Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
@N_Nitka28 @RaBarbar_ka @MiMary @w_kiwi @Sa_nova @la_nika @ayo80 @nat_not @_HolaOla_
Co Allegro zmieniło w listopadzie, że włączyło ponownie sprzedaż dla firm na allegro.cz (allegro biznes cz)?
Dalej otrzymujemy od kupujących kwoty brutto. Weryfikacja też jest po łebkach, bo są klienci, którzy potrafią podać NIP w miejscu nazwy firmy / imienia nazwiska właściciela. Do tego mają uzasadnione pretensje, co do kwot na fakturach, a Allegro nadal nie dało mechanizmu, który pozwoli w łatwy sposób zwrócić VAT i obniżyć prowizję.
@automisala od listopada automatycznie przekazujemy informację o statusie VAT UE kupującego (na podstawie informacji z ogólnodostępnych rejestrów), co ułatwia sprzedającym decyzję, czy udokumentować sprzedaż fakturą z VAT 0%.
W tym artykule znajdziesz więcej informacji na temat sprzedaży Allegro Business w Czechach.
Zatem jak mamy rozliczać sprzedaż na VAT 0%, jeśli ciągle otrzymujemy płatność brutto?
W artykule nie ma słowa o konieczności zwrotu VATu kupującym na FV 0%. Nasz system te kwoty, dla kupujących z czeskim NIPem, rozpoznaje jako netto i takie faktury dostają Czesi. Jeśli tego nie zmienicie, to wyłączcie możliwość zakupu czeskim firmom u polskich przedsiębiorców. Przecież to kpina. Przez pół roku opracowywaliście rozwiązanie, które nic nam - sprzedającym - nie daje.
Tym stwierdzeniem umywacie ręce:
"Jako Allegro nie ponosimy odpowiedzialności za proces fakturowania przez sprzedającego."
Jako platforma zakupowa, powinniście dostarczyć narzędzie, które w sposób nieuciążliwy, umożliwi taką sprzedaż.
@automisala jeśli sprzedający zadeklaruje stawkę VAT dla Polski lub dla Czech, to automatycznie wyliczymy wartość netto towaru. Cenę netto wyświetlimy w ofercie kupującym przedsiębiorcom w ramach czeskiego Allegro Business, natomiast cena netto nie jest podstawą rozliczenia między sprzedającym a klientem. Jest nią nadal cena brutto.
Stawka VAT oraz cena netto w ofercie ułatwia klientom robienie zakupów firmowych.
Proszę mi wyjaśnić tą słowną ekwilibrystykę
"Cenę netto wyświetlimy w ofercie kupującym przedsiębiorcom w ramach czeskiego Allegro Business, natomiast cena netto nie jest podstawą rozliczenia między sprzedającym a klientem. Jest nią nadal cena brutto."
Dlaczego brutto, skoro przysługuje im VAT 0% i po to wprowadziliście weryfikację?
Jak mamy rozliczać VAT 0%, jeśli kupujący zarejestrowany do VAT EU musi zapłacić kwotę brutto za towar?
@automisala na Allegro Business podane są obie ceny netto i brutto np. cena w ofercie na allegro.pl to 123 zł. Cena przeliczona na korony czeskie na allegro.cz to 715,26 CZK. Cena brutto, którą wyświetlamy na business.allegro.cz to 715,26 CZK.
Dodatkowo, pokazujemy cenę netto zgodnie ze stawką VAT 23%, czyli: 581,51 CZK.
Pytanie o to jak to rozliczyć skieruj proszę do osoby, która zajmuje się księgowością w Twojej firmie.
Księgowość każe nam, zapłaconą kwotę, traktować jako netto do FV 0%.
Dlaczego mimo pozytywnej weryfikacji w VIES, przez Was system, klient płaci kwotę brutto, skoro przysługuje mu VAT 0%?