anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Czemu Allegro przetrzymuje nienależną prowizję?

AGLOPRIMA2
#14 Krzewiciel#
 
8af2c4f0-2f15-11f0-9440-cb5d6628ac15
 
Zakup 12 maj 2025, 11:58 Klientowi nie przeszła płatność, ale Allegro oczywiście haracz pobrało.
 
Kupił drugi raz, opłacił bez problemu.
Wcześniejsze zamówienie (to nie zapłacone)  zaraz anulował ()
 
Zaznaczyłam sobie, że zamówienie anulowane. Wystąpiłam o zwrot prowizji.
 
Allegro mi ją oddało dzisiaj 15.05.2025 o 11:58 czyli po 3 dobach
 
I teraz pytanie do Allegro: jaka jest podstawa za przetrzymywanie przez 3 dni kwoty 30,75 brutto za transakcję, która się nie odbyła?
 
 
 
oznacz moderatorów
13 ODPOWIEDZI 13

mwmonety
#21 Demiurg#

@AGLOPRIMA2 Szybko i bez gadania to tylko sprzedawca musi robić zwroty a w drugą stronę to działa trochę inaczej - ziarnko do ziarnka a zbierze się miarka . Czas pracuje na ich korzyść .

oznacz moderatorów

la_nika
Moderatorka
Moderatorka

@AGLOPRIMA2 prowizję od sprzedaży naliczamy w chwili, gdy klient kupi w Twojej ofercie – czyli w chwili, gdy wygra licytację lub skorzysta z opcji kup teraz. Nawet jeśli płatność się nie powiedzie, prowizja zostaje naliczona, gdy klient kliknie kup teraz. 
Gdy nie opłaci zamówienia (w wyznaczonym czasie), automatycznie anulujemy zamówienie i (również automatycznie, bez składania wniosku) zwrócimy prowizję, tak samo jeśli sam anuluje zamówienie. 
W przypadku zamówienia nr 8af2c4f0-2f15-11f0-9440-cb5d6628ac15 proces zwrotu prowizji został wydłużony, ponieważ wystąpiłaś o jej zwrot. Zgłoszenie wniosku o rabat powoduje zmianę sposobu rozpatrywania zgłoszenia, sprzedający otrzymuje decyzję w ciągu 3 dni. 
Gdybyś nie złożyła wniosku, rabat transakcyjny (zwrot prowizji) zostałby przyznany szybciej automatycznie.

   Monika
   Moderatorka
oznacz moderatorów

AlleMakijazPL
#11 Animator#

guzik prawda 

u mnie klient anulował ad5571e0-3178-11f0-90e5-e38d66f38ed2 

automatycznie tyllko zeście zwrocili mu całą kwotę 

a prowizi brak 

zatem o nią  wystąpiłam poprzez formularz 

nadal jej nie ma 

a prowizja już ściągnięta tak działa wasz mechanizm 

oznacz moderatorów

AGLOPRIMA2
#14 Krzewiciel#

@la_nika 

mam niejsane wrażenie, że te 3 dni na zwrot prowizji pojawiły się całkiem niedawno, bo nie pierwszy raz tak robiłam, ale pierwszy raz nasze pieniądze zostały przetrzymane tak długo.

Z czego wynikają te równe 3 dni? Możesz wyjaśnić?

Taka kara dla sprzedawcy, że pilnuje swojej kasy?

oznacz moderatorów

la_nika
Moderatorka
Moderatorka

@AGLOPRIMA2 ten czas wynika z procedury, gdy zostaje złożony wniosek, ktoś go musi rozpatrzyć, gdy rabat zostaje przyznany automatycznie, proces jest szybszy. 
Nie jest to żadna kara, dla większości transakcji zwrot prowizji jest przyznawany automatycznie (informacje na ten temat znajdziesz tutaj).
Zależy nam, żeby ten proces był możliwe jak najszybszy i dlatego stawiamy na jego automatyzację. 

@AlleMakijazPL już sprawdzam Twoje zgłoszenie i odpowiem Ci w Twoim wątku

   Monika
   Moderatorka
oznacz moderatorów

AGLOPRIMA2
#14 Krzewiciel#

Nie przekonałaś mnie, ale wiem, nie ma obowiązku sprzedawać na Allegro.

oznacz moderatorów

sklep_solpio
#14 Krzewiciel#

@la_nika a automatycznie kiedy jest zwracane jakieś widełki czasowe po anulowaniu zamówienia ???? 

oznacz moderatorów

la_nika
Moderatorka
Moderatorka

@sklep_solpio automatycznie rabat transakcyjny (zwrot prowizji) jest przyznawany z momentem spełnienia warunków. Nie mamy tutaj widełek czasowych, ponieważ jest to automatyczny proces. 

   Monika
   Moderatorka
oznacz moderatorów

sklep_solpio
#14 Krzewiciel#

@la_nika to od czego zależy czas przyznania jeśli widzicie, że teraz sprzedający otwierają temat z tym związany ? coś jest w takim razie nie tak chyba )

oznacz moderatorów

AGLOPRIMA2
#14 Krzewiciel#

@la_nika  jakie warunki nie były spełnione w opisanej przeze mnie sytuacji, skoro miałam czas na wystąpienie o ten zwrot?

oznacz moderatorów

la_nika
Moderatorka
Moderatorka

@AGLOPRIMA2 @sklep_solpio z informacji w systemie wynika, że w tym konkretnym przypadku kupujący anulował zamówienie (g.13:02), po złożeniu wniosku o rabat (g. 12:12). 

   Monika
   Moderatorka
oznacz moderatorów

sklep_solpio
#14 Krzewiciel#

@la_nika a to dużo zmienia w tym przypadku 😉 

oznacz moderatorów

AGLOPRIMA2
#14 Krzewiciel#

@sklep_solpio  napisał(a):

@la_nika a to dużo zmienia w tym przypadku 😉 


Tak, faktycznie, jest to zasadnicza różnica.

Szkoda czasu...

 

oznacz moderatorów