro dotąd nie przedstawiło publicznie wytycznych prezesa uokik - nie wiemy czy to jest prawda

Allegro nadaje sobie jednocześnie uprawnienia sądu i prokuratury i adwokatów

Ten sam moderator będzie się wypowiadał jako adwokat, a następnie jako sędzia

i to bez posiadania uprawnień zawodowych nadanych tym grupom zawodowym.

 

brawo allegro

 

już widzę te sytuacje jak pracownik allegro nie pozwala wpisać Kupującego na czarną listę bo nazwał sprzedawcę prostakiem,kombinatorem i debilem - twierdząc, że tylko słowo debil jest obraźliwe


(specjalnie użyłem w tym poście wyrażeń, które padały z ust Kupujących w korespondencji)

oznacz moderatorów

TomBanknoter
#17 Koryfeusz#

Odkąd można zakładać dowolną ilość i kont i kupować bez rejestracji, cała ta "czarna lista" jest i tak pozbawiona sensu. Dziwię się tylko, że Allegro poświęca tak dużo energii temu tematowi. Zapewne niektórzy pracownicy muszą jakoś wykazać swoją przydatność.

oznacz moderatorów

RED
#21 Demiurg#

gdzie jest promowanie etyki biznesu jak pisze @_Likos_ ?

idźcie dalej allegro, przypominam o przepisowym progu kradzieży 800zł - o tym jakoś nie wspominacie

https://www.rp.pl/prawo-karne/art39180081-od-1-pazdziernika-ulga-dla-zlodziei-prog-kradziezy-idzie-w...

oznacz moderatorów

Halfrunt
#20 Guru#

czyli dokręcamy śróbę MACH II

Moi nieaktywni kupujący to zakładka, w której możesz dodawać klientów, aby ograniczyć im możliwość zakupu w Twoich ofertach.

Jak jest obecnie

Obecnie możesz dodać klienta do tej zakładki, gdy masz uzasadnioną, aktualną i wielokrotnie powtarzającą się przyczynę. Powód swojej decyzji wybierasz z listy:

  • Klient wielokrotnie nie opłacił zakupów
  • Klient wielokrotnie wygrał licytacje i nie opłacił zakupów
  • Klient wielokrotnie nie odebrał moich przesyłek pobraniowych
  • Klient wielokrotnie zwrócił mi niewłaściwy towar
  • Klient wielokrotnie groził mi działaniami na moją szkodę
  • Klient wielokrotnie zwrócił mi zniszczony towar.

Wielokrotnie oznacza minimum trzy razy.

Co zmienimy 30 kwietnia

Dodasz klienta do zakładki tylko wtedy, gdy wybierzesz powód z listy oraz wskażesz co najmniej 3 zamówienia z ostatnich 180 dni, których dotyczy wybrany powód. Jeśli tego nie zrobisz, nie dodasz klienta do zakładki i nie ograniczysz mu możliwości zakupu w swoich ofertach.

Wyjątkiem będzie powód Klient wielokrotnie groził mi działaniami na moją szkodę. W jego przypadku nie musisz wskazywać zamówień, ale poprosimy Cię o przesłanie przykładów (na przykład zrzutów ekranu), które potwierdzą co najmniej trzy groźby ze strony klienta.

Wkrótce takie materiały dodasz bezpośrednio w zakładce Moi nieaktywni kupujący – podczas dodawania kupującego.

Halfrunt_0-1713349115943.png

 

Na prośbę kupującego możemy sprawdzić, czy Twoje uzasadnienia są wystarczające, aby ograniczyć mu możliwość zakupu. Jeśli uznamy, że nie masz do tego podstaw – możemy usunąć tego kupującego z Twojej zakładki.

Dlaczego to robimy

Wprowadzimy te zmiany, aby dostosować zakładkę do wymagań Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Dodatkowo, dzięki temu, że wskażesz konkretne zamówienia, będziemy mogli potwierdzić, że masz podstawy, aby ograniczyć możliwość zakupu wybranemu klientowi. Będzie to przydatne między innymi w sytuacji, gdy ten klient skontaktuje się z nami i poprosi o wyjaśnienie.

Jak dodasz klienta do zakładki po 30 kwietnia

  1. Przejdź do zakładki Moi nieaktywni kupujący.
  2. Kliknij [dodaj kupującego].
  3. Podaj login kupującego i wybierz z listy odpowiedni powód. Jeśli chcesz – możesz dodać notatkę z wyjaśnieniem swojej decyzji. Następnie kliknij [dalej].
  4. Zaznacz od 3 do 5 zamówień z ostatnich 180 dni, na podstawie których chcesz dodać klienta do zakładki. Następnie kliknij [dalej].
  5. Sprawdź wszystkie informacje, które widzisz w Podsumowaniu. Jeśli są poprawne – kliknij [dodaj kupującego]. Gotowe!

Dowiedz się więcej o zakładce Moi nieaktywni kupujący.

Pozdrawiamy

Zespół Allegro

oznacz moderatorów

Halfrunt
#20 Guru#

Najbardziej mnie rozbawiły te końcowe pozdrowienia Allegro , to szydera prawda?

oznacz moderatorów

Ziolko39
#21 Demiurg#

Ten "Zespół Allegro" chyba dostaje specjalne premie za wymyślanie coraz to nowych sposobów jeszcze większego dołowania sprzedających

Wykopać dół > wrzucić sprzedającego > zasypać > poskakać celem dokładnego ubicia ziemi

oznacz moderatorów

Halfrunt
#20 Guru#

No ręce opadają, ja rozumię że sprzedaż się wali, a Allegro oczekuje założonych celów finasowych. Jednakże przyczyn tak dramtycznego spadku sprzedaży nie należy szukać w odblokowaniu konfliktowych klientów, a raczej w naprawie wyszukiwarki Allegro. Poznałem już kolejną osobę, która rezygnuje z zakupów na Allegro, bo po wpisaniu przedmiotu nie otrzymywała wyników. 

oznacz moderatorów

TomBanknoter
#17 Koryfeusz#

@Ziolko39 To jest błąd literowy. Miało być "zepsuł", a nie "zespół" 😎

oznacz moderatorów

kolekcjoner608
#21 Demiurg#

Ja widzę że praca zespołowa to niektórym kompletnie nie służy .

oznacz moderatorów

drekenzes
#17 Koryfeusz#

@nat_not Proszę dział prawny o podanie ustawy, która pozwala bezkarnie oszukiwać Sprzedawcę 3 razy w ciągu 180 dni i to bezkarnie.

Czy Prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów w ogóle wie, że łamiąc perfidnie prawo powołujecie się na jego instytucję?

_________________________________________________________________
Przed upadkiem idzie pycha; a przed ruiną wyniosłość ducha.
oznacz moderatorów

Starkrak
#10 Popularyzator#

Chyba nie bardzo UIKK wie co się tu wyrabia. A odnośnie 3 oszustw, kradzieży "W polskim systemie prawnym za pomocnictwo odpowiada ten, kto celowo ułatwia popełnienie czynu zabronionego innej osobie. Zgodnie z Kodeksem karnym może pomóc w szczególności poprzez dostarczenie narzędzia, środka przewozu czy poprzez udzielenie rady lub informacji."

oznacz moderatorów