anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Co to jest kontrola żywotności?

RED
#21 Demiurg ⭐⭐⭐

co to jest kontrola żywotności?

allegro chce, żebym skakał i tańczył przed kamerą

gdzie to jest napisane w przepisach i regulaminie allegro

oświadczenie o beneficjentach rzeczywistych już jest nieważne?

@Syrena_zT @N_Nitka28 @RaBarbar_ka @MiMary @w_kiwi @Sa_nova @la_nika @nat_not @_HolaOla_  

oznacz moderatorów
24 ODPOWIEDZI 24

gdvorek
Moderator Allegro Gadane
Moderator Allegro Gadane

@piotrekkk @RED 

Na początku wspomnę, że interpretacja przepisów prawa nie jest moim zadaniem ani rolą na forum - nie jestem prawnikiem i nie prowadzę tu oficjalnych analiz prawnych. Odnoszę się do tematu na poziomie operacyjnym i odpowiadam w zakresie informacji, które mogę przekazywać publicznie.

RODO oczywiście ma tu zastosowanie i nie jest w żaden sposób pomijane. RODO nie zakazuje przetwarzania danych biometrycznych - reguluje jedynie, w jakich przypadkach i na jakich zasadach jest to dopuszczalne. 

Ustawa AML faktycznie nie wskazuje wprost konkretnej technologii (np. biometrii), natomiast nakłada na instytucje obowiązane, wymóg skutecznej weryfikacji tożsamości z wykorzystaniem wiarygodnych i niezależnych źródeł. 

Z punktu widzenia RODO zasada minimalizacji danych oznacza przetwarzanie danych niezbędnych do osiągnięcia celu, a celem w tym przypadku jest zdalna, wiarygodna weryfikacja tożsamości. Biometria jest jedną z metod umożliwiających realizację tego celu bez konieczności fizycznej obecności.

Dokładnie te same mechanizmy są stosowane przez inne instytucje finansowe - Allegro nie jest tu wyjątkiem.

Jeżeli ktoś ma dalsze, szczegółowe pytania prawne lub chce analizować regulamin czy konkretne przepisy, to w takiej sytuacji najlepiej skontaktować się bezpośrednio z odpowiednią instytucją albo z naszym zespołem prawnym poprzez formularz kontaktowy  - tam można uzyskać oficjalne stanowisko prawne w danym zakresie.

Grzesiek
   Moderator