Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Dzisiaj w ramach swiątecznej niespodzianki
allegro postanowiło mnie pozbawić możliwości wystawiania ofert
ich wznawiania
czyżbym pisał tu na forum niewygodne rzeczy
oczywiście później po odblokowaniu także nie będą się samoczynnie wznawiać tysiące ofert
będzie trzeba ręcznie przejrzeć każdą ofertę pouzupełniać parametry - setki roboczo godzin
szukano haka na Reda i znaleziono podobno nieterminowo odpowiadam w dyskusjach
bo Red ma czas pisać na forum a teraz będzie musiał przez cały miesiąc grzebać w swoich ofertach
zarzucono mi załamanie
Regulaminu allegro
10.2.
Użytkownik jest zobowiązany do wyjaśnienia prawidłowości wykonania umowy zawartej pomiędzy Kupującym i Sprzedającym. Sprzedający ma obowiązek udzielenia odpowiedzi i złożenia wyczerpujących wyjaśnień w Dyskusji w ciągu 24 godzin od skierowania zarzutów przez Kupującego, z zastrzeżeniem, że czas ten nie biegnie w soboty, niedziele i pozostałe dni ustawowo wolne od pracy.
Kupujący założył dyskusję - złożyliśmy wyczerpujące wyjaśnienia w terminie
od 7 grudnia Kupujący się nie odzywa
@msniezek @_HolaOla_ @mr_oma co zrobicie z tym tematem?
bo ja widzę coś takiego na stronach uokik
5853 | 2014-08-21 | XVII AmC 13254/12 | Sąd Okręgowy w Warszawie - Sąd Ochrony Konkurencji i Konsumentów | Tomasz Skrzydło | Grupa Allegro Sp. z o.o. w Poznaniu | W przypadku, gdy działania Użytkownika (…) negatywnie wpływają na dobre imię Allegro, w inny sposób szkodzą Allegro (…), Grupa Allegro może: a. zawiesić na czas określony lub nieokreślony jedno, kilka bądź wszystkie Konta Użytkownika | 2014-11-21 | HANDEL ELEKTRONICZNY |
@RED zapewniam Cię, że pracownicy Allegro mają całe mnóstwo innych rzeczy do roboty niż śledzenie Twoich wpisów na Gadane. Chociaż oczywiście bardzo byśmy chcieli móc to robić.
Na Twoje konto zostały nałożone ograniczenia, ponieważ od 7 grudnia nie odpisałeś w dyskusji kupującemu, który stwierdził, że odstąpił od umowy. Głębszą przyczyną (tak sądzę na podstawie Twoich wpisów w dyskusji) jest Twoja odmowa uznania wpisu w dyskusji jako odstąpienia od umowy. Jeżeli kupujący w dyskusji wskazuje, że odstępuje od umowy, jest to wystarczająca forma, aby takie odstąpienie przyjąć (w myśl art. 60 Kodeksu cywilnego).
W jakim momencie nie uznałem odstąpienia od umowy?
Co to za insynuacje?
Uznałem odstąpienie od umowy i czekam na zwrot towaru, który nigdy do nas nie dotarł
a minęło już dużo czasu
regulamin allegro nie mówi by odpowiadać na każdą wiadomość w dyskusji
Kupujący się nie odzywa od 7 grudnia
@RED z tego co czytam, kupujący w pierwszym wpisie napisał "Dzień dobry, paczka została odesłana mogę prosić o opcję anulowania zamówienia ?" - co jest przecież jednoznacznym wyrażeniem woli odstąpienia od umowy. Na co mu odpisałeś, że "wystarczy wypełnić formularz dostępny w zakładce zwroty i odesłać towar wraz z dowodem zakupu". Z tego wnoszę, że oświadczenie kupującego Ci z jakichś przyczyn nie wystarczyło.
7 grudnia to kupujący wypowiedział się w dyskusji jako ostatni - zapytałeś go, czy odstępuje od umowy, potwierdził. Nie odpisałeś więcej (aż do dzisiaj).
Poprosiłem o odpowiedź dla Ciebie w ramach dyskusji.
Ciekawe czy pracownicy Allegro są tak rozliczani z czasu odpowiedzi na zgłoszenia 😞
(4 dni robocze)
Chociaż nie ukrywam, że w tym roku się poprawili!
Z ciekawości @RED w jakim czasie udzieliłeś odpowiedzi? Była to tylko jedna taka dyskusja?
Ja po 30 godzinach jedynie dostałem ostrzeżenie z automatu
@DarkStoorM udzieliłem odpowiedzi w terminie - nawet była to dość długa dyskusja bo Kupujący nie potrafił napisać czego chce
Allegro sobie nad interpretowuje pkt 10.2 regulaminu twierdząc, że nic nie napisałem od 7 grudnia w dyskusji mimo, że Kupujący też tego nie zrobił
@RED czy mogę tu zacytować przebieg tej dyskusji do 7 grudnia? W mojej opinii kupujący jednoznacznie od początku pisał, czego chce.
Szanowny Panie
@msniezek zacytuj proszę całość i podaj cały kontekst wypowiedzi
bo jakoś Pan skracasz cytując moje wypowiedzi w dyskusji
i odnieś prawnie do działań allegro
w tym do łamania własnego regulaminu
bo Szanowny Panie paczka nie została odesłana jak twierdzi Kupujący
i zwrotu towar nigdy nie otrzymaliśmy
może napisz Pan dlaczego dzisiaj o godzinie
29 grudnia 2020 09:22
JAKIŚ MISTRZ OD ALLEGRO NAPISAŁ W DYSKUSJI
Heh... sytuacja standardowa.... zbyt dużo dyskutujesz i Twoje odpowiedzi są "niewygodne". Tak jak i moje. Ja też już przerabiałem podobną sytuację.
Byłeś na starym forum? Zapewne byłeś i dobrze wiesz, dlaczego zostało zlikwidowane.
msniezek napisał:
- z tego co czytam, kupujący w pierwszym wpisie napisał "Dzień dobry, paczka została odesłana mogę prosić o opcję anulowania zamówienia ?" -no to chyba bardzo jasno można stwierdzić czy kupujący odesłał paczkę, wystarczy, że kupujący prześle dowód nadania przesyłki, jej numer, a jeśli korzystał ze zwrotu Allegro to numer powinien być widoczny w zwrocie
- "co jest przecież jednoznacznym wyrażeniem woli odstąpienia od umowy." Hmmm... chyba jednak nie jest - Allegro samo pisze, kiedy kupujący może anulować zamówienie, a kiedy powinien dokonać zwrotu. Dodatkowo - (nie wiem jak jest w tym roku), ale wcześniej tak było, że to sprzedawca określał, w jaki sposób będzie rozpatrywał reklamację/zwrot - pisemnie listem, na e-mail, telefonicznie. Generalnie ja mam tak zapisane w informacjach i tak rozpatruję, nawet Allegro (po odwołaniu się) zwróciło prowizję od sprzedaży, gdy napisałem, że kupujący telefonicznie odstąpił od umowy. To tak na + dla serwisu.
- Na co mu odpisałeś, że "wystarczy wypełnić formularz dostępny w zakładce zwroty i odesłać towar wraz z dowodem zakupu" - fakt, że ta informacja o dowodzie zakupu jest nieco "niefortunna", lecz sprzedający nigdzie nie napisał, że od dostarczenia go uzależnia rozpatrzenie zwrotu lub reklamacji. Lecz sama informacja odnośnie wypełnienia formularza zwrotu - jak najbardziej prawidłowa.
- 7 grudnia to kupujący wypowiedział się w dyskusji jako ostatni - zapytałeś go, czy odstępuje od umowy, potwierdził. - No fakt - to chyba należy już uznać za odstąpienie od umowy.
Teraz temat odnośnie odpowiedzi w dyskusjach:
- info dla sprzedających: "24 godziny - tyle czasu ma sprzedający, aby odpowiedzieć na zgłoszenie kupującego (z wyjątkiem sobót, niedziel i dni wolnych od pracy)". Nie ma żadnej informacji na temat czasu odpowiedzi w kolejnych postach w dyskusjach. Ja nie odpowiadam na posty typu: dziękuję za informację, pozdrawiam, czekam na przesyłkę, czekam więc zatem na zwrot - itp. Czy też mam obowiązek na nie odpowiadać?
Odnośnie formularzy zwrotów stosowanych przez Allegro - są one niezgodne z prawem. Oficjalny Sklep Allegro jest faworyzowany - ma osobne formularze do zwrotów i reklamacji (zgodnie z prawem). Inni sprzedawcy mają do dyspozycji tylko zwrot - przy czym kupujący mogą podać jako powód- niezgodny z opisem, uszkodzony itp. (czyli niezgodnie z prawem). A do tych celów jest przecież reklamacja - co Allegro wyraźnie uwzględnia w swoim sklepie. To kolejny powód do zgłoszenia do UOKiK.
Zresztą, msniezek napisał: "fakt odstąpienia od umowy przez kupującego nie oznacza, że transakcja nie została zawarta" - to przecież chyba w całości wyjaśnia wszystkie problemy ze zwrotami przez kupujących. No, chyba, że ta wypowiedź została już skasowana na AG i nie mam się czym "podeprzeć". Jednak pragnę zauważyć, że dalsze takie działania serwisu i ujawnianie , delikatnie mówiąc "nieprawidłowości" mogą w bliskiej przyszłości doprowadzić do zamknięcia AG, tak jak i forum - za powód podając "brak zainteresowania".
Brak jakiegoś racjonalnego stanowiska ze strony Allegro w wielu dyskusjach w końcu do tego doprowadzi. Proszę się nie dziwić, że sprzedawcy dbają o własny interes i cały czas wskazują nieprawidłowe działania i decyzje pracowników Allegro.
Mogę się założyć, że gdyby RED miał wystawione na koncie ze 300-400 tys. aukcji, to nie miałby zablokowanego konta. Przecież to jest normalne na All i wszyscy o tym wiedzą.
Cała dyskusja z Kupującym
Kupujący 29 listopada 2020 09:05
Może niech każdy sam oceni moje manipulacje.
@RED cieszę się, że zdecydowałeś się zakończyć tę sprawę i zwróciłeś już kupującemu wpłatę. Poprosiłem już naszych ludzi o reakcję.
@msniezek Maciek, litości - Redowi chodziło o to, że wyrwałeś z kontekstu cześć jego wypowiedzi, co nawet potwierdzasz w swoim poście. W taki właśnie sposób manipulujesz cudzymi wypowiedziami.
"złote myśli" xyz96: "Sprzedawcy zawsze byli, są i będą moimi wrogami na AG."😄
@RED powiedz nam gdzie jest teraz przesyłka, bo nic o tym nie wspominasz ? 🙂
@Klaudiusz1983 wszystko wskazuje na to, że przesyłka zaginęła z winy przewoźnika w drodze powrotnej do sprzedawcy - po tym, jak nie została odebrana przez kupującego.
Wklejam nasze odniesienie się do sprawy, które wczoraj pojawiło się w dyskusji:
Sprzedający zamieścił numer śledzenia, który wskazywał na wygenerowanie etykiety 19.11. i przekazanie paczki przewoźnikowi 20.11 o 15:17, natomiast Kupujący wypełnił formularz zwrotu 20.11. o 07:45 wskazując powód "zakup przez pomyłkę". Skorzystał zatem z odstąpienia od umowy bez podania przyczyny, tzw. odstąpienia konsumenckiego.
Jeśli kupujący złożył odstąpienie przed faktycznym wysłaniem towaru, to sprzedający powinien zaniechać wysyłki i zwrócić kupującemu wszystkie wpłacone środki. Skorzystanie ze wspomnianego uprawnienia powoduje, że umowa zawarta między Państwem jest uważana za niezawartą. Sprzedający ma 14 dni od daty złożenia oświadczenia na zwrot pieniędzy, a czas ten dawno upłynął.
Z toku dyskusji jak i monitoringu przesyłki wynika, że kupujący odmówił przyjęcia paczki i została ona zwrócona do nadawcy. W takim wypadku Sprzedający powinien sprawę wyjaśnić sprawę braku paczki z przewoźnikiem, a kupującemu zwrócić środki za zakup. Nie jest winą kupującego, że pojawił się problem po stronie przewoźnika, skoro nie on był jej nadawcą i jej nie odebrał.
No i co z tego wynika? - ano to, że czasem szkoda czasu na wypowiedzi, gdy się nie zna dogłębnie tematu. Dotyczy to zarówno mnie jak i innych, także w innych wątkach. Ta sprawa powinna być wyjaśniona między sprzedawcą, kupującym i Allegro. Tutaj i tak nie ma wszystkich faktów.
Fakt, że "nerwa" czasem ponosi, po 12h pracy lub więcej.
Moim zdaniem w tym przypadku wszystkie 3 strony miały trochę racji, a trochę nie miały. Do każdej ze stron można się przyczepić (nie będę już pisał kolejnego "wypracowania" z wyjaśnieniami) - nawet do Allegro - mogliście wysłać sprzedawcy info, żeby rozwiązał sprawę w ciągu np. 3 dni, gdyż zostanie na niego nałożone ograniczenie funkcjonalności konta.
Pozdrowionka, szczęśliwego Nowego Roku wszystkim życzę i udanej zabawy na Sylwestra. Do spraw zawodowych nie będę się odnosił.
@maxr01 napisał: "No i co z tego wynika?"
Ano to, że jako jedyny dałeś się wkręcić REDowi. Następnym razem będziesz ostrożniejszy. 😁
Ty też masz dość CZARNEJ LISTY KUPUJĄCYCH? Poprzyj pomysł!
Hmm... Niekoniecznie.
@RED ma bardzo często sporo racji w wypowiedziach. Jednak tutaj, jak napisałem, nikt z nas nie zna dogłębnie tematu i jak napisałem, do działań wszystkich można się przyczepić, każdy ma trochę racji, a trochę nie ma, lecz nie będę pisał "elaboratu."
Sęk w tym, że praktycznie w większości wątków jest taka sytuacja. Autor coś napisze (a tak naprawdę to nikt nie wie ile jest w tym prawdy) a inni się produkują udzielając odpowiedzi, wymyślając różne teorie. I do tyczy to również Ciebie, jak i xyz i mnie również, i innych też. Wszyscy się niepotrzebnie "nakręcają", a potem okazuje się, że ktoś odkopał wątek sprzed kilku lat lub po prostu robi "wkręta", bo mu się nudzi lub punktów chce nabić.
Szczęśliwego Nowego Roku wszystkim życzę i udanej zabawy na Sylwestra.
@msniezek dalej manipuluje wypowiedziami
po pierwsze zapomina o powodzie zablokowania konta, którym było podobnie naruszenie wg allegro
zarzucono mi załamanie
Regulaminu allegro
10.2.
Użytkownik jest zobowiązany do wyjaśnienia prawidłowości wykonania umowy zawartej pomiędzy Kupującym i Sprzedającym. Sprzedający ma obowiązek udzielenia odpowiedzi i złożenia wyczerpujących wyjaśnień w Dyskusji w ciągu 24 godzin od skierowania zarzutów przez Kupującego, z zastrzeżeniem, że czas ten nie biegnie w soboty, niedziele i pozostałe dni ustawowo wolne od pracy.
ponadto zapomina żę formularz zwrotu nie jest odstąpieniem od umowy
tylko poinformowaniem sprzedawcy że kupujący zwraca towar
może mi Panie wyjaśnisz w jaki sposób Kupujący zwrócił towar? bo wg mnie tego nie zrobił?
w żadnym pkt regulaminu i stronach na allegro nie ma słowa że jest to odstąpienie od umowy
po drugie jak zwykle nie zacytowałeś całości w tym mojego wyjaśnienia by inni Sprzedawcy nie robili kopiuj wklej do swojej korespondencji z allegro
po trzecie napisałem co o dziadowskich zakładkach allegro sądzi uokik - ale ten wątek został usunięty
po czwarte ustawa konsumencka opisuje dokładnie od kiedy liczy termin odstąpienia od umowy i wskazuje że odstąpienie od umowy musi być jednoznacznym wyrażeniem woli
pomijam fakt, że jak ktoś prześledzi co i kiedy wypisywał Kupujący bo twierdził on np: że paczka do nas wróciła co było kłamstwem jak twierdzenie że ją zwrócił
jego wypowiedzi to jedne wielkie wprowadzenie w błąd i manipulacja
bo przecież w dyskusji nie umiał napisał chociażby odstępuje od umowy i nie odbiorę przesyłki
pomijam już fakt że twierdzenie że została celowo i specjalnie wysłana przesyłka mimo że wiedzieliśmy, było odstąpienie od umowy jest kolejną insynuacją super szanownego moderatora
oraz twierdzenie że data wpisana przyjęcia towaru przez przewoźnika jest datą wysłania towaru to kuriozum - skanowanie przesyłek kurier robi bardzo często już w samej bazie a wysyłający pocztąpolską zostawiają worki z przesyłkami w okienku - a obrabiane są one później