anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Czy jest sens aktualizować informacje o czasie wysyłki skoro serwis podaje co chce?

ogrody_pl
#7 Wielbiciel#

Z uwagi na małą ilość zamówień i jednocześnie konieczność oferty wielu kurierów nie robimy wysyłek w piątki. Mamy ustawioną godzinę graniczną na 10.00 i zgodnie z tym wysyłamy, jedyne odchylenia od terminu wynikają z braku podjazdu kuriera. W ostatnim okresie mamy 3 zamówienia z opóźnioną wysyłką z tego właśnie powodu.

W czwartek jak co tydzień o 10.00 zmieniliśmy termin wysyłki na 2 dni, czyli na wysyłkę w poniedziałek. Proszę o dokładne wyjaśnienie na jakiej podstawie i z jakich danych algorytm wyliczył przewidywany termin dostawy zamówienia złożonego dziś rano na sobotę. @Syrena_zT @N_Nitka28 @RaBarbar_ka @MiMary @w_kiwi @Sa_nova @la_nika @nat_not @_HolaOla_  

oznacz moderatorów
8 ODPOWIEDZI 8

pwhydromet
#9 Pomysłodawca#

84.jpg

Takie coś istnieje, szkoda, że nie może pokazywać i szacowanego przez Allegro i deklarowanego czasu dostawy przez sprzedawcę.

oznacz moderatorów

Sa_nova
Moderatorka
Moderatorka

Cześć, @ogrody_pl! Podaj proszę numery zamówień, dla których kurier nie zrealizował terminowo podjazdu. Zweryfikuję możliwość wykluczenia ich z Twojej jakości sprzedaży. 😊

Dla zamówień z dostawą następnego dnia, możesz ustawić konkretne dni tygodnia oraz godziny - zrobisz to w tej zakładce (możesz tutaj zaznaczyć np. wszystkie dni, z wyłączeniem piątku).  

Pamiętaj, że jeśli edytujesz ustawienia godzin składania zamówień - to nasz algorytm może wciąż brać pod uwagę Twoje wcześniejsze wysyłki i wyświetlać przewidywany czas dostawy na tej podstawie. Czyli, jeśli chcesz aby zmienił się przewidywany czas dostawy - zwróć uwagę, aby nadawać przesyłki zgodnie z Twoją deklaracją. 😊 

Nasz algorytm oblicza przewidywany czas dostawy, na podstawie Twoich wcześniejszych wysyłek oraz dostaw przewoźników. Więcej przeczytasz o tym, w tym artykule

   Sandra
   Moderatorka
oznacz moderatorów

ogrody_pl
#7 Wielbiciel#

Nie proszę o wykluczenie, tylko o wyjaśnienie wyświetlanych terminów dostawy, aby było jaśniej wstawiam zrzut konkretnego zamówienia. Uprzedzając też standardową odpowiedź - nie nadajemy przesyłek przed deklarowanym czasem.Screenshot 2025-07-11 at 17-49-02 Zamówienia Allegro Sales Center.png

oznacz moderatorów

Sa_nova
Moderatorka
Moderatorka

@ogrody_pl poniżej odniosę się do terminów dostawy dla wskazanego zamówienia:

- czas na wysłanie tego zamówienia, masz do 15 lipca - zgodnie z deklaracją w ofertach (ten czas będziemy liczyć do statystyk jakości Twojej sprzedaży),
- wyświetlany czas na wysłanie (ten ze zrzutu, który załączyłeś) - jest to sugerowany czas wysyłki, który spełnia przewidywany czas dostawy, jaki widział kupujący w momencie składania zamówienia.
- przewidywany czas dostawy, który widzi klient - jest wyliczany na podstawie danych o czasie wysyłki i czasie przewozu. Bierzemy tutaj pod uwagę realizację wcześniejszych zamówień oraz inne czynniki, o których przeczytasz w tym artykule

Dodatkowo zgłosiłam zamówienie do weryfikacji i wrócę z informacją, gdy ustalę co dokładnie wpłynęło na wyświetlany czas dostawy. 😊

@br. dziękuję, jednak moje emocje są opanowane i nigdy moją intencją nie było żeby kpić z użytkowników - wręcz przeciwnie, zależy mi na rozwiązywaniu zgłaszanych problemów oraz wytłumaczeniu jak różne funkcje działają. 🙂 Nie jest to tajemnicą, że paczkę uznajemy za nadaną od momentu zesanowania jej przez kuriera (informujemy o tym w artykułach pomocy). 

   Sandra
   Moderatorka
oznacz moderatorów

ogrody_pl
#7 Wielbiciel#

Czekam z niecierpliwością na wynik weryfikacji co wpłynęło na wyświetlany czas dostawy. Ciekawy też jestem dlaczego niemożna kupującemu pokazać deklarowanego przez sprzedawce czasu wysyłki + ewentualnie na ile % go dotrzymuje, zamiast obecnego wprowadzającego w błąd, czasu przewidywanego. Dodam tutaj również, że do założenia tematu skłoniła mnie rozmowa z kupującą w tym zamówieniu (mało dla mnie przyjemna), która uważa że to iż nie otrzyma swojego zamówienia w sobotę to wyłącznie moja wina, to ja jestem kłamcą i oszustem, bo chyba to normalne że czas wysyłki podaje sprzedawca, a nie allegro i oczywiście będzie do tego odpowiedni komentarz, a towar zostanie odebrany lub nie. Takich rozmów jest niestety więcej.

oznacz moderatorów

br.
#21 Demiurg#

@Sa_nova  No dobrze, ja też staram się zrozumieć jak te funkcje działają,  ale niestety dostrzegam  absurdalność działania  tak pomyślanych algorytmów.

Jaki jest sens pisania o wyłączenie ze statystyk niezawinionych wysyłek skoro te wysyłki pozostaną dalej w systemie i na podstawie nieprawidłowych danych algorytm będzie ciągle generował  fikcyjne terminy dostaw? Powinno się usunąć taką dostawę całkowicie z wyliczeń, ale obawiam się że to trudne, będzie drogie, bo ingerencja w system pewnie tania nie jest.

A rozwiązanie jest proste:  jest piątek godzina 19.40  ja zgłaszam paczkę gotową do wysłania.  Ten termin powinien być  zapisany w systemie a nie termin kiedy około wtorku kurier odpocznie po niedzieli i przyjedzie po paczkę. Dlaczego sprzedającemu dopisujecie do statystyk  jakości błędy i niedoskonałości systemu?

Myślę że doskonale rozumiesz  te zależności, może nie kpisz z nas ale odpowiadasz  standartowo bo tak musisz, bo tak trzeba.

Pozdrawiam

oznacz moderatorów

ogrody_pl
#7 Wielbiciel#

Czy udało się coś ustalić?

oznacz moderatorów

br.
#21 Demiurg#

@Sa_nova   Proponuję  opanuj emocje,  nie kpij z użytkowników

Cytat:  "... to nasz algorytm może wciąż brać pod uwagę Twoje wcześniejsze wysyłki "

Chyba nie bierze pod uwagę terminy wysyłek, tylko jakieś bliżej niewytłumaczalne terminy odbiorów przez  kurierów.  Algorytm wylicza jakieś fikcyjne informacje na podstawie wcześniejszych  błędnych danych.

Może obliczycie termin wylotu w kosmos kolejnego Polskiego kosmonauty.  Macie chyba dosyć danych ?

oznacz moderatorów