anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Allegro karze sprzedających za brak odpowiedzi na wiadomości dotyczące zbiórek pieniędzy

ZapfCreation
#11 Animator#

Otrzymałam trzy wiadomości od tej samej osoby dotyczące zbiórki pieniędzy. Ponieważ nie odpowiedziałam na drugą i trzecią wiadomość zostałam ukarana przez Allegro - obniżono jakość mojej sprzedaży. Za terminowe odpowiedzi obecnie mam -100 tylko z tego powodu.

Żadna z wiadomości nie była powiązana z Allegro, a tym bardziej nie była pytaniem o ofertę.

Zgodnie z regulaminem Allegro " 10.4. Sprzedający ma obowiązek udzielenia odpowiedzi na wiadomość Kupującego w ciągu 24 godzin od jej otrzymania, z zastrzeżeniem, że czas ten nie biegnie w soboty, niedziele i dni ustawowo wolne od pracy." Przy czym kupujący to według definicji z regulaminu "Użytkownik podejmujący działania zmierzające do nabycia lub nabywający Towary w ramach Allegro". Regulaminu więc nie naruszyłam ponieważ osoba która do mnie pisała nie była kupującym, gdyż nie była zainteresowana nabyciem czegokolwiek.

Próbowałam wyjaśnić tą sprawę mailowo z Allegro ale pracownicy Allegro tworzą własne definicje kupującego niezgodne ze swoim własnym regulaminem : "Jako Kupującego traktujemy każdą osobę, która się kontaktuje.", "Kupujący to też osoba, która pisze do Pani wiadomości." Czyli sprzedający ma obowiązek odpowiedzieć na każdą wiadomość od kupującego, a kupujący to m. in. osoba która pisze wiadomości.

Otrzymałam rady: "Jeżeli nie chce Pani angażować się w takie akcje - sugeruję w przyszłości odpowiedzieć na wiadomość jednym zdaniem, na przykład "Nie, dziękuje".", "W celu uniknięcia takich sytuacji najlepiej odpisać zdawkowo na zapytania niezwiązane z Pani ofertami celem zachowania statystyk."

Uważam, że Allegro nie powinno zmuszać sprzedających do odpowiedzi na wiadomości nie dotyczące Allegro, a tym bardziej karać za ich brak.PS Allegro jakość sprzedaży a.jpg

oznacz moderatorów
46 ODPOWIEDZI 46

Kaliope_Brzeg
#21 Demiurg#

@ZapfCreation 

Kropkę wyślij i po kłopocie 😊  Jeśli z tego samego konta ktoś pisał to druga i trzecia wiadomość nie obniża statystyk. No chyba ze ta sama osoba pisze z różnych kont.

_____________
Kama
oznacz moderatorów

ZapfCreation
#11 Animator#

@Kaliope_Brzeg 

Nie mogę już nic zrobić bo minęło więcej niż 24 godziny. Wszystkie wiadomości były wysyłane z tego samego konta ale pomimo tego brak odpowiedzi na dwie ostatnie obniżył statystyki. Być może dlatego że wiadomości przez tamtą osobę były wysyłane w odstępie kilku dni. Pierwsza i trzecia wiadomość były identyczne, a druga to był podany adres mailowy, o który nie prosiłam. Na pierwszą wiadomość odpowiedziałam w ciągu 15 minut.

oznacz moderatorów

Kaliope_Brzeg
#21 Demiurg#

@ZapfCreation  

Szczerze mówiąc byłam święcie przekonana, że każda kolejna wiadomość nie ma wpływu na statystyki niezależnie w jakim odstępie czasu napisana. Też mi się zdarza niektórym natarczywym klientom nie odpowiadać i pewnie trzeba się bardziej przyjrzeć swojej jakości sprzedaży 😊

_____________
Kama
oznacz moderatorów

Agent051
#16 Inspirator#

@ZapfCreation Zgłoś to konto do Allegro jako spamera. CW nie jest przeznaczone do takich działań. 

oznacz moderatorów

ZapfCreation
#11 Animator#

@Agent051 Zgłosiłam do Allegro. Użytkownik podobno otrzymał ostrzeżenie, a ja odpowiedź: "Dodam, że pytania o darowizny na cele charytatywne nie są przez nas traktowane jako spam."

oznacz moderatorów

_HolaOla_
Moderatorka
Moderatorka

@ZapfCreation Rozumiem Twoje niezadowolenie, ale ta sytuacja wynika z mechanizmów i automatycznych systemów, na których opierają się obliczenia w jakości Twojej sprzedaży. Nie możemy dowolnie wykluczać takich wiadomości, bo za chwilę pojawiłyby się wątpliwości czy dana wiadomość jest prośbą o darowiznę, spamem, czy pytaniem o produkt. Nasi pracownicy kilkukrotnie wyjaśnili Ci, że najlepszym rozwiązaniem będzie jakakolwiek, zdawkowa odpowiedź na taką wiadomość. 

   Ola
   Moderatorka

   Jak dostawa na czas - to Allegro!
   Wybieraj spośród tysięcy produktów i zamawiaj z dostawą przed Świętami.
oznacz moderatorów

DECO-MASTER
#15 Entuzjasta#

No to chyba czas najwyższy zadbać, aby tak nie było.

Wkrótce CW Allegro może się zamienić w polityczno-wyborczy kanał, albo inną bzdurę, jeśli nie będzie mechanizmu, który to wykluczy.

 

oznacz moderatorów

_HolaOla_
Moderatorka
Moderatorka

@DECO-MASTER Tutaj nie chodzi o wszystkie wiadomości wysyłane przez Kupujących przez CW, tylko o odpowiedź na pierwsze pytanie wysłane z poziomu oferty poprzez “Pytanie do sprzedającego”. Tylko to bierzemy pod uwagę przy obliczeniach do jakości sprzedaży. 

   Ola
   Moderatorka

   Jak dostawa na czas - to Allegro!
   Wybieraj spośród tysięcy produktów i zamawiaj z dostawą przed Świętami.
oznacz moderatorów

DECO-MASTER
#15 Entuzjasta#

Może szczegóły nie są mi znane, ale co pisze autor wątku o pierwszej odpowiedzi?

Hm... spamer może wysyłać do różnych aukcji danego kupującego. Chyba sam sobie na pytanie odpowiedziałem. Ale potwierdź. To też niepokojące.

oznacz moderatorów

ZapfCreation
#11 Animator#

@_HolaOla_ Na pierwsze pytanie odpowiedziałam w ciągu 15 minut.

 

oznacz moderatorów

_HolaOla_
Moderatorka
Moderatorka

@ZapfCreation To bardzo dobrze, ale jeśli doszło do opisanej przez Ciebie sytuacji, autor wiadomości mógł ją wysłać z innego konta lub rozpoczął z Tobą kolejną konwersację poprzez "Pytanie do Sprzedającego". 

   Ola
   Moderatorka

   Jak dostawa na czas - to Allegro!
   Wybieraj spośród tysięcy produktów i zamawiaj z dostawą przed Świętami.
oznacz moderatorów

DECO-MASTER
#15 Entuzjasta#

  Ja tam wyczytałem, że z tego samego konta. Nie wypadało by się zająć tą patologią?

Ponawiam:

"... spamer może wysyłać do różnych aukcji danego kupującego... To też niepokojące."

oznacz moderatorów

ZapfCreation
#11 Animator#

@_HolaOla_ Kolejne wiadomości były wysyłane z tego samego konta.

Przecież napisałaś " Tutaj nie chodzi o wszystkie wiadomości wysyłane przez Kupujących przez CW, tylko o odpowiedź na pierwsze pytanie wysłane z poziomu oferty poprzez “Pytanie do sprzedającego”. Tylko to bierzemy pod uwagę przy obliczeniach do jakości sprzedaży. "

To dlaczego mam obniżoną ocenę sprzedaży przez brak odpowiedzi na wiadomość od tego użytkownika ?

oznacz moderatorów

_HolaOla_
Moderatorka
Moderatorka

@ZapfCreation Sprawdzimy dokładnie co obniżyło punkty w jakości Twojej sprzedaży i wrócę do Ciebie z odpowiedzią, ale nie mogły to kolejne wiadomości od tego samego użytkownika, ponieważ tak jak wspominałam wcześniej, do statystyk bierzemy pod uwagę wyłącznie odpowiedź na pierwsze "Pytanie do Sprzedającego". 

   Ola
   Moderatorka

   Jak dostawa na czas - to Allegro!
   Wybieraj spośród tysięcy produktów i zamawiaj z dostawą przed Świętami.
oznacz moderatorów

Kaliope_Brzeg
#21 Demiurg#

@ZapfCreation   Mogło tak być, że spamer zadawał pytania z tego samego konta ale z różnych ofert i każde było traktowane jako pierwsze. Jednak ta kropka będzie najlepszym rozwiązaniem 😊

_____________
Kama
oznacz moderatorów

DECO-MASTER
#15 Entuzjasta#

Kaliope_Brzeg O.K. to już ustaliliśmy. Teraz pytanie: po kiego patyczka ta kropka? Tacy wybitni informatycy (bo byle jakich to chyba nie zatrudniają), powinni poradzić sobie z drobiazgiem: "wiadomości spam"

Durny ja, to mogę nie wiedzieć, ale równolegle toczy się razgawor o politycznej poprawności maila od kupującego, gdzie z tego (poprawności) powodu kontakt ograniczony. Patologia czy głupota?

Tu spam jest ok. tam wycinanie wiadomości.

oznacz moderatorów

ZapfCreation
#11 Animator#

@Kaliope_Brzeg Wiadomości były wysyłane z tej samej oferty

oznacz moderatorów

DECO-MASTER
#15 Entuzjasta#

ZapfCreation no i zagwozdka dla naszego miłego moderatora.

Cierpliwie czekamy.

oznacz moderatorów

Knowhere
#21 Demiurg#

@ZapfCreation "Nie możemy dowolnie wykluczać takich wiadomości" - owszem, ale każda mogła być wysłana przez "pytanie do sprzedającego", a nie być kontynuacją istniejącego już w CW wątku.

______________

"złote myśli" xyz96: "Sprzedawcy zawsze byli, są i będą moimi wrogami na AG."😄

oznacz moderatorów