anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Allegro One Punkt, DPD kupujący zgłosił zwrot przed odebraniem przesyłki

kotzpsem
#9 Pomysłodawca#

Witam drogie Panie i Panów,

@N_Nitka28@RaBarbar_ka@MiMary@w_kiwi@ko_alka@la_nika@ayo80@nat_not@_HolaOla_ 

Klient zakupił towar z dostawą Allegro One Punkt, DPD

nr zam. f7802f80-4a10-11ef-a241-fd17a89967fb

Przesyłka została odebrana przez kuriera tego samego dnia 25.07 o godz. 14, w ustawieniach mam czas wysyłki 1 dzień roboczy.

Klient kupując towar prawdopodobnie sugerował się terminem dostawy który wyświetla allegro, w tym przypadku był to następny dzień roboczy, czyli 26.07.

Niestety pomimo nadania przesyłki terminowo, nie dotarła ona do klienta 26.07.

27.07 (sobota) kupujący zgłasza zwrot ze względu na nieterminową dostawę.

W odpowiedzi na wiadomość od klienta o zwrocie pieniędzy, odpisałem iż niezwłocznie jak tylko otrzymam przesyłkę  to zwrócę pieniądze.

Klient pisze ponownie, że towar nie został dostarczony w terminie, na co grzecznie odpisuję iż otrzyma zwrot pieniędzy niezwłocznie po otrzymaniu przesyłki zwrotnej.

Mam w związku z tym kilka pytań?

1. Jeśli dobrze rozumiem, to jeśli klient nie odbierze przesyłki Allegro One Punkt, DPD to wróci ona do nadawcy?

2. Czy można uchronić się w takiej sytuacji od negatywów od klienta, bo pewnie wcześniej czy później takie mogą się pojawić w podobnych sytuacjach, czy są one wykluczane?

3. Czy zmiana terminu realizacji zamówień z 1 na 2 dni robocze wpływa znacząco na wielkość sprzedaży?

 

oznacz moderatorów
14 ODPOWIEDZI 14

_HolaOla_
Moderatorka
Moderatorka

@kotzpsem odpowiadając na Twoje pytania: 

1. Tak, paczka wróci do Ciebie.

2. W tej chwili nie, póki komentarz się nie pojawi to sytuacja hipotetyczna. 

3. Wielkość sprzedaży zależy od wielu czynników, ale czas realizacji jest na pewno jednym z ważniejszych. 

   Ola
   Moderatorka
oznacz moderatorów

Dentall
#9 Pomysłodawca#

2.  Nie nie można się uchronić. Wystarczy, że kupujący napisze „nie jestem zadowolony z transakcji” lub „przesyłka nie doszła w terminie” ba! Nam nawet po tym jak nie odebrał przesyłki dostarczonej w terminie wystawił negatywa. I co allegro na to? A nic. Każe nam mówić, że deszcz pada jak kupujący nam w twarz pluje. 🙂 także nie licz na jakkolwiek pomoc od allegro. Oni muszą pogłaskać kupującego, a sprzedającego mają tam gdzie światło niedochodzi. Skazany jesteś na siebie nawet jeżeli prawo jest po twojej stronie to allegro stworzy nowe prawo ;D prawo konsumenckie nie ma dla allegro żadnego znaczenia. Oni mają prawo korporacji allegrowej. 

oznacz moderatorów

ayo80
Moderatorka
Moderatorka

@Dentall kupujący na allegro mogą wystawiać subiektywne komentarze do transakcji na każdym jej etapie. Jeśli sprzedający (pisząc hipotetycznie) otrzyma negatywną ocenę - można na nią odpowiedzieć lub poprosić kupującego o jej usunięcie. Dodatkowo, można skontaktować się z nami poprzez formularz i podać szczegóły sprawy. Do każdego zgłoszenia podchodzimy indywidualnie i zapewniamy wsparcie. Szanujemy wszystkich naszych klientów: kupujących i sprzedających. Stworzyliśmy Regulamin, jako zbiór zasad, który jest zgodny z polskim prawem.

   Paula
   Moderatorka
oznacz moderatorów

kotzpsem
#9 Pomysłodawca#

Klient jak pisałem wcześniej nie odebrał przesyłki.

25 Jul 2024, 09:06
Przesyłka została przygotowana przez nadawcę
25 Jul 2024, 14:07
Przesyłka została odebrana przez kuriera
25 Jul 2024, 17:51
Kurier przekazał przesyłkę do magazynu
26 Jul 2024, 05:42
Przesyłka została przyjęta w oddziale
26 Jul 2024, 08:49
Przesyłka została wydana do doręczenia
29 Jul 2024, 09:56
Przesyłka oczekuje na odbiór
30 Jul 2024, 10:00
Przesyłka oczekuje na odbiór - zbliża się termin odbioru paczki
 
Od 30.07 brak nowego statusu paczki, jak długo trwa zwrot przesyłki? gdyż klient domaga się zwrotu pieniędzy  @N_Nitka28 @RaBarbar_ka @MiMary @w_kiwi @ko_alka @la_nika @ayo80 @nat_not @_HolaOla_  
 
 
 
 
oznacz moderatorów

la_nika
Moderatorka
Moderatorka

@kotzpsem poprosiłam o jak najszybsze skierowanie tej paczki z powrotem do Ciebie.  

   Monika
   Moderatorka
oznacz moderatorów

kotzpsem
#9 Pomysłodawca#

 @la_nika  Dziękuję.

oznacz moderatorów

kotzpsem
#9 Pomysłodawca#

Od 30 lipca status przesyłki nie zmienił się:

30 lip 2024, 10:00

Przesyłka oczekuje na odbiór - zbliża się termin odbioru paczki.
 
Zwróciłem pieniądze kupującemu, pomimo nie otrzymania przesyłki zwrotnej. Ciekawe jak długo jeszcze potrwa zwrot. @N_Nitka28 @RaBarbar_ka @MiMary @w_kiwi @ko_alka @la_nika @ayo80 @nat_not @_HolaOla_  
oznacz moderatorów

w_kiwi
Moderatorka
Moderatorka

@kotzpsem Bardzo mi przykro, że tak długo to trwa. Oczekujemy na odpowiedź od punktu, w którym powinna być przesyłka. 

   Wiktoria
   Moderatorka
oznacz moderatorów

kotzpsem
#9 Pomysłodawca#

Zmienił się status przesyłki:

12 sie 2024, 09:42

Przesyłka została zwrócona do nadawcy.
 
Nadanie było z zamówionym podjazdem kuriera.
Przesyłki póki co nie otrzymałem, więc rozumiem iż jest to tylko informacja iż jest w drodze do nadawcy?  @N_Nitka28 @RaBarbar_ka @MiMary @w_kiwi @la_nika @ayo80 @nat_not @_HolaOla_  
oznacz moderatorów

magic-trinkets
#10 Popularyzator#

Zmartwię cię tym.
Zwrot prowizji otrzymasz od towaru, koszty przesyłki w ramach smart nie. Dodatkowo DPD nie ma darmowych zwrotów, allegro doliczy ci koszty zwrotu, które allegro doliczy ci do rachunku. Nie pamiętam ile ale coś około 13 złotych.

oznacz moderatorów

_HolaOla_
Moderatorka
Moderatorka

@kotzpsem otrzymaliśmy informację, że aktualnie paczka jest przygotowana w punkcie i czeka na odbiór przez kuriera. 

   Ola
   Moderatorka
oznacz moderatorów

pinsplash
#21 Demiurg#

@ayo80 ale to wy stworzyliście szacowany czas dostawy którym sugerują się kupujący - to jest tego rezultat. Aha oczywiście możesz skomentować sposób i czas dostawy tej przesyłki - pamiętaj nie wolno używać wulgaryzmów.

_______
BRÓSLI
oznacz moderatorów

Dentall
#9 Pomysłodawca#

Na podanie szczegołów sprawy odpowiadacie, że wasz szczególy sprawy nie interesują tak jak nie interesuje was np. dyskusja z kupującym bo wy oceniacie komentarz nie sytuację więc proszę takich kitów nie wciskać, że zaznajamiacie się z sytuacja :)))

oznacz moderatorów

Biale_Stokrotki
#12 Orędownik#

ogólnie allegro konsultanci zawsze w pierwszej kolejności umywają ręce - bo prawnie klient ma mieć zawsze możliwość wystawienia subiektywnej opinii.

Jeśli jednak masz dowody (w wiadomościach, statusach transakcji), że zachowanie klienta narusza jawnie twoje dobre imię jako sprzedawcy - nie odpuszczaj!

Jako serwis maja obowiązek dbać o rzetelne opinie. Kancelaria z którą współpracuje niejednokrotnie już sobie z tym poradziła.

A negatywy i tak będą - cytując -bo  "myślałem że lampka świeci inaczej niż na zdjęciach i w opisie" 

oznacz moderatorów