anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Czy obciążam klienta kosztami powrotu nieodebranej paczki?

MAMY ROZWIĄZANIE!
maximpreza
#11 Animator#

Cześć . czy zgodne z prawem jest jeśli obciążę klienta kosztami powrotu paczki ?

Klient kupił przedmiot , który kosztował 9,99 . wybrał paczkomat za 8,99 , ale paczki zapomniał odebrać i paczka do mnie wróciła . Inpost obciążył mnie powrotem paczki 8,99 więc klientowi należy się zwrot 1zł 😉

Czy takie praktyki to norma ? czy jest jakiś paragraf ,że trzeba klientowi oddać 9,99 za przedmiot ?

oznacz moderatorów
26 ODPOWIEDZI 26
WREDZIA-W1
#21 Demiurg#

@maximprezaMasz prawo potrącić koszty zwrotu paczki i oddajesz klientowi 1 zł.

Ula

Ula
oznacz moderatorów
pinsplash
#21 Demiurg#

@maximprezaJako rzekła @WREDZIA-W1 . Tylko nie zapomnij mu tego 1PLN oddać aby Cię nie ścigał potem 🙂

_______
BRÓSLI
oznacz moderatorów
maximpreza
#11 Animator#

Dziękuję 😉

oznacz moderatorów
TATLOK
#15 Entuzjasta#

Jeśli klient zmieści się w czasie przewidzianym na odstąpienie umowy i od umowy odstąpi np. poprzez Allegro to musisz mu zwrócić całość z kosztami przesyłki, nawet jeśli jej nie odebrał.

oznacz moderatorów
maximpreza
#11 Animator#

Czyli jak klient sobie przypomni ,że zapomniał odebrać paczki i odstąpi od umowy to ja płacę za towar i za wysyłkę tam i z powrotem ? 

oznacz moderatorów
xyz96
#21 Demiurg#

@maximprezaJeśli odstąpi od umowy to zwracasz mu 9.99 zł.

oznacz moderatorów
pinsplash
#21 Demiurg#

@TATLOKPrzy odstąpieniu Kupujący pokrywa koszty zwrotu...

_______
BRÓSLI
oznacz moderatorów
WREDZIA-W1
#21 Demiurg#

@TATLOK    Bóg Cię opuścił, że takie **piiip**oły wygadujesz?

Ula

Ula
oznacz moderatorów
TomBanknoter
#14 Krzewiciel#

@TATLOK  Bzdura. Dlaczego mam zwracać opłatę za usługę, która została prawidłowo wykonana

oznacz moderatorów
xyz96
#21 Demiurg#

@TomBanknoterJaką usługę? Przedmiotem sprzedaży była rzecz, nie usługa. Przy odstąpieniu od umowy zwraca się oprócz ceny rzeczy także koszt wysyłki. Usługę to wykonał przewoźnik, który zawarł umowę ze sprzedawcą.

oznacz moderatorów
maximpreza
#11 Animator#

Nie ma jakiegoś przepisu żeby chronić sprzedawców ? przecież to jawne [edycja] . Ktoś zapomniał odebrać paczki z paczkomatu , a ja mam mu zwrócić kasę za jego błąd ? Nie dość ,że muszę mu oddać kasę za sprzedany przedmiot to jeszcze muszę mu zwrócić kasę za wysyłkę , której nie raczył odebrać i jeszcze zapłacić za powrót paczki . Wydałem kasę za transport tam i z powrotem  , a interesu żadnego nie zrobiłem . Coś tu jest nie tak .

oznacz moderatorów
AS940
#7 Wielbiciel#

nie proszę pana potrąca mu pan koszt zwrotu a jezeli nie odebrał również inne koszty np pakowania , itd

oznacz moderatorów
WREDZIA-W1
#21 Demiurg#

@xyz96  A kto ma pokryć koszt zwrotu przesyłki?

Ula

Ula
oznacz moderatorów
xyz96
#21 Demiurg#

@WREDZIA-W1 Jak to kto? Kupujący. Zapłacił 9.99 + przesyłka 8.99. Jeśli odstąpił od umowy, to otrzymuje 9.99 zł zwrotu za przedmiot. Sprzedawca nie zwraca mu kosztu wysyłki, który powinien zwrócić przy odstąpieniu, ponieważ pokrył za kupującego koszt odesłania.

oznacz moderatorów
WREDZIA-W1
#21 Demiurg#

@xyz96A odstąpił, czy nie odebrał przesyłki? Tu nie ma mowy o odstąpieniu.

Ula

Ula
oznacz moderatorów
xyz96
#21 Demiurg#

@WREDZIA-W1Dlatego piszę "jeśli odstąpił". Nie wiem, czy odstąpił. Może powinno być "gdyby odstąpił". Mógł nie odebrać przesyłki i odstąpić.

oznacz moderatorów
TATLOK
#15 Entuzjasta#

Dlatego masz płacić, bo konsument jeśli tylko ma prawo do odstąpienia od umowy to należy mu się zwrot wszystkich poniesionych świadczeń. 

oznacz moderatorów
maximpreza
#11 Animator#

Zakładając , że klient jednak nie odstąpi od umowy ,a nieodebrana paczka do mnie wraca to śmiało mogę mu potrącić za podróż paczki z powrotem. czyli jak pisałem na początku:

Przedmiot 9,99 , inpost 8,99 , inpost powrót 8,99 . Klientowi zwracam 1 zł 

oznacz moderatorów
WREDZIA-W1
#21 Demiurg#

   radca prawny

Koszty nieodebranej przesyłki i zwrotu towaru powinien ponosić kupujący , pod warunkiem, że przesyłka została wysłana pod prawidłowy adres, ustalony w umowie, a kupujący nie odebrał jej z powodu niezachowania należytej staranności. Powyższe stanowisko ma oparcie w tym, że przy umowie sprzedaży jednym z podstawowych obowiązków kupującego jest odebranie rzeczy, która już po dojściu do porozumienia ze sprzedającym stanowi jego własność. Niewykonanie tego obowiązku powoduje, że kupujący znajduje się w zwłoce. Sprzedający w takiej sytuacji może domagać się odebrania rzeczy oraz naprawienia szkody wynikłej z nieodebrania rzeczy w terminie, na podstawie ogólnych przepisów kodeksu cywilnego dotyczących odpowiedzialności kontraktowej. Przy ustalaniu odszkodowania za szkodę powstałą w wyniku nieodebrania rzeczy, wchodzą w grę m. in. koszty nieodebranej przesyłki oraz koszty jej zwrotu, koszty magazynowania itd. Co więcej przepisy dotyczące umowy sprzedaży przyznają sprzedawcy dodatkowe uprawnienia w przypadku, gdy kupujący dopuszcza się zwłoki przy odbiorze. Zgodnie z art. 551 kodeksu cywilnego jeżeli kupujący dopuścił się zwłoki z odebraniem rzeczy sprzedanej, sprzedawca może oddać rzecz na przechowanie na koszt i niebezpieczeństwo kupującego . Sprzedawca może również sprzedać rzecz na rachunek kupującego , powinien jednak uprzednio wyznaczyć kupującemu dodatkowy termin do odebrania, chyba że wyznaczenie terminu nie jest możliwe albo że rzecz jest narażona na zepsucie, albo że z innych względów groziłaby szkoda. O dokonaniu sprzedaży sprzedawca obowiązany jest niezwłocznie zawiadomić kupującego. Podstawa prawna: Kodeks cywilny, ustawa z dnia 23 kwietnia 1964 r. Dz. U. z 1964 r. nr 16 poz. 93 ze zmianami. PR.
Ula

Ula
oznacz moderatorów