anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Anulowany zakup za pobraniem - problem z zwrotem prowizji

UciekajZaMiasto
#9 Pomysłodawca#

 

Zakup za pobraniem, przed wysyłką zawsze kontaktujemy się z klientem w celu potwierdzenia czy:

zamówienie nie jest omyłkowe

telefon jest poprawny

adres jest prawidłowy.

Klientka kupiła okulary a następnie zrezygnowała telefonicznie. Złożyliśmy wniosek o zwrot prowizji, oczywiście Allegro uwaliło zwrot i w kilku wiadomościach żąda od nas wymuszenia na kliencie pisemnego anulowania zakupu! Nasza prośba o kontakt allegro z kupującym w celu potwierdzenia jest ignorowana, gdyż rzekomo nie kontaktują się z klientami - BZDURA!

" Zapoznałam się z Pana sprawą. Abym mogła podjąć decyzję, mam prośbę, aby wysłał Pan zrzut ekranu odstąpienia Kupującego: AO96 Oferta: 9020955700
Dodam, że nie otrzymał Pan automatycznego zwrotu prowizji, ponieważ nie wprowadził Pan numeru przesyłki i nie mieliśmy jak prześledzić przebiegu dostarczenia."

"Nie kontaktujemy się z Kupującymi, celem uzyskania dokumentu potrzebnego do uzyskania zwrotu prowizji. W intencji Sprzedającego jest dostarczenie dokumentów potrzebnych do zwrotu prowizji. Abym mógł podjąć decyzję, mam prośbę, aby przesłał Pan odstąpienie Kupującego AO96 od umowy, w związku z oferta 9020955700. Wyjaśnię, że odstąpieniem może być nawet zrzut ekranu z Państwa korespondencji SMS-owej lub e-mailowej, w której Klient wyraża chęć rezygnacji z zakupu."

"Tak jak informowałem, to w intencji Sprzedającego jest dostarczenie dokumentów potrzebnych do zwrotu prowizji. W związku z czym ponawiam, prośbę, aby przesłał Pan odstąpienie Kupującego AO96 od umowy, w związku z oferta 9020955700. Przypomnę, że odstąpieniem może być nawet zrzut ekranu z Państwa korespondencji SMS-owej lub e-mailowej, w której Klient wyraża chęć rezygnacji z zakupu."

"Oczywiście, Kupujący ma prawo odstąpić od umowy telefonicznie. Sprzedający natomiast musi być świadomy, że w niektórych sytuacjach do przyznania zwrotu prowizji możemy potrzebować dokumentu odstąpienia Kupującego od umowy. Niestety w takich sytuacjach nie możemy polegać na słowie.
Dla ułatwienia, jako odstąpienie traktujemy rzut ekranu z Państwa korespondencji SMS-owej lub e-mailowej, w której Klient wyraża chęć rezygnacji z zakupu."

"Tak jak informowałem, do przyznania zwrotu prowizji w wyznaczonych sytuacjach, potrzebujemy dokumentu świadczącego o odstąpieniu Kupującego od umowy.
Kupujący może odstąpić telefonicznie za zgodą Sprzedawcy. Sprzedawca, natomiast musi pamiętać że w wyznaczonych sytuacjach, możemy potrzebować dokumentu, który potwierdzi odstąpienie od umowy. W Pana sytuacji, jest to wymagany dokument.
Po jego otrzymaniu, będę wstanie podjąć decyzję, co do zwrotu prowizji."

"Bez wskazanego dokumentu nie jestem wstanie przyznać zwrotu prowizji.
Zachęcam do kontaktu z Kupującym celem jego uzyskania."

 

Na innym naszym koncie w trakcie rozmowy okazało się, że to co klient zamówił: dwa elementy instalacji elektrycznej przyczepy, nie będą pasowały do jego potrzeb. Wobec tego klient zrezygnował i poprosił o anulowanie zamówienia. Allegro najpierw z automatu uwaliło zwrot prowizji a następnie po odwołaniu:

 

 

Dzień dobry m.milek,
przyznaliśmy Ci rabat transakcyjny!
Poznaj szczegóły decyzji
Przyznaliśmy Ci rabat transakcyjny, mimo że Twój wniosek nie spełnia wszystkich warunków jego otrzymania.
Rozumiemy, że dostosowanie się do zasad rabatu transakcyjnego wymaga czasu. Dlatego wnioski, które nie
spełniają warunków jego otrzymania będziemy akceptować do połowy 2021 roku. W ten sposób zyskujesz więcej
czasu na lepsze zapoznanie się z tymi zasadami.
Zacznij je stosować, aby następnym razem szybciej odzyskać prowizję.
Dotyczy zwrotu 1/1 szt. z zamówienia od georgdach1 z dnia 11 marca 2021, 23:20.
[/]
Wtyczka elektryczna 7 PIN BRINK DO haka przyczepki
(7580916466)
19,00 zł
1x 19,00 zł

Dzień dobry m.milek,
przyznaliśmy Ci rabat transakcyjny!
Poznaj szczegóły decyzji
Przyznaliśmy Ci rabat transakcyjny, mimo że Twój wniosek nie spełnia wszystkich warunków jego otrzymania.
Rozumiemy, że dostosowanie się do zasad rabatu transakcyjnego wymaga czasu. Dlatego wnioski, które nie
spełniają warunków jego otrzymania będziemy akceptować do połowy 2021 roku. W ten sposób zyskujesz więcej
czasu na lepsze zapoznanie się z tymi zasadami.
Zacznij je stosować, aby następnym razem szybciej odzyskać prowizję.
Dotyczy zwrotu 1/1 szt. z zamówienia od georgdach1 z dnia 11 marca 2021, 23:20.
[/]
Adapter 9907/9906 przejściówka 7/13 13/7 hak BRINK
(9938063652)
59,00 zł
1x 59,00 zł

 

Wygląda na to, że pracownicy allegro w zależności od tego, którą nogą rano wstali z łóżka, albo łaskawie przyznają zwrot prowizji albo idą w zaparte. Zażądaliśmy podstawy prawnej takiego działania które jest sprzeczne z ustawowym prawem klienta do odstąpienia od umowy... CISZA

 

Pamiętam że kiedyś korespondowałem z pracowniczką allegro i otrzymałem instrukcje, iż pomimo tego że klient rezygnuje przed wysyłka za pobraniem, należy wystawić list przewozowy, żeby "system" automatycznie przyznał zwrot prowizji. Moje tłumaczenie, że to JEST NIEDOŻECZNE i niepotrzebnie drażni klienta co w konsekwencji skutkuje kolejną niepotrzebną dyskusją w stylu: MAM PROBLEM Z REZYGNACJA Z ZAKUPU jest do dziś zbywane.

oznacz moderatorów
42 ODPOWIEDZI 42

autolampylach
#8 Zapaleniec#

@ko_alka@mr_oma@la_nika@nat_not@_HolaOla_ 

Witam

dostanę  odpowiedź na Moje pytania ?

oznacz moderatorów

la_nika
Moderatorka
Moderatorka

@autolampylach przepraszam, że czekałeś na odpowiedź. Masz rację, powinnam to inaczej sformułować, ponieważ kupujący nie odpisał, więc ani nie potwierdził ani nie zaprzeczył, że zrezygnował z zakupu. 
@pinsplash taki zapis z dużym prawdopodobieństwem mógłby zostać uznany za klauzulę niedozwoloną. Odstąpienie od umowy przez telefon jest jak najbardziej zgodne z prawem i nie można uniemożliwiać konsumentowi skorzystania z takiej formy (ani obarczać konsumenta jakimikolwiek kosztami).
Sytuacje, w których przyznajemy rabat transakcyjny opisane zostały w załączniku nr 4 do regulaminu Allegro

   Monika
   Moderatorka


   _____________
   Podziel się z nami swoją opinią o Allegro Gadane i wypełnij ankietę.
   
oznacz moderatorów

az1rael
#21 Demiurg#

@la_nika to jak ma udowodnić że nie było sprzedaży by odzyskać prowizję? Skoro kupujący olewa kontakt

oznacz moderatorów

autolampylach
#8 Zapaleniec#

dokładnie o to chodzi

jak ?

oznacz moderatorów

autolampylach
#8 Zapaleniec#

Witam

Mnie bardziej interesuje zwrot prowizji a nie sposób naliczania

 

zastanawia Mnie to

że Pisaliście że jednym z warunków zwrotu jest nr listu przewozowego

musi być nadany nr

że będzie łatwiej uzyskać zwrot prowizji

a Mnie jest i widać że paczka nie wyjechała

to jest podważane przez Was

tutaj mam

autolampylach_0-1676472140390.png

 

Łatwiej uzyskasz zwrot prowizji (rabat transakcyjny), jeżeli:

oznacz moderatorów

autolampylach
#8 Zapaleniec#

@la_nika

 

a jeszcze jedno

jeżeli nie wyślę towaru w ciągu ilu dni

To automatycznie jest zerwana umowa kupna sprzedaży ? 

oznacz moderatorów

it24_pl
#12 Orędownik#

To jak się Pani Moderator ustosunkuje do Art. 77 ust. 2 Kodeksu cywilnego "Jeżeli umowa została zawarta w formie pisemnej, dokumentowej albo elektronicznej, jej rozwiązanie za zgodą obu stron, jak również odstąpienie od niej albo jej wypowiedzenie wymaga zachowania formy dokumentowej, chyba że ustawa lub umowa zastrzega inną formę." ?

Bo chyba mi się coś zdaje że się po raz kolejny się mylicie i działacie na niekorzyść sprzedających. Zwłaszcza w świetle tego że kupującym "dajecie" prawo odstąpienia przez telefon (ustna forma), a od sprzedającego za chwilę wymagacie pisemnej formy odstąpienia.

oznacz moderatorów

az1rael
#21 Demiurg#

@it24_pl art 77 kc odnosi się tylko do transakcji b2b i c2c a nie do b2c konsument sprzedawca firma. W transakcji b2c obowiązuje ustawa o ochronie praw konsumenta 

oznacz moderatorów

pinsplash
#21 Demiurg#

@la_nika ale przecież Kupujący będący o tym poinformowany iż telefoniczne odstąpienie od zakupu na allegro powoduje finansowe straty u sprzedającego - działa celowo. Lub po prostu napiszcie : drodzy sprzedający w celu podreperowania budżetu prosimy kupujących o telefoniczne odstapienie od transakcji bo wam wtedy nie będzie zwracana prowizja.

_______
BRÓSLI
oznacz moderatorów

it24_pl
#12 Orędownik#

Rozwiązanie powyższego problemu jest bardzo proste. Informuje się takiego klienta że jeżeli chce odstąpić od umowy niech zrobi to za pośrednictwem allegro, lub wyśle na maila stosowne oświadczenie. Art. 77 ust. 2 Kodeksu cywilnego "Jeżeli umowa została zawarta w formie pisemnej, dokumentowej albo elektronicznej, jej rozwiązanie za zgodą obu stron, jak również odstąpienie od niej albo jej wypowiedzenie wymaga zachowania formy dokumentowej, chyba że ustawa lub umowa zastrzega inną formę."

oznacz moderatorów

autolampylach
#8 Zapaleniec#

ale chodzi o to w jaki sposób przekonać klienta żeby to napisał

ja dzwoniłem kiedyś do klienta

to dostałem odpowiedź

przecież zadzwoniłem tak jak było napisane w allegro i poinformowałem

co Pan jeszcze ode mnie chce 

oto Mi chodzi

a w allegro jest rzeczywiście napisane

że do rezygnacji z zakupu

wystarczy poinformować sprzedającego informując go telefonicznie

i to jest problem ....

 

 

oznacz moderatorów

it24_pl
#12 Orędownik#

Po prostu że allegro się myli, a w/w przepis kodeksu cywilnego nakłada na niego taki a nie inny obowiązek. Trzeba być nieco stanowczym w takich rozmowach.

oznacz moderatorów

autolampylach
#8 Zapaleniec#

Mogę jakąś podpowiedź ?

oznacz moderatorów

it24_pl
#12 Orędownik#

Wszystko wynika z przepisów. Informujesz spokojnie, wyjaśniając że zawarł wiążącej transakcji, i jeśli chce się z niej wycofać to niech zrobi to przez allegro, dosłownie 2 kliknięcia, zajmie mu to dosłownie parę sekund a oszczędzi to wszystkim problemów, albo wyśle oświadczenie o odstąpieniu od umowy na maila. Inaczej towar będziesz mu musiał wysłać a on za niego zapłacić.

oznacz moderatorów

autolampylach
#8 Zapaleniec#

Klient towaru nie odbierze

a My zapłacimy za wysyłkę

oznacz moderatorów

it24_pl
#12 Orędownik#

Nie wiem czy tak można o tym sobie pisać, no ale. Wyżej ktoś wspomniał że trochę się mylę odnośnie Kodeksu cywilnego. To poszperałem, wystarczy poświęcić kilka minut żeby się dowiedzieć, że jeśli odstąpienie jest ustne, to kupujący nie ma żadnego dowodu na takie odstąpienie i trzeba go w tym uświadomić. Nieodebranie przesyłki też rodzi swoje skutki prawne. Jedni twierdzą tak, inni inaczej.. przepisy różnie są interpretowane, ale wychodzi na to że nieodebranie przesyłki nie może być dorozumiane jako odstąpienie od umowy. A więc upartemu klientowi, zawsze możesz powiedzieć że jeśli nie odbierze takiej przesyłki, i do Ciebie wróci, masz prawo żądać od niego zapłaty za towar oraz zwrot poniesionych kosztów, czyli kosztów przesyłki. Zapytaj czy warto się przepychać, czy jednak poświęcić te kilka sekund na załatwienie sprawy i bycie w porządku skoro się rozmyślił.

oznacz moderatorów

az1rael
#21 Demiurg#

@UciekajZaMiasto a do zalatwienia takich rzeczy wystarczyloby dac możliwość zakładania dyskusji sprzedawcom do kupujących plu dodanie że jak ma niezakończone dyskusje to ma blokadę na zakupy aż odpisze 

oznacz moderatorów

la_nika
Moderatorka
Moderatorka

@autolampylach skonsultowałam jeszcze Twoją sprawę, otrzymałam odpowiedź, abyś napisał w jednej z prowadzonych spraw (np. o nr 31369594) na temat decyzji w sprawie o przyznanie rabatu transakcyjnego, że kupujący nie odpowiada na Twoje wiadomości. 

   Monika
   Moderatorka


   _____________
   Podziel się z nami swoją opinią o Allegro Gadane i wypełnij ankietę.
   
oznacz moderatorów

autolampylach
#8 Zapaleniec#

Dzień dobry

zastanawiam się według jakiego prawa to sprzedający Musi udowadniać że paczka nie była wysłana ?

 

przecież powinna wystarczyć tylko wiadomość

że paczka ma status ,, anulowana ,,   

oznacz moderatorów

autolampylach
#8 Zapaleniec#

Witam

Proszę  też  skonsultować

dlaczego wasi pracownicy którzy odpisują na Nasze wiadomości

nie czytają Moich wiadomości

 

piszą jak automaty

chyba to to odpisują ,,Boty,, ?

oznacz moderatorów