Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Cześć . czy zgodne z prawem jest jeśli obciążę klienta kosztami powrotu paczki ?
Klient kupił przedmiot , który kosztował 9,99 . wybrał paczkomat za 8,99 , ale paczki zapomniał odebrać i paczka do mnie wróciła . Inpost obciążył mnie powrotem paczki 8,99 więc klientowi należy się zwrot 1zł 😉
Czy takie praktyki to norma ? czy jest jakiś paragraf ,że trzeba klientowi oddać 9,99 za przedmiot ?
Ale nie w sytuacji, gdy odstąpi od umowy.
Niestety wysyłaliśmy takie informacje do kupujących w przypadku kiedy odmawiali przyjęcia pobrań i przesyłki do nas wracały. Większość z nich zareagowała agresywnie na informację o pokryciu przesyłek kurierskich w obie strony (ok 30zł.) i założyła spory, albo wystawiła negatywy, których ALLEGRO nie chce usunąć powołując się iż sytuacja była niejednoznaczna!
Kupujący w dniu 11.09. br (zakup 12.08.br) zażyczył sobie zwrot zapłaconej należności za NIEODEBRANĄ przez niego paczkę. Paczka poszła wedle życzenia: Inpost - na POP Inpost. Dlaczego nie odebrał - mętne wyjaśnienia. Paczka odleżała w tym punkcie i odesłano na paczkomat nadania. Kupujący NIE ZGŁOSIŁ odstąpienia, nie zgłosił reklamacji - nic nie zgłosił... Paczki nie odebrałem - poszła do magazynu niedoręczalnych Inpostu. Minął niemal miesiąc i...jak wyżej. Pytanie: 1. w jakim momencie zakupiony towar jest własnością kupującego. 2. Wybrał przewoźnika i jego punkt odbioru przesyłek - przesyłka jest w punkcie - kto jest właścicielem towaru na tym etapie? Nie odebrał - przesyłka wraca do punktu nadania - czyją jest własnością i kto może ją odebrać, w oparciu o co? Dla świętego spokoju zwróciłem "konsumentowi" wpłatę w całości, żadnych potrąceń, doliczeń i t.p. per saldo - strata. Wklepał minus za kontakt - uznał że jestem arogancki i nie znam się. Jednak pytania j/w pozostają,
@nantri_01 sprzedałeś jako firma? Jakiej wartości przedmiot? Dlaczego jednak postanowiłeś oddać pieniądze? Bez rezygnacji kupującego to nadal jest jego własność.
To nie jest odpowiedź na pytanie natury prawnej. Sprzedałem jako firma. Wartość z przesyłką 62,00zeta. Nie zrezygnował - gdzieś w magazynie Inpostu w nieodebranych leży. Dla mnie to żadna wartość a dla niego pewnie cały zgromadzony majątek. Oddałem dla świętego spokoju - niemożebny upierdliwiec(tacy też bywają).
@nantri_01 towar staje się własnością kupującego w chwili dokonania przez niego zakupu (opłacenia zamówienia).
Ustawa Dz. U. poz? Będę "znawcy" wklepywał w dyskusjach.
|
|||
Pozdrawiamy, Cd. zgłosiłem to co powyżej i mam odpowiedź - jakie s uwagi będziecie mieć
|
Wówczas możesz również potrącić za koszt wysyłki i zwrotu. Np. Zakup za 100zł. + przesyłka 9zł. Pobrałaś 109zł. i dodatkowe koszty zwrotu 8zł. To oddajesz 100-8zł. = 92zł.
@TATLOK Tak, pod warunkiem, że kupujący sam odeśle na własny koszt.
A wystarczyło by jednak pozostawić możliwość oceny kupujących - przynajmniej tych problematycznych obszarów, jak np nieodbieranie przesyłek.
Zwróć mu tyle, żebyś wyszedł na zero.
Bzdury piszesz paczka nieodebrana nie jest zwrotem. Prawo dotyczy zwrotu gdzie musisz oddać nawet za koszt wysyłki nie mylić z kosztem odesłania . W takim wypadku potrącasz wszystkie poniesione koszty kuriera i przygotowania paczki
bzdury