Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Dzień dobry. Kilkanaście dni temu sprzedałem towar (elektroniczny układ) kupującemu, który miał go wykorzystać w maszynach używanych w działalności gospodarczej. Po jego powrocie z urlopu okazało się, że pomylił się w zakupie towaru (nieznaczna różnica końcówki w oznaczeniu towaru którą prawdopodobnie zlekceważył lecz drastycznie podnosi to cenę elementu z 500zł do ponad 2000zł). Nalega na zwrot pieniędzy i wysłał do mnie przesyłkę z towarem i formularzem zasłaniając się tym, że po zakupie otrzymał od allegro informację, że może zwrócić towar. Dzisiaj wysłałem maila z prośbą o wpłatę pieniędzy za zwrot przesyłki, lecz otrzymałem zwrotkę, że chcą zwrot pieniędzy za towar na konto podane w formularzu zwrotu. Odesłać towar na swój koszt? Czekać na pieniądze na zwrot towaru do klienta? Przyjąć zwrot? Zgodnie z prawem nie mam obowiązku przyjąć zwrotu przedmiotu kupionego na FV i mającego przeznaczenie do DG. Tylko co z towarem, który leży u mnie?
@R-X Jeśli to zakup na firmę inną niż jednoosobowa działalność, nie masz obowiązku przyjmowania zwrotu. Jeżeli to działalność jednoosobowa i zakup jest bezpośrednio związany z profilem tej działalności, także nie masz obowiązku przyjmowania zwrotu.
Mimo to aby uniknąć kłopotów warto przyjąć zwrot, o ile stan towaru nie budzi zastrzeżeń. Klient może otworzyć Dyskusję i zakończyć ją jako nierozwiązaną, może też wystawić negatywny komentarz.
Dziwna sprawa zachowywać się zgodnie z prawem i mieć z tego powodu kłopoty....
Kupujący zawsze ma rację 😉 i na allegro z nim nie wygrasz 😳
R-X - z tego co piszesz, to wynika, że miałeś kontakt z kupującym, gdzie stwierdził on, że jest mu potrzebny do maszyn, które wykorzystuje.
xyz96 - standardowo nie przeczytał ze zrozumieniem Twojego postu i odpowiada standardowo "gotowcem" typi Ctrl+C i Ctrl+V.
W opisywanej sytuacji nie masz obowiązku zwracać nic kupującemu. Jednak obowiązek to jedna rzecz, a dobre praktyki, to druga rzecz. To nie był przedmiot na zamówienie, masz go cały czas w ofercie. Kupujący go nie użył, miał inną końcówkę. W/g mnie to nic nie szkodzi na przeszkodzie, żeby przyjąć taki zwrot. Pomijam już fakt, że kupujący może narobić Ci "syfu" w dyskusjach i komentarzach - chociaż osobiście to ja nie ulegam presjom i szantażom nawet w takich przypadkach, stąd nieco negatywów. Natomiast jeśli chodzi o zwroty - osobiście przyjmuję nawet od różnych firm, nawet częściowe i ze śladami użycia (odpowiednio rekompensując straty - zużycie towaru, zwrot kasy bez kosztów wysyłki itp.), nawet po terminie. I nie miałem z tego powodu żadnych zastrzeżeń od firm.
xyz96 - standardowo nie przeczytał ze zrozumieniem Twojego postu i odpowiada standardowo "gotowcem" typi Ctrl+C i Ctrl+V.
Ty też przeczytałeś bez zrozumienia, bo odpowiedziałeś tak samo, tylko w bardziej rozwlekły sposób.
No ok, ale co w przypadku gdy mógł użyć produktu o innych parametrach w aplikacji gdzie wymagana jest większa moc układu scalonego? Mogło dojść do uszkodzenia przedmiotu sprzedaży. Nie mam możliwości sprawdzenia czy dany układ działa poprawnie, ponieważ trzeba w tym celu posiadać spore i drogie zaplecze techniczne.
f350cd31-e6da-11eb-8db6-2722d863acec
@R-X skonsultowałam sprawę z działem prawnym.
Prawo do odstapienia od umowy przysługuje:
1. Konsumentowi
2. Osobie fizycznej zawierającej umowę bezpośrednio związaną z jej działalnością gospodarczą, gdy z treści tej umowy wynika, że nie posiada ona dla tej osoby charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez nią działalności gospodarczej, udostępnionego na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej (art. 38a Ustawy o prawach konsumenta).
Więc w Twoim przypadku możesz odmówić przyjęcia zwrotu jeśli zakup miał dla kupującego charakter zawodowy. Jest to podstawa do odmowy zwrotu.
Jeśli zdecydujesz się przyjąć zwrot to odbywa się on standardowo (kupujący odsyła na swój koszt lub za darmo jeśli w ramach smarta) a Ty ma obowiązek w ciągu 14 dni od otrzymania odstąpienia zwrócić środki.
Co robić, gdy firma zgłasza zwrot, nie podając przyczyny i odsyła przedmiot mimo negatywnej decyzji zwrotowej, czy odebrać paczkę, czy raczej konsekwentnie nie odbierać? Co dzieje się z paczką nieodebraną przy zwrocie, powinna wrócić do zwracającego?
@czadowefanty podaj proszę numer zamowienia o którym piszesz.
13439717891- krzesła, kupujący przed zakupem zadawał dziwne pytania, czy będzie można krzesła rozłożyć na części pierwsze,odpowiedziałem, że są fabrycznie klejone, krzesła wysłałem w całości kupujący je odebrał, nie zgłaszał żadnych uszkodzeń podczas transportu, kupił jako firma, być może nie udało mu się ich rozczłonkować, odmówiłem zwrotu, ale on uparcie złożył drugi zwrot.
@czadowefanty rozumiem, że chodzi o zamówienie nr f61f39b0-e8f0-11ed-ad16-c38694827c79? Nie widzę aby był to zakup na fakturę, a kupująca ma konto zwykłe, w takiej sytuacji może odstąpić od umowy bez podania przyczyny.
Czy to zamówienie nr b644b850-cae2-11ed-b1fe-7bfc986b8bb8? A kupujący zgłosił zwrot poza Allegro?
Kupujący krokolmaciek mężczyzna, nie kobieta nr aukcji 12229888590, wedle życzenia wystawiłem f-rę na Jago firmę
@czadowefanty poproszę Cię jeszcze o cierpliwość, dla pewności konsultuję jeszcze sprawę z Działem prawnym, dam znać gdy otrzymam odpowiedź.
@czadowefanty wracam z informacją od Działu prawnego.
Firma kupującego to Jednoosobowa Działalność Gospodarcza, w ramach której zajmuje się nauczaniem języków obcych. W naszej ocenie kupujący ma prawo do odstąpienia od umowy bez podania przyczyny, bo w przypadku działalności polegającej na nauczaniu języków obcych raczej ciężko takiego kupującego zakwalifikować jako profesjonalistę w zakresie krzeseł czy innych mebli (nie zajmuje się on profesjonalnie tą dziedziną).
Znajdz po nip adres dzialalnosci a po nazwie firmy miejsce gdzie dzialalnosc prowadzi jak ci tam wyjdzie szkola jezykowa i email to napisz z nieznanego maila czy lekcje prowadzi grupowo i czy ma warunki ile osob moze obsluzyc dostaniesz laurke do odrzucenia zwrotu jako sluzacego do prowadzenia do dzialalnosci gospodarczej
@oryginalnetowary zajmujesz się stolarką czyli kupując hebel ,drewno do obróbki , lakier itp ... nie masz prawa zwrotu na zasadach konsumenckich bo jesteś profesjonalistą i przydatność produktu powinieneś określić na podstawie parametrów w ofercie ,ALE !!! kupując elementy pośrednio uczestniczące ww działalności np. oświetlenie ,komputer ,farbę do ścian bo trzeba odświeżyć masz prawo do zwrotu .