anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Odp.: czy ktoś ze sprzedających kiedykolwiek wygrał w dyskusji?

mitesek
#9 Pomysłodawca#

szanowna Pani Moderator. napiszę to drukowanymi literami nie po to, żeby krzyczeć, tylko żeby nic nie umknęło:

sprzedający nie mają pretensji do komentarzy kupujących (bo ludzie są różni) 

TYLKO DO ALLEGRO BO NIC NIE ROBI ABY POMÓC SPRZEDAJĄCYM!!!

i jeszcze raz dla pewności: NIC NIE ROBI!!!

 

przykład?

- sprzedany garnek za 1/20 ceny ponieważ ze zdjęć i z opisu wynika, że nie ma pokrywki.

- kupujący najpierw zaczyna awanturę w dyskusji zarzucając, że dostał niekompletny przedmiot.

- Allegro zachęca kilkukrotnie do polubownego rozwiązania sprawy. 

- kupujący zwraca przedmiot (oczywiście jako towar niezgodny z opisem) i  otrzymuję zwrot pieniędzy.

- Allegro nie oddaje prowizji, a ja dostaję negatywny komentarz z opisem, że garnek przyszedł bez pokrywki

- odwołanie od prowizji = odmowa (bo przecież podano powód)

- prośba o usunięcie komentarza = odmowa (bo przecież subiektywna opinia i nie narusza regulaminu)

- kupujący oznacza dyskusję jako nierozwiązaną i SS idzie w diabły

- rada od Allegro??? poprosić kupującego, żeby zakończył dyskusję i usunął komentarz.

i co debila mam prosić na kolanach??? czy może jako klient Allegro mógłbym wymagać odrobiny pomocy? 

Odpowiedz
Ładowanie...

Odp.: czy ktoś ze sprzedających kiedykolwiek wygrał w dyskusji?

amor_2004
#9 Pomysłodawca#

niestety tu sie też w 100% zgadzam, nigdy allegro nie pomogło w usunieciu komentarza i nie zareagowało w dyskusji na moja prosbę, ba powiem więcej ; JA NIE MAM PRAWA USUNĄĆ PRZEDMIOTU Z LICYTACJI, tylko na prosbe kupującego !!!!!!!!!Dochodzi do takiego absurdu, że wyprałam jedwabna bluzke, która mi zafarbowała ( widząc , że ktoś licytuje) i nie moge odwołac aukcji, po czym nie wyslę przedmiotu, allegro nie odda prowizji, a kupujacy może się zemścić za nieprofesjonalizm:(

Odpowiedz
Ładowanie...

Odp.: czy ktoś ze sprzedających kiedykolwiek wygrał w dyskusji?

amor_2004
#9 Pomysłodawca#

DODAM JESZCZE, ŻE KLIENT NIE MA OBOWIĄZKU CZYTANIA WARUNKÓW ZWROTÓW, CENNIKÓW, SPOSOBÓW DOSTAWY, ZASAD ALLEGRO, , KOMPLETNIE NIC. oBOWIĄZKI MA TYLKO SPRZEDAJĄCY, A KUPUJACY: PRAWA.:(

Odpowiedz
Ładowanie...

Odp.: czy ktoś ze sprzedających kiedykolwiek wygrał w dyskusji?

msniezek
Menedżer Społeczności
Menedżer Społeczności

@mitesek z naszego doświadczenia wynika, że każda taka sprawa ma drugie dno. Dlatego, oprócz opisywania swoich przykładów, warto dać na nie namiary, wtedy odpowiedzielibyśmy Ci (Wam), dlaczego Allegro postąpiło tak, a nie inaczej, a jeżeli popełniliśmy błąd, przyznalibyśmy to publicznie. Problem w tym, że - jak do tej pory - każdy taki opis (tu, na Gadane) okazywał się niekompletny, zabrakło w nim jakiegoś szczegółu, który stawiał taki przypadek w zupełnie innym świetle.

Sam jednostronny, subiektywny opis z pamięci niczego nie dowodzi.

   Maciej Śnieżek
   Menedżer Społeczności

   Tak jak roślina, społeczność potrzebuje pielęgnacji i troski, by rozkwitać.
   Dbajmy o nasze dobre relacje!
Odpowiedz
Ładowanie...

Odp.: czy ktoś ze sprzedających kiedykolwiek wygrał w dyskusji?

mitesek
#9 Pomysłodawca#

jednak Wam Moderatorzy nie zazdroszczę... wie Pan bardzo dobrze jakie praktyki ma Allegro i jak traktuje sprzedających ale na końcu i tak macie czelność napisać:

"Sam jednostronny, subiektywny opis z pamięci niczego nie dowodzi"

ja rozumiem to tak: setki postów od sprzedających, w których powtarzają się te same zarzuty ale dla Was "opis z pamięci niczego nie dowodzi"

 

smutne, bo nie dość, że traktujecie sprzedających niesprawiedliwie, to jeszcze próbujecie robić z nich **piiip**ów 😞

PS. gdyby chciał Pan jednak pochylić się nad problemem to proszę rzucić okiem na odwołania od braku zwrotów prowizji. dla ułatwienia podpowiem, że warto sprawdzać te, w których odwołanie jest rozpatrzone negatywnie ale w których odpisuje więcej niż jeden pracownik 

Odpowiedz
Ładowanie...

Odp.: czy ktoś ze sprzedających kiedykolwiek wygrał w dyskusji?

msniezek
Menedżer Społeczności
Menedżer Społeczności

@mitesek wystarczy data zamówienia i np. 3 pierwsze litery loginu kupującego. Na koncie, z którego piszesz, nie widzę żadnych sprzedanych garnków.

   Maciej Śnieżek
   Menedżer Społeczności

   Tak jak roślina, społeczność potrzebuje pielęgnacji i troski, by rozkwitać.
   Dbajmy o nasze dobre relacje!
Odpowiedz
Ładowanie...

Odp.: czy ktoś ze sprzedających kiedykolwiek wygrał w dyskusji?

mitesek
#9 Pomysłodawca#

ja nie piszę tego aby rozwiązywać konkretny problem i dlatego piszę z konta prywatnego, chodzi mi o zasadę lekceważącego traktowania Sprzedających, co - czasami - nosi nawet znamiona nieuczciwej konkurencji i nadaje się do zgłoszenia UOKIK.

 

 

Odpowiedz
Ładowanie...

Odp.: czy ktoś ze sprzedających kiedykolwiek wygrał w dyskusji?

msniezek
Menedżer Społeczności
Menedżer Społeczności

@mitesek OK,w takim razie zwracam Twoją uwagę, że Gadane jest miejscem, w którym rozwiązujemy konkretne problemy. Wpisy w rodzaju "Allegro działa niewłaściwie, niezgodnie z prawem, na szkodę sprzedawców, ale nie zamierzam tego udowadniać" nie są tu na miejscu.

   Maciej Śnieżek
   Menedżer Społeczności

   Tak jak roślina, społeczność potrzebuje pielęgnacji i troski, by rozkwitać.
   Dbajmy o nasze dobre relacje!
Odpowiedz
Ładowanie...

Odp.: czy ktoś ze sprzedających kiedykolwiek wygrał w dyskusji?

mitesek
#9 Pomysłodawca#

"Jeżeli chcesz po prostu porozmawiać z innymi osobami, które korzystają z Allegro - znajdziesz ich tu całkiem sporo!"

brzmi znajomo??? to dobrze, bo już myślałem, że to też nie na miejscu 😉

poza tym do tej pory myślałem, że od rozwiązywania konkretnych problemów są dyskusje, odwołania od decyzji allegro albo formularze zapytań

Odpowiedz
Ładowanie...

Odp.: czy ktoś ze sprzedających kiedykolwiek wygrał w dyskusji?

szejk-gmbh
#12 Orędownik#

@msniezek 

A mogę ja?

Sprzedałem przedmiot opisany jako USZKODZONY. Kupujący po jego otrzymaniu zaczął się strzępić, że dostał przedmiot USZKODZONY. Finał sprawy? On dostał monety o wartości ponad dwukrotnie większej niż zakupiony przedmiot a ja negatywa. Transakcja na tym koncie, we wrześniu 2020 (w ciągu roku sprzedałem tylko kilka rzeczy, znajdziesz bez problemu).

Odpowiedz
Ładowanie...

Odp.: czy ktoś ze sprzedających kiedykolwiek wygrał w dyskusji?

ZibiK30
#18 Luminarz#

@szejk-gmbh Serio? Bo to byłoby ciekawe.

Stan był jako uszkodzony czy może tylko w opisie tak napisałeś a stan używany ?

opis i zdjęcia były zgodne z wystawionym przedmiotem i jego faktycznym stanem?

Nie rozumiem jeśli na powyższe pytania odpowiedź brzmi TAK, i bardzo mnie to ciekawi jaka była argumentacja allegro w stosunku do negatywa bo rozumiem, że trwała jakaś dyskusja, ale oczywiście zwrotu nie było? No i za co kupujący otrzymał te monety.

Opinia na Allegro może być śmieszna ciekawa lub druzgocąca


Link do pomocy Allegro Kliknij i napisz

Odpowiedz
Ładowanie...

Odp.: czy ktoś ze sprzedających kiedykolwiek wygrał w dyskusji?

szejk-gmbh
#12 Orędownik#

@ZibiK30 

Widzisz, jedynym moim błędem było to, że w parametrach dałem używany zamiast uszkodzony. Nie mniej jednak opis wyraźnie mówił, że przedmiot sprzedaję jako uszkodzony z racji tego że nie mam możliwości go sprawdzić. Zaznaczyłem że nie udzielam gwarancji i nie przyjmuję zwrotów. A rękojmia z racji przepisów kc nie przysługuje ( tego nie było w opisie).

Opis był (moim zdaniem oczywiście) zgodny ze stanem faktycznym, zdjęcia także.

A teraz najciekawsze:

Kupujący twierdził, że opis wprowadził go w błąd bo on spodziewał się nowego uszkodzonego przedmiotu (sic!).

Ale jak zapytałem w którym miejscu opis sugeruje, że przedmiot jest nowy - nie potrafił wskazać.

Mimo iż w akcji zaznaczyłem że nie ma zwrotów zaproponowałem odesłanie przedmiotu i zwrot kasy, KUPUJĄCY ODMÓWIŁ. Później zmienił front i stwierdził, że może odesłać ale ja mam mu najpierw przelać kasę za przedmiot i za wysyłkę w obie strony!

Dyskusja toczyła się chyba ze dwa tygodnie, allegro ograniczało się do wklepywania "standardowych" formułek.

Za co kupujący dostał monety? Nie wiem, o to musiałbyś allegro zapytać. W sprawie negatywa nie interweniowałem bo uznałem, że skoro dostał monety to sprawa jest przegrana.

A to wszystko z powodu przedmiotu sprzedanego za mniej niż 5 zł 🙂

Odpowiedz
Ładowanie...

Odp.: czy ktoś ze sprzedających kiedykolwiek wygrał w dyskusji?

ZibiK30
#18 Luminarz#

@szejk-gmbh No niestety, ale w tym punkcie stanu popełniłeś błąd i to Cię pogrążyło.

Uszkodzony to taki który nie spełnia warunków przeznaczonego celu. Czyli po prostu nie działa i nadaje się tylko na części, do naprawy lub jako atrapa albo na złom. W Twoim wypadku karta która jest nie sprawna i nie działa

Używany zaś, to taki, który może posiadać znamiona różnych uszkodzeń, jednak nie wpływających na jego działanie względem przeznaczenia. Czyli może to być np używany mikser, który posiada uszkodzenia w postaci nieznacznie pękniętej obudowy lub porysowanej, ale w pełni działający zgodnie z jego przeznaczeniem. W Twoim wypadku mogłaby to być karta porysowana, uszczerbiona ale w pełni działająca.

Ja tak to interpretuję i uwierz że nie tylko ja, dlatego uszkodzonych przedmiotów się nie zwraca ze względu na to, ze są uszkodzone.

Opinia na Allegro może być śmieszna ciekawa lub druzgocąca


Link do pomocy Allegro Kliknij i napisz

Odpowiedz
Ładowanie...

Odp.: czy ktoś ze sprzedających kiedykolwiek wygrał w dyskusji?

szejk-gmbh
#12 Orędownik#

@ZibiK30 

Tak, to był mój błąd. Co do tego nie ma wątpliwości. Tyle że kupujący zwrócił na ten parametr uwagę dopiero pod koniec dyskusji. W tym przypadku wg mnie nic by to nie zmieniło w zachowaniu kupującego.

On po prostu coś sobie ubzdurał, a że poszło nie po jego myśli to postanowił maksymalnie uprzykrzyć mi życie 😐

Gdyby chciał się dogadać to by odesłał sprzęt tak jak o to prosiłem.

Odpowiedz
Ładowanie...

Odp.: czy ktoś ze sprzedających kiedykolwiek wygrał w dyskusji?

ZibiK30
#18 Luminarz#

@szejk-gmbh Niewątpliwie miałeś pecha, ważne aby się uczyć na błędach. Bo bez tych błędów też byśmy niewiele potrafili i wiedzieli.Wiem to po swoich błędach 😄 😉

Opinia na Allegro może być śmieszna ciekawa lub druzgocąca


Link do pomocy Allegro Kliknij i napisz

Odpowiedz
Ładowanie...

Odp.: czy ktoś ze sprzedających kiedykolwiek wygrał w dyskusji?

Firma_Karwil
#10 Popularyzator#

spokojnie.spadnie im sprzedaż o połowę,jak sprzedawcy odejdą do większego gracza,to zmienią podejście.

Odpowiedz
Ładowanie...

Odp.: czy ktoś ze sprzedających kiedykolwiek wygrał w dyskusji?

amor_2004
#9 Pomysłodawca#

no niestety tutaj też się nie zgodzę, taki przykład : Pani kupuje 5 rzeczy i bez słowa 3 odsyła. Pisze i pytam dlaczego zwrot, milczenie ani słowa. Paczka podrzucona oczywiście pod drzwi. Pisze znowu z prosbą o wyjasnienie, że zwrot tylko w przypadku reklamacji itp. Nic, zero. po miesiącu od razu z allegro groźba zablokowania konta, bo sprzedający zgłosił sprawę o zwrot w ramach gwarancji allegro i żadał wpłaty. Nikt nie stanął po mojej stronie i nie dostałam zwrotu prowizj, bo było po terminie .......... dodam jeszcze, że zwrot przesyłki był  po ponad 2 tygodniach od zgłoszenia.Zawsze allegro staje po stronie KUPUJĄCEGO!  jakie rozwiązanie problemu, jak zawsze tylko chodzi o zwrot pieniędzy, bo ustawa konsumencka i inne duperele, co ich obchodzą zasady allegro.

Odpowiedz
Ładowanie...

Odp.: czy ktoś ze sprzedających kiedykolwiek wygrał w dyskusji?

ModneObrazy_com
#9 Pomysłodawca#

 dlaczego sprzedający nie ma możliwości wyjaśniać? Mowa jest o wspólnym wyjściu z sytuacji...

Odpowiedz
Ładowanie...

Odp.: czy ktoś ze sprzedających kiedykolwiek wygrał w dyskusji?

szejk-gmbh
#12 Orędownik#

@_Likos_ 

cóż jak dla mnie to dyskusje nie są od wygrywania czy przegrywania lecz od dogadywania sie.

 

Noo, szczególnie jak Ci klient pisze że otwiera dyskusję "dla formalności" bo i tak wystawi nega.

Odpowiedz
Ładowanie...

Odp.: czy ktoś ze sprzedających kiedykolwiek wygrał w dyskusji?

ModneObrazy_com
#9 Pomysłodawca#

Kupujący rozpoczyna dyskusję dla formalności. Powód: „nie otrzymałem towaru po wpłacie”. Po co ma zapoznawać się z terminem wysyłki?
Termin na nadanie przesyłki jeszcze nie minął.
Nie powinna mieć w ogóle miejsca możliwość rozpoczęcia takiej dyskusji. A jeśli już ma (tak jest obecnie) to sprzedający powinien mieć możliwość kliknięcia (zamykam dyskusję jako bezpodstawną) i serwis dopuszczający do tak yntelygięntnej sytuacji powinien wyjaśnić sprawę.
Strona "zła" powinna mieć wyciągnięte konsekwencje.  Ale zła założenia jest tylko jedna strona - sprzedający nie może rozpocząć dyskusji z oszustem (nie mówię o delikatnych przypadkach).

Odpowiedz
Ładowanie...