anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Bałem się tego do początku - rozliczenia smarta i allegro

mikeza
#20 Guru#

niestety dzisiaj zonk, wszystkie paczki z opcją odbiór w punkcie nadane jako allegro-smart (kolorowy napis itd) czyli tzw darmowe, za które klient nie płaci i my powinniśmy je wysłać za darmo są normalnie uwzglednione w rozliczeniu allegro !!!!

Proszę o szybką reakcję i pomoc supportu, bo to nie może tak wyglądać, że my będziemy sprawdzać każdą paczkę osobno, czy nie została błędnie rozliczona. Import robiłem jak zwykle, codziennie tak samo, żadnych zmian, więc sytuacja jest raczej nienormalna, tym bardziej, że przez ostatni tydzień było wszystko ok.

Czekam na odzew @_HolaOla_  @cloudcloud  @nat_not 

sugeruję, żeby inni też to sprawdzali, bo kto wie, czy nie płacimy z własnej kieszeni za "darmowe" paczki.

______________________________________
Dobra rada zaczyna się od milczenia
oznacz moderatorów
61 ODPOWIEDZI 61

interzakupy_2006
#10 Popularyzator#

ja przed chwilą miałem ciekawa odpowiedz na zgłoszenie błędnego rozliczenia

zacytuję cała rozmowę, tylko troszkę zRODuje 🙂

 

--------

błędnie rozliczona przesyłka smart

Przesyłka Poczta Polska Numer nadania: 0035900773xxxxxxxx58 Kod: PP_P3_PUNKTY Numer zamówienia: xxxxxxxxxxxxxxx Szczegóły: Allegro Punkty Poczta, ��abka, Orlen, Ruch

Metoda dostawy Allegro Punkty Poczta, Żabka, Orlen, Ruch (Stacja PKN Orlen 1410 987156)Allegro Smart! 0,00 zł Sandomierska 25-425 Kielce 1 przesyłka Poczta Polska 0035900773xxxxxxxx58 9:22 PM

 

Przekazuję czat do doradcy, który zajmuje się tą tematyką. Proszę nie opisywać ponownie sprawy, doradca zapozna się ze zgłoszeniem. 9:22 PM

Pani z Allegro rozłączony 9:22 PM

Za chwilę na czacie pojawi się inny doradca, który specjalizuje się w tym temacie. Zapozna się z wcześniejszą rozmową, więc nie musisz powtarzać swojej wiadomości. 9:22 PM

Dobry wieczór. Tu Pan z Allegro W czym mogę pomóc? 9:22 PM

jak wyżej 9:23 PM

proszę o chwilę 9:24 PM
 

Dziękuję za oczekiwanie z tego co widzę koszt został naliczony według nowego systemu rozliczeń 9:27 PM

co?

jaki nowy system rozliczeń ze za przesyłkę smart mamy płacić jak za zwykłą ? 9:29 PM
 

Od 29 maja do nowego modelu będziemy stopniowo włączać sprzedających, którzy są technicznie gotowi do zmiany - czyli poprawnie przekazują do Poczty Polskiej adresy e-mail. Jest to warunek konieczny do tego, żeby rozliczać się bezpośrednio z Allegro, a nie z Pocztą Polską. Natomiast kwestię samego rozliczenia konsultuję z działem technicznym, proszę jeszcze o oczekiwanie 9:31 PM

mail o przyłączeniu do nowego systemu był 27 maja ale to miał być system w którym przesyłki smart do punktu sa nadawane za "zero" zł anie za 9,49 zł

chyba ze jest jeszcze nowszy system rozliczania Smart o którym nie wiem ?? 9:38 PM
 

Dziękuję za oczekiwanie skonsultowałem sprawę i ta transakcja została potraktowana jako bez opcji Smart. W tej sytuacji przyjmę zgłoszenie które przekażę do działu technicznego z prośba o wyjaśnienie i ewentualną korektę, za chwilę prześlę maila na adres przypisany do konta z potwierdzeniem naszej rozmowy. 9:39 PM

-------------------------------

przepraszam ze długie ale się wkurzyłem

bo tekst  "Dziękuję za oczekiwanie z tego co widzę koszt został naliczony według nowego systemu rozliczeń " w ramach reklamowania opłaty za smart jest Super

ciekawe czy wszystkim na końcu tak odpowiedzą

oznacz moderatorów

DarkStoorM
#17 Koryfeusz#

Od 29 maja do nowego modelu będziemy stopniowo włączać sprzedających, którzy są technicznie gotowi do zmiany

^ trochę mnie to śmieszy. Jak sprzedawca może nie być gotowy na zmiany, skoro allegro SAMO przekazuje dane Poczcie Polskiej, wygenerowane PRZEZ ALLEGRO, a sprzedawca nie ma w tym żadnego udziału???  Chyba, że czegoś nie rozumiem... oni chyba sami nie są gotowi na swoje zmiany...

oznacz moderatorów

PHUABIB2
#12 Orędownik#

@DarkStoorM  a to nawet pisałem do Allegro w tej spawie, że nie ja przekazuję dane do Poczty tylko Allegro i nie mam na to żadnego wpływu, bo odświeżenie Tokena nie pomaga, ale nie odpowiedzieli.

Czasami jak widzę, że mi coś źle zaciągnęło i nie jest to taka przesyłka, jak powinna być, to robię eksport pliku z MS, zaciągam go do e-nadawcy  z pliku MS i tak w 90% przesyłki wczytują się prawidłowo, 10 % niestety nie wczytuje się (głównie, jak klienci płacą za aukcje takie z przed 4-5 tygodni, które generalnie już powinienem anulować ale jeszcze mam i oni zapłacili) albo jak jest awaria Allegro lub MS, nie ma bata, żeby to zaciągnęło.

oznacz moderatorów

mikeza
#20 Guru#

@PHUABIB2  ja miałem ze dwa dni temu taką sytuację, że nie zaimportowało paru allegro poleconych i to w dodatku smart - wpisywałem ręcznie. Da się tak zrobić, wszystko wpisujesz łącznie z adresem mailowym itd, ale nie o to przecież chodzi, żebyśmy ręcznie dziesiątki aukcji wpisywali do EN. Niestety porażka jednym słowem.

______________________________________
Dobra rada zaczyna się od milczenia
oznacz moderatorów

mikeza
#20 Guru#

@interzakupy_2006  niestety kolejny raz potwierdza się to, że pracownicy allegro nie mają bladego pojęcia o tym co dzieje się w serwisie. Dla mnie szczerze mówiąc jest to skandal, że podejście do problemu jest takie zlewcze. Nie może być tak, że portal, który pośredniczy w wysyłce i pobiera od nas opłaty w zasadzie ma w nosie te rozliczenia, zwisa mu czy płacimy raz, czy dwa razy za tą samą paczkę. Powinni stanąć na głowie i wyjaśnić całą sytuację. Jak jest możliwe to, że dochodzi do takich płatności ?

Od dzisiaj dochodzi nam wszystkim kolejna czynność. Ja będę sprawdzał każdą pocztową paczkę, czy jest prawidłowo rozliczona. Po tym jak reaguje alegro na nasze zgłoszenia straciłem do nich całkowicie zaufanie.

______________________________________
Dobra rada zaczyna się od milczenia
oznacz moderatorów

polska6-pl
#12 Orędownik#

W kategorii filatelistyka (i może numizmatyka) są tysiące starszych osób, które wystawiają znaczki i monety . Kilka lat pracy w tym biznesie i wnioski nasuwają się następujące:

1 lipca wybuchnie nerwowo masa ludzi jak zobaczą rachunki do zapłaty.

Po rozmowach dochodzimy do wniosku , że negatywnie postrzeganie allegro rośnie w tempie błyskawicznym.


Wiele z tych osób ledwie potrafi obsłużyć sprzedaż allegro,  a co dopiero na bieżąco monitorować i pisać na forum o kłopotach w rozliczeniach i prowizjach , których nie można doliczyć a co dopiero zrozumieć tych pokrętnych wyliczeń od czapy.

W samym dziale filatelistyka jest 180.000 pozycji. 50% z tego ok 90 tys to znaczki do 5 zł !!!! ( 25 % znaczki/pozycje  we cenie do 2 zł !!!!!! ) czyli drobnica

Pobieranie kolejnej prowizji 9% od przesyłek  (6-7 zł za list polecony )  to 55-65 groszy przy pozycjach "1zł" to 55-65% CENY pozycji sprzedawanej !!!!

Czy ktoś ogłupiał w allegro, przecież to niemal wyłudzenie.

Obliczanie  prowizji to już totalna żenada, Było tyle miesięcy  na prawidłowe wyliczanie opłat.

Widać , ze ten okręt zwany allegro płynie siłą rozpędu, ma tylko majtków, a kapitan chyba poszedł na ryby.

oznacz moderatorów

DarkStoorM
#17 Koryfeusz#

> Pobieranie kolejnej prowizji 9% od przesyłek (6-7 zł za list polecony ) to 55-65 groszy przy pozycjach "1zł" to 55-65% CENY pozycji sprzedawanej !!!!

allegro wyjaśnia, że takich zamówień nikt nie składa

 

... 🙂

oznacz moderatorów

polska6-pl
#12 Orędownik#

Takie info to dla nas PRAWDZIWY SZOOOOK .

:):):)

oznacz moderatorów

polska6-pl
#12 Orędownik#

Proponujemy aby klienci allegro zrzucili się na betonowy blok o wymiarach 2x6x12 metrów.
Następnie zlecili wykucie napisu :

"LEPSZE JEST WROGIEM DOBREGO"
                                         - klienci

i postawili taki obelisk przed głównym wejściem do allegro.

oznacz moderatorów

ePlatinum
#9 Pomysłodawca#

Witam, ja zauważyłem rozbieżności w dostawach do punktów zewnętrznych poczty polskiej w dniu dzisiejszym. Po rozmowie z pierwszym konsultantem otrzymałem informacje o błędzie systemowym i zwróceniu mi błędnie naliczonych kosztów na rachunek w poniedziałek. Poprosiłem o kopię naszej rozmowy na @, którą otrzymałem. Zobaczymy jak to będzie w poniedziałek, obecnie jestem w trakcie liczenia, na które poniekąd nie mam czasu. Dziękuje allegro za dodatkową bezpłatną bezsensowną sobotnią pracę!

oznacz moderatorów

mikeza
#20 Guru#

@ePlatinum  masz również jak poprzednicy źle naliczone paczki w smarcie, a dokładnie doliczone do rachunku allegro ?

______________________________________
Dobra rada zaczyna się od milczenia
oznacz moderatorów

ePlatinum
#9 Pomysłodawca#

Dokładnie tak. 

Wszystkie przesyłki smartowe adresowane do punktów zewnętrznych PP zaliczyli mi jako 9,49zł. 

Z feralnego 10.06 uzbierało się prawie 162zł.

Nie wyobrażam sobie pilnowania allegro na każdym kroku, bo zapewne jeśli nie zgłosisz im problemu ze swoim rozliczeniem to temat pójdzie w niepamięć, a kto nie wyłapie to zapłaci. 🙄

 

oznacz moderatorów

PawHaft
#12 Orędownik#

Wychodzi na to że tak będzie wyglądała współpraca z allegro. Ja też zostałem "nabity" na koszt którego nie powinno być... sprawa zgłoszona i czeka na weryfikacje, tylko co tu weryfikować jak to oczywista oczywistość...

oznacz moderatorów

mikeza
#20 Guru#

niestety trzeba pisać indywidualnie i prosić się o korektę. No i oczywiście kontrolować, bo jakoś nie ma zaufania do allegro, że ta sytuacja się nie powtórzy. A oficjalnego komunikatu nie zauważyłem.

______________________________________
Dobra rada zaczyna się od milczenia
oznacz moderatorów

amcreaktywacja
#7 Wielbiciel#

Witam, 

 

Ja mam ten sam problem, za niektóre paczki muszę zapłacić firmie kurierskiej pomimo, że opłata jest za 0,00 Allegro Smart. To jest jakiś błąd i liczę na to, że zostanie rozwiązany i zwrócone będą koszty. 

Tylko szkoda, że to my się musimy tym martwić i to kontrolować, słabe to jest.

oznacz moderatorów

interzakupy_2006
#10 Popularyzator#

@amcreaktywacja niestety nie mamy pewności ze allegro samo zweryfikuje opłaty, bo nie zauważyłem żadnego oficjalnego stanowiska przedstawicieli allegro ze był błąd który naprawią i zweryfikują sami błędne opłaty za Smart,  więc składaj reklamację https://allegro.pl/pomoc/kontakt?kategoria=d1df83fc-8979-4595-90f6-008242ba2095# jak masz policzone za przesyłkę w SMART

oznacz moderatorów

DarkStoorM
#17 Koryfeusz#

Do wszystkich użytkowników: natychmiast sprawdźcie wasze rozliczenia z Allegro filtrując Usługa Dostawy i sprawdźcie czy nie naliczyło wam opłat za transakcje Smart! Dotyczy to tylko tych darmowych (polecone/odbiór w punkcie). Zgłaszajcie się po korekty, bo tak nie powinno być

oznacz moderatorów

mikeza
#20 Guru#

na tą chwilę dostałem odpowiedź z pomocy allegro, żeby wysyłać im nr zamówień błędnie naliczonych, bo nr listu przewozowego już dostali w moim zgłoszeniu i łaskawie będą to weryfikować. Wygląda, że nie przejęli się za bardzo problemem. Zobaczymy co będzie dalej 🙂

______________________________________
Dobra rada zaczyna się od milczenia
oznacz moderatorów

e-szczoteczki
#9 Pomysłodawca#

Dokładnie to samo mam, naliczają opłatę za wysyłkę a klientowi 0.

 

Napisałem wiadomość treści:

"Witam,

Proszę o poprawienie nienależnie naliczonej opłaty za wysyłkę.

Proszę samemu się wysilić i ustalić w której sytuacji nienależnie pobraliście prowizję. Skoro ja to potrafię to Państwo też powinni.

 

Pozdrawiam"

 

Jak mi naliczą prowizję w sposób niezgodny z rzeczywistością to jest to zwykłe wyłudzenie. Tyle w temacie. To nie jest tak że firma może sobie liczyć kosmiczne pieniądze i kompletnie mieć wywalone na to za co je bierze.

 

 

 

oznacz moderatorów

mikeza
#20 Guru#

@e-szczoteczki  popieram. Nie dość, że się nas oszukuje, bo inaczej nie można tego nazwać, to wymaga się od nas ślęczenia nad rozliczeniami i podania wszystkiego na tacy, to może łaskawie wyjaśnią ten błąd.

Podejście poniżej jakiejkolwiek krytyki.

______________________________________
Dobra rada zaczyna się od milczenia
oznacz moderatorów