Baselinker - poważne problemy techniczne
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
AKTUALIZACJA, 12.03, godz. 14:29
Awaria systemu BaseLinker trwa. Część użytkowników może jednak już z niego korzystać. Jeśli do nich należysz, zwróć uwagę na komunikaty od BaseLinker o planowanych na piątek i weekend pracach serwisowych. Dostosuj do nich obsługę swoich zamówień.
Dla części użytkowników systemu BaseLinker awaria potrwa najprawdopodobniej jeszcze kilka dni.
Co zrobiliśmy w związku z awarią
Poinformowaliśmy kupujących o tym, że z powodu awarii mogą otrzymać swoje przesyłki z opóźnieniem. Poza tym, aby skutki awarii były jak najmniej odczuwalne, wprowadzaliśmy poniższe rozwiązania. Od 12 marca dotyczą one tylko użytkowników systemu BaseLinker.
Dla sprzedających, którzy korzystają z systemu BaseLinker:
- Zamówienia, które kupujący złożyli 12, 13 i 14 marca, nie wpłyną na przewidywany czas dostawy w Twoich ofertach po zakończeniu awarii.
Uwaga! Rozwiązania te nie dotyczą zamówień z dostawą tego samego dnia metodą Kurier PickPack oraz X-press Couriers. - Dla zamówień z 12, 13 i 14 marca, które mają przewidywany czas dostawy na następny dzień roboczy, wydłużamy czas dostawy o jeden dodatkowy dzień. Oznacza to, że:
- kupujący zobaczą dłuższy czas dostawy w Twoich ofertach,
- zyskujesz dodatkowe 24 godziny, aby nadać przesyłkę w terminie. Jeśli Twój czas na wysyłkę wypadnie w piątek, wydłużymy go do poniedziałku do końca dnia. Jeśli wypadnie w poniedziałek – wydłużymy go do wtorku do końca dnia.
- Dla zamówień z 12 marca, które mają przewidywany czas dostawy na pojutrze (za dwa dni robocze), wydłużamy czas dostawy o jeden dodatkowy dzień. Oznacza to, że:
- kupujący zobaczą dłuższy czas dostawy w Twoich ofertach
- zyskujesz dodatkowe 24 godziny, aby nadać przesyłkę w terminie. Jeśli Twój czas na wysyłkę wypadnie w poniedziałek, wydłużymy go do wtorku do końca dnia.
- Zamówień z czasem wysyłki 12 marca nie uwzględnimy w statystykach, które mogą negatywnie wpłynąć na:
- wskaźnik wysyłki tego samego dnia
- jakość Twojej sprzedaży.
Jak awaria wpłynie na jakość Twojej sprzedaży
- W miarach Numery przesyłek uzupełnione w terminie i Wysyłka w terminie nie uwzględnimy zamówień z terminem wysyłki 12 marca.
- W miarach Terminowe odpowiedzi na wiadomości Klientów i Średni czas odpowiedzi na wiadomości Klientów nie uwzględnimy wiadomości od kupujących, na które 12 marca powinna pojawić się Twoja odpowiedź.
Co możesz zrobić
- Jeśli nadal nie możesz korzystać z systemu BaseLinker, wybierz nasze rozwiązania. W zakładce Zamówienia obsłużysz transakcje, a poprzez Wysyłam z Allegro utworzysz etykietę nadawczą i nadasz przesyłkę. Więcej informacji na ten temat znajdziesz tutaj i tutaj.
- Jeśli obawiasz się, że skala Twoich zamówień jest jednak zbyt duża, rozważ opcję wstrzymania części swoich ofert bez utraty ich popularności. Sprawdź szczegóły.
- Jeśli masz możliwość, daj znać swoim kupującym, że z powodu awarii mogą otrzymać swoje zamówienia z opóźnieniem. Jeśli awaria Cię nie dotyczy i wyślesz zamówienia bez opóźnień, również poinformuj o tym kupujących, którzy widzą wydłużony czas dostawy.
Awarię monitorujemy na bieżąco. O jej dalszym przebiegu przeczytasz w kolejnych aktualnościach.
AKTUALIZACJA, 11.03, godz. 12:15:
W związku z tym, że część sprzedających wciąż ma problemy z obsługą zamówień, wydłużamy o jeden dzień przewidywany czas dostawy we wszystkich zamówieniach, w których czas wysyłki przypadał na 10 marca lub przypadnie na 11 i 12 marca. Oznacza to, że czas, jaki masz na wysyłkę zamówienia, wydłuży się o 24 godziny. Dotyczy to wszystkich sprzedających (z wyłączeniem zamówień z dostawą tego samego dnia metodą Kurier PickPack oraz X-press Couriers).
Jeśli korzystacie z systemu BaseLinker:
- W miarach Numery przesyłek uzupełnione w terminie i Wysyłka w terminie nie uwzględnimy zamówień z terminem wysyłki 10, 11 i 12 marca.
- W miarach Terminowe odpowiedzi na wiadomości Klientów i Średni czas odpowiedzi na wiadomości Klientów nie uwzględnimy:
- wiadomości od kupujących, które zostały wysłane 10, 11 lub 12 marca,
- wiadomości od kupujących, na które 10, 11 lub 12 marca powinna pojawić się Wasza odpowiedź.
Co możecie jeszcze zrobić:
Jeśli macie możliwość, dajcie znać swoim kupującym, że z powodu awarii mogą otrzymać swoje zamówienia z opóźnieniem. Jeśli awaria Was nie dotyczy i wysyłacie zamówienia bez opóźnień, również poinformujcie o tym kupujących, którzy widzą wydłużony czas dostawy.
POST ORYGINALNY z 10.03:
Dzisiaj rano (10 marca) dotarła do nas informacja o pożarze serwerów firmy OVH. Sytuacja ta nie ma żadnego wpływu na prawidłowe funkcjonowanie platformy Allegro. Może jednak dotyczyć tych sprzedających, którzy korzystają z serwisów Baselinker i Furgonetka - ich działanie zostało poważnie zakłócone. Jesteśmy w kontakcie z obiema firmami i wiemy, że trwają intensywne prace nad znalezieniem działających w 100% rozwiązań.
Co robimy, aby ta sytuacja jak najmniej dotkliwie wpłynęła na Waszą sprzedaż na Allegro?
- Zamówienia, których realizacja jest utrudniona nie będą wliczane do jakości sprzedaży w obszarze terminowości wysyłki.
- Wydłużamy przewidywany czas dostawy w ofertach sprzedawców dotkniętych tą awarią.
- Pracujemy nad tym, aby usprawnić kontakt między sprzedawcą a klientem poprzez dodanie odpowiednich komunikatów. Informacja o opóźnieniach pojawi się w zakładce “Moje zakupy” i na naszej stronie Pomocy.
- Będziemy pomagać Wam, gdy w związku z tym zdarzeniem kupujący założą Wam dyskusje lub wystawią niskie oceny.
Będziemy aktualizować ten komunikat.
Menedżer Społeczności
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
Czy jest możliwość nadawania w inny sposób przesyłek i pobierania zamówień, jeśli program baselinker nie zostanie szybko uruchomiony?
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
@msniezek No pod wrażeniem jestem...naprawdę. Szybko i na temat.
BRÓSLI
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
Już widzę zwiększone zainteresowanie sprzedawców propozycją ze strony allegro :
"Będziemy pomagać Wam, gdy w związku z tym zdarzeniem kupujący założą Wam dyskusje lub wystawią niskie oceny."
lub
Zamówienia, których realizacja jest utrudniona nie będą wliczane do jakości sprzedaży w obszarze terminowości wysyłki.
😀
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
dzisiaj wszystko muli , idzie jak krew z nosa . Nie ma tragedii , ale nic nie pomaga
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
W jaki sposób weryfikujecie, które zamówienia/sprzedawcy są realizowane przez Baselinker? Trzeba się gdzieś zawiadomić?
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
u nas wszystkie zamówienia realizowane sa przez Baselinkera a na aukcjach nadal wyświetla się kup do 12 jutro w punkcje jutro to dopiero będzie masakra
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
Mamy dokładnie tą samą sytuację.
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
Potrzebujemy więcej czasu, mowa o bardzo dużej liczbie ofert. Mam nadzieję, że stosowne zmiany pojawią się już niedługo.
Menedżer Społeczności
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
Nie działa przez to chyba też import zamówień z Allegro w Menadżerze Paczek Inpostu - ciągle jest info, że "Trwa uzyskiwanie dostępu... Upewnij się, że połączyłeś konto na stronie Allegro!". Już kilka razy ponownie wiązałem konta i dalej to samo.
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
@balert mi działa poprawnie importowałem od rana klika razy nawet z 15 minut temu i poszło poprawnie 🙂
Κώστας
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
OK, właśnie zaczęło działać po 30 minutach 🙂
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
Komunikat z Poczty Polskiej 🙂
W związku z trwającą awarią serwerowni Baselinker mogą pojawiać się problemy z dostępnością panelu lub API tej aplikacji https://status.baselinker.com/.
Informujemy klientów Poczty Polskiej S.A., że bez względu na awarię systemu, z którym współpracujemy, przesyłki można nadać bezpośrednio z naszej platformy www.e-nadawca-poczta-polska.pl/ można obsłużyć sprzedaż z Allegro.
W systemie EN należy wybrać Ustawienia - > Lista kont Allegro dodać swoje konto. Następnie możliwe będzie przygotowanie przesyłek w Narzędzia -> Allegro (API) -> Pobieranie zamówień. Po przygotowaniu przesyłek dostępne staną się w zakładce Przesyłki gdzie można wygenerować etykiety adresowe, książkę nadawczą, zestawienie ilościowe, zestawienie poczta firmowa, wysłać zbiór do placówki nadania.
Κώστας
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
Aktualizacja komunikatu powyżej, w głównej wiadomości.
Menedżer Społeczności
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
Jak sytuacja? Czy klienci są w jakiś dodatkowy sposób informowani o możliwych opóźnieniach poza wydłużonym terminem dostawy?
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
@YIVO jak najbardziej. Przykładowo, duże żółte belki znajdują się w zakładce Moje zakupy oraz w formularzu kontaktowym. Pomagamy również w razie potrzeby w ramach dyskusji.
Menedżer Społeczności
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
@msniezek Witam! Czy już wiadomo kiedy praca tych serwerów się odnowi? Czekam na swoje zamówienie już czwarty dzień, jest mi potrzebne poniedziałek, mogę poczekać jeszcze parę dni, a jak nie, to muszę szukać gdzie indziej. Daliście sprzedawcom możliwość nie odpisywać, nie informować. Oprócz tej żółtej belki w zamówieniach nie mam ŻADNEJ innej informacji. Czy można informować kupujących na bieżąco co i jak się dzieje, a kupujący już sam zadecyduje czy woli poczekać, czy anulować zamówienie? Przecież takie milczenie jest po prostu niedopuszczalne! Czy Baselinker nie podaje żadnych terminów wznowienia pracy?
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
@Gasmin_pl obawiam się, że do poniedziałku sytuacja może nie wrócić jeszcze do normy.
Menedżer Społeczności
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
W moim przypadku pobrało jedynie zamówienia, które były złożone od wczoraj po godzinie 19:00. Także proponuję anulować zamówienie o złożyć je ponownie bo być może Baselinker u Twojego sprzedawcy pobierze nowe zamówienie.
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
Kolejna aktualizacja w głównej wiadomości.
Menedżer Społeczności
- « POPRZEDNIA
-
- 1
- 2
- NASTĘPNA »