anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Czas trwania dyskusji - korzystne zmiany

nat_not
Moderatorka
Moderatorka

[AKTUALIZACJA - 25.02.2021, godz. 11:37]

Irytują Was dyskusje, które nie kończą się nawet wtedy, gdy klienci już dawno o nich zapomnieli? Już wkrótce zmienimy zasady, dzięki czemu takie sytuacje powinny odejść w niepamięć. Dyskusję będziemy uznawać za przedawnioną już po 14 dniach.

Obecnie automatycznie zamykamy dyskusję dopiero po 44 dniach. Skrócimy ten czas o całe 2 tygodnie. Jeśli klienci nie podejmą samodzielnie decyzji, dyskusje będą zamykane jako rozwiązywane dokładnie 30 dni od rozpoczęcia.

Jednocześnie zmienimy system powiadomień, co pozwoli zmniejszyć liczbę dyskusji, o których kupujący zapominają. 

Przypomnienia o trwającej dyskusji

W chwili przedawnienia dyskusji, czyli 14 dni od jej rozpoczęcia, po raz pierwszy zapytamy kupującego czy problem został rozwiązany.

Jeżeli będzie to konieczne, kolejne pytanie wyślemy do kupującego po 23 dniach od startu dyskusji.

Wierzymy, że klienci pozytywnie ocenią te zmiany. Dzięki nim szybciej otrzymają rekompensatę w ramach Programu Ochrony Kupujących i chętniej wrócą do nas, by zrobić ponowne zakupy. Dla Was nowe rozwiązanie jest również korzystne. Jeśli szybko wyjaśnicie zgłoszony problem, nie będziecie musieli długo czekać na zamknięcie dyskusji. 

   Natalia
   Moderatorka
oznacz moderatorów
35 ODPOWIEDZI 35

jareks1111
#8 Zapaleniec#

Zwracam się do Sz. P. @nat_not

oznacz moderatorów

aragil
#15 Entuzjasta#

Czekamy na odpowiedz na post jareks1111

oznacz moderatorów

RED
#21 Demiurg#

@jareks1111 @nat_not dokładnie

kupujący po 14 dniach od zakupu zakłada dyskusję np: zgłaszając reklamację po czym odsyła produkt na reklamację po kolejnych 14 dniach

 

to nowy sposób kupujących na allegro by wymuszać działania na sprzedawcy

oznacz moderatorów

nat_not
Moderatorka
Moderatorka

@jareks1111 Dyskusja przedawnia się po 14 dniach od rozpoczęcia. Jeśli kupujący odsyła produkt "po kilku dniach od otwarcia dyskusji", rozumiam, że dociera do Ciebie jeszcze zanim dyskusja się przedawni. Czy nie masz możliwości szybszego udzielenia klientowi odpowiedzi w tej sprawie? Jest to najprostsze rozwiązanie, które pozwoliłoby uniknąć problemów, o których piszesz.

   Natalia
   Moderatorka
oznacz moderatorów

aragil
#15 Entuzjasta#

 

 

oznacz moderatorów

nat_not
Moderatorka
Moderatorka

@aragil 14 dzień dyskusji to termin, w którym wysyłamy pierwsze pytanie do kupującego. Samodzielnie podejmuje decyzję czy kończy w tym momencie dyskusję czy nie. Jeśli ustaliliście, że klient odsyła towar; on to zrobił, a następnego dnia dostaje wiadomość z pytaniem czy sprawa została wyjaśniona, nie musi w tym momencie kończyć dyskusji, bo przecież czeka na rozpatrzenie reklamacji.

   Natalia
   Moderatorka
oznacz moderatorów

aragil
#15 Entuzjasta#

oznacz moderatorów

jareks1111
#8 Zapaleniec#

@nat_not  Nasza odpowiedź nie ma tutaj żadnego znaczenia w tym kontekście ponieważ klient dostaje pytanie: Czy problem został rozwiązany TAK/NIE. Nawet jeżeli wie, że przesyłka dopiero do nas idzie to zaznaczy NIE bo będzie myślał że jak zaznaczy TAK albo NIC to dyskusja się zakończy.   Mamy już kilka takich przypadków, że klient kliknął NIE i napisał że dopiero dziś nadał przesyłkę. Albo reklamacja była przyjęta i była w trakcie rozpatrywania przez serwis.  To są realne przykłady.

Jakiej odpowiedzi możemy udzielić klientowi jeżeli Dyskusja dotyczy Reklamacji że produkt przestał działać, jeżeli nie widzieliśmy fizycznie rzeczy a serwis jej nie sprawdził ? Uznać reklamację w ciemno ?

Nasza odpowiedź niczego tutaj nie zmieni, ponieważ klient jeżeli jeszcze nie otrzymał naprawionego produktu po uznanej reklamacji to również zaznaczy NIE w odpowiedzi bo przecież nadal czeka.

Wcześniej czasu było więcej i zawsze gdy klient otrzymywał to pytanie miał odpowiedź na reklamację i produkt u siebie, więc wszystko było jasne - dla obu stron.

Uważam, że to pytanie po 14 dniach wprowadza w błąd Kupującego i nieświadomie oznacza jako nierozwiązaną pomimo że tak naprawdę dyskusja powinna mieć jeszcze status W TOKU.

Sami Państwo informują po kliknięciu NIE przez Kupującego, że jeszcze nie wszystko stracone, POK itd. i to wygląda jakby Sprzedający już odmówił realizacji Gwarancji/Rękojmi a tak naprawdę nie miał możliwości się jeszcze ustosunkować.



oznacz moderatorów

RED
#21 Demiurg#

@jareks1111 kolejny kamyczek do ogródka allegro z cyklu nowomowa

i wprowadzanie w błąd kupujących konsumentów

 

oznacz moderatorów

RED
#21 Demiurg#

@nat_not co to za tekst? a polskie przepisy nie obowiązują?

Sprzedawca ma 14 dni na rozpatrzenie reklamacji

dlaczego allegro skraca ten czas?

oznacz moderatorów

nat_not
Moderatorka
Moderatorka

@RED Dobrze wiesz, że skracamy czas trwania dyskusji. I to do 30 dni, a nie 14. 

   Natalia
   Moderatorka
oznacz moderatorów

aragil
#15 Entuzjasta#

oznacz moderatorów

RED
#21 Demiurg#

@nat_not ????\

jak można skrócić z 14 dni do 30dni?

coś tu nie gra

oznacz moderatorów

Knowhere
#21 Demiurg#

@RED "jak można skrócić z 14 dni do 30dni?" - z 44, a nie z 14.

______________

"złote myśli" xyz96: "Sprzedawcy zawsze byli, są i będą moimi wrogami na AG."😄

oznacz moderatorów

SanexHurtowBHP
#12 Orędownik#

te dyskusje to i tak cyrk na kółkach który jedzie tylko w stronę konsumenta

oznacz moderatorów

ZibiK30
#18 Luminarz#

Po tym jak nie ma już kontaktu telefonicznego ze sprzedawcą, w miejscu w którym był, więc może w zamyśle jest pozbycie się jego z kontaktów ze sprzedawcą. 

Proponuje zrobić od razu dyskusje video online z możliwością jej nagrywania, bo i tak zamiast dzwonić, będzie się teraz trzeba kontaktować w dyskusji żeby było szybciej 🤣

Sprawę szybciej będzie można rozwiązać a dyskusja i tak zastąpi brakujący kontakt telefoniczny ze sprzedającym 😄

Opinia na Allegro może być śmieszna ciekawa lub druzgocąca


Link do pomocy Allegro Kliknij i napisz

oznacz moderatorów