Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Mam taki dylemat. Wiemy że Chińscy sprzedawcy czesto wykorzystuja pewien chwyt. tzn Oferują wysyłke z Polskich lub Niemieckich magazynów a jednocześnie do reklamacji i zwrotu są wskazane adresy WYŁĄCZNIE W CHINACH.
I teraz mam dylemat czy jeśli my jako polska firma bedziemy wysyłac z polski ale jednocześnie w sprawach zwrotów i reklamacji skorzystamy z usług firmy zewnętrznej i wskażemy adres właśnie w Chinach , tudzież w innym RPA ( oczywiście adres będzie jak najbardziej poprawny działający i zwroty będą tam przyjmowane, po prostu robiłaby to dla nes zawnętrzna firma udostepniając lokal i pracownika)
To
1) czy bedzie to prawnie zgodne i nie naruszymy zadnego przepisu ? ( to pytanie do sprzedających byc moze ktos coś wie)
2) czy takie prowadzenie sprzedaży i takie warunki zwrotów nie naruszają regulaminu allegro ? ( to pytanie do moderatorów) @w_kiwi @ko_alka @la_nika @nat_not @_HolaOla_
3) jak to by śie wówczas miało do usługi smart ?
Niezły myk (Ja to nazwałbym oszustem w stosunku do kupujących😡), jak ustawisz tak w zakładce "zwroty" to dlaczego nie, Smart działa tylko na terenie Polski.
@LEW433 dlaczego oszustwem ? Teraz taka moda że jedyne co ważne to zgodność z przepisami. Ja raczej myślałem o wyrównaniu szans sprzedawców krajowych i dalekowschodnich.
Poza tym jeśli dobierania do smarta i potem zwrotu 80% towaru nie nazywamy oszustwem to nie rozumiem czemu tutaj używasz takiego słowa ?
Ok niech kombinuje, a uważasz że Allegro nie zareaguje? Ja nie wiem jak to będzie jak kupujący się zorientują! dyskusje itd, poleci jakość, ale każdy orze jak może.
@LEW433 nie wiem czy allegro zareaguje stąd moje pytanie o zgodność z regulaminem. Wiem natomiast że allegro w usłudze fullfilment także zajmuje sie zwrotami za sprzedających.
No i nie wiem czy takie oferty stracą smart czy też nie. A nie chce mi sie sprawdzać jak mają to Chinczycy poustawiane
A dyskusje ? cóż i tak są to część sprzedaży na allegro.
Ale pomysł zapewne ktoś kupi.😁
@LEW433 to nie mój pomysł. To pomysł sprzedawców dalekowschodnich. Ja tylko zastanawiam sie czy szanse sprzedaży są prawnie wyrównane ( pomijam już różniece cenowe w postaci sprzedaży bez VATu i cła)
Poza tym sam widzisz że coraz częsciej kupujący zaczynają nadużywać swoich praw. I może byłby to sygnał dla osób które ich wlasnie nadużywają.
Co nie zabronione jest dozwolone. Ale zauważ że oni mają konta po m-cu, jakość niektórzy na poziome nawet 60%.
@LEW433 ale są też i tacy którzy sprzedają dłużej i dużo. Jeśłi byłoby to w pełni zgodne z prawem wówczas tak naprawde odchodzi problem zwrotów i reklamacji które są także wliczone w cene. Co za tym idzie można sprzedawać taniej a wiec ( przynajmniej teoretycznie ) wiecej
Może masz rację, ale to wymaga logistyki, musisz mieć jakiś potwierdzony adres zwrotu itd. Moze ktoś się zdecydować na odesłanie.
@LEW433 oczywiście że tak. Masz racje. Ale akurat z tym nie ma problemu. Jest mnóstwo polskich importerów którzy mają biura w chinach. Jeśłi byłby popyt a i sprzedawcy zaczeliby pytać o takie możliwości to założe sie że za chwilke bylby firmy świadczące takie usługi.
Dokładnie tak samo jak z magazynami i wysyłką dla chinczyków w Polsce
Pomysł dający do myślenia i nie tylko ale czy warto (nawet jak jest to regulaminowe) narażać swoje konto na subiektywne oceny i utratę klientów . Taki chińczyk zmienia konta jak rękawiczki a jedno konto nie przetrwa nawet jednego sezonu i trzeba nowe zakładać . Wystarczyło by by klienci zaczęli czytać aukcje ze zrozumieniem i zaprzestali zakupów tam gdzie czekają ich problemy.
@kolekcjoner608 wystarczyłby aby kupujący nie nadużywali praw które im przysługują i nie byłoby problemu.
Co do pytanie czy wart? cóż wówczas należałoby przejść na ich system sprzedaży i założyć wiecej kont. Jak sprzedaż spada na pierwszym to wyłączasz aukcje i sprzedajesz z kolejnego. Po jakimś czasie zarówno statystyki jak i negatywy znijkają i robisz kóło. Chiński system sprzedaży
@_Likos_ Rozwiązanie to jakieś jest ale mnie akurat to nie chciało by się tak kołować i dokładać sobie roboty by tylko chwilowo być widocznym . Jednak babranie się w regułach allegro i nadstawianie karku na wszystkie przeciwności ma też swoje plusy np. stali klienci co kupują i nie zapominają o Twoim sklepie po zakupie i do niego szybko wracają . U mnie w kolekcjach jest to bardzo ważne by klienci byli zadowoleni z zakupu i nadal u mnie powiększali swoje zbiory .
@kolekcjoner608 na razie tylko rozwazam czy w ogóle byłby to zgodne z prawem i regulaminem.
Co do ilości pracy to nie wiesz ile pracy generują reklamacje i zwroty. Tu nie wystarczy zwrócić wpłate. Trzeba przygotowac dokumenty dla ksiegowej, każdy zwrot wydrukować , dołączyć , opisać. Do tego 30% przychodzi w taki czy inny sposób uszkodzonych ( a spóbuj kupującemu obniżyc zwracaną kwote.) To dopiero jest jazda
Wiec generalnie wcale nie byłoby tak dużo wiecej roboty biorąc pod uwage że zwroty i reklamacje praktycznie by znikły.
Pewnie trzeba by też było odpowiednio dopasować asortyment no ale to i tak sie cały czas dzieje bo rynek jest zmienny.
Lecz z drugiej strony przy takim sposobie otwierałby sie nowe możliwości np sprowadzanie towaru tańszego niekoniecznie najwyższej jakości.
No cóż coś za coś ale na ten moment interesuje mnie czy jest to w ogóle prawnie i regulaminowo dopuszczalne. No i czy zwrot za granice nie wiąze sie z utratą smarta bo wówczas wzorem dalekowschodnich przyjacił trzeba by było dawać darmowa dostawe