Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Dnia 19 września zareklamowałem usługę dpd w allegro. W tym samym dniu dostałem potwierdzenie przyjęcia reklamacji. ''''Przyjęliśmy reklamację. Numer sprawy: "44860745" ref:!00D240aE05.!500Ti0GEXCn:ref''' W wiadomości tej jest podany termin rozwiązania reklamacji. Dzień dobry
właśnie otrzymaliśmy Twoją reklamację o numerze 44860745. ''''''''Wszystkie zgłoszenia staramy się rozpatrzyć w ciągu:
Decyzję prześlemy na Twój adres e-mail.
Wiadomość jest automatyczna. Prosimy na nią nie odpowiadać.
Pozdrawiamy,
Zespół Allegro''''''
Dzisiaj mamy 24/10 czyli 35 dni od dnia przyjęcia reklamacji a ja nie mam od nich odpowiedzi. Blokują moje środki przez tak długi czas bez podania przyczyny czy odpowiedzi na reklamację. Piszę do nich maile ale oni odpowiadają że muszę trzymać się wątku rozmowy numer 44860745. Problem w tym że kiedy pytam o ta reklamację w tym właśnie wątku nikt nie odpowiada. Ostatni raz odpisali mi 18 października żebym podał kwotę roszczenia to oni złożą reklamację do dpd.................Ale ja przecież już złożyłem reklamację 19 września i allegro potwierdziło przyjęcia tej reklamacji w tym właśnie dniu czyli 19-tym września. ....To jak walka z wiatrakami. Chyba jedyne co mi zostało to napisać list do uokik. Może kiedyś się nad tym pochylą !!!! Przykre jak allegro traktuje sprzedawców. !!!!! @N_Nitka28 @RaBarbar_ka @MiMary @w_kiwi @Sa_nova @la_nika @ayo80 @nat_not @_HolaOla_
Mamy podobna sytuację.
Wszystko sprawdziliśmy i sprawa wygląda tak.
Mają 30 lub 14 dni ale w przypadku gdy wystosują jakąś wiadomość z uzupelnieniem wniosku reklamacyjnego, ten czas zaczyna się od nowa. Niech Pani poczeka od ostatniego kontaktu z nimi te 30 dni i wówczas jeżeli nie odpowiedzą, zgodnie z prawem reklamacja jest uznana za zasadną i koniec tematu.
Z nimi to jest walka z wiatrakami.
U przewoźnika- 30dni.
Tak, w jej przypadku 30 dni, bo dotyczy dostawy.
Dlatego jeszcze nic nie zrobi, gdyż wysłali prośbę o jakieś uzupełnienie informacji.
Zabezpieczyli się tak w swoim regulaminie. Ale od tego czasu po 30 dniach już nie mają jak sie bronić bo złamią prawo.
@Autozaslony prawo pocztowe i prawo transportowe jasno precyzują jak ma wyglądać odpowiedź na reklamację, nie ma tam też przerwania biegu terminu 30dni, tylko napisane, że jeżeli kupujący nie dostarczy wymaganych ustawą danych to reklamacja może pozostać bez rozpatrzenia
cytowałem tu już kilka razy dokładnie przepisy, jeżeli brak poprawnej odpowiedzi wg ustawy to reklamacja jest z automatu uznana
allegro łamie tu polskie prawo po całości
reklamacja do serwisu na pobrane opłaty nie jest reklamacją transportową tylko reklamacją na wysokość salda, ponadto ustawa konsumencka zabrania przekazywania praw reklamacyjnych innemu podmiotowi
@Babyworld_Polska przykro mi, że nie otrzymałeś jeszcze decyzji w sprawie Twojej reklamacji. Poprosiłam o pilną interwencję w Twojej sprawie, abyś jak najszybciej otrzymał odpowiedź.
Sa_nova możesz jeszcze napisać, czy zgodnie w polskim prawem jaki Waszym regulaminem.
Jeżeli mija 14 lub 30 dni (uwzględniając czas dosłania brakujących, wymaganych dokumentów), brak odpowiedzi na reklamację powoduje jej zasadność?
Mogę tak napisać ale co to da skoro oni ignorują moje wiadomości. Nie mają odpowiedzi od DPD to i sami też nie odpowiadają. Nie mam jak wyegzekwować te 30 dni. Musimy zgadzać się na ten monopolistyczny twór bo on w tej chwili daje nam najlepszą sprzedaż. Na tą chwilę brak konkurencji dla allegro. Mówię o poważnej konkurencji.
@N_Nitka28 @RaBarbar_ka @MiMary @w_kiwi @Sa_nova @la_nika @ayo80 @nat_not @_HolaOla_
Ponawiam pytanie. Czy zgodnie z polskim prawem oraz Waszym regulaminem, gdy minie 14 lub 30 dni w zależności od rodzaju reklamacji a Wy w tym czasie jej nie rozpatrzycie to reklamacja jest z góry uznana za zasadną?
@Autozaslony nie, tak to nie działa. Zapis na który się powołujesz dotyczy konsumentów.
Nie jestem też w stanie odpowiedzieć ogólnie, ponieważ każde zgłoszenie jest rozpatrywane indywidualnie. Jeśli potrzebne są dodatkowe informacje, lub reklamacja przekazywana jest dalej to czas jej rozpatrzenia może się przedłużyć.
la_nika O nie nie:) Po pierwsze prawo reklamacyjne dotyczy wszystkich.
Po drugie zgodnie z Waszym regulaminem, w momencie gdy wystąpicie o dodatkowe informacje to czas biegnie od początku od momentu ich dostarczenia.
Pytanie brzmi co jeżeli przekraczacie czas zapisany w WASZEM regulaminie czyli 14 lub 30 dni,
już od momentu ostatniego kontaktu i dostarczenia wszystkich wymaganych dokumentów.
Więc teraz już nie pisz, że coś może trzeba jeszcze dostarczyć lub nie, bo wyjaśniłem wszystko.
Czekamy na konkretną 0-1 odpowiedź. @N_Nitka28 @RaBarbar_ka @MiMary @w_kiwi @Sa_nova @la_nika @ayo80 @nat_not @_HolaOla_
@Autozaslony w przypadku reklamacji konsumenckiej (dotyczącej zakupu towarów u przedsiębiorcy) przekroczenie terminu 14 dni na udzielenie odpowiedzi na reklamację oznacza uznanie jej za zasadną. Tak samo jest w przypadku reklamacji złożonej u przewoźnika. Z tą różnicą, że termin odpowiedzi na reklamację wynosi 30 dni.
Natomiast reklamacje obsługowe na Allegro nie podchodzą pod ustawowe przepisy. Tutaj brak odpowiedzi na reklamację w ciągu ustalonego wewnętrznie terminu nie oznacza uznania jej za zasadną.
la_nika a to dobre, czyli żeby było jasne, jawnie informujesz wszystkich, że nie przestrzegacie własnego regulaminu?
Żeby było dla wszystkich widoczne, treść poniżej.
16.5.
Spółka rozpoznaje Reklamację w terminie 14 dni od daty jej otrzymania. W przypadku, gdy Reklamacja nie zawiera informacji koniecznych do jej rozpatrzenia, Spółka zwróci się do składającego Reklamację o jej uzupełnienie w niezbędnym zakresie, a termin 14 dni biegnie wówczas od dnia doręczenia uzupełnionej Reklamacji.
Co więc oznaczają słowa "spółka rozpatruje reklamację w TERMINIE 14 DNI.
O tak po prostu macie gdzieś swój regulamin?
Babyworld_Polsk
@Babyworld_Polska Znajoma miała kiedyś podobną sytuację i Allegro wciskało jej kit, że ich zgłoszenie sprawy do przewoźnika (po podaniu przez nią kwoty roszczenia) było równoznaczne z rozpatrzeniem reklamacji, więc dotrzymali terminu, ale o decyzji reklamacyjnej powiadomią dopiero, gdy odpowie im przewoźnik 🤣🤣 Po kilku ponagleniach i przypomnieniach, że obowiązuje ich (Allegro) termin 30 dni, magicznie pojawiła się 30-go dnia decyzja reklamacyjna. Cyrk na kółkach.
Allegro ma gdzieś swój regulamin, mi odpowiadali po 30-40 dniach na reklamacje, za duże łamanie swojego regulaminu i bezprawne działania na moich kontach zaproponowali mi 10 wyróżnień. To jest śmiech na sali co tam się dzieje. Sami biorą pieniądze na prawo i lewo swoimi programami a Tobie nie odpiszą lub rzucą ochłapy. Taki wysoki standard dla swoich klientów.
Pisz codziennie i ignoruj ich prośby o nie tworzenie nowych wątków to może zatrudnią normalną obsługę i zaczną obsługiwać a nie olewać.
Dzisiaj mija 42 dzień od przyjęcia reklamacji przez allegro i wciąż brak odpowiedzi. Piszę maile i tyle. Czasami ktoś z allegro odpisze iż muszę być cierpliwy. Cierpliwy ???? Na co cierpliwy ??? Aby dostać z powrotem swoje pieniądze które allegro zabrało na poczet kompletnie nieuzasadnionej dopłaty DPD ???? To jest tak żałosne.
@Babyworld_Polska ponowiłam prośbę o interwencję w sprawie Twojej reklamacji, wraz z odniesieniem się do czasu rozpatrywania reklamacji. Zaczekaj proszę jeszcze na maila z informacją.
Babyworld_Polsk
Parodia i kompletny brak szacunku do sprzedawców.
Dzisiaj mija 46 dzień bez odpowiedzi na reklamację z dnia 19-go września. Ostatni post od allegro to że złożyli reklamację 16 października ale ja mam od nich maila potwierdzającego złożenia reklamacji 19 września. W dniu 16-tym października jedynie dopytywałem o tą reklamację. Ta sprawa co do każdego wątku i konwersacji pójdzie do uokik.