AKTUALIZACJA, 12.03, godz. 14:29
Awaria systemu BaseLinker trwa. Część użytkowników może jednak już z niego korzystać. Jeśli do nich należysz, zwróć uwagę na komunikaty od BaseLinker o planowanych na piątek i weekend pracach serwisowych. Dostosuj do nich obsługę swoich zamówień.
Dla części użytkowników systemu BaseLinker awaria potrwa najprawdopodobniej jeszcze kilka dni.
Co zrobiliśmy w związku z awarią
Poinformowaliśmy kupujących o tym, że z powodu awarii mogą otrzymać swoje przesyłki z opóźnieniem. Poza tym, aby skutki awarii były jak najmniej odczuwalne, wprowadzaliśmy poniższe rozwiązania. Od 12 marca dotyczą one tylko użytkowników systemu BaseLinker.
Dla sprzedających, którzy korzystają z systemu BaseLinker:
- Zamówienia, które kupujący złożyli 12, 13 i 14 marca, nie wpłyną na przewidywany czas dostawy w Twoich ofertach po zakończeniu awarii.
Uwaga! Rozwiązania te nie dotyczą zamówień z dostawą tego samego dnia metodą Kurier PickPack oraz X-press Couriers.
- Dla zamówień z 12, 13 i 14 marca, które mają przewidywany czas dostawy na następny dzień roboczy, wydłużamy czas dostawy o jeden dodatkowy dzień. Oznacza to, że:
- kupujący zobaczą dłuższy czas dostawy w Twoich ofertach,
- zyskujesz dodatkowe 24 godziny, aby nadać przesyłkę w terminie. Jeśli Twój czas na wysyłkę wypadnie w piątek, wydłużymy go do poniedziałku do końca dnia. Jeśli wypadnie w poniedziałek – wydłużymy go do wtorku do końca dnia.
- Dla zamówień z 12 marca, które mają przewidywany czas dostawy na pojutrze (za dwa dni robocze), wydłużamy czas dostawy o jeden dodatkowy dzień. Oznacza to, że:
- kupujący zobaczą dłuższy czas dostawy w Twoich ofertach
- zyskujesz dodatkowe 24 godziny, aby nadać przesyłkę w terminie. Jeśli Twój czas na wysyłkę wypadnie w poniedziałek, wydłużymy go do wtorku do końca dnia.
- Zamówień z czasem wysyłki 12 marca nie uwzględnimy w statystykach, które mogą negatywnie wpłynąć na:
Jak awaria wpłynie na jakość Twojej sprzedaży
- W miarach Numery przesyłek uzupełnione w terminie i Wysyłka w terminie nie uwzględnimy zamówień z terminem wysyłki 12 marca.
- W miarach Terminowe odpowiedzi na wiadomości Klientów i Średni czas odpowiedzi na wiadomości Klientów nie uwzględnimy wiadomości od kupujących, na które 12 marca powinna pojawić się Twoja odpowiedź.
Co możesz zrobić
- Jeśli nadal nie możesz korzystać z systemu BaseLinker, wybierz nasze rozwiązania. W zakładce Zamówienia obsłużysz transakcje, a poprzez Wysyłam z Allegro utworzysz etykietę nadawczą i nadasz przesyłkę. Więcej informacji na ten temat znajdziesz tutaj i tutaj.
- Jeśli obawiasz się, że skala Twoich zamówień jest jednak zbyt duża, rozważ opcję wstrzymania części swoich ofert bez utraty ich popularności. Sprawdź szczegóły.
- Jeśli masz możliwość, daj znać swoim kupującym, że z powodu awarii mogą otrzymać swoje zamówienia z opóźnieniem. Jeśli awaria Cię nie dotyczy i wyślesz zamówienia bez opóźnień, również poinformuj o tym kupujących, którzy widzą wydłużony czas dostawy.
Awarię monitorujemy na bieżąco. O jej dalszym przebiegu przeczytasz w kolejnych aktualnościach.
AKTUALIZACJA, 11.03, godz. 12:15:
W związku z tym, że część sprzedających wciąż ma problemy z obsługą zamówień, wydłużamy o jeden dzień przewidywany czas dostawy we wszystkich zamówieniach, w których czas wysyłki przypadał na 10 marca lub przypadnie na 11 i 12 marca. Oznacza to, że czas, jaki masz na wysyłkę zamówienia, wydłuży się o 24 godziny. Dotyczy to wszystkich sprzedających (z wyłączeniem zamówień z dostawą tego samego dnia metodą Kurier PickPack oraz X-press Couriers).
Jeśli korzystacie z systemu BaseLinker:
- W miarach Numery przesyłek uzupełnione w terminie i Wysyłka w terminie nie uwzględnimy zamówień z terminem wysyłki 10, 11 i 12 marca.
- W miarach Terminowe odpowiedzi na wiadomości Klientów i Średni czas odpowiedzi na wiadomości Klientów nie uwzględnimy:
- wiadomości od kupujących, które zostały wysłane 10, 11 lub 12 marca,
- wiadomości od kupujących, na które 10, 11 lub 12 marca powinna pojawić się Wasza odpowiedź.
Co możecie jeszcze zrobić:
Jeśli macie możliwość, dajcie znać swoim kupującym, że z powodu awarii mogą otrzymać swoje zamówienia z opóźnieniem. Jeśli awaria Was nie dotyczy i wysyłacie zamówienia bez opóźnień, również poinformujcie o tym kupujących, którzy widzą wydłużony czas dostawy.
POST ORYGINALNY z 10.03:
Dzisiaj rano (10 marca) dotarła do nas informacja o pożarze serwerów firmy OVH. Sytuacja ta nie ma żadnego wpływu na prawidłowe funkcjonowanie platformy Allegro. Może jednak dotyczyć tych sprzedających, którzy korzystają z serwisów Baselinker i Furgonetka - ich działanie zostało poważnie zakłócone. Jesteśmy w kontakcie z obiema firmami i wiemy, że trwają intensywne prace nad znalezieniem działających w 100% rozwiązań.
Co robimy, aby ta sytuacja jak najmniej dotkliwie wpłynęła na Waszą sprzedaż na Allegro?
- Zamówienia, których realizacja jest utrudniona nie będą wliczane do jakości sprzedaży w obszarze terminowości wysyłki.
- Wydłużamy przewidywany czas dostawy w ofertach sprzedawców dotkniętych tą awarią.
- Pracujemy nad tym, aby usprawnić kontakt między sprzedawcą a klientem poprzez dodanie odpowiednich komunikatów. Informacja o opóźnieniach pojawi się w zakładce “Moje zakupy” i na naszej stronie Pomocy.
- Będziemy pomagać Wam, gdy w związku z tym zdarzeniem kupujący założą Wam dyskusje lub wystawią niskie oceny.
Będziemy aktualizować ten komunikat.
Maciej Śnieżek
Menedżer Społeczności