Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Coś czuję że jak sprzedawcy przeliczą koszty, o ile potrafią bo mam wrażenie że nie wszyscy to odpadnie wiele firm 😞
Zakup smart, 45 zł paczkomat dopłata 3 zł do smarta + karton 1 zł ( nie liczę innych kosztów ) prowizja 16 %
Prowizja 7,2 zł + smart 3 zł i karton 1 zł daje koszty 11,20
Marża 30 %
Zarobek 10,38 zł coś nam zostaje ale gdzie inne koszty 🙂
Marża 40 %
Zarobek 12,85 zł tu już coś nam zostaje ale gdzie inne koszty 🙂
Marża 70 %
18,52 zł zarobku zostanie nam 7,32 zł 👍
Po podwyżkach trzeba mieć na allegro minimum 70 % marży żeby sens było cokolwiek sprzedawać 😞 a większość zakupów to byle się złapać w smarcie 😞
@fox_paws I to jest słuszna koncepcja. Przy okazji nabijesz punkty za terminowe odpowiedzi 😎
@TomBanknoter Wcześniej przygotowałem się na takie pytania. To było oczywiste
Tylko patrzeć jak posypią się negatywy kiedy "januszerka" poczuje się oszukana bo powinno być za DARMO
Po zniszczeniu i braku rozdzielenia ofert nieosiągalne są , choćby wyświetlenia i sprzedaż, jak w tamtym roku . Ceny musiałem obniżyć do minimum i za ok. 700zł w sprzedaży zostaje 0d 7-15 zł. A jeszcze do tego kupuję bez vatu a muszę sprzedawać z vatem jak chcę jako nowe.
Jak dodasz do tego koszt obsługi gwarancyjnej/posprzedażowej to chyba dopłacasz do tego interesu 😲
Dopłacam. ZUS z oszczędności opłacam.
@COMTER "za ok. 700zł w sprzedaży zostaje 0d 7-15 zł" - to już jest niewolnictwo, a nie handel
Uwaga dla tych co sprzedają drobnicę: zamiast 0,35 zł płacicie od dziś 0,49 zł!!!
i jeszcze nowe zasady praw konsumenta, jeśli klient zakupił towar i składa reklamację, ty jako sprzedawca masz obowiązek wysłać kuriera lub kod do paczkomatu, nawet jeśli reklamacja będzie bezzasadna (sprzęt działa), sprzedawca pokrywa wszystkie koszta związane z dostawą reklamowanego towaru, nawet jak klient sobie ubzdurał, że działa niewłaściwie 😄 do tej pory gdy sprzedawca potwierdził usterkę, kupujący mógł się ubiegać o zwrot kosztów za dostarczenie towaru do reklamacji, teraz jeszcze przed jej rozpatrzeniem sprzedawca MUSI odebrać na własny koszt towar do reklamacji oraz go oczywiście odesłać np. z adnotacją, że nie potwierdziła się zgłoszona usterka baaaa powiem więcej, jeśli klientowi sprzedawca wyśle np. kod do paczkomatu a ten pojedzie do paczkomatu taksówką i poniesie np. koszt 50zł to sprzedawca musi to pokryć czyli zwracasz klientowi dodatkowe 50zł 😄 mało ? jeśli klient nie jest pewny czy towar działa nieprawidłowo, może raz wystąpiła usterka a może to był przypadek, idzie wykonać ekspertyzę np. do pobliskiego serwisu i ten wystawi mu rachunek np. na kwotę 500zł, to ty jako sprzedawca musisz pokryć ten koszt bez żadnej dyskusji, istna masakra dla sprzedawców, który już praktycznie nie ma zbyt wielu praw natomiast konsument ma ich tak dużo, że nie musi się przejmować niczym bo ani 1zł nie umknie mu z portfela, reklamuje ty ponosisz 100% kosztów dostaw, dojazdu, innych kosztów np. ekspertyzy itp.
dla zainteresowanych to co zmieniło się od 2025 w prawach konsumenta:
https://prawakonsumenta.uokik.gov.pl/reklamacja/niezgodnosc/#wymiana-lub-naprawa
Koszty reklamacji
Konsument nie ponosi żadnych kosztów związanych z reklamacją towaru niezgodnego z umową. Składając reklamację, udostępnia sprzedawcy towar podlegający naprawie lub wymianie. Sprzedawca jest zobowiązany do odebrania towaru na swój koszt, a także ponosi koszty naprawy lub wymiany, w tym w szczególności koszty opłat pocztowych, przewozu, robocizny i materiałów. W przypadku odstąpienia od umowy konsument zwraca towar sprzedawcy na jego koszt.
Uwaga!
Jeżeli w wyniku reklamacji doszło do naprawienia towaru, wymiany, obniżenia ceny albo odstąpienia od umowy, konsument ma prawo żądać od sprzedawcy naprawienia szkody, którą poniósł z powodu nabycia towaru niezgodnego z umową. Jako szkodę w szczególności można potraktować:
Ważne!
Konsument ma prawo także starać się o zwrot opłat związanych w wykonaniem ekspertyz czy badań (np. rzeczoznawców), które potwierdziły przyczynę i istnienie niezgodności towaru z umową, w szczególności w sytuacji, gdy sprzedawca nie uznał reklamacji bez takich badań.
Podstawa prawna: art. 471 Kodeksu cywilnego, art. 43d ust. 4 i 5 oraz art. 43e ust. 6 ustawy o prawach konsumenta
dla uściślenia:
ta reguła dotyczy reklamacji w których klient zaznaczył:
Oczekiwane rozwiązanie: wymiana
Oczekiwane rozwiązanie: naprawa
Reguła nie obowiązuje gdy kupijący dokonując reklamacji zaznaczył:
Oczekiwane rozwiązanie: zwrot pieniędzy
Tylko w sytuacji gdy klient zgłasza reklamację z oczekiwaniem zwrotu wpłaty, dostarcza reklamowany towar we własnym zakresie, jeśli sprzedawca potwierdzi zgłoszoną usterkę, nie ma mowy o wymianie, nawet jeśli towar został zakupiony 20 miesięcy temu, potwierdzenie usterki przez sprzedawcę = zwrot wpłaty bez wymiany, naprawy.