Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Nie może być tak, że Sprzedawca ma wszystkie pięciogwiazdkowe oceny i odjęcie zaledwie jednej gwiazdki z jednej oceny zabiera od razu aż połowę punktów za zadowolenie kupujących. Proszę naprawić ten błąd projektowy.
Drugi błąd macie taki, że Sprzedawca idealny u którego nie ma ani jednej dyskusji, dostaje o 45 punktów mniej w ocenach jakości pracy, niż sprzedawca u którego są dyskusje i problemy. To absurdalne, że musimy prosić Klientów o otwieranie dyskusji, żeby nie dostawać kar za idealną obsługę.
Trzeci błąd to karanie w ocenach jakości za oferowanie podłużnych przedmiotów nie wchodzących w paczkomaty.
Czwarty błąd to karanie Sprzedawców u których nie ma żadnych zwrotów.
Wszystkie te błędy i absurdy były zgłaszane wielokrotnie i nie zostały naprawione. Allegro ma najbardziej nieuczciwy system ocen ze wszystkich serwisów sprzedażowych i dyskryminuje małe firmy.
1. Ocena sprzedawcy na podstawie komentarzy do transakcji jest wyliczana ze średniej. Zatem może zdarzyć się tak, że sprzedawca posiadający mało ocen, otrzyma jedną negatywną, ta będzie miała znaczący wpływ na średnią.
2. To, że dany sprzedawca posiada otwarte dyskusje, nie oznacza, że nie może być wysoko oceniany. Jeśli rozwiązuje dyskusje, a kupujący ostatecznie są zadowoleni, to należą mu się punkty dodatnie. Dodatkowo ilość punktów przyznana za brak dyskusji, jest zależna od ilości zamówień z ostatnich 30 dni. Zachęcam Cię do zapoznania się z tym artykułem.
3. Doprecyzuj proszę co masz na myśli. Nie mamy miary w ocenie sprzedawcy, która oceniałaby wielkość towaru.
4. Sprzedawca otrzymuje punkty również w przypadku braku zwrotów od kupujących. Artykuł na ten temat znajdziesz tutaj.
"Punkty za brak zwróconych zamówień dostaniesz w zależności od ogólnej liczby zamówień z ostatnich 30 dni. Będziemy je wyświetlać w panelu Jakość mojej sprzedaży przy mierze Szybkie zwroty wpłat do klientów z dopiskiem brak zwróconych zamówień."
Liczba zamówień z ostatnich 30 dni
|
Punkty
|
---|---|
200 zamówień i więcej
|
30 punktów
|
150 – 199 zamówień
|
24 punkty
|
100 – 149 zamówień
|
18 punktów
|
50 – 99 zamówień
|
12 punktów
|
10 – 49 zamówień
|
6 punktów
|
1. Proszę czytać przed udzieleniem odpowiedzi. Chodzi o sytuację bez negatywnych ocen. Same pozytywne pięciogwiazdkowe i tylko jedna 4 gwiazdki, czyli bardzo wysoka. Odebranie połowy punktów jakości czyli 85 punktów jest totalnym absurdem! To jest chore!
2. Nie czyta Pani uważnie. Znam zasady. Te zasady są błędne bo nagradzają za złą pracę. Czyli więcej punktów dostaję mając dyskusje, niż nie mając żadnej dyskusji. Jeśli brakuje Wam danych bierzcie większy okres. Nie jest dobrym rozwiązaniem oszukiwanie.
3. Wielkość towaru, a dokładnie długość jest oceniana na podstawie parametru "Metody dostawy - odbiór w punkcie:". Sprzedawca długich przedmiotów, który nie może włączyć punków jest gorzej oceniany niż jego konkurent mający w ofercie więcej krótkich przedmiotów. To dyskryminacja, a ponoć wielkość nie ma znaczenia.
4. Zasady znam. Jestem karany odjęciem punktów w okresach gdy nie mam żadnych zwrotów i to są bardzo głupie i niesprawiedliwe zasady. Podobnie to działa jak z dyskusjami - im gorzej pracuję tym mam więcej punktów za jakość. Im lepiej pracuję - zero dyskusji i zwrotów - tym mam więcej punktów jakości odjętych. Chory system dyskryminujący małe firmy rodzinne.
Otrzymałem pytanie na mail "Czy odpowiedź Moderatora była satysfakcjonująca?" oraz "Czy problem został rozwiązany?". Otóż nie. Odpowiedź nie na temat, jakby ktoś nie zrozumiał i nie przeczytał jak jest w praktyce.
Gdyby Allegro było producentem drzwi, a ja bym zgłosił, że klamka przy samej podłodze jest wadliwa, to analogiczna odpowiedź Moderatora brzmiała by: "Zaprojektowaliśmy klamkę przy podłodze, aby wygodnie otwierać nogą". Otóż w praktyce otwieramy drzwi ręką.
Problem nie został rozwiązany.
@Pengano zapewniam Cię, że dokładnie zapoznałam się z Twoimi pytaniami. Wyjaśniłam jedynie zasady działania poszczególnych funkcji. 🙂
1. Jak już wcześniej wyjaśniłam, oceny są wyliczane ze średniej, 4 nie jest negatywne, ale to wciąż mniej niż 5, zatem może wpływać na obniżenie średniej arytmetycznej. Wszystko zależy od tego ile w sumie posiadasz ocen z ostatnich 30 dni.
2. Nie mogę się z Tobą zgodzić i zachęcam ponownie, abyś zapoznał się z artykułem dotyczącym punktacji za dyskusje. Za brak założonych dyskusji możesz otrzymać nawet 50 punktów - jest to uzależnione od łącznej liczby zamówień z ostatnich 30 dni.
3. W tej mierze możesz otrzymać punkty dodatkowe, a nie ujemne. Nie jesteś więc karany za brak tego typu metod.
4. Wstawiłam tabelkę, która objaśnia, ile otrzymasz punktów za brak zwrotów dla danej ilości zamówień. Nie odejmujemy punktów za brak zwrotów.
Swoje pomysły zawsze możesz opisać tutaj.
To jest zabawa w pomidor lub głuchy telefon? Piszesz, że zapoznałaś się, a po odpowiedzi jasno wynika że nie. Czy rozmawiamy w różnych językach? Sprzedawca jest z Marsa, a Moderator z Wenus? Piszesz jaka jest teoria, a ja piszę że ta Wasza teoria nie pasuje do praktyki i w tym jest problem. Zgłoś to proszę do projektantów systemu, bo schrzanili robotę. Źli sprzedawcy są wyżej oceniani niż ci dobrzy. Czynnik losowy ma większy udział w ocenie niż prawdziwa jakość.
Ja wiem jak to działa i jak jest liczone. Zgłaszam, że jest to całkowicie błędne, dyskryminujące i krzywdzące dla pewnych grup Sprzedawców, a szanowna Moderator swoje jak katarynka. Więc jeszcze raz wyjaśniam Wasze fatalne błędy:
1. Średnia arytmetyczna fajnie działa na dużych zbiorach danych. Co byś powiedziała, gdyby na Twojej maturze punktacja zabierała Ci 50% punktów, czyli nie zdasz, za zaledwie jeden maleńki błąd ortograficzny, bo masz stosunkowo krótką, ale prawidłową pracę? Mały Sprzedawca mający przez cały rok wyłącznie wszystkie pozytywne pięciogwiazki i jedną czwórkę, czyli doskonałe oceny, jest przez Allegro traktowany na równi z chińskim oszustem mającym bardzo złe oceny. Gdzie tu sprawiedliwość? Zasady znam, ale są one dyskryminujące. Zróbcie nowe zasady.
2. Zasady w dyskusjach znam. To Ty ich nie znasz - poczytaj sobie. Jak nie mam żadnej dyskusji, to odbieracie mi 45 punktów oceny jakości, bo nie są liczone moje wspaniałe czasy odpowiedzi w dyskusjach, które mam od 20 lat na świetnym poziomie. Ty piszesz o teorii a ja o praktyce. W praktyce krzywdzicie małe firmy. To jest chore, że trzeba pogorszyć jakość, żeby dostać wyższe oceny za jakość. Taka jest praktyka, że muszą prosić o otwieranie dyskusji. Bezsens totalny.
3. Brak punktów dodatnich jest tym samym co punkty ujemne. Aby to pojąć przedstawię Ci przykład. Masz na maturze pytanie oceniane na 100 pkt. "czy jesteś mężczyzną?". Według Twojej logiki nic nie tracisz dostając za to pytanie 0 pkt., bo nie ma ujemnych, tak? Skończcie z tą hipokryzją. Tak samo ja się czuję i jestem pokrzywdzony w stosunku do konkurencji. Konkurent, który ma przewagę małych przedmiotów nieuczciwie wygrywa w punktacji. Już samo wymaganie rzeczy niemożliwych jest po prostu głupie. Od lat wymagacie poprawy i włączenia paczkomatu dla metrowych gitar. Jak mam to poprawić? Rozwalić paczkomat, żeby z tyłu wystawał gryf gitary? Tego wymagacie. Tak beznadziejny jest ten system.
4. Po co mi cokolwiek objaśniasz, skoro ja zasady doskonale znam? Objaśnij mi dlaczego w praktyce gorzej traktujecie małe firmy rodzinne niż te wielkie, bo tego dotyczy zgłoszenie błędu. Wasz błąd polega dokładnie na tym samym co w punkcie 2. Przy małej ilości danych fatalnie i nieuczciwie traktujecie małe firmy rodzinne, slow business, firmy jednoosobowe. To nie jest żadna ocena jakości, to dyskryminacja!
Rozwiązanie tych wszystkich problemów i naprawienie błędów jest bardzo proste. Bierzecie więcej danych do analizy, a w przypadku braku danych domyślnie traktujcie człowieka jako uczciwego, a nie stosujecie kary za niewinność. Postawa Allegro jest taka: "Skoro jest mało danych, to trzeba na wszelki wypadek ukarać tego sprzedawcę, nawet jeśli przez 20 lat sprawował się doskonale".
Ale jakie jest to stanowisko? Że nie chcecie naprawiać błędów projektowych? Że macie w nosie Partnerów? Przecież taka postawa jest sprzeczna z tym co głosicie, że jakoby wsłuchujecie się w głos i potrzeby użytkowników. A Wy nawet poważnych błędów nie chcecie naprawiać.
Wykazałem jasno, że są to poważne błędy i dla małych firm system oceny jakości praktycznie nie działa. Jest kompletnie losowy i dyskryminujący. Przy braku danych zakłada złą wolę i złą pracę Sprzedawcy obniżając punktację, zamiast uwzględniać wcześniejsze dane z wieloletniej współpracy. Albo po prostu oceniać ostatnie 200 czy 300 transakcji. Proste, logiczne, nie krzywdzące nikogo.
W Allegro jest jakaś taka fundamentalna niemoc decyzyjna i problem z przepływem informacji. One nie docierają do osób decyzyjnych, które mogłyby naprawić błędy. Ludzki firewall z Moderatorów skutecznie oddziela sprzężenie zwrotne od użytkowników do projektantów. Moderatorzy chętnie wyjaśniają jak jest, ale w ogóle nie przyjmują konstruktywnej krytyki i nie starają się zrozumieć problemu. Są całkowicie bezradni gdy zgłasza się błędy systemowe w samym projekcie lub niezgodność projektu z realiami, prawdziwym życiem i praktyką handlu.
Rozumiem że jak się zgłasza **piiip**oły w stylu "chcę różowy kolor menu", to powinno być filtrowane. Ale gdy zgłaszamy że coś kompletnie nie działa, nie funkcjonuje prawidłowo, to powinno być naprawiane. Powinno to docierać do projektantów, a tak nie jest. Ten mityczny "zespół odpowiedzialny" NIGDY nie naprawił żadnego zgłaszanego błędu projektowego. Błędy techniczne owszem naprawiacie, ale nigdy nie naprawiacie zgłaszanych błędów projektowych. Nie potraficie nawet uzasadnić dlaczego chcecie koniecznie dany błąd utrzymać i nie naprawiać go.
Niestety te uwagi także trafią do "odpowiedniego działu" czyli do kosza jak sądzę.
Wiec zróbcie uczciwą średnią np. ostatnie 100, 200 czy 300 transakcji. Obliczanie tego z przedziału czasowego i dawanie tak dużych kar małym firmom jest zwykłym nielegalnym wspieraniem konkurencji. W tym przypadku również działaniem na szkodę Waszych klientów. Bo uparcie wpychanie im zakupy u tych firm, które najmniej czasu poświęcają na klienta, gdzie jakość jest słabsza i nie dostosowana do indywidualnych problemów klienta... Nie każdy klient ma ochotę co chwilę paprać się w dyskusje, liczyć albo nie na project. Niektórzy wolą po staremu konkretnie wszystko ustalić, dobrze zapakować i nie mieć problemów, nawet jak dojdzie dzień później... A Wy im na siłę wpychacie sprzedawców pakujących we worki i potem nie potrzebne stresy i dyskusje.
Super! O to dokładnie chodzi, żeby równo traktować wszystkie firmy. Ostanie 100 czy 300 transakcji jest genialnym rozwiązaniem, bo przy okazji załatwia sprawę urlopów. Przerwa urlopowa nie wpłynie na wyniki i łatwo będzie wznowić sprzedaż. Można? Można!
Sugeruję także ignorowanie dwóch skrajnych ocen do liczenia średniej, tak jak przy profesjonalnym sędziowaniu. To wyeliminuje losowość, celowe destrukcje konkurencji, natrafienie na nierozsądnego klienta, który nie ocenia obiektywnie, tylko np. mści się na Sprzedawcy za błędy kurierów. Ten problem bym też poprawił dodając kategorię ocen gwiazdkowych "Jakość przewoźnika". Taka ocena nie powinna wpływać na konto Sprzedawcy.
@w_kiwi Dorzucę własną "parszywą " śliweczkę. Nie mam zadnych dyskusji, a zatem i nie udzielam odpowiedzi. Za terminowe udzielanie odpowiedzi mozna dostac 30 puntów na plus. Dlaczego więc skoro nie ma dyskusji i nie ma odpowiedzi, nie sa te punkty przynawane z automatu sprzedajacemu?????? Ewidentny bląd przy projektowaniu. Może zechesz sie do tego ustosunkować? Oczywiście po zasięgnięciu "języka" u właściwego doradcy i szybkim powrocie do nas.
Taki sam błąd jest w ocenach za odesłanie pieniędzy przy zwrotach. Dają absurdalną karę 30 pkt. gdy nie ma żadnych zwrotów, zamiast dodatkowo nagradzać. Ręce opadają. Co ma ma w głowie gość, który to wymyśla?
@Pengano A proszę Cię bardzo : https://spolecznosc.allegro.pl/t5/zg%C5%82o%C5%9B-sw%C3%B3j-pomys%C5%82/naprawa-reorganizacja-system...
@w_kiwi MYLISZ SIĘ, według allegro 4 to ocena negatywna i to nawet bardzo. Poczytaj wątek z linku.
Ps ( jako bonus) : Sprzedawca ma na odpowiedź 24H, a po jakim czasie odpowiada Allegro? ( tu pomoże Ci @msniezek 🙂 )
No dobrze. Niech tam będzie 4 oceną negatywną. Niesprawiedliwość polega na tym, że firma z dużą ilością nawet 10 takich ocen negatywnych nie ma odbieranych połowy punktów oceny jakości, jeśli to duża firma. W małej firmie odbiera się połowę punktów oceny jakości za odebranie zaledwie jednej gwiazdki tylko z tego powodu, że Allegro nie potrafi przejrzeć statystyk z większej ilości dni niż 30.
Kiedyś zdarzyło mi się że Kupujący pomyłkowo dał dwa razy dwie gwiazdki zamiast dwa razy pięć, choć był zadowolony z przedmiotu i obsługi. Przypadek. Allegro odjęło ponad 1100 punktów oceny jakości i uznało mnie za najgorszego oszusta. Nie biorą pod uwagę że przez 20 lat zapracowałem na bardzo dobre oceny. Tą punktacją rządzi czysty przypadek. Co gorsze naciskają żeby nie brać urlopów, co jest wyjątkowo podłe.
@Pengano Jeszcze raz , poczytaj, ten wątek. Tak mała firma potrafi być ciężko doświadczona przez JEDEN komentarz. Tak allegro ma to w nosie.
Tak, popieram, bardzo celne uwagi. I też podrzucam projektantom kilka pomysłów na naprawę błędów projektowych:
Dwa skrajne komentarze powinny być odrzucane, tak jak stosuje się to w sędziowaniu np. jakości skoków narciarskich. Oprócz tego statystyki powinny obejmować dłuższy okres czasu lub powinno być domyśle założenie przy braku danych, że Sprzedawca jest uczciwy i sprawny, jeśli ma jako taki staż sprzedaży.
Obecnie w Allegro jest domniemanie winy. Czyli jeżeli przez miesiąc nie miałem żadnego zwrotu ani dyskusji, to Allegro uznaje że obsłużyłbym ten zwrot nieterminowo i punktuje bardzo źle. Zakładają też domyślnie, że odpowiem na dyskusję nieterminowo, nawet jeśli wszystko to robiłem szybko i starannie przez ostatnie 20 lat. Tak samo jak wezmę urlop, to Allegro zastosuje liczne kary. Wzięcie urlopu Allegro traktuje w punktacjach jako bardzo złą jakość pracy. To jest niezgodne z podstawowymi prawami człowieka i z konstytucją.
Idealnie mogę to uzasadnić na swoim koncie - mikro sprzedawcy
Zadowolenie kupujących: 4,985
125 / 170 - czyli 45 punktów ujęte gdyż dostałem JEDNĄ ocenę po 4 gwiazdki - dlaczego - nie wiem. Pewnie ktoś uznał ,że obsługa była DOBRA i opis był DOBRY. I pewnie miał rację bo staram się Dobrze wykonywać swoją pracę - w szkole 4 to była dobra ocena 🙂
Czyli ponad 25% (!) Aż się boję aby nie dostać jeszcze jedną "dobrą" ocenę bo mi spadnie pewne do "wymaga poprawy"
Jakieś 70 komentarzy z ostatnich 30 dni 🙂
Dodam także inny wątek - ,że dzieje się tu źle - a szkoda - bo ja się "wychowałem" na Allegro - ale tym "innym" - pewnie brzmi to obłudnie ale chciałbym aby wróciło na właściwą ścieżkę.
A co do wątku - szukałem dziś piły ojcu - okazuje się ,że w markecie budowlanym kosztuje ona 440zł a u "nas" od 500zł w górę ( średnio jakieś 550zł )
Zatem przekładanie prowizji na kupującego - ma też swój kres.
Po prostu nikt zaraz nie zarobi i tyle.
Ja mam na drugim koncie 83 / 170, czyli odjęte 87 punktów, ponad połowa, za utratę dosłownie jednej jedynej gwiazdki. Wszystko inne na maxa. A inny Sprzedawca, mój konkurent ma masę negatywów, złe oceny i Allegro uważa że jest lepszy ode mnie.
I teraz Allegro do mnie pisze "Błagaj Kupującego o litość". To jakieś szaleństwo. Człowiek bardzo dobrze mnie ocenił na 5 i 4 gwiazdki, a ja mam skomleć że to za mało? Zwariowaliście do reszty! To wyjątkowa podłość w systemach ocen.