anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Czemu kupujący może kłamać w negatywie a allegro uważa to za "obiektywne odczucia"?

-TanieGierki-
#9 Pomysłodawca

Witamy,
Sprzedajemy kody licencyjne do gier/subskrypcji/usług itd.
Ostatnio dostaliśmy negatyw pt. "Kod nie został dostarczony", klient odpalił Dyskusję dodatkowo. Zobaczyliśmy że nasz system automatycznie wysłał kod w wiadomości allegro 5 minut po zakupie a kupujący wystawił negatywa oraz otworzył dyskusję 2 dni później. Odpisaliśmy na spokojnie że kod został wysłany, załączyliśmy zdjęcie w Dyskusji i jeszcze raz wysłaliśmy wiadomość z kodem, niestety kupujący nie odpowiada...

Po paru dniach by taki negatyw nie psuł jakości sprzedaży poprosiliśmy allegro o usunięcie na szybko, w końcu kod został wysłany więc negatyw jest kłamliwy - najpewniej spowodowany po prostu nie wiedzą kupującego. Allegro odpisało... że jest to obiektywne odczucie klienta 🤣.

Czy teraz klienci mogą wystawiać negatywy pt "Sprzedający nie wystawia faktury", kiedy sprzedający wystawia fakturę, a klient po prostu nie umie jej znaleźć w systemie Allegro? Albo ogólnie kłamać w negatywach? Wysłaliśmy wszystkie dowody i Allegro nic.

Inny przykład:
"Sprzedający nie odpowiada na wiadomości", klient nigdzie nie napisał na allegro, na sms ani nie zadzwonił. Wysłaliśmy wszystkie dowody do allegro i nic, to nie tak że w takim przypadku faktycznie pracownicy allegro powinni zbadać sprawę i poprosić kupującego chociaż o zmianę oceny albo zapytać się o co dokładnie chodzi? Oczywiście obu klientów nie odpowiada całkowicie, klasycznie.
@Syrena_zT@N_Nitka28@RaBarbar_ka@MiMary@w_kiwi@Sa_nova@la_nika@nat_not@_HolaOla_ 

oznacz moderatorów
6 ODPOWIEDZI 6

Syrena_zT
Moderatorka
Moderatorka

@-TanieGierki- usunięcie lub wykluczenie komentarza jest możliwe tylko w określonych przypadkach podanych w regulaminie, ten do nich nie należy. W tej sytuacji możesz dodać odpowiedź na komentarz kupującego i przesłać do niego prośbę o usunięcie komentarza. 

   Alicja
   Moderatorka
oznacz moderatorów

-TanieGierki-
#9 Pomysłodawca

Tutaj jest pewna rozbieżność, Allegro przecież nie pozwala na kłamanie w komentarzach, macie to w regulaminie...
Jedni asystenci od Allegro usuwają takie oceny, inni nie. Jest to komiczne, że czasami trzeba po prostu wysłać prośbę trzy razy, żeby trafić na innego asystenta, który usunie negatywa. Mieliśmy sytuację, gdzie klient napisał, że nie dostał faktury, a fakturę otrzymał. Wtedy jeden asystent nie usunął, bo komentarz rzekomo nie łamał regulaminu, a drugi usunął – więc wasz regulamin bardzo zależy od interpretacji pojedynczych asystentów co wygląda amatorsko. Niemniej w regulaminie macie zapisane, że możecie usunąć komentarz, jeżeli jest on kłamliwy i sprzedawca to udowodni.

oznacz moderatorów

KOGIEL_T
#20 Guru ⭐⭐

@-TanieGierki-  poczytaj sobie forum, bo jest **piiip**yliard postów na ten temat i odpowiedz jest jedna "TAK, KUPUJĄCY MOŻE KŁAMAĆ W KOMENTARZU I ALLEGRO NIC Z TYM NIE ZROBI."

oznacz moderatorów

MOJEGRATY5
#13 Ambasador

Witam.

@-TanieGierki- 

Z negatywami od strony formalnej, jeśli nie są obraźliwe, to nic nie zrobisz.

Nabywca ma prawo mieć dowolne odczucia. Może nie być usatysfakcjonowany nawet bezproblemowo przebiegającą transakcją, bo np liczył na "gratis" a go nie dostał.

Możesz iść do sądu, a najpierw poinformować kupującego o swoich zamiarach, kulturalnie i rzeczowo, a co najważniejsze bez gróźb, tak by nie mógł Cię oskarżyć o zastraszanie. Ale jak nabywca nie zechce polubownie komentarza usunąć, to droga sądowa jest bez sensu. Zanim uzyskasz prawomocny wyrok, to komentarz ze względu na upływ czasu sam zniknie ze statystyk. W końcu to "tylko" rok.

Możesz też próbować nabywcę przekupić, oferując mu korzyści w zamian za zmianę komentarza, na co część z tych, co to Ci wystawili NEGATYW, zapewne liczy. To niemoralne i na dokładkę hoduje rzeszę roszczeniowców, ale to czasem jedyna możliwość by poprawić sobie statystyki.

Na koniec mała dygresja. Jeśli naprawdę masz wpis pracownika Allegro brzmiący "...że jest to obiektywne odczucie klienta...", to masz dowód, że Allegro potrafi się mylić. Odczucia z zasady nie są obiektywne, tylko SUBIEKTYWNE, a to dwa przeciwne" stany".

Pozdrawiam. Marek.

oznacz moderatorów

heavy_metal
#9 Pomysłodawca

szkoda Twojego cennego czasu na dyskusje z tymi pseudo specjalistami - żaden Tobie nie pomoże a wręcz utruje życie kretyńskimi odpowiedziami na zasadzie kopiuj wklej - tu taki standard panuje - trzeba się z tym pogodzić

 

oznacz moderatorów

mix-mce
#14 Krzewiciel

@-TanieGierki- 

Ja dostałem kiedyś negatywa za to że kupującemu nie działała aplikacja allegro. Mimo że to właśnie napisał w komentarzu allegro go nie usunęło bo nie. I weź im wytłumacz.

oznacz moderatorów