Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Witajcie
Proszę o pomoc w nurtującej mnie kwestii - Czy odsyłając towar w ramach reklamacji Klient może wysłać tylko wadliwy element czy musi wysyłać komplet?
Pytanie dotyczy zestawu - ORICO ALUMINOWA OBUDOWA USB 3.2 DYSK M.2 SATA SSD - obudowa + kabel + adapter - czy mogę wymagać odesłania całości w celu weryfikacji w procesie reklamacyjnym ?
Z góry dziękuję za informacje.
Pozdrawiam.Magda
Niestety ,raczej trudno będzie mi dojść do porozumienia z Kupującym.
Klient zgłosił - po trzech miesiącach użytkowania, iż adapter „przestał działać” – faktem jest ,że wcześniej działał, co potwierdził. Poprosiłam o odesłanie towaru celem weryfikacji – zapewniłam, że w przypadku uznania reklamacji – ponoszę koszty dostawy. Klient zgodził się na odesłanie – ale samego adaptera ,jednak zaraz później rozmyślił się i odmówił odesłania towaru . Nie mogę wymienić mu kabla ani adaptera ponieważ nie posiadam już tego towaru . Klient chce zwrot gotówki – za adapter, który według jego wyliczeń to ponad 60 % kwoty którą zapłacił za cały zestaw. W dyskusji – moim zdaniem – wyraźnie napisałam , iż rozpatruję negatywnie jego reklamację .
Klient nie dawał za wygraną , pisze codziennie po kilka wiadomości- nie tylko w dyskusji ,ale także do pracowników . Myślałam że jeśli zwrócę – moim zdaniem adekwatną sumę za adapter – sytuacja wyklaruje się i zakończymy dyskusję – myliłam się . Klient uznał że suma jest zbyt niska.
Ponownie poprosiłam o zwrot towaru – ponownie zderzenie z murem.
Doradca twierdzi , że reklamacja została uznana i nakazuje mi pełny zwrot gotówki.
Chcę chociaż żeby Klient odesłał mi towar – wtedy zwrócę mu całość i zakończymy ten cyrk, ale niestety pracownicy stają po stronie kupującego a jego to tylko nakręca w przekonaniu ,że ma towar i jeszcze należy mu się zwrot z allegro protect.
Długo to wyszło, ale już przyzwyczaiłam się do codziennego pisania 😉
Dziękuję za wszelkie rady.
@ZakupUdanyZawsze nie dostanie i za towar od ciebie i z protecta 2 x tej kwoty, jeśli tak mu się wydaje to się srogo zawiedzie
@ZakupUdanyZawsze Dla ustalenia, czy kupujący mógłby odesłać tylko adapter, kluczowe jest, czy zestaw można traktować jako jeden towar, czy kilka towarów. Napisz, czy zestaw był w jednym opakowaniu producenta.
Gdyby kupujący nie chciał odesłać nawet samego adaptera, pozostaje obniżenie ceny. Czy ten model adaptera jest dostępny w sprzedaży jako osobny produkt? Faktycznie tak dużo kosztuje w porównaniu z ceną zestawu?
Doradca twierdzi , że reklamacja została uznana i nakazuje mi pełny zwrot gotówki.
Całej zapłaconej kwoty? A czy "doradca" zmusi kupującego do odesłania zestawu? Bo żeby dostać pełny zwrot, kupujący musiałby odstąpić od umowy i odesłać towar. Do tego zobowiązuje go ustawa. Jak to możliwe, że pracownik Allegro zmienia decyzję reklamacyjną sprzedawcy i zmusza go do bezpodstawnego wzbogacenia klienta? To jest bezprawie w czystej postaci. @N_Nitka28 @RaBarbar_ka @MiMary @w_kiwi @ko_alka @la_nika @ayo80 @nat_not @_HolaOla_
Witaj
Tak , całość jest kompletem - jedna aukcja - załączam zdjęcie produktu
Niestety nie potrafię znaleźć identycznego adaptera tej firmy .
Zastanawia mnie - doradca mi już nie odpisał - jak powinna formalnie wyglądać negatywna decyzja dotycząca reklamacji - czy muszę napisać WIELKIMI LITERAMI - REKLAMACJA ZOSTAŁA ROZPATRZONA NEGATYWNIE - a małymi literami już się nie liczy ? Czy jak ? Jest jakaś formułka ? Ja uważam, że wyraźnie napisałam, ale pracownik podważa moją decyzję .
I fabrycznie to było w jedym opakowaniu?
Napisz pracownikowi Allegro, że działanie zgodnie z jego zaleceniami prowadziłoby do bezpodstawnego wzbogacenia kupującego. Kupujący ma prawo domagać się zwrotu całej zapłaconej kwoty tylko w wypadku, gdy złoży oświadczenie o odstąpieniu od umowy i odeśle cały zestaw. Zgodnie z art. 43e ust. 6 ustawy o prawach konsumenta: "W razie odstąpienia od umowy konsument niezwłocznie zwraca towar przedsiębiorcy na jego koszt. Przedsiębiorca zwraca konsumentowi cenę niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania towaru lub dowodu jego odesłania".
Jeżeli kupujący nie wyraża zgody na zwrot towaru, może jedynie domagać się obniżenia ceny. Art. 43e ust. 2 mówi, że "Obniżona cena musi pozostawać w takiej proporcji do ceny wynikającej z umowy, w jakiej wartość towaru niezgodnego z umową pozostaje do wartości towaru zgodnego z umową".
Skoro niezgodny z umową jest tylko adapter, spróbuj znaleźć cenę takiego samego (lub maksymalnie zbliżonego) zestawu tylko bez adaptera. Na tej podstawie ustalisz kwotę obniżenia.
@ZakupUdanyZawsze @-Sainkho-
Zasadnicze pytanie, to, co odesłał klient, bo ta kieszeń nie jest produkowana w zestawach (kieszeń + akcesoria, to jeden produkt, a nie zestaw).
Jak klient odesłał samą kieszeń, to reklamuj ją u swojego dostawcy. Brak kabla nie powinien być przeszkodą, bo jest to element wymienny. Oczywiście najpierw sprawdź u siebie (to będzie działać z każdym kablem USB-C). Jak działa, to produkt jest sprawny i niech sobie kupujący sprawi nowy kabel (jest to element eksploatacyjny).
Ewentualnie klient może zgłosić usterkę do producenta. Oni zazwyczaj wymieniają bez konieczności odsyłanie (tak jest dużo taniej).
@pecela Klient niczego nie odesłał i odesłać nie chce. Problem dotyczy podobno tylko adaptera. A pracownik Allegro każe uznać reklamację i zwrócić całą kwotę.
@ZakupUdanyZawsze taką przejściowkę widziałem kiedyś w action. To co zaznaczyłeś na zdjęciu w mediaexpert za 10zl
@ZakupUdanyZawsze To chyba żart jakiś...
Ten "adapter" to zwykła głupia przejściówka z wtyku USB-C na wtyk USB-A. Nie jest wazne jakiej to jest firmy, to zwykłe połaczenie drut do druta i nic więcej. Jest do kupienia w każdym sklepie elektro i na Allegro też, kosztuje grosze, na ogół taniej niż koszt wysyłki.
https://allegro.pl/listing?string=adapter%20usb%20c%20usb%20a
To mi sie kojarzy z analogią gdy klient zgłasza reklamację roweru czy innego sprzętu bo mu pompka do tego zakupu nie pasuje. A jak czytam to tacy tutaj też bywają.
Uzupełnienie: jezeli to ma pracować z dyskiem M2 no to faktycznie powinien być adapter w wersji USB3 czyli troche lepszej jakości Ale one są kompatybilne, współpracują ze sobą.
Myślałam dokładnie tak samo ... - czy to jakiś żart ? , i w tej kwestii też - Ten "adapter" to zwykła głupia przejściówka - ale cóż ludzie potrafią zaskakiwać i tylko moja klawiatura wie, ile nerwów kosztuje mnie ten "Klient "
Dzięki ogromne za odpowiedzi , przywracacie wiarę w ... allegro (? ) - nie , w ludzi 😉
Pozwolę sobie jeszcze na mały komentarz. Dyski M2 to stosunkowo nowe rozwiązanie są to dyski stałe z zapisem w pamięci elektronicznej, nie na talerzu jak dawniej. Są szybkie.
Podobnie gniazdo USB C jest raczej nowym rozwiązaniem najczęściej stosowane w smartfonach, możliwe że w nowych komputerach też ale w starszych nie.
Jeżeli kupujący podłączy dysk M2 (w tej konfiguracji) do smartfona to smartfon prawdopodobnie dysk zobaczy i odczyta. Więc sprzęt jest OK
Jeżeli kupujący podłączy dysk do komputera nie najnowszego to musi skorzystać z "adaptera" na wtyk USB A.
Ale wcale nie jest powiedziane czy komputer obsługuje wersję USB 3.2 i czy komputer rozpozna dysk M2. Klient więc widzi winowajcę, nie jest winien stary komputer lecz to wina adaptera. A adapter to głupia przejściówka, tam się nie ma co zepsuć, adapter niewiele pomoże jeśli komputer nie potrafi rozpoznać dysku.
Życzę pomyślnego zakończenia sporu.