Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Klient zgłosił brak informacji o wysłaniu przesyłki do zamówienia (642c86d1-4bbb-11ec-b424-fb9c486de738). Po naszej stronie status jest Wysłane, a klient dopytywał się kiedy zostanie nadane. Dotyczy przesyłki nierejestrowanej Poczty Polskiej, więc klient nie otrzymuje żadnej informacji od Allegro ani spedytora.
W celu sprawdzenia dokonaliśmy zakupu z naszego testowego konta.
Transakcja nr b963eff1-4dd5-11ec-9765-955d79520c08
Po stronie kupującego ciągle status Zakup opłacony:
W centrum wiadomości jest informacja przesyłana przez nas do kupujących po nadaniu dla listów nierejestrowanych, ale wielu z nich bazuje tylko na statusie zakupu.
@ko_alka @mr_oma @la_nika @nat_not @_HolaOla_ Proszę o sprawdzenie czy to sytuacja incydentalna, czy coś nie działa w systemie.
@annas14-firma Z jakiego narzędzia korzystasz do nadawania przesyłek? Wysyłam z Allegro?
@_HolaOla_ Sprawa dotyczy wysyłek nierejestrowanych Poczty Polskiej. Nie ma to więc związku z systemem zamawiania wysyłek.
Zmieniamy ręcznie status zamówienia na Wysłany. Zmiana zlecana jast z poziomu BaseLinker'a, przez API i tak jak pokazuję na zrzucie ekrany od strony sprzedawcy jest widziana. Nie widzi jej jednak kupujacy.
@annas14-firma W przypadku wysyłek nierejestrowanych Poczty Polskiej, nie zmieniamy statusów dla Kupujących, nawet gdy ręcznie zmienisz status zamówienia na "Wysłany". Robimy to jedynie na podstawie numerów przesyłek, których statusy możemy zweryfikować, czyli np. kurier Poczty Polskiej.
@_HolaOla_ to dla mnie wielkie zaskoczenie. Od kiedy jest taka zmiana?
Do tej pory był to jedyny sposób poinformowania klienta o wysłaniu przesyłki nierejestrowanej.
@annas14-firma A potrafisz wskazać mi konkretny przykład zamówienia, gdzie taki status się zmienił? Pytam, ponieważ według mojej wiedzy nigdy nie zmienialiśmy statusów dla przesyłek, których nie jesteśmy w stanie śledzić w naszych systemach.
@_HolaOla_ Nigdy wcześnie nie sprawdzaliśmy co widzi kupujący, ale do tej pory nie mieliśmy żadnych sygnałów od klientów co do statusu nadania listów nierejestrowanych, a wysyłamy je od 5 lat.
W związku z tym żyliśmy w przekonaniu, że jeżeli zmieniamy status zamówienia na wysłane, to klient to widzi. Oczywiście informujemy o wysłaniu listu także wysyłając wiadomość email, ale spodziewamy się ograniczenia tej możliwości bo Allegro ma informować swoimi wiadomościami. Cytuję:
"... dodamy powiadomienia o tym, że zamówienie ma status:
Czy to znaczy, że jeżeli sprzedawca zmienia status na wysłane to nie ma to znaczenia?
@annas14-firma Jeśli chodzi o kwestię powiadomień mailowych w takich przypadkach to tutaj zdecydowanie najlepiej pomoże @fixxxer_beny. Poprosiłam już Krzysztofa, żeby tutaj zajrzał i na pewno wkrótce wyjaśni jak będziemy podchodzić do podobnych zamówień.
@annas14-firma, @_HolaOla_ U mnie jest dosłownie tak samo. Korzystam z kuriera GEIS, DB Schenker, czasami DHL, Rohlig SUUS, ostatnio RABEN. Wprowadzam ręcznie nadane przesyłki. Robię to standardowo czyli wklejam numer listu i wybieram przewoźnika. U mnie w panelu jest status wysłane i widzę, że numer listu jest wprowadzony. Klienci tego nie widzą w ogóle. U nich nadal jest tylko info, że złożyli po prostu zamówienie.
To jest jakiś chory system, bo skoro ja zmieniam status na wysłane to klient taki sam status powinien otrzymać. Niby po co w takim razie jest ta zmiana statusu i możliwość wyboru przewoźnika?
@Novosan Nie dlatego, że nie korzystamy z przewoźników "nie akredytowanych" ale mogę zrozumieć, że numery przesyłek powinny pochodzić z zewnętrznych systemów a trudno zaimplementować wszystkie.
@_HolaOla_ Nie rozumiem natomiast dlaczego dla przesyłek nierejestrowanych nie przekazuje się kupującemu zmiany statusu na wysłane. Korzyści z tego są następujące:
Nie jestem pewien czy tak było zawsze, ale wydaje mi się że zmiana nastąpiła przy wdrażaniu sytemu automatyczne obliczania czasu wysyłki.
@annas14-firma Z moich źródeł natomiast wynika, że my nigdy takich statusów nie zmienialiśmy. Jeśli chodzi o powiadomienia dla przesyłek niezarejestrowanych to rozmawiałam z @fixxxer_beny, który potwierdził, że w takich przypadkach my nie wysyłamy komunikacji systemowych, dlatego jako Sprzedający możesz indywidualnie informować o nich swoich klientów. Takie wiadomości nie powinny być w żaden sposób blokowane.
@_HolaOla_ Dzięki za info. Mam nadzieję, że bez przeszkód będziemy nadal mogli informować klientów o nadaniu listów PP.
A jak ma się sprawa firmy kurierskiej UPS. Nadaję paczki korzystające z wysylam.allegro.pl. Sami zmieniacie status w mojej karcie sprzedaży na wysłane. Wklejacie numer listu przewozowego. Na stronie wysylam.allegro wszystko ładnie pięknie aktualizujecie, śledzicie. Natomiast klientów nie informujecie. Ciągłe zgłoszenia od kupujących kiedy wyślę ich przedmiot. Status zrealizowanych wysyłek w terminie 0%. I tak od kilku lat. Może czas zmienić kadrę informatyków?
Albo pozwólcie na ręczną zmianę statusu wysyłek, albo przywróćcie dostęp do prawdziwych adresów email kupujących.
A czy nie dałoby się dorobić przycisku "Zakup zrealizowano" po stronie kupującego, tak by status zmieniał się automatycznie na "Przesyłka odebrana" ?
Dzięki temu kupujący mógłby sam dobrowolnie zamieniać status, tak by filtry mogły odfiltrować "wiszące transakcje".