anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

co się dzieje na linii allegro - poczta polska ?

mikeza
#21 Demiurg#

Wczoraj importowałem przesyłki do EN i było wszystko ok. Dzisiaj robięto samo i zonk - wyskakuje mi komunikat 

Przesyłka nieobsługiwana. Wymagana jest zmiana typu przesyłki. (EN:12203)

Produkt ('Pocztex Kurier 48 (Przesyłka biznesowa) (852)') nie znajduje się na umowie zawartej z Pocztą Polską S.A. (EN:33203)

Czy od listopada nie ma już kurier 48 ? Może czegoś nie doczytałem w wiadomościach. Czy ktoś mnie może wspomóc ?

______________________________________
Dobra rada zaczyna się od milczenia
oznacz moderatorów
60 ODPOWIEDZI 60

AlePiesio
#14 Krzewiciel#

@ko_alka @mr_oma @la_nika @nat_not @_HolaOla_  prosimy o wyjasnienie sytuacji, jak w końcu mamy nadawać przesyłki obsługiwane przez poczte polską? 

oznacz moderatorów

_HolaOla_
Moderatorka
Moderatorka

Tak, we wrześniu wprowadziliśmy nowe metody dostawy PP, ponieważ u tego przewoźnika stopniowo zachodzą zmiany. Więcej informacji na ten temat znajdziecie tutaj, ale jeśli ktoś z Was jeszcze nie zmienił w cennikach Allegro Pocztex Kurier 48 na Allegro Pocztex Kurier to powinien zrobić to jak najszybciej, ponieważ wszystkie metody PP będą stopniowo wygaszane. 

   Ola
   Moderatorka
oznacz moderatorów

mdrogeria
#21 Demiurg#

u mnie importuje się bez problemu  ,a jeszcze nie zmieniłem 

oznacz moderatorów

Client:94057046
#14 Krzewiciel#

@_HolaOla_ Co mam zrobić w sytuacji, kiedy zamówienie jest powiązane ze starą metodą dostawy? 

@ko_alka @mr_oma @la_nika @nat_not @_HolaOla_  

oznacz moderatorów

Kaliope_Brzeg
#21 Demiurg#

@Client:94057046 

Zrób tak jak pisał @mikeza . Po imporcie do EN zmień ręcznie na nowy pocztex.

_____________
Kama
oznacz moderatorów

Client:94057046
#14 Krzewiciel#

@Kaliope_Brzeg @kostas11 Dzięki ale niestety liczyłem na nieco inne odpowiedzi, bo mam problem z implementacją nadawania paczek po tych zmianach w pewnym oprogramowaniu. Nie nadaje tych paczek, muszę zrobić coś aby to nadać za pomocą swojego oprogramowania poprzez API. Akurat te odpowiedzi mi wiele nie pomagają. 😕

oznacz moderatorów

_HolaOla_
Moderatorka
Moderatorka

@Client:94057046 Czyli chcesz wiedzieć jak zmienić formę dostawy w zamówieniach z ofert wystawionych już przez API? 

   Ola
   Moderatorka
oznacz moderatorów

Client:94057046
#14 Krzewiciel#

@_HolaOla_ Mniej więcej. Mam w zamówieniach wybrane metody dostawy, które są już niedostępne w umowie Poczty Polskiej. Czy jeżeli po prostu manualnie wybiorę inną metodę dostawy (na przykład Allegro Kurier Pocztex dla wcześniejszego Allegro Pocztex Kurier 48) to czy takie coś przejdzie przez WzA? Chciałbym to zrobić bez zabawy klienta w EN, jeżeli to jest możliwe.

oznacz moderatorów

_HolaOla_
Moderatorka
Moderatorka

@Client:94057046 Dowiem się i jak tylko dostanę odpowiedź, wrócę do Ciebie z informacjami. 

   Ola
   Moderatorka
oznacz moderatorów

_HolaOla_
Moderatorka
Moderatorka

@Client:94057046 Dostałam już informację, że przez Wysyłam z Allegro to nie przejdzie, więc pozostaje ręczna zmiana przez EN. 

   Ola
   Moderatorka
oznacz moderatorów

Kaliope_Brzeg
#21 Demiurg#

@Client:94057046  

Tak się właśnie dzieje, jak piszą w info o kilku miesiącach a potem cichaczem usuwają po 3 tygodniach nie informując nas o niczym. Szkoda słów. Może jakoś uda Ci się wybrnąć z tego ambarasu 🙄

_____________
Kama
oznacz moderatorów

Client:94057046
#14 Krzewiciel#

@Kaliope_Brzeg W tym wypadku zmiana nastąpiła po stronie Poczty Polskiej. Nie zdziwiłbym się, gdyby Poczta bez ostrzeżenia wyłączyła metody dostawy klientom... bo tak. Państwowe spółki, z tymi to nigdy nie wiadomo. 😉

oznacz moderatorów

kostas11
#21 Demiurg#

@Client:94057046 ja dostałem pismo że przedłużają wyłączenie z 31 października do 31 grudnia 🙂

________
Κώστας
oznacz moderatorów

Client:94057046
#14 Krzewiciel#

@Kaliope_Brzeg @kostas11 Niestety nie mam wglądu w to, co dostaje klient od PP. Jednakże na ten moment mam nadal problemy po stronie ich API, które przez WzA mi zwraca jakoby wybrana metoda dostawy nie była dostępna dla umowy. Niezły bajzel. No nic, w takim razie chyba muszę czekać aż się "samo naprawi". 😕

oznacz moderatorów

_HolaOla_
Moderatorka
Moderatorka

@Client:94057046 Nasza ekspertka od Wysyłam z Allegro @mgd_tomczyk zdobyła dla Was informacje z Poczty Polskiej o najlepszym rozwiązaniu tej sytuacji i możliwe są dwa wyjścia. W obu przypadkach możliwe będzie utworzenie usługi / przesyłki w Elektronicznym Nadawcy, zgodnie z katalogiem usług dostępnych w umowie w chwili tworzenia przesyłek poprzez:

  1. ręczną rejestrację przesyłki w systemie Elektroniczny Nadawca. WAŻNE: w polu "Email" w danych przesyłki musi być podany alias/maskowany adres email przypisany do zamówienia w Allegro,
  2. wykorzystanie do tworzenia przesyłek funkcjonalności EN "Import --> z zamówień pobranych przez API Allegro". 
   Ola
   Moderatorka
oznacz moderatorów

annas14-firma
#16 Inspirator#

@_HolaOla_ W wersji 2 po imporcie trzeba wejść w każdą przesyłkę i zmienić metodę z Pocztex 48 na Pocztex 2.0

oznacz moderatorów

Kaliope_Brzeg
#21 Demiurg#

@Client:94057046 

Od PP dostałam informację, że stary pocztex będzie aktywny do końca roku. Dziwne to wszystko.

_____________
Kama
oznacz moderatorów

kostas11
#21 Demiurg#

@Client:94057046 poczytaj wcześniejsze wątki 🙂 chyba że nie ma umowy i EN to masz problem 😞

________
Κώστας
oznacz moderatorów

AlePiesio
#14 Krzewiciel#

Mi przeszło normalnie bez żadnych zmian w EN.

oznacz moderatorów

kostas11
#21 Demiurg#

@AlePiesio bo 31 miało być wygaszone ale przedłużyli do 31 grudnia i pewnie coś nie pykło wczoraj i był problem, a dziś naprawili i będzie działać, co nie zmienia faktu że lepiej już przejść na Pocztex 😄

________
Κώστας
oznacz moderatorów