anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Blokada konta za obnizenie wartosci przedmiotu

czescilegnica
#8 Zapaleniec#

Witam!!

@_HolaOla_ 

Allegro zablokowalo nam konto, za to ze obnizylismy wartosc zwrotu za przedmiot. Proszę o podstawę prawną, która uprawnia was do oceny czy wartosc zostala prawidlowo oceniona. Czyli inaczej - prosze o informacje ktory z pracownikow allegro OBSLUGUJACY DYSKUSJĘ ma status biegłego sądowego

oznacz moderatorów
33 ODPOWIEDZI 33

xyz96
#21 Demiurg#

Ja tylko dodam, że gdyby nawet te plomby były zerwane, to zwrot również przysługuje. 

oznacz moderatorów

czescilegnica
#8 Zapaleniec#

@xyz96tak bo wg zasady zwrot przysluguje chociazby w wysokosci wartosci materialu, z ktorego ten towar jest stworzony. Dlatego została przelana symboliczna złotówka. Ale  jeśli chodzi o wysokość zwrotu to allegro nie ma prawa podważać stanowiska sprzedającego a jedynie sąd

oznacz moderatorów

czescilegnica
#8 Zapaleniec#

Dziękuję za odpowiedź. Kupujący pokazał zdjęcia, ale skąd wiadomo, że zdjęcia nie zostały zrobione przed zerwaniem plomb ? Kupujacy przesylajac zdjecia "nie obalił" mojego stwierdzenia.

Chcialem sie rowniez dopytac - czy to allegro jest stroną, która ma zasądzić czy pomniejszenie zwrotu jest zasadne ? Jeśli tak to na jakiej podstawie?

Czyli rozumiem , że w tym momencie pozostaje mi jedynie sprawdzenie przedmiotu ?

oznacz moderatorów

pinsplash
#21 Demiurg#

@msniezek  Maciek, dwa komentarze

1. Nie wiem kto ma rację ( z Twojego postu wynika że raczej Kupujący), ale nie uważasz, ze sprawy reklamacji/gwarancji/zwrotów to nie działka Allegro tylko właściwych organów?

2. Zakładamy, ze Sprzedajacy oddaje pieniądze ( chce mieć odblokowane konto - bo z tego żyje). Wysyła część do producenta, do sprawdzenia. Koszt wyższy od kosztu urządzenia. Urządzenie jest zweryfikowane jako uszkodzone. Co teraz robi Allegro? Ściga Kupującego? Oddaje pieniądze Sprzedającemu?

Takie poranne przemyslenia 🤔

_______
BRÓSLI
oznacz moderatorów

msniezek
Administrator
Administrator
Ekipa Gadane

@pinsplash co do 1 - zgadza się, w sprawie reklamacji/gwarancji/zwrotów ostateczną decyzję podejmuje sprzedający i ewentualnie sąd. Allegro może jedynie motywować, nakłaniać do podjęcia jakiejś decyzji, na podstawie przepisów prawa i regulaminu.

Co do 2 - jeżeli sprzedający zdecydowałby się na przekazanie części do sprawdzenia, wiedząc z czym to się wiąże, to jest jego autonomiczna decyzja i ryzyko biznesowe. Każdy sprzedawca działa w określonej branży i musi liczyć się z przypadkami, które w tej branży się zdarzają. To właśnie jeden z nich. Na miejscu sprzedawcy, dopóki takich sytuacji jest niewiele, "wziąłbym to na klatę" i po prostu wliczył w koszty (zakładam, że wszyscy jego konkurenci też muszą podjąć taką decyzję, w tym sensie nie ma tu żadnego uprzywilejowania czy dyskryminacji), a jeżeli takich sytuacji byłoby więcej, zastanowiłbym się nad zmianą modelu biznesowego (np. rezygnacją z jakiegoś segmentu). Albo poszukałbym tańszej alternatywy sprawdzania takich zwrotów.

Żeby było jasne - jeżeli okazałoby się, że przedmiot jest zepsuty, a wina kupującego jest bezsporna i przede wszystkim możliwa do udowodnienia (sporo tych "jeżeli"), sprzedawca miałby możliwość potrącenia swojej szkody ze zwrotu (a Allegro, na podstawie dokumentów z serwisu z pewnością nie wyciągałoby wobec niego żadnych konsekwencji). Ale jeżeli pieniądze zostały już zwrócone (albo np. sprzedawca nie zdążył zweryfikować rzeczy w ciągu 14 dni), to nie wiem czy można coś tu ugrać. Najlepiej wtedy skonsultować sprawę z prawnikiem.

   Maciej Śnieżek
   Menedżer Społeczności

   Tak jak roślina, społeczność potrzebuje pielęgnacji i troski, by rozkwitać.
   Dbajmy o nasze dobre relacje!
oznacz moderatorów

czescilegnica
#8 Zapaleniec#

@msniezek  po blokadzie konta musielismy natychmiast zareagować i zweryfikować sprawność modułu. Okazało się, że moduł się przegrzał i puściły luty w najsłabszym miejscu. Naprawę wyceniono na 250-400zl.

Teraz popatrzcie jakie prawo chcecie stworzyć. Ja wysłalbym to nastepnemu klientowi jako sprawny. Kupujacy musialby zaplacic za montaż i okazałoby się, że jest nie sprawny. Jak możecie robić takie rzeczy??

Proszę o odblokowanie konta. Dokumentacja zdjęciowa została zawarta w dyskusji

oznacz moderatorów

msniezek
Administrator
Administrator
Ekipa Gadane

@czescilegnica Allegro w żadnym przypadku nie zastępuje sądu, nie mamy takich kompetencji. Nie możemy zmusić Cię do zwrotu tych środków. Możemy jednak - na podstawie zapisów Regulaminu - decydować, jakie działania są na Allegro pożądane, a jakie nieakceptowalne, i na tej podstawie decydować o ewentualnych konsekwencjach w ramach Allegro. Domyślam się, że w Twojej ocenie niczym się to nie różni od "zmuszania", ale na pewno rozumiesz, że jako platforma, której celem jest sprzedaż, chcemy i musimy mieć wpływ na to, w jaki sposób ta sprzedaż się odbywa. Ale nadal rozwiązanie umowy jest najpoważniejszą konsekwencją, do jakiej możemy się uciec.

   Maciej Śnieżek
   Menedżer Społeczności

   Tak jak roślina, społeczność potrzebuje pielęgnacji i troski, by rozkwitać.
   Dbajmy o nasze dobre relacje!
oznacz moderatorów

czescilegnica
#8 Zapaleniec#

My wszystko rozumiemy. Wiemy ze musicie trzymac poziom. Ale blokada konta, podczas gdy sprawa jest załatwiana to na pewno sam zrozumiesz ze jest bardzo pochopna i niosącą za sobą ciężkie konsekwencje decyzją. Bardzo prosze o odblokowanie konta, poniewaz w tym momencie wyslalismy w dyskusji dokumentację zdjęciową z uszkodzenia przedmiotu.

oznacz moderatorów

_HolaOla_
Moderatorka
Moderatorka

@czescilegnica Przekazałam Twoją prośbę do właściwego zespołu i po wyjaśnieniach, które umieściłeś w dyskusji, Twoje konto zostało odblokowane. Zaznaczam jednak, że nasze ogólne stanowisko co do zasad, którymi się kierujemy i które przedstawił tutaj Maciej, jest niezmienne. 

   Ola
   Moderatorka

_____________
Jeżeli czyjaś odpowiedź rozwiązała Twój problem, wybierz To jest rozwiązanie! 🙂
oznacz moderatorów

czescilegnica
#8 Zapaleniec#

@msniezek  @_HolaOla_  Dziękuję za pomoc.

Chciałbym jeszcze doprecyzować. Prosiłbym, abyście wskazali jednoznacznie co było powodem takiej blokady. Udzielaliśmy się w dyskusji, przedstawiliśmy powód pomniejszenia wartości ( wtedy w naszym mniemaniu była to zasadna podstawa ), odpowiadaliśmy na każde pytanie, a mimo to moderator podjal decyzje o blokadzie konta.

Rozumiem, że musicie trzymać standardy. Ale musicie trzymać standardy nie tylko dla kupujących ale i dla sprzedających. Tutaj jednak nie widziałem chęci pomocy sprzedającemu. Moderator miałem wrażenie, że nastawił się na to, że mamy "wejść w D.. kupującemu". Sorry za wyrażenie, ale najbardziej oddaje tutaj sens.

Prosilbym o wypowiedź

oznacz moderatorów

_HolaOla_
Moderatorka
Moderatorka

@czescilegnica Zablokowaliśmy Twoje konto z powodu naruszenia pkt. 10.2, który mówi o tym, że "Użytkownik jest zobowiązany do wyjaśnienia prawidłowości wykonania umowy zawartej pomiędzy Kupującym i Sprzedającym". Dodatkowo zgodnie z art. 10.1 "wszelkie działania podejmowane przez Użytkownika w ramach Allegro powinny być zgodne z dobrymi obyczajami oraz obowiązującymi przepisami prawa, w tym dotyczącymi ochrony praw konsumenta."

Tak, jak wspominaliśmy wielokrotnie w dyskusji, wyliczenia nie mogą opierać się na domniemaniu, że towar został podłączony i uszkodzony. Odpakowanie przedmiotu nie jest jednoznacznym dowodem na to, że towar został podłączony. Nie ma znaczenia w tym przypadku koszt weryfikacji przedmiotu. Kupujący powinien otrzymać jasną informację - za co i jaka kwota została odliczona. Do tego czasu mimo naszych wielokrotnych próśb o udokumentowanie umniejszenia wartości towaru, nie przedstawiłeś dowodu w tej sprawie i właśnie dlatego nałożyliśmy ograniczenia na Twoje konto. 
   Ola
   Moderatorka

_____________
Jeżeli czyjaś odpowiedź rozwiązała Twój problem, wybierz To jest rozwiązanie! 🙂
oznacz moderatorów

ELMIX-SHOP
#12 Orędownik#

Szczerze mówiąc, to rzadko zgadzam się ze stwierdzeniami i ocenami serwisu Allegro. Ale jak pisałem - w tym przypadku należy im przyznać rację. Stan - nieznany - nie wchodzi w rachubę. Musisz po prostu mieć jakąś podstawę, żeby obniżyć kwotę zwrotu. Z tym się muszę zgodzić z msnieżek - chyba dla jako jedynego mam poważanie, to już weteran, jak i ja. Robi co może , lawirując między zaspokojeniem kupujących, sprzedających i serwisu. Tylko odnośnie plomb - żaden dowód, zdjęcie mogło być wykonane przed ich ściągnięciem. Proszę mi wierzyć, pomysłowość i przedsiębiorczość niektórych kupujących wręcz powala na nogi.

Z drugiej strony dochodzą czyste kalkulacje. Otrzymasz nega, nierozwiązaną dyskusję, i masz bloka. Jak Ci się to opłaca? Niestety, czasem trzeba się ugiąć. Chociaż czasem sam otrzymuję niezasłużonego nega, bloka lub utratę SS, gdyż nie chcę ulec szantażom kupujących. Allegro ma to głęboko w 4-rech literach, gdyż zawsze jest po stronie kupującego (chociaż ostatnio byłem mile zaskoczony zakończeniem dyskusji po zwrocie obniżonej kwoty za zwracany towar - ale to było udokumentowane).

oznacz moderatorów

exoryna
#14 Krzewiciel#

@czescilegnica jak już napisałeś to zajrzałem w twoje aukcje. W zakładce o sprzedającym masz:

Pozostałe informacje

Za montaż  i koszt odesłania przedmiotów w ramach reklamacji płaci kupujący. 

 

Ale to co - jeśli reklamacja jest w ramach gwarancji to kupujący płaci?

Bo jeśli z rękojmi jest uznane roszczenie to niestety, ale sprzedawca ponosi te koszty wg mnie.

oznacz moderatorów

ELMIX-SHOP
#12 Orędownik#

No fakt. Nie patrzyłem co sprzedawca oferuje i w jakim jest stanie.

I dalej nie wiem. Ktoś oferuje część używaną do auta, zdemontowaną ze złomu, okleja własnymi plombami. W takim przypadku powinien chyba dołączyć jakieś świadectwo potwierdzające sprawność tej części. W przeciwnym przypadku to chyba raczej nie powinien się dziwić, że klient odesłał część, która wg niego okazała się niesprawną (zapłacił za jej zamontowanie lub sam tego dokonał), a sprzedawca nie potrafi określić spadku wartości sprzedawanej rzeczy - ten temat chyba jednak powinien być zamknięty, co dziwię się msnieżek i rozstrzygany na podstawie prywatnej korespondencji. Sprzedaż używanych części to zawsze problem, jak ktoś handluje tym zawodowo, to nie wierzę, że sprawdza stan i jakość części przed wystawieniem i wysyłką. To po prostu jest technicznie niemożliwe do zrealizowania. Nawet stan przedmiotu określany na aukcji jako "sprawny" nie odzwierciedla jago stopnia zuzycia. Może być sprawny jedynie w 5%....

oznacz moderatorów