anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Baselinker - poważne problemy techniczne

msniezek
Administrator
Administrator
Ekipa Gadane

AKTUALIZACJA, 12.03, godz. 14:29

Awaria systemu BaseLinker trwa. Część użytkowników może jednak już z niego korzystać. Jeśli do nich należysz, zwróć uwagę na komunikaty od BaseLinker o planowanych na piątek i weekend pracach serwisowych. Dostosuj do nich obsługę swoich zamówień. 

Dla części użytkowników systemu BaseLinker awaria potrwa najprawdopodobniej jeszcze kilka dni.

Co zrobiliśmy w związku z awarią

Poinformowaliśmy kupujących o tym, że z powodu awarii mogą otrzymać swoje przesyłki z opóźnieniem. Poza tym, aby skutki awarii były jak najmniej odczuwalne, wprowadzaliśmy poniższe rozwiązania. Od 12 marca dotyczą one tylko użytkowników systemu BaseLinker.

Dla sprzedających, którzy korzystają z systemu BaseLinker:

  • Zamówienia, które kupujący złożyli 12, 13 i 14 marca, nie wpłyną na przewidywany czas dostawy w Twoich ofertach po zakończeniu awarii.
    Uwaga! Rozwiązania te nie dotyczą zamówień z dostawą tego samego dnia metodą Kurier PickPack oraz X-press Couriers.
  • Dla zamówień z 12, 13 i 14 marca, które mają przewidywany czas dostawy na następny dzień roboczy, wydłużamy czas dostawy o jeden dodatkowy dzień. Oznacza to, że: 
    • kupujący zobaczą dłuższy czas dostawy w Twoich ofertach,
    • zyskujesz dodatkowe 24 godziny, aby nadać przesyłkę w terminie. Jeśli Twój czas na wysyłkę wypadnie w piątek, wydłużymy go do poniedziałku do końca dnia. Jeśli wypadnie w poniedziałek – wydłużymy go do wtorku do końca dnia. 
  • Dla zamówień z 12 marca, które mają przewidywany czas dostawy na pojutrze (za dwa dni robocze), wydłużamy czas dostawy o jeden dodatkowy dzień. Oznacza to, że: 
    • kupujący zobaczą dłuższy czas dostawy w Twoich ofertach 
    • zyskujesz dodatkowe 24 godziny, aby nadać przesyłkę w terminie. Jeśli Twój czas na wysyłkę wypadnie w poniedziałek, wydłużymy go do wtorku do końca dnia.
  • Zamówień z czasem wysyłki 12 marca nie uwzględnimy w statystykach, które mogą negatywnie wpłynąć na:

Jak awaria wpłynie na jakość Twojej sprzedaży

  • W miarach Numery przesyłek uzupełnione w terminie i Wysyłka w terminie nie uwzględnimy zamówień z terminem wysyłki 12 marca.
  • W miarach Terminowe odpowiedzi na wiadomości Klientów i Średni czas odpowiedzi na wiadomości Klientów nie uwzględnimy wiadomości od kupujących, na które 12 marca powinna pojawić się Twoja odpowiedź. 

Co możesz zrobić

  • Jeśli nadal nie możesz korzystać z systemu BaseLinker, wybierz nasze rozwiązania. W zakładce Zamówienia obsłużysz transakcje, a poprzez Wysyłam z Allegro utworzysz etykietę nadawczą i nadasz przesyłkę. Więcej informacji na ten temat znajdziesz tutaj i tutaj
  • Jeśli obawiasz się, że skala Twoich zamówień jest jednak zbyt duża, rozważ opcję wstrzymania części swoich ofert bez utraty ich popularności. Sprawdź szczegóły
  • Jeśli masz możliwość, daj znać swoim kupującym, że z powodu awarii mogą otrzymać swoje zamówienia z opóźnieniem. Jeśli awaria Cię nie dotyczy i wyślesz zamówienia bez opóźnień, również poinformuj o tym kupujących, którzy widzą wydłużony czas dostawy.

Awarię monitorujemy na bieżąco. O jej dalszym przebiegu przeczytasz w kolejnych aktualnościach. 

AKTUALIZACJA, 11.03, godz. 12:15:

W związku z tym, że część sprzedających wciąż ma problemy z obsługą zamówień, wydłużamy o jeden dzień przewidywany czas dostawy we wszystkich zamówieniach, w których czas wysyłki przypadał na 10 marca lub przypadnie na 11 i 12 marca. Oznacza to, że czas, jaki masz na wysyłkę zamówienia, wydłuży się o 24 godziny. Dotyczy to wszystkich sprzedających (z wyłączeniem zamówień z dostawą tego samego dnia metodą Kurier PickPack oraz X-press Couriers).

Jeśli korzystacie z systemu BaseLinker:

  • W miarach Numery przesyłek uzupełnione w terminie i Wysyłka w terminie nie uwzględnimy zamówień z terminem wysyłki 10, 11 i 12 marca.
  • W miarach Terminowe odpowiedzi na wiadomości Klientów i Średni czas odpowiedzi na wiadomości Klientów nie uwzględnimy:
        - wiadomości od kupujących, które zostały wysłane 10, 11 lub 12 marca,
        - wiadomości od kupujących, na które 10, 11 lub 12 marca powinna pojawić się Wasza odpowiedź.

Co możecie jeszcze zrobić:

Jeśli macie możliwość, dajcie znać swoim kupującym, że z powodu awarii mogą otrzymać swoje zamówienia z opóźnieniem. Jeśli awaria Was nie dotyczy i wysyłacie zamówienia bez opóźnień, również poinformujcie o tym kupujących, którzy widzą wydłużony czas dostawy.

POST ORYGINALNY z 10.03:

Dzisiaj rano (10 marca) dotarła do nas informacja o pożarze serwerów firmy OVH. Sytuacja ta nie ma żadnego wpływu na prawidłowe funkcjonowanie platformy Allegro. Może jednak dotyczyć tych sprzedających, którzy korzystają z serwisów Baselinker i Furgonetka - ich działanie zostało poważnie zakłócone. Jesteśmy w kontakcie z obiema firmami i wiemy, że trwają intensywne prace nad znalezieniem działających w 100% rozwiązań.

Co robimy, aby ta sytuacja jak najmniej dotkliwie wpłynęła na Waszą sprzedaż na Allegro?

  • Zamówienia, których realizacja jest utrudniona nie będą wliczane do jakości sprzedaży w obszarze terminowości wysyłki.
  • Wydłużamy przewidywany czas dostawy w ofertach sprzedawców dotkniętych tą awarią.
  • Pracujemy nad tym, aby usprawnić kontakt między sprzedawcą a klientem poprzez dodanie odpowiednich komunikatów. Informacja o opóźnieniach pojawi się w zakładce “Moje zakupy” i na naszej stronie Pomocy.
  • Będziemy pomagać Wam, gdy w związku z tym zdarzeniem kupujący założą Wam dyskusje lub wystawią niskie oceny.

Będziemy aktualizować ten komunikat.

   Maciej Śnieżek
   Menedżer Społeczności

   Dołącz do naszych licytacji charytatywnych dla powodzian.
   Razem możemy więcej!
oznacz moderatorów
20 ODPOWIEDZI 20

Tola_sklep
#7 Wielbiciel#

Czy jest możliwość nadawania w inny sposób przesyłek i pobierania zamówień, jeśli program baselinker nie zostanie szybko uruchomiony?

oznacz moderatorów

pinsplash
#21 Demiurg#

@msniezek No pod wrażeniem jestem...naprawdę. Szybko i na temat.

_______
BRÓSLI
oznacz moderatorów

Client:44052296
#21 Demiurg#

Już widzę zwiększone zainteresowanie sprzedawców propozycją ze strony allegro :

"Będziemy pomagać Wam, gdy w związku z tym zdarzeniem kupujący założą Wam dyskusje lub wystawią niskie oceny."

lub

Zamówienia, których realizacja jest utrudniona nie będą wliczane do jakości sprzedaży w obszarze terminowości wysyłki.

😀

 

oznacz moderatorów

mdrogeria
#21 Demiurg#

dzisiaj wszystko muli , idzie jak krew z nosa . Nie ma tragedii , ale nic nie pomaga 

oznacz moderatorów

YIVO
#11 Animator#

W jaki sposób weryfikujecie, które zamówienia/sprzedawcy są realizowane przez Baselinker? Trzeba się gdzieś zawiadomić?

oznacz moderatorów

grafikalin
#10 Popularyzator#

u nas wszystkie zamówienia realizowane sa przez Baselinkera a na aukcjach nadal wyświetla się kup do 12 jutro w punkcje jutro to dopiero będzie masakra

oznacz moderatorów

YIVO
#11 Animator#

Mamy dokładnie tą samą sytuację.

oznacz moderatorów

msniezek
Administrator
Administrator
Ekipa Gadane

Potrzebujemy więcej czasu, mowa o bardzo dużej liczbie ofert. Mam nadzieję, że stosowne zmiany pojawią się już niedługo.

   Maciej Śnieżek
   Menedżer Społeczności

   Dołącz do naszych licytacji charytatywnych dla powodzian.
   Razem możemy więcej!
oznacz moderatorów

balert
#2 Obserwator#

Nie działa przez to chyba też import zamówień z Allegro w Menadżerze Paczek Inpostu - ciągle jest info, że "Trwa uzyskiwanie dostępu... Upewnij się, że połączyłeś konto na stronie Allegro!". Już kilka razy ponownie wiązałem konta i dalej to samo.

oznacz moderatorów

kostas11
#21 Demiurg#

@balert mi działa poprawnie importowałem od rana klika razy nawet z 15 minut temu i poszło poprawnie 🙂

________
Κώστας
oznacz moderatorów

balert
#2 Obserwator#

OK, właśnie zaczęło działać po 30 minutach 🙂

oznacz moderatorów

kostas11
#21 Demiurg#

Komunikat z Poczty Polskiej 🙂

W związku z trwającą awarią serwerowni Baselinker mogą pojawiać się problemy z dostępnością panelu lub API tej aplikacji https://status.baselinker.com/.

Informujemy klientów Poczty Polskiej S.A., że bez względu na awarię systemu, z którym współpracujemy, przesyłki można nadać  bezpośrednio z naszej platformy www.e-nadawca-poczta-polska.pl/ można obsłużyć sprzedaż z Allegro.

W systemie EN należy wybrać Ustawienia - > Lista kont Allegro dodać swoje konto. Następnie możliwe będzie przygotowanie przesyłek w Narzędzia -> Allegro (API) -> Pobieranie zamówień. Po przygotowaniu przesyłek dostępne staną się w zakładce Przesyłki gdzie można wygenerować etykiety adresowe, książkę nadawczą, zestawienie ilościowe, zestawienie poczta firmowa, wysłać zbiór do placówki nadania.

________
Κώστας
oznacz moderatorów

msniezek
Administrator
Administrator
Ekipa Gadane

Aktualizacja komunikatu powyżej, w głównej wiadomości.

   Maciej Śnieżek
   Menedżer Społeczności

   Dołącz do naszych licytacji charytatywnych dla powodzian.
   Razem możemy więcej!
oznacz moderatorów

YIVO
#11 Animator#

Jak sytuacja? Czy klienci są w jakiś dodatkowy sposób informowani o możliwych opóźnieniach poza wydłużonym terminem dostawy?

oznacz moderatorów

msniezek
Administrator
Administrator
Ekipa Gadane

@YIVO jak najbardziej. Przykładowo, duże żółte belki znajdują się w zakładce Moje zakupy oraz w formularzu kontaktowym. Pomagamy również w razie potrzeby w ramach dyskusji.

   Maciej Śnieżek
   Menedżer Społeczności

   Dołącz do naszych licytacji charytatywnych dla powodzian.
   Razem możemy więcej!
oznacz moderatorów

Gasmin_pl
#12 Orędownik#

@msniezek  Witam! Czy już wiadomo kiedy praca tych serwerów się odnowi? Czekam na swoje zamówienie już czwarty dzień, jest mi potrzebne poniedziałek, mogę poczekać jeszcze parę dni, a jak nie, to muszę szukać gdzie indziej. Daliście sprzedawcom możliwość nie odpisywać, nie informować. Oprócz tej żółtej belki w zamówieniach nie mam ŻADNEJ innej informacji. Czy można informować kupujących na bieżąco co i jak się dzieje, a kupujący już sam zadecyduje czy woli poczekać, czy anulować zamówienie?  Przecież takie milczenie jest po prostu niedopuszczalne! Czy Baselinker nie podaje żadnych terminów wznowienia pracy?

oznacz moderatorów

msniezek
Administrator
Administrator
Ekipa Gadane

@Gasmin_pl obawiam się, że do poniedziałku sytuacja może nie wrócić jeszcze do normy.

   Maciej Śnieżek
   Menedżer Społeczności

   Dołącz do naszych licytacji charytatywnych dla powodzian.
   Razem możemy więcej!
oznacz moderatorów

YIVO
#11 Animator#

W moim przypadku pobrało jedynie zamówienia, które były złożone od wczoraj po godzinie 19:00. Także proponuję anulować zamówienie o złożyć je ponownie bo być może Baselinker u Twojego sprzedawcy pobierze nowe zamówienie.

oznacz moderatorów

msniezek
Administrator
Administrator
Ekipa Gadane

Kolejna aktualizacja w głównej wiadomości.

   Maciej Śnieżek
   Menedżer Społeczności

   Dołącz do naszych licytacji charytatywnych dla powodzian.
   Razem możemy więcej!
oznacz moderatorów