anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Allegro karze sprzedających za brak odpowiedzi na wiadomości dotyczące zbiórek pieniędzy

ZapfCreation
#11 Animator#

Otrzymałam trzy wiadomości od tej samej osoby dotyczące zbiórki pieniędzy. Ponieważ nie odpowiedziałam na drugą i trzecią wiadomość zostałam ukarana przez Allegro - obniżono jakość mojej sprzedaży. Za terminowe odpowiedzi obecnie mam -100 tylko z tego powodu.

Żadna z wiadomości nie była powiązana z Allegro, a tym bardziej nie była pytaniem o ofertę.

Zgodnie z regulaminem Allegro " 10.4. Sprzedający ma obowiązek udzielenia odpowiedzi na wiadomość Kupującego w ciągu 24 godzin od jej otrzymania, z zastrzeżeniem, że czas ten nie biegnie w soboty, niedziele i dni ustawowo wolne od pracy." Przy czym kupujący to według definicji z regulaminu "Użytkownik podejmujący działania zmierzające do nabycia lub nabywający Towary w ramach Allegro". Regulaminu więc nie naruszyłam ponieważ osoba która do mnie pisała nie była kupującym, gdyż nie była zainteresowana nabyciem czegokolwiek.

Próbowałam wyjaśnić tą sprawę mailowo z Allegro ale pracownicy Allegro tworzą własne definicje kupującego niezgodne ze swoim własnym regulaminem : "Jako Kupującego traktujemy każdą osobę, która się kontaktuje.", "Kupujący to też osoba, która pisze do Pani wiadomości." Czyli sprzedający ma obowiązek odpowiedzieć na każdą wiadomość od kupującego, a kupujący to m. in. osoba która pisze wiadomości.

Otrzymałam rady: "Jeżeli nie chce Pani angażować się w takie akcje - sugeruję w przyszłości odpowiedzieć na wiadomość jednym zdaniem, na przykład "Nie, dziękuje".", "W celu uniknięcia takich sytuacji najlepiej odpisać zdawkowo na zapytania niezwiązane z Pani ofertami celem zachowania statystyk."

Uważam, że Allegro nie powinno zmuszać sprzedających do odpowiedzi na wiadomości nie dotyczące Allegro, a tym bardziej karać za ich brak.PS Allegro jakość sprzedaży a.jpg

oznacz moderatorów
46 ODPOWIEDZI 46

Kaliope_Brzeg
#21 Demiurg#

@ZapfCreation 

Kropkę wyślij i po kłopocie 😊  Jeśli z tego samego konta ktoś pisał to druga i trzecia wiadomość nie obniża statystyk. No chyba ze ta sama osoba pisze z różnych kont.

_____________
Kama
oznacz moderatorów

ZapfCreation
#11 Animator#

@Kaliope_Brzeg 

Nie mogę już nic zrobić bo minęło więcej niż 24 godziny. Wszystkie wiadomości były wysyłane z tego samego konta ale pomimo tego brak odpowiedzi na dwie ostatnie obniżył statystyki. Być może dlatego że wiadomości przez tamtą osobę były wysyłane w odstępie kilku dni. Pierwsza i trzecia wiadomość były identyczne, a druga to był podany adres mailowy, o który nie prosiłam. Na pierwszą wiadomość odpowiedziałam w ciągu 15 minut.

oznacz moderatorów

Kaliope_Brzeg
#21 Demiurg#

@ZapfCreation  

Szczerze mówiąc byłam święcie przekonana, że każda kolejna wiadomość nie ma wpływu na statystyki niezależnie w jakim odstępie czasu napisana. Też mi się zdarza niektórym natarczywym klientom nie odpowiadać i pewnie trzeba się bardziej przyjrzeć swojej jakości sprzedaży 😊

_____________
Kama
oznacz moderatorów

Agent051
#16 Inspirator#

@ZapfCreation Zgłoś to konto do Allegro jako spamera. CW nie jest przeznaczone do takich działań. 

oznacz moderatorów

ZapfCreation
#11 Animator#

@Agent051 Zgłosiłam do Allegro. Użytkownik podobno otrzymał ostrzeżenie, a ja odpowiedź: "Dodam, że pytania o darowizny na cele charytatywne nie są przez nas traktowane jako spam."

oznacz moderatorów

_HolaOla_
Moderatorka
Moderatorka

@ZapfCreation Rozumiem Twoje niezadowolenie, ale ta sytuacja wynika z mechanizmów i automatycznych systemów, na których opierają się obliczenia w jakości Twojej sprzedaży. Nie możemy dowolnie wykluczać takich wiadomości, bo za chwilę pojawiłyby się wątpliwości czy dana wiadomość jest prośbą o darowiznę, spamem, czy pytaniem o produkt. Nasi pracownicy kilkukrotnie wyjaśnili Ci, że najlepszym rozwiązaniem będzie jakakolwiek, zdawkowa odpowiedź na taką wiadomość. 

   Ola
   Moderatorka

_____________
Jeżeli czyjaś odpowiedź rozwiązała Twój problem, wybierz To jest rozwiązanie! 🙂
oznacz moderatorów

DECO-MASTER
#15 Entuzjasta#

No to chyba czas najwyższy zadbać, aby tak nie było.

Wkrótce CW Allegro może się zamienić w polityczno-wyborczy kanał, albo inną bzdurę, jeśli nie będzie mechanizmu, który to wykluczy.

 

oznacz moderatorów

_HolaOla_
Moderatorka
Moderatorka

@DECO-MASTER Tutaj nie chodzi o wszystkie wiadomości wysyłane przez Kupujących przez CW, tylko o odpowiedź na pierwsze pytanie wysłane z poziomu oferty poprzez “Pytanie do sprzedającego”. Tylko to bierzemy pod uwagę przy obliczeniach do jakości sprzedaży. 

   Ola
   Moderatorka

_____________
Jeżeli czyjaś odpowiedź rozwiązała Twój problem, wybierz To jest rozwiązanie! 🙂
oznacz moderatorów

DECO-MASTER
#15 Entuzjasta#

Może szczegóły nie są mi znane, ale co pisze autor wątku o pierwszej odpowiedzi?

Hm... spamer może wysyłać do różnych aukcji danego kupującego. Chyba sam sobie na pytanie odpowiedziałem. Ale potwierdź. To też niepokojące.

oznacz moderatorów

ZapfCreation
#11 Animator#

@_HolaOla_ Na pierwsze pytanie odpowiedziałam w ciągu 15 minut.

 

oznacz moderatorów

_HolaOla_
Moderatorka
Moderatorka

@ZapfCreation To bardzo dobrze, ale jeśli doszło do opisanej przez Ciebie sytuacji, autor wiadomości mógł ją wysłać z innego konta lub rozpoczął z Tobą kolejną konwersację poprzez "Pytanie do Sprzedającego". 

   Ola
   Moderatorka

_____________
Jeżeli czyjaś odpowiedź rozwiązała Twój problem, wybierz To jest rozwiązanie! 🙂
oznacz moderatorów

DECO-MASTER
#15 Entuzjasta#

  Ja tam wyczytałem, że z tego samego konta. Nie wypadało by się zająć tą patologią?

Ponawiam:

"... spamer może wysyłać do różnych aukcji danego kupującego... To też niepokojące."

oznacz moderatorów

ZapfCreation
#11 Animator#

@_HolaOla_ Kolejne wiadomości były wysyłane z tego samego konta.

Przecież napisałaś " Tutaj nie chodzi o wszystkie wiadomości wysyłane przez Kupujących przez CW, tylko o odpowiedź na pierwsze pytanie wysłane z poziomu oferty poprzez “Pytanie do sprzedającego”. Tylko to bierzemy pod uwagę przy obliczeniach do jakości sprzedaży. "

To dlaczego mam obniżoną ocenę sprzedaży przez brak odpowiedzi na wiadomość od tego użytkownika ?

oznacz moderatorów

_HolaOla_
Moderatorka
Moderatorka

@ZapfCreation Sprawdzimy dokładnie co obniżyło punkty w jakości Twojej sprzedaży i wrócę do Ciebie z odpowiedzią, ale nie mogły to kolejne wiadomości od tego samego użytkownika, ponieważ tak jak wspominałam wcześniej, do statystyk bierzemy pod uwagę wyłącznie odpowiedź na pierwsze "Pytanie do Sprzedającego". 

   Ola
   Moderatorka

_____________
Jeżeli czyjaś odpowiedź rozwiązała Twój problem, wybierz To jest rozwiązanie! 🙂
oznacz moderatorów

Kaliope_Brzeg
#21 Demiurg#

@ZapfCreation   Mogło tak być, że spamer zadawał pytania z tego samego konta ale z różnych ofert i każde było traktowane jako pierwsze. Jednak ta kropka będzie najlepszym rozwiązaniem 😊

_____________
Kama
oznacz moderatorów

DECO-MASTER
#15 Entuzjasta#

Kaliope_Brzeg O.K. to już ustaliliśmy. Teraz pytanie: po kiego patyczka ta kropka? Tacy wybitni informatycy (bo byle jakich to chyba nie zatrudniają), powinni poradzić sobie z drobiazgiem: "wiadomości spam"

Durny ja, to mogę nie wiedzieć, ale równolegle toczy się razgawor o politycznej poprawności maila od kupującego, gdzie z tego (poprawności) powodu kontakt ograniczony. Patologia czy głupota?

Tu spam jest ok. tam wycinanie wiadomości.

oznacz moderatorów

ZapfCreation
#11 Animator#

@Kaliope_Brzeg Wiadomości były wysyłane z tej samej oferty

oznacz moderatorów

DECO-MASTER
#15 Entuzjasta#

ZapfCreation no i zagwozdka dla naszego miłego moderatora.

Cierpliwie czekamy.

oznacz moderatorów

Knowhere
#21 Demiurg#

@ZapfCreation "Nie możemy dowolnie wykluczać takich wiadomości" - owszem, ale każda mogła być wysłana przez "pytanie do sprzedającego", a nie być kontynuacją istniejącego już w CW wątku.

______________

"złote myśli" xyz96: "Sprzedawcy zawsze byli, są i będą moimi wrogami na AG."😄

oznacz moderatorów