anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Allegro karze sprzedających za brak odpowiedzi na wiadomości dotyczące zbiórek pieniędzy

ZapfCreation
#11 Animator#

Otrzymałam trzy wiadomości od tej samej osoby dotyczące zbiórki pieniędzy. Ponieważ nie odpowiedziałam na drugą i trzecią wiadomość zostałam ukarana przez Allegro - obniżono jakość mojej sprzedaży. Za terminowe odpowiedzi obecnie mam -100 tylko z tego powodu.

Żadna z wiadomości nie była powiązana z Allegro, a tym bardziej nie była pytaniem o ofertę.

Zgodnie z regulaminem Allegro " 10.4. Sprzedający ma obowiązek udzielenia odpowiedzi na wiadomość Kupującego w ciągu 24 godzin od jej otrzymania, z zastrzeżeniem, że czas ten nie biegnie w soboty, niedziele i dni ustawowo wolne od pracy." Przy czym kupujący to według definicji z regulaminu "Użytkownik podejmujący działania zmierzające do nabycia lub nabywający Towary w ramach Allegro". Regulaminu więc nie naruszyłam ponieważ osoba która do mnie pisała nie była kupującym, gdyż nie była zainteresowana nabyciem czegokolwiek.

Próbowałam wyjaśnić tą sprawę mailowo z Allegro ale pracownicy Allegro tworzą własne definicje kupującego niezgodne ze swoim własnym regulaminem : "Jako Kupującego traktujemy każdą osobę, która się kontaktuje.", "Kupujący to też osoba, która pisze do Pani wiadomości." Czyli sprzedający ma obowiązek odpowiedzieć na każdą wiadomość od kupującego, a kupujący to m. in. osoba która pisze wiadomości.

Otrzymałam rady: "Jeżeli nie chce Pani angażować się w takie akcje - sugeruję w przyszłości odpowiedzieć na wiadomość jednym zdaniem, na przykład "Nie, dziękuje".", "W celu uniknięcia takich sytuacji najlepiej odpisać zdawkowo na zapytania niezwiązane z Pani ofertami celem zachowania statystyk."

Uważam, że Allegro nie powinno zmuszać sprzedających do odpowiedzi na wiadomości nie dotyczące Allegro, a tym bardziej karać za ich brak.PS Allegro jakość sprzedaży a.jpg

oznacz moderatorów
46 ODPOWIEDZI 46

ZapfCreation
#11 Animator#

@nat_not 

Tak wiem, że przyczyną problemu była wiadomość z 2 maja. Pisałam o tym 29 maja w odpowiedzi na post @_HolaOla_ . 

Zgodnie regulaminem sprzedający ma obowiązek odpowiedzieć na pytanie od kupującego, czyli użytkownika podejmującego działania zmierzające do nabycia lub nabywającego Towary w ramach Allegro.
Dlaczego więc karzecie za brak odpowiedzi na wiadomość "Pytanie do sprzedającego" od każdego użytkownika ?
Jeżeli chcieliście aby sprzedający miał obowiązek odpowiadać na wiadomości od wszystkich użytkowników to trzeba to było zapisać w regulaminie. Obecnie nie ma takiego wymogu.
oznacz moderatorów

nat_not
Moderatorka
Moderatorka

@ZapfCreation Widzę, że tę kwestię wyjaśnia Ci już konsultant w korespondencji mailowej:

"(...) Kupujący kontaktują się z Panią przez opcję "Pytanie do Sprzedającego". Opcja ta znajduję się w konkretnej ofercie. Znaczy to, że kontaktował się z Panią potencjalny Klient. (...) Założenia informują Sprzedających (zgodnie z Punkt 10.4 regulaminu https://allegro.pl/regulamin#artykul-10-inne-obowiazki-uzytkownikow), że powinni oni odpowiedzieć w terminie na każdą wiadomość. Nie posiadamy informacji, czy wiadomość zawiera prośbę o kontakt telefoniczny, czy też pytanie o wsparcie zbiórki charytatywnej". 

   Natalia
   Moderatorka

   Jak dostawa na czas - to Allegro!
   Wybieraj spośród tysięcy produktów i zamawiaj z dostawą przed Świętami.
oznacz moderatorów

ZapfCreation
#11 Animator#

@nat_not 

Konieczność odpowiedzi na wiadomość nie dotyczy potencjalnego klienta, tylko kupującego. Osoba, która do mnie napisała nie była kupującym, w myśl definicji z Waszego regulaminu. Nie była nawet potencjalnym klientem, nic nie chciała kupić i nie była jakimkolwiek zakupem zainteresowana.

Tak jak pisałam wcześniej, jeżeli chcieliście aby sprzedający miał obowiązek odpowiadać na wiadomości od wszystkich użytkowników to trzeba to było zapisać w regulaminie. 

W tej chwili takiego obowiązku nie ma, a Wy zmuszacie sprzedających do odpowiedzi na wszystkie wiadomości wysłane przez formularz "Pytanie do sprzedającego", nawet spam.

 

oznacz moderatorów

DECO-MASTER
#15 Entuzjasta#

"(...) Kupujący kontaktują się z Panią przez opcję "Pytanie do Sprzedającego". Opcja ta znajduję się w konkretnej ofercie. Znaczy to, że kontaktował się z Panią potencjalny Klient."

Czyżby? Czytając ten wątek, wynika że nie.

Skoro regulamin mija się z rzeczywistością, to zmieńcie regulamin, a nie karzcie za te błędy użytkowników!

Zadam wielu sprzedawcom pytanie o pogodę na jutro?

oznacz moderatorów

kytorr
#13 Ambasador#

czy zapytanie o "loda" też będzie związane z opcją zakupu? wielu jest żartownisiów..

oznacz moderatorów

damianos99
#11 Animator#

karze? a nie każe ?

oznacz moderatorów

A3dam
#19 Nestor#

@damianos99 

karze? a nie każe ?


Karze (od: karać), a nie każe (od: kazać).

*** Złożenie oświadczenia o odstąpieniu od umowy i zwrot towaru to dwie zupełnie różne czynności (UOKiK) ***
oznacz moderatorów