anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Allegro nie koryguje billingu za błędnie naliczone dopłaty od firmy DPD

esturion_pl
#11 Animator#

Zdarza nam się, że DPD dolicza nam opłatę niezasadnie i pojawia się ona na billingu jako np. opłata za paczkę niestandardową lub z innego tytułu (np. przekierowanie odbyło się w ramach jednego oddziału doręczającego DPD, a opłata i tak została doliczona).

Składamy reklamację w DPD, otrzymujemy odpowiedź pozytywną, a Allegro nie chcę zwrócić nam kwoty twierdząc, że nie otrzymało żadnych korekt od firmy DPD.

Jest to o tyle dziwne, że jeżeli chodzi o naliczenie opłaty, to odnosimy wrażenie, że Allegro nie ma żadnych problemów z wymianą danych z firmą DPD. Natomiast w przypadku korekt okazuje się, że komunikacja niby szwankuje.

Poniżej odpowiedź reklamacyjna z 16-02-2023 od firmy DPD dotycząca reklamowanych przesyłek:

brakujace-korekty-1.jpg

Jak widać nie wszystkie są uznawane, jednak skoro otrzymaliśmy niniejsze potwierdzenie od firmy DPD w lutym tego roku, to dlaczego Allegro do lipca tego roku nie umie wystawić stosownej korekty billingu?

Pisanie do supportu Allegro nic nie daje, ponieważ Allegro twierdzi, że żadnej korekty nie otrzymali. Kierowaliśmy sprawę do DPD, a oni twierdzą, że korekty wysłali poprawnie. Czyli obie firmy twierdzą, że postępują zgodnie z procedurą, jednak my jako sprzedawca pieniędzy nie mamy.

Dodamy także, że nie chodzi o jedną czy dwie korekty, a ten problem powiela się dziesiątki razy.

Sprawa będzie też ciekawie wyglądać po zmianach Allegro o natychmiastowym pobieraniu opłat za billing (zapowiedziane zmiany na przyszły rok). Czyli Allegro przykładowo jeżeli ktoś sprzeda towar do Niemiec poprzez DPD i otrzyma dopłatę w wysokości 199zł za wysyłkę (aktualnie jest 249zł za niestandardową przesyłkę) to Allegro od razu pobierze tę opłatę. Nie będzie nawet możliwości zakwestionowania tej opłaty, bo po prostu pieniądze od razu trafią na konto Allegro (aktualnie jak płacimy za fakturę to można by było zakwestionować niniejszą opłatę przed wykonaniem przelewu). Natomiast sprzedawca będzie musiał czekać pół roku albo i dłużej na zwrot pieniędzy, ponieważ "korekty nie są wysyłane do nas przez firmę DPD".

P.S.

Jeżeli mamy doliczane opłaty poza wysyłką Allegro Kurier DPD, czyli forma wysyłki Kurier DPD, to korekty od DPD są wystawiane zaraz po uznaniu reklamacji. Z tego powodu proszę Allegro o wyjaśnienie dlaczego skorygowanie niesłusznie naliczonych opłat wiąże się z takimi problemami.

@w_kiwi@ko_alka@la_nika@nat_not@_HolaOla_ 

oznacz moderatorów
31 ODPOWIEDZI 31

twogu1
#9 Pomysłodawca#
oznacz moderatorów

w_kiwi
Moderatorka
Moderatorka

@esturion_pl Konsultuję Twoje zgłoszenie z odpowiednim zespołem. 

   Wiktoria
   Moderatorka
oznacz moderatorów

esturion_pl
#11 Animator#

Proszę nam wyjaśnić, skoro są Państwo pośrednikiem pomiędzy DPD a firmami to mają Państwo obowiązki zarówno z fakturowaniem jak i korygowaniem faktur dotyczących tych usług.

Dlaczego skoro podajemy numer decyzji reklamacji supportowi Allegro, a support mając numery decyzji pozytywnej ,odmawia korekt na billingu?

Podajemy numer decyzji DPD i tutaj: FV/23/010649. Dlaczego od lutego tego roku nadal nie zwrócili nam Państwo błędnie naliczonych opłat?

oznacz moderatorów

la_nika
Moderatorka
Moderatorka

@esturion_pl przepraszam, że czekasz na odpowiedź, na przesłanym przez Ciebie zrzucie widoczne są dwie korekty, a podałeś numer tylko jednej. Czy mogę poprosić Cię o podanie numeru decyzji tej drugiej? Lub przesłać zrzut ekranu na którym te informacje nie będą zasłonięte (zrzut możesz przesłać na adres spolecznosc@allegro.pl)? 

   Monika
   Moderatorka
oznacz moderatorów

la_nika
Moderatorka
Moderatorka

@esturion_pl dziękuję za wiadomość e-maila, przekazałam te dane i dam znać, gdy tylko otrzymam odpowiedź! 

   Monika
   Moderatorka
oznacz moderatorów

la_nika
Moderatorka
Moderatorka

@esturion_pl otrzymałam odpowiedź, że nie otrzymaliśmy tej korekty od przewoźnika. Zdaję sobie sprawę, że masz już dosyć tej sprawy, ale czy mogę poprosić Cię jeszcze o przesłanie do nas w całości, za pomocą opcji [przekaż dalej] na adres spolecznosc@allegro.pl, wiadomości e-mail od DPD w sprawie tych przesyłek. 

   Monika
   Moderatorka
oznacz moderatorów

esturion_pl
#11 Animator#

Oczekujemy kolejny tydzień, a sprawa nadal nie jest wyjaśniona. Czy faktyczne zostały podjęte jakiekolwiek kroki w celu wyjaśnienia tego problemu? Opłaty naliczają Państwo błyskawicznie, a zwroty trwają miesiącami. Dlaczego sprawa nadal nie jest wyjaśniona?

Czy możemy otrzymać kontakt do odpowiedzialnego działu/osoby? Chcielibyśmy porozmawiać z osobami odpowiedzialnymi za ten stan rzeczy, gdyż jest to nieakceptowalne by w taki sposób postępować w sprawie korekt.

oznacz moderatorów

la_nika
Moderatorka
Moderatorka

@esturion_pl przykro mi i naprawdę rozumiem Twoją frustrację. Działania zostały wykonane, jednak otrzymałam odpowiedź, że nie otrzymaliśmy korekty, której potrzebujemy od przewoźnika.  Przepraszam, że to tyle trwa, zupełnie się nie dziwię, że jesteś tym zdenerwowany.  
Przypomniałam się w tej sprawie i działam, aby korekty zostały Ci przyznane. Gdy tylko otrzymam potwierdzenie, że tak się stało, dam znać! 

   Monika
   Moderatorka
oznacz moderatorów

esturion_pl
#11 Animator#

Czy udało się ustalić dlaczego nadal nie ma zwrotu środków? Przecież to jest proste, są numery reklamacyjne, w czym problem by nam to skorygować? Nawet po wpisie na forum trwa to prawie miesiąc.

To jest niepoważne, że pieniądze są pobierane natychmiast, a uznane korekty nie są zwracane bo "firma DPD nam nie wysłała korekt i nic o tym nie wiemy".

Ponownie prosimy o kontakt bezpośredni do osoby odpowiedzialnej za wymianę danych z firmą DPD. Takie sprawy rozwiązuje się w niecałą godzinę. Jest potwierdzony numer korekty, wysyła się go do firmy DPD, DPD odpowiada i sprawa jest zamknięta.

Czy naprawdę w serwisie Allegro zwykła korekta to sprawa na pół roku?

Skoro staliście się jako serwis pośrednikiem pomiędzy przewoźnikami a sprzedającymi to nie tylko są z tego tytułu zyski, ale i obowiązki.

oznacz moderatorów

jemiolka2018
#9 Pomysłodawca#

mam to samo w przypadku 14 (sic!) opłat

co lepsze napisali w mailu, że 

 

Do faktury Allegro została zlecona korekta.

oznacz moderatorów

esturion_pl
#11 Animator#

Ostatnimi czasy mamy wrażenie, że i tak na zgłoszenia odpisuje bot, a nie człowiek. Odpowiedzi konsultantów nie mają często nic wspólnego ani z pytaniem ani z tematem.

Co do maili to ciekawym jest iż w którychś aktualnościach nawet jawnie napisali, że komunikacja w kwestii reklamacji przesyłek dotyczących "Allegro (tutaj dowolna forma wysyłki)" będzie mocno zautomatyzowana - czyli rozmowa z botem.

Ciężko wyobrazić sobie człowieka po drugiej stronie, który na różne argumenty odpowiada ciągle tak samo i nawet nie umie nawiązać do tego, co piszę rozmówca.

Dlatego ponownie proszę moderatorów o interwencję, gdyż obsługa niniejszej reklamacji jest naprawdę łagodnie mówiąc na niezadowalającym poziomie.

@w_kiwi@ko_alka@la_nika@nat_not@_HolaOla_ 

oznacz moderatorów

esturion_pl
#11 Animator#

Założyliśmy temat:

https://spolecznosc.allegro.pl/t5/zaawansowani-sprzedawcy/allegro-nie-koryguje-billingu-za-b%C5%82%C...

Reakcji nadal brak, miesiąc czekania (od czasu założenia tematu), a zgłaszaliśmy to wielokrotnie wcześniej (decyzja pozytywna od DPD ma już pół roku!).

Przestrzegamy innych sprzedawców, iż Allegro odmawia nam zwrotu należnych środków przeciągając prostą reklamację w nieskończoność.

Radzimy sprawdzić swój billing w przypadku kiedy przewoźnik uznał reklamację, gdyż nie jest to oczywiste, że Allegro zwróci należne pieniądze sprzedawcy.

@w_kiwi@ko_alka@la_nika@nat_not@_HolaOla_ 

oznacz moderatorów

la_nika
Moderatorka
Moderatorka

@esturion_pl tak jak wcześniej pisałam bardzo przepraszam za tę sytuację. 
Otrzymałam informację, że wciąż nie otrzymaliśmy korekt od DPD, po raz kolejny przypomniałam się w tej sprawie i gdy tylko otrzymam odpowiedź, dam znać.

   Monika
   Moderatorka
oznacz moderatorów

esturion_pl
#11 Animator#

To proszę wysłać nam korespondencję z firmą DPD w tej sprawie, gdyż przedstawiciele DPD zapewnili nas, że z ich strony nie ma uchybienia i korekta została poprawnie wystawiona. Nawet prosili by nie kontaktować się z już nimi w tej sprawie, bo z ich strony jest wszystko poprawnie.

oznacz moderatorów

la_nika
Moderatorka
Moderatorka

@esturion_pl obawiam się, że nie będziemy mogli przekazać Ci kopii korespondencji, ale poprosiłam odpowiedni dział o kontakt z Tobą w tej sprawie. 

   Monika
   Moderatorka
oznacz moderatorów

marcus0015
#10 Popularyzator#

Wyjątkowo tutaj stanę w obronie Allegro. Miałem identyczną sytuację, nie miałem żadnego zwrotu mimo przyznanej racji w reklamacji przez 2,5 miesiąca. Te dopłaty są naliczane automatycznie na podstawie pliku od DPD, więc nie ma tutaj realnie winy Allegro. Ja swoje pieniądze odzyskałem składając reklamację na decyzję do DPD, po braku odpowiedzi przez miesiąc, zacząłem bombardować mailami przedstawicieli handlowych DPD pracujących na rejonie, mimo że nie byłem ich klientem. Wtedy sprawa ruszyła i po 3 miesiącach odzyskałem pieniądze. Nie kontaktowałem się kompletnie z Allegro w tej sprawie.

 

Jeśli nie przyciśniesz samodzielnie DPD, obawiam się że pieniędzy nigdy wtedy nie odzyskasz. 

oznacz moderatorów

esturion_pl
#11 Animator#

Rozumiemy i dziękujemy za odpowiedź. Oczywiście na DPD też naciskamy w tej sprawie. Natomiast Allegro jest tutaj najbardziej winne tego stanu rzeczy. Otóż wyjaśniamy dlaczego:

  1. Allegro stało się pośrednikiem w sprzedaży usług transportowych, na których przecież zarabia (stali się oprócz sklepu internetowego i portalu aukcyjnego także pośrednikiem usług transportowych). W związku z poszerzeniem zakresu działalności mają też nowe obowiązki, których powinni dopełniać. Jak np. składa się reklamację w DPD to trzeba podawać zawsze "Pełnomocnictwo Allegro" gdyż to Allegro jest stroną umowy z DPD, a nie sprzedawca (w przypadku wysyłek Allegro Kurier DPD).
  2. Opłata jest naliczona na billingu Allegro, pieniądze zostały pobrane od nas do serwisu Allegro, nie do DPD. Tak więc zgodnie z tym o korektę stricte występuje się do serwisu Allegro.
  3. Allegro popełnia znaczący błąd, bo dolicza opłaty DPD bez uzasadnień. Takie dopłaty powinny mieć solidną podstawę. Przykładowo kurier GLS jak jest niegabarytowa paczka to dostarcza dokumentację w postaci zdjęć przesyłki. Wtedy dokładnie widać, że takie zdarzenie faktycznie miało miejsce i opłata jest zasadna. Allegro nijak z tego obowiązku się nie wywiązuje.
  4. Jeżeli to Allegro pobrało nam pieniądze, a DPD stwierdziło, że opłata nie była zasadna to co powinno zrobić Allegro. Otóż powinno zwrócić nam tę kwotę i samo sądzić się z DPD o tę reklamację. Nie jesteśmy stroną w opłatach pomiędzy DPD i Allegro. Dlaczego więc Allegro zatrzymuje nam nasze środki, bo jak twierdzą DPD nie wystawiło im korekty? Nie są ważne ich pliki wewnętrzne, gdyż jest numer potwierdzenia uznający naszą rację co do zwrotu pieniędzy. Allegro i DPD powinny same wyjaśniać pliki wewnętrzne, a sprzedawca powinien otrzymać zwrot środków.

Tak więc gdyby ktoś był winien Państwu pieniądze, to powinien je zwrócić, a jego roszczenia wobec osób trzecich nie mają żadnego znaczenia przy takowym żądaniu (zakładając oczywiście iż osoba ta dysponuje środkami potrzebnymi do zwrotu należności).

oznacz moderatorów

esturion_pl
#11 Animator#

Szanowni forumowicze. Allegro "rozwiązuje" reklamację trzech przesyłek już 7 miesięcy, z czego temat na tym forum ma już dwa miesiące. Obsługa Allegro (w tym moderatorzy niniejszego forum) nie wykazuje jakichkolwiek chęci by rozwiązać problem.

Domagamy się zwrotu naszych środków oraz wyjaśnień. Ponawiamy wniosek o kontakt z osobą odpowiedzialną.

Zwróćcie nam pieniądze korektą rachunku i sami dochodźcie czemu pliki na łączności DPD-Allegro nie działają. Nie jest to nasza wina i nie mają Państwo prawa zajmować nam naszych środków z powodu błędów systemu czy to waszego czy też waszego kontrahenta firmy DPD.

@w_kiwi@ko_alka@la_nika@nat_not@_HolaOla_ 

oznacz moderatorów

_HolaOla_
Moderatorka
Moderatorka

@esturion_pl zarówno w imieniu Moniki jak i swoim chciałabym Cię bardzo przeprosić za tę sytuację. Robimy wszystko co możemy, aby doprowadzić Twoją sprawę do końca. Poprosiłam już ponownie zespół, który prowadzi Twoją sprawę o pilne działanie. 

   Ola
   Moderatorka
oznacz moderatorów