Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Witajcie
Proszę o pomoc w nurtującej mnie kwestii - Czy odsyłając towar w ramach reklamacji Klient może wysłać tylko wadliwy element czy musi wysyłać komplet?
Pytanie dotyczy zestawu - ORICO ALUMINOWA OBUDOWA USB 3.2 DYSK M.2 SATA SSD - obudowa + kabel + adapter - czy mogę wymagać odesłania całości w celu weryfikacji w procesie reklamacyjnym ?
Z góry dziękuję za informacje.
Pozdrawiam.Magda
Sami spróbujcie się dogadać.
@ZakupUdanyZawsze Wiesz ,że to Ty masz obowiązek odebrać reklamowany towar od klienta ?
Jeśli ma Ci to pomóc w weryfikacji przyczyny usterki to owszem masz prawo rządać odesłania całości , weź jednak pod uwagę to ,że towar będzie w rekach przewoźnika , może się z nim wiele wydarzyć
@mdrogeria Wiesz ,że to Ty masz obowiązek odebrać reklamowany towar od klienta ?
Dotyczy to towaru podlegającego naprawie lub wymianie. W przypadku żądania zwrotu pieniędzy (odstąpienia) kupujący musi odesłać towar na koszt sprzedającego (art. 43e ust. 6).
Kobita to Kobita , poprawiłem na duże ,,K,, proszę , przeczytaj jeśli potrafisz ze zrozumieniem to co napisał autor wątku ....jeśli potrafisz .
Wykaż się może tu -https://spolecznosc.allegro.pl/t5/zaawansowani-sprzedawcy/czy-odsyłając-towar-w-ramach-reklamacji-kl...
az1rael poprosił Cię o wsparcie tylko ,,jakimś .... hmmm..,, swędem unikasz konfrontacji w trudnych przypadkach .
@mdrogeria Wyobraź sobie, że nie sprawdzam co chwilę maila. Jak mam chwilę i ochotę, to odpowiadam. Wszędzie naraz pisać nie jestem w stanie.
@mdrogeria a to ci mogę wyjaśnić parę razy już pisałem że na prawo się składa litera i duch. Pani ma podejście do interpretacji literalnej czyli niezgodnej często z podstawowymi zasadami współżycia społecznego np równość wobec prawa jest uwzględniona w konstytucji więc zapisy odnośnie relacji uk i kc konsument vs sprzedawca nijak konstytucyjne być nie mogą bo jak się mają możliwości prawnej ochrony i interpretacji przepisów dla osoby z jgd vs właściciel kancelarii ale konsument mniej więcej tak jak kowalski konsument vs allegro. Więc ja bardzo ciekawy jestem jak interpretując prawo literalnie będzie bronić jawnego tego prawa pogwałcania lub wykazywać głupotę legislacyjną przepisów, których broni w innych przypadkach jak Częstochowy
@az1rael wybacz tej Pani , kobiety w przeciwieństwie do mężczyzn nie nabyły w drodze ewolucji zdolności pryzmatycznego myślenia .
.......se tera nagrabiłem 🙄
@mdrogeria Ło jejku, zamurowało mnie....
A cóż to takiego te pryzmatyczne myślenie ?
Może z pragmatycznym pomyliłeś, ale chyba z tym zgodzić się nie mogę, bo kobiety są chyba bardziej pragmatyczne niż faceci.
@br. nie pomyliłem , czyżbym miał przyjemność z przedstawicielem ładniejszej części rodzaju ludzkiego ?
@mdrogeria Dziękuję, mi się też wydaje że jestem raczej ładny, szkoda że niewiele osób to zauważa.
@az1rael Gdyby Szanowny Pan przeczytał cokolwiek na temat wykładni przepisów prawa, wiedziałby, że pierwszą regułą jest wykładnia literalna, a dopiero, gdy ta nie daje jednoznacznych wyników, stosuje się kolejne reguły interpretacji, m.in. wykładnię celowościową, odnoszącą się do legendarnego "ducha". Szanowny Pan ma problemy z rozumieniem języka tekstów prawnych (do których zresztą nie chce mu się zaglądać) i za każdym razem gdy coś jest wyłożone nie po Jego myśli, powołuje się na Ducha, któremu przypisuje swoje widzimisię. Niezależnie od kontekstu Duch zawsze podpowiada mu, że przepisy ustawy o prawach konsumenta mają przede wszystkim służyć ochronie praw przedsiębiorców.
Prawnikiem nie jestem. Mam kompetencje językoznawcze, co pomaga mi w interpretacji przepisów. Dla przyjemności czytam akty prawne, interpretacje doktrynalne, orzeczenia sądów. Jak mam wątpliwości, rozmawiam z prawnikami.
Panowie mają pretensje, że prostuję ich wypowiedzi, bardzo często wprowadzające użytkowników w błąd (a więc niezgodne z regulaminem forum). Próbują mnie obrażać na różne sposoby. Wytykają niedostatki intelektualne, powołują się na ułomność płci żeńskiej albo krótki staż na forum. @mdrogeria Przyznaję, nie potrafię myśleć pryzmatycznie. Nie wiem nawet, co to oznacza.
Nasze posty mówią same za siebie, więc może na tym zakończmy komentarze ad personam.
@-Sainkho- a szanowna Pani ma problem w zrozumieniu że akcje w stylu odsyłam 50x na reklamację odrzuconą z tego samego powodu 49 razy na koszt sprzedawcy albo nie odbieram 50 paczek zanim zostaną doręczone bo się rozmyśliłem i narażam sprzedawcę na koszty są robieniem z tego prawa pośmiewiska,a wręcz jego łamaniem ponad to ostatnio sama pani wkleiła opracowanie z ktorego wynikała watpliwóść czy ost omawiane przepisy kc na temat postępowan sądowych są zgodne z konstytucyjnym prawem do równego traktowania stron w sądzie. Literalne traktowanie prawa powoduje jego wypaczanie bez uwzględnienia innych przesłanek w tym że prawo powinno byc tak napisane by nie powodować i nie dopuszczać do jego wypaczania przez sprytnych januszy zakupowych
Idź się leczyć na nogi bo na głowę już za późno, twoje wpisy jak zawsze świadczą o dogłębnej potrzebie odosobnienia
@az1rael Do mnie masz pretensje, że obowiązują takie a nie inne przepisy? Na prawo podatkowe też tak utyskujesz? To dopiero jest złodziejstwo. Poskarż się ustawodawcy, że wdrożył przepisy unijne i uprzywilejował konsumentów. Wylewanie gorzkich żali tutaj powoduje tylko zaśmiecanie wątków.
Nie wiem nawet, czym spowodowany był Wasz wczorajszy najazd na mnie. Bo ośmieliłam się zwrócić uwagę, że przy odstąpieniu towar odsyła kupujący (a co w tym złego)? Tak jesteście zaślepieni, że nie widzicie, że potępiłam (po raz kolejny) bezprawne żądania kupującego, który nie chce odesłać towaru? Jak sprzedającym pomagam, to też źle?
Nie oczekuję odpowiedzi i sama nie będę już komentować takich zachowań.
@-Sainkho- nie to bylo do naszego forumowego podpuszczacza.
@ZakupUdanyZawsze Może wysłać co ustalicie, może nawet nie wysyłać, możesz rozpatrzyć reklamację na odległość.
@ZakupUdanyZawsze Jeśli wszystkie elementy były sprzedane w ramach jednej oferty, to kupujący powinien zwrócić cały zestaw. W przypadku wadliwego działania trzeba będzie sprawdzić wszystko. Nawet gdy kupujący zna się na rzeczy, to nie on decyduje o uznaniu reklamacji, Ty musisz zweryfikować niezgodność towaru z umową.
@-Sainkho- Zgadza się ale to sprzedający decyduje czego chce do reklamacji, do naprawy.
Ma zapakować do reklamacji to co sobie zażyczysz