anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Allegro taking sales quality points for no reason.

Mukutis
#8 Zapaleniec#

Hello, we are new sellers from Lithuania and for some reason allegro is taking away our sales quality points...

As noted, we should dispatch for example June 13, we did it on June 11, but still we got minus points.

We have added tracking numbers of DPD, but still got minus points.

We have contacted allegro - but still no response.

Have you got any ideas people?

Thank you for your help.

oznacz moderatorów
59 ODPOWIEDZI 59

w_kiwi
Moderatorka
Moderatorka

@Mukutis In the "sales quality" tab you can download a detailed report. There you will find information about which orders resulted in a score reduction. 

   Wiktoria
   Moderatorka

   Dołącz do naszych licytacji charytatywnych dla powodzian.
   Razem możemy więcej!
oznacz moderatorów

Mukutis
#8 Zapaleniec#

Do they renew everyday? Because we didn't had in last few days any orders and for some reason the "Fast Dispatch" has decreased, tho we didn't had any orders...

oznacz moderatorów

Mukutis
#8 Zapaleniec#

Hello

We again lost points, tho we dispatched everything on time...

 

https://gyazo.com/215b909129bfa7d4f64affeed2f742d9

We can't understand what is wrong with your system...

oznacz moderatorów

w_kiwi
Moderatorka
Moderatorka

@Mukutis Problem with shipment status for order 86cdd8c0-3893-11ef-bb40-11a7eb1a20ba. I asked for it to be excluded. When generating a shipping label, do you provide a masked buyer's email address?

   Wiktoria
   Moderatorka

   Dołącz do naszych licytacji charytatywnych dla powodzian.
   Razem możemy więcej!
oznacz moderatorów

Mukutis
#8 Zapaleniec#

What do you mean masked buyer's email address?

The one , that is ends in allegro.com or so?

oznacz moderatorów

w_kiwi
Moderatorka
Moderatorka

@Mukutis It should look like this 

w_kiwi_0-1720077223702.png

 

   Wiktoria
   Moderatorka

   Dołącz do naszych licytacji charytatywnych dla powodzian.
   Razem możemy więcej!
oznacz moderatorów

Mukutis
#8 Zapaleniec#

On the latest we did not. 

Should we do it on every order? 

oznacz moderatorów

w_kiwi
Moderatorka
Moderatorka

@Mukutis Yes, on this basis the carriers provide us with shipment statuses. This should solve the problem. But if you provide e-mail addresses and we do not receive statuses, unfortunately it is the carrier's fault.

   Wiktoria
   Moderatorka

   Dołącz do naszych licytacji charytatywnych dla powodzian.
   Razem możemy więcej!
oznacz moderatorów

Mukutis
#8 Zapaleniec#

We will provide on every label now.

Please return the points on this case, thank you.

oznacz moderatorów

w_kiwi
Moderatorka
Moderatorka

@Mukutis Due to the lack of an appropriate email address, I need a photo or screenshot of the shipping label number 05818029418102.

   Wiktoria
   Moderatorka

   Dołącz do naszych licytacji charytatywnych dla powodzian.
   Razem możemy więcej!
oznacz moderatorów

Mukutis
#8 Zapaleniec#

Wiktoria,

 

we have in our DPD system, that it is being sent right now:

 

Mukutis_0-1720087301110.png

 

oznacz moderatorów

w_kiwi
Moderatorka
Moderatorka

@Mukutis Ok, but I need a shipping label.

   Wiktoria
   Moderatorka

   Dołącz do naszych licytacji charytatywnych dla powodzian.
   Razem możemy więcej!
oznacz moderatorów

Mukutis
#8 Zapaleniec#

How can we show the shipping label if we don't take photos for each order. It's impossible to take on each and every order we send.

oznacz moderatorów

w_kiwi
Moderatorka
Moderatorka

@Mukutis Is it not possible to download the label from the app in which you generated the label?

   Wiktoria
   Moderatorka

   Dołącz do naszych licytacji charytatywnych dla powodzian.
   Razem możemy więcej!
oznacz moderatorów

Mukutis
#8 Zapaleniec#

Oh, it's possible for sure.

Mukutis_0-1720098063403.png

 

oznacz moderatorów

Mukutis
#8 Zapaleniec#

Hello

 

Will we get our points back?

 

Best regards.

oznacz moderatorów

w_kiwi
Moderatorka
Moderatorka

@Mukutis I also need a link to track the shipment. Unfortunately, I cannot find it on the DPD website.

   Wiktoria
   Moderatorka

   Dołącz do naszych licytacji charytatywnych dla powodzian.
   Razem możemy więcej!
oznacz moderatorów

Mukutis
#8 Zapaleniec#

As we talked to our DPD assistant, he told us, that today the parcel moved our of Poland towards Czechia. Polish and Lithuanian DPD systems are seperate, I can't understand either, why they can't track it...

oznacz moderatorów

Mukutis
#8 Zapaleniec#

Hello

we can see for some reason the parcel wasn't delivered.

how should we react to the status and what else should we do? I believe the client didn't take the parcel.

https://gyazo.com/182e5f5bd63d3e40b9219f7351f335f6

oznacz moderatorów

nat_not
Moderatorka
Moderatorka

@Mukutis You can ask the carrier for details or contact the customer directly. However, this will not change the status of the shipment.

   Natalia
   Moderatorka

   Dołącz do naszych licytacji charytatywnych dla powodzian.
   Razem możemy więcej!
oznacz moderatorów