anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Automatyczne zwroty wpłat za zwrócone towary

FHU_ADAMS
#11 Animator#

Dzisiaj zorientowaliśmy się, że mieliśmy w ustawieniach zaznaczoną zgodę na automatyczne zwroty wpłat dla zwróconych towarów. Ustawienia zmieniliśmy, ale pozostaje parę pytań.

Mieliśmy zamówienie, które dotarło do klienta uszkodzone (chodzi o kilka puszek z karmą). Uzgodniliśmy, że klient zwróci tylko uszkodzone puszki, a my nadamy jeszcze raz dokładnie taką ilość. W trakcie dyskusji pojawiła się informacja od allegro, że zlecono zwrot za całość zamówienia. Klient akurat mniej honorowy, raz dwa napisał, że w takim razie nie ma dyskusji i ani puszek nie zwrócił, ani pieniędzy. Proszę o wyjaśnienie jak to w ogóle możliwe? Od czego zależą automatyczne zwroty? Czy przesyłka zwrotna nie powinna najpierw do nas dotrzeć?

 

@ko_alka @mr_oma @la_nika @nat_not @_HolaOla_  

oznacz moderatorów
2 ODPOWIEDZI 2

LEW433
#21 Demiurg#
Jak działa automatyczny zwrot wpłaty dla zwróconego zamówienia

Aby taki zwrot był możliwy, klient musi:

  1. Wypełnić formularz zwrotu na naszej stronie, za pomocą opcji [zwróć zakup].
  2. Nadać przesyłkę zwrotną za pomocą kodu lub etykiety zwrotu. Wygeneruje je podczas wypełniania wspomnianego wyżej formularza zwrotu.

Gdy kupujący to zrobi, wtedy:

  1. Zabezpieczamy Ci w Allegro Finanse odpowiednią kwotę dla tego zwrotu. Jeśli korzystasz z rezerwacji kwoty i jest ona wystarczająca do zrobienia zwrotu, nie będziemy już blokować Ci tej kwoty w Allegro Finanse.
  2. Odbierasz przesyłkę zwrotną od klienta – od tego momentu będziemy liczyć czas do wykonania zwrotu wpłaty. Masz więc czas na ocenę zwróconego przedmiotu:
    • od 2 do 7 dni kalendarzowych – po tylu dniach klient otrzyma zwrot wpłaty, gdy zwraca przedmiot z powodu odstąpienia od umowy
    • od 2 do 14 dni kalendarzowych – po tylu dniach klient otrzyma zwrot wpłaty, gdy zwraca przedmiot z powodu reklamacji.
oznacz moderatorów

mr_oma
Była Moderatorka
Była Moderatorka

@FHU_ADAMS, przepraszam Cię za czas oczekiwania na odpowiedź. Tu przydałby się numer zamówienia. Natomiast automatyczne zwroty same w sobie działają następująco:

1. Kupujący zgłasza zwrot przez Allegro. Wybiera, co chce zwrócić.
2. Odsyła towar z wykorzystaniem kodu/etykiety, którą generuje dla niego system.
3. Gdy towar dotrze do Ciebie, a status przesyłki zmieni się na "dostarczono", dopiero wtedy może zostać zlecony zwrot (po pewnym czasie, aby był czas na zapoznanie się z towarem).

Możesz zlecić zwrot ręcznie (zanim wykona się automatyczny) lub odrzucić automatyczny zwrot (w zakładce Zwroty). Domyślnie masz na to 2 dni (tę liczbę można zmienić). W przypadku braku reakcji po tym czasie zwrot wykonuje się automatycznie.

Natomiast z Twojej wiadomości wynika, że kupujący nie zwrócił towaru. Wtedy automatyczny zwrot nie powinien zostać zlecony. 

   Maja
   Moderatorka


   _____________
   Daj znać, co myślisz o Allegro Gadane i wypełnij ankietę! 🙂
oznacz moderatorów