Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
W poniedziałek, 6 września 2021, uruchomimy promocję na przesyłki metodą Allegro Punkty Kolporter. Kupujący i sprzedający zyskają darmowe dostawy do końca roku.
Jeśli sprzedajesz
Udostępnij Allegro Punkty Kolporter w swoich ofertach, żeby:
6 września w Twoich ofertach automatycznie zmienimy cenę dostawy do Saloników Kolporter na 0,00 złotych. W cennikach utworzonych i edytowanych przed 6 września będziesz nadal widzieć ustawioną wcześniej cenę – ale kupujący zobaczą 0,00 zł. Jeśli edytujesz taki cennik, zapiszesz go tylko, gdy ustawisz cenę 0,00 zł.
Jeśli kupujesz
Od 6 września przesyłki metodą Allegro Punkty Kolporter będą dla Ciebie darmowe, nawet jeśli nie masz aktywnej usługi Allegro Smart!
Czas trwania promocji
Z tych atrakcyjnych warunków będziecie mogli korzystać do 31 grudnia 2021 r. Tutaj znajdziecie regulamin.
Pytanie techniczne:
1) Na mapie punktow do nadania pokazuje mi tylko punkty allegro kolporter (jest ich malo)
mam bliżej inne punkty, czy w każdym kolporterze nadam paczki?
2) drukuje sie etykieta ups - czy mogę nadawać paczki w punktach ups?
Nie ma odpowiedzi wiec napisze co sprawdzone.
1) Może być inny Kolporter - nie ma znaczenia (sprawdzone osobiście)
2) W okresie przejściowym pomiędzy nadawaniem w punkcie a przyjazdem stałym kuriera po wysłaniu wniosku o taki podjazd można nadawać wtedy w UPS Access Point (oficjalna informacja Allegro).
Wydaje mi się że nie powinno być problemu.
Sprawdzę w dniu jutrzejszym i dam znać.
1) dodatkowa informacja do odpowiedzi powyżej.
Kolporter na swojej stronie informuje że wszystkie saloniki mają opcje nadawania i odbierania przesyłek (ok.650 saloników)
2) Sprawdzone.
Można nadać w punkcie UPS Access Point.
Bez różnicy jaki punkt nadawczy wybierzemy. Przesyłka przechodzi przez system do obsługi UPS Access Point.
Oddział obsługujący ten punkt dostaje zlecenie że jest przesyłka do odebrania z tego punktu.
Można również dostać powiadomienie e-mail o nadaniu (trzeba o to poprosić przy nadawaniu przesyłek)
Jestem bardzo ciekawa, czy to chwyci...
W takim Wrocławiu saloników jest raptem osiem. Pomijając już kwestię dojazdu (kupujący potrafią spalić dwa litry benzyny, żeby oszczędzić 8,99 na wysyłce), ale co się będzie działo w Kolporterze, jeśli dostanie dziennie setkę przesyłek na jeden salon? Plus oczywiście regularni klienci od gazet, papierosów, Totolotka, opłacania rachunków itepe.
Tak sobie liczę: samych używanych książek schodziło (zanim Allegro uwaliło WebApi) minimum 100 tysięcy przesyłek (nie ofert) miesięcznie. Niech dziesięć procent z tego pójdzie do Kolportera, i już mamy jedną przesyłkę dziennie na jeden salonik. A używane książki to przecież kropla w morzu...
Przejdę się za jakiś czas w godzinach szczytu i popatrzę🤔
Problem techniczny :
nadaję już kolejny raz taką przesyłkę i niestety nie otrzymuję żadnego potwierdzenia , osoba obsługująca punkt twierdzi iż ona nie ma możliwości wydania żadnego potwierdzenia odnośnie pozostawionych/nadanych paczek . Przesyłki zostawiam od poprostu w punkcie i niech się z nimi dzieje co chce , a jak jakaś zaginie to ciekawe jak udowodnię ile dostarczyłem . Zadałem pytanie do allegro odnośnie potwierdzeń nadania tak jak to jest w przypadku RUCHu lub Poczty ale nikt nie jest mi w stanie odpowiedzieć . Bo jeśli tak to ma wyglądać jak opisałem powyżej to raczej nie skorzystam i czym prędzej wyłączę tę formę dostawy .
@BlueMouse_pl dziękuję, że napisałeś do nas w tej sprawie i zwróciłeś na to uwagę! Twoje pytanie jest konsultowane, dlatego bardzo proszę poczekaj na naszą odpowiedź w sprawie nr 17884771.
A co tu takiego konsultować , albo kolporter wydaje potwierdzenie systemowe albo nie , powinniście to wiedzieć skoro to Wasza usługa , chyba takie rzeczy ustala się przed podpisaniem umowy o świadczenie usług jaką zawarliście z Kolporterem , a z tego co wnioskuję na chwilę obecną samo Allegro nie wie jak to do końca wygląda i testuje to na użytkownikach ...
Też już o tym pisałam, że paczki nadaję na gębę bo twierdzą, że nie mogą nijak potwierdzić nadania. Średnio mi się uśmiecha świecić potem oczami, gdy status się nie pojawi a przesyłka nie dotrze.
Witam.
Orientujecie się może czy jeśli zamówię etykietę bez wyboru punktu nadawczego ale nie zamówię kuriera to będę mógł nadać taką paczkę w punkcie nadawczym UPS?
Pozdrawiam,
Krzysiek.
Witaj,
Odpowiedź na zadane pytanie brzmi: nie
Wybierasz jakikolwiek punkt nadawczy. System nie przepuści bez wyboru. Zanosisz do punktu UPS tam zeskanują paczkę i tyle. Możesz poprosić o potwierdzenie nadania na SMS lub email.
Zamawiam przez API i tam nie wybieram punktu jeśli zamawiam kuriera. DO tej pory cały czas zamawiałem kuriera. Nie nadawałem w punkcie.
To w takim razie pytanie nr 2. Czy będę mógł zamówić kuriera jeśli wybiorę jako metodę nadania jakiś punkt?
@hurt_kg-gsm_pl konsultuję Twoje pytanie, wrócę z odpowiedzią, gdy tylko ją otrzymam.
Prawdopodobnie nie ponieważ przy każdej przesyłce jest generowanie zlecenia podjazdu kuriera. Jeśli wybierzesz punkt to, system ma informację że podjazd kuriera jest niepotrzebny. Zapewne korzystasz z jakiegoś pomocnika sprzedaży Allegro, więc aby kolporter był darmową dostawą musisz mieć integrację API ze stroną "wysylam.allegro.pl". W konfiguracji powinieneś mieć jakiś punkt domyślny nadania.
@hurt_kg-gsm_pl otrzymałam odpowiedź na Twoje pytania.
Ad 1 Nie ma możliwości nadania przesyłek Allegro Punkty Kolporter, Epaka w punktach UPS, pomimo tego, że przewoźnikiem jest UPS.
Ad 2 Jeżeli chodzi o drugie pytanie to np. BaseLinker faktycznie nie przepuści bez podania jakiegokolwiek punktu. Natomiast tutaj trzeba uważać, bo jeśli masz stałe zlecenie odbioru podpisane z UPS to nie będzie problemu, bo kurier przyjedzie po przesyłki. Ale jeśli nie, to jak wpiszesz w API punkt nadania to z automatu będzie zaznaczało opcję "punk nadania" i nie nie będziesz miał możliwości zamówić kuriera jednorazowo.
Z pierwszym punktem się nie zgodzę. Od samego początku wysyłam w UPS Access Point paczki
Kolporter i EPaka i bez problemu przechodzą i dochodzą do klientów - więc jesteś w błędzie.
Natomiast w drugim punkcie tylko Poczta Polska i Allegro punkty nie mają możliwości zaznaczenia Nadanie w punkcie po API. Kurierzy UPS i DPD mają taką opcję podczas przygotowania przesyłki i wystarczy zaznaczyć i już kurier jej nie odbiera tylko nadajemy w punkcie.
Natomiast Jeśli się zdarzy sytuacja że zaznaczymy Nadanie w Punkcie przypadkowo i do kolejnych przesyłek utworzymy zlecenie na podjazd to i tak kurier zabierze taką przesyłkę jak już przyjedzie - sprawdzone wielokrotnie.
To już zespół odpowiedzialny za usługę Allegro Punkty jest odpowiedzialny za wprowadzenie ewentualnych zmian w API.
Niestety nie sprawdzone mam to ze swojej strony, ale jeśli tylko nadarzy się okazja postaram się jak najszybciej odpowiedzieć.
@anitaw40 dziękuję za Twoją odpowiedź i za to, że dzielisz się swoim doświadczeniem. Informację, że nie można nadawać tych przesyłek w punktach UPS otrzymałam po konsultacji z zespołem zajmującym się tym zagadnieniem, ale już podesłałam im to co napisałaś z prośbą o weryfikację. Gdy tylko otrzymam od nich wyjaśnienie, wrócę tutaj.
W takiej sytuacji jeżeli jedna przesyłka będzie miała nadanie w punkcie, a kurier i tak podjedzie np. po inne przesyłki z opcją nadania u kuriera, albo sprzedający ma umowę na podjazdy to wówczas najprawdopodobniej przesyłka zostanie odebrana. Ale jeśli zanaczymy nadanie w punkcie, to nie będzie możliwości zamówienia kuriera do tej przesyłki, dla której wybraliśmy nadanie w punkcie.
I tu się zgodzę iż do tej samej przesyłki po wybraniu "nadanie w punkcie" już nie wystawimy zlecenia podjazdu, ale przy innych nie zaznaczając tej opcji tak. i wtedy odbierze i tą błędnie zaznaczoną jak się pomylimy o czy pisałam powyżej.
Co do wysyłania poprzez UPS Access Point jest pokazane wyżej w postach jak to wygląda w statusach przesyłki. Nie muszę mieć zespołu który się tym zajmuje, ponieważ sami osobiście prowadzimy taki punkt UPS dlatego wiem to na 100 %.
Tych przesyłek Kolporter nie mam akurat dużo, ale aby był podjazd kuriera musimy zadeklarować min. 3 x podjazd w tygodniu + min. 4 paczki jednorazowo - jeśli nie, to jesteśmy zmuszeni zapłacić za ta usługę.
Dodam dodatkowo że mieliśmy ostatnio klienta który kupił 17 szt. produktu po ok.1.90zł za sztukę i każdą sztukę na oddzielnym koncie klienta, wysyłka na ten sam punkt odbiorczy więc nie wchodziła wysyłka zbiorcza i każdą sztukę musieliśmy zapakować oddzielnie. Inny Login kupującego, inny numer przesyłki. Taka zabawa 🤣🤣😂