Czy rękojmia jest zasadna w tym przypadku? Jak to rozstrzygnąć?

- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
Dzień dobry:)
@RaBarbar_ka@MiMary@w_kiwi@ko_alka@la_nika@ayo80@nat_not@_HolaOla_
Klientka zakupiła około poł roku temu plecak. Twierdzi, że użytkowała go kilka tygodni i założyła dyskusję z powodu wady ukrytej. Posiadam zdjęcia sprzedanego egzemplarza- widać, że zakupiła go bez żadnych wad-nit jest cały. W mailu twierdziła, że wada powstała podczas użytkowania, ale w dyskusji zmieniła zupełnie ton narracji twierdząc, że wada była ukryta, a ja uchylam się od odpowiedzialności...Ja nie mam możliwości udowodnić czy po tak długim czasie użytkowania wystąpiło uszkodzenie mechaniczne, czy obciążyła plecak podczas użytkowania itd. Mogę zaproponować naprawę, ale nie mogę zwrócić całej kwoty 269 zł tak jak oczekuje. Klientka zareklamowała też frędzle, które według niej zostały źle zaprojektowane... 😉 Niestety wiem, że allegro staje zazwyczaj po stronie klienta w dyskusji, a powinno odbywać się to rzetelnie, według norm prawnych i dowodów. Poniżej mail:
Dzień dobry.
30 stycznia kupiłam u Pani torebkę-plecak Desigual.
Zaczęłam ją nosić zaledwie kilka tygodni temu, niestety to wystarczyło, żeby popsuła się, i to dwukrotnie:
- frędzle z ramiączka plecaka notorycznie wchodzą w zamek błyskawiczny, co powoduje że urywają się lub wysuwają z tkaniny, a ramiączko jest bez frędzli
- popsuł się element mocujący tę śliczną drewnianą rączkę, wypadł nit z mocowania
Tym samym chciałam zareklamować torbę i poprosić najchętniej o zwrot pieniędzy.
Bardzo żałuję, że tak się dzieje, bo plecak jest śliczny, ale widać ktoś nie pomyślał w projekcie o szczegółach.
Będę wdzięczna za szybki odzew.
Pozdrawiam..."
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
Istotny jest tu czas dla ciebie, masz 14dni na podjęcie decyzji- owszem możesz naprawić nie musisz zwracać kasy, każ jej odesłać i naprawisz, napisz że przyjmujesz reklamację i każ jej odesłać plecak, nie otrzymasz go to odrzuć reklamcja z tego powodu, 14dni- pamiętaj.

- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
Dziękuję za odpowiedź:) Tak, pamiętam o tych 14 dniach. Proszę podpowiedz jak można wykonać taką naprawę? Czy mogę się podjąć tego sama i skleić jakoś ten nit czy zlecić to jakiemuś "specjaliście", aby posiadać dowód zapłaty za usługę naprawy itd?
Czy klient ma obowiązek dostarczyć wszystkie elementy zepsutej części? Po prostu wypadł jeden metalowy element mocujący rączkę do uchwytu, a klientka zgłosiła w dyskusji, że chce zwrotu pieniędzy. Czy ja mogę się tym nie sugerować i zaproponować jedynie naprawę?
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
Musi być dobrze naprawione, My nie widzimy jak to wygląda, odeśle to zobaczysz, możesz nawet po odesłaniu nie uznać reklamacji- np: uszkodzenie mechaniczne. Najpierw trzeba to obejrzeć.

- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
Hej, będę wdzięczna za podpowiedz co zrobić skoro poprosiłam klientkę, aby odesłała towar do mnie wraz ze wszystkimi częściami, a ona napisała, że nie posiada części, gdyż zgubiły się gdzieś na ulicy i chętnie przyjmie plecak, ale naprawiony ORYGINALNYMI CZĘŚCIAMI. Problem w tym, że te plecaki są już niedostępne i czy jeśli uznam reklamację, to mogę próbować użyć jakichś dorabianych elementów? Co jeśli naprawa nie będzie możliwa? Zwrot pieniędzy nie wchodzi w grę, gdyż używała plecak pół roku....
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
@od_stop_do_glow najpierw to niech go odeśle albo ty podeślij list przewozowy i jak będziesz miała towar w rękach podrzuć zdjęcia podpowiemy co z czego od czego się zepsuło i doradzimy ci co odpisać w dyskusji tylko terminu pilnuj jak diabeł święconej wody 14dni od 1 zgłoszenia ze się popsuło

- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
Wielkie dzięki!
Chyba będę mieć duży problem, gdyż Pani "krzyczy" na mnie w dyskusji, że przedłużam oraz, że oczekuje naprawy TYLKO oryginalną częścią- po prostu odpadł nit od klamry torebki i ona oczekuje, abym kupiła taki sam plecak gdzieś (400 zł) i zamontowała jej oryginalną klamrę/sprzączkę. Napisała, że jeśli nie to oczekuje wymiany towaru lub zwrotu całości 269 zł. Poużywała plecak nowiutki, bez wad przez pół roku. Mam oryginalne zdjęcia, że nity były całe...Pisała, że używa od kilka tygodni i sam się rozpadł na ulicy bez "użytkowania" tej wiszącej rączki... Reklamowała także frędzle, że niefortunnie zaprojektowane...Bez komentarza:(
Proszę napisz jeszcze tylko czy od momentu otrzymania plecaka mam 14 dni na decyzję i ewentualną naprawę czy te 14 dni już się liczy od momentu założenia dyskusji/informacji mailowej?
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
@od_stop_do_glow 14 dni kalendarzowych od momentu złożenia reklamacji - liczy się to od północy dnia następującego po dniu w którym została złożona reklamacja.
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
@od_stop_do_glow odpisz w dyskusji że zgodnie z ustawą konsumencką o sposobie rozpatrzenia 1 reklamacji decyduje tylko i wyłącznie sprzedawca i jeśli naprawa zostanie wykonana to zgodnie ze sztuką przez firmę zewnętrzną posiadającą odpowiednie kompetencje do tego wraz z oceną powodu i rozległości usterki, a na razie oczekujesz odesłania towaru na reklamację zgodnie z zapisami ustawy konsumenckiej masz do tego pełne prawo by dokonać ekspertyzy reklamacyjnej. Niedostarczenie tego towaru do ekspertyzy w czasie przewidzianym terminem ustawowym spowoduje odrzucenie roszczenia reklamacyjnego z powodu braku możliwości zapoznania się z rodzajem / rozległością wady. ps nit nie musi być oryginalny naprawa ma przywrócić funkcjonalność towaru i nie być wykonana chałupniczo na kolanie tylko estetycznie czyli jak uprzesz się naprawiać to oddajesz do gwaranta oczywiście nie zrealizuje tego do 14 dni więc reklamację musisz zaakceptować i gwarant albo wymieni ci w ramach gwarancji albo naprawi ewentualnie gdyby uparł się że to wada mechaniczna spowodowana nieprawidłowym użytkowaniem i nie podlega gwarancji to zawsze może naprawić odpłatnie o ile to się opłaci wtedy masz 1 fakturę od gwaranta za naprawę i adres gwaranta w instrukcji / karcie gwarancyjnej jako podkładkę że naprawy dokonał gwarant producenta i skoro on zadecydował użyć takich a nie innych części do dokonania naprawy zgodnie ze sztuką to dla ciebie ta naprawa wykonana jest prawidłowo odsyłasz plecak i tyle.

- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
Cześć 🙂 Klientka odesłała plecak i okazało się, że element, który jej odpadł i go zgubiła, to po prostu ŚRUBKA- widocznie podczas użytkowania się poluzowała i odkręciła od metalowego uchwytu. Ona stanowczo utrzymywała, że to nit przymocowany na stałe i ukryta wada fabryczna, a przecież gołym okiem widać, że to śrubka. Odkręcałam ją z drugiej rączki i trzeba było długo kręcić, by śrubkę odkręcić.
Żądała zwrotu pieniędzy, cytowała paragrafy, następnie żądała wymiany na nowy ( te modele już są niedostępne). W końcu, gdy zaproponowałam ewentualną naprawę, to oznajmiła, że przyjmie plecak tylko z oryginalną częścią (której nie wysłała twierdząc, że zgubiła). Zastanawiam się czy nie próbowała czegoś ugrać- plecak wysłała brudny, przyniszczony, a twierdzi, że użytkowała tylko kilka tygodni (zakupiła 6 miesięcy temu).
Zakupiłam na innym portalu taki sam używany, aby mieć te części i zastanawiam się czy lepiej dla mnie, abym jej uznała tą reklamację i po prostu wkręciła tą śrubkę? Coś czuje, że kobieta nie odpuści- jest bardzo "nerwowa"... Pozdrawiam i dziękuję za wszelkie porady:)

- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
Właśnie ta śrubka odpadła w drugim uchwycie. Mam zdjecia spezedanego towaru, gdyż zawsze robię zdjęcia autentyczne i nie ma tam oznak, aby którąś ze śrubek choćby wystawała...
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
A czym się przejmujesz uszkodzenia mechaniczne spowodowane niewłaściwym użytkowaniem np rozcięcia pęknięcia w wyniku zapakowania za dużego ciężaru można odrzucić
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
@od_stop_do_glow tak klient ma obowiązek wydać ci cały reklamowany produkt. Ty wysyłasz tylko etykietę nadawczą i pilnujesz terminu i odebrania towaru nie ma towaru do ekspertyzy to odrzucasz reklamację. Jak będziesz miał towar to ocenisz czy uszkodzila mechanicznie czy to zmęczenie materiału. O decyzji reklamacyjnej decydujesz ty możesz naprawic lub wymienić ewentualnie kasę oddać ale o sposobie rozpatrzenia 1 reklamacji decydujesz tylko ty. Allegro nie może ingerować w twoją decyzję reklamacyjną a minęło już tak dużo czasu że nega nie zarobisz a protect wypłacą z własnych jeśli terminowo odrzucisz i umotywujesz chyba że jest zasadna wtedy np naprawiasz ps nie musisz naprawić w tym terminie 14dni wystarczy że poinformujesz że naprawisz i potem normalnym trybem naprawiasz

- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
@od_stop_do_glow kupująca oczywiście ma prawo złożyć reklamację, a Ty musisz ja rozpatrzyć - uznać lub odrzucić (w takim przypadku należy odpowiednio uargumentować decyzję).
W przypadku pierwszej reklamacji możesz zaproponować naprawę lub wymianę produktu.
Moderatorka
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
@od_stop_do_glow nie ma już rękojmi, odpowiadasz za towar do 2 lat, poproś o odesłanie, sprawdź co się stało, może zahaczyła i wyrwała ? wtedy odrzucisz reklamację, pamiętaj że masz 14 dni na odpowiedź od zgłoszenie, jak nie odeśle lub będziesz naprawiał powyżej 14 dni to też odpisz zanim minie 14 dni co się dzieje z reklamacją.
Jak się rozleciał a nie masz jak wymienić czy naprawić, musisz oddać kasę nie ma tu znaczenia że używała 😞
Przy pierwszej reklamacji możesz wymienić - naprawić i to Ty decydujesz 🙂
Κώστας

- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
Dziękuję! A jakie konsekwencję mogę ponieść gdybym nie uznała reklamacji i porządnie to uzasadniła? Od razu uprzedzam, że klientka od samego początku liczyła na zwrot pełnej kwoty i bardzo "krzyczy" i już drugi raz w ciągu doby wzywa allegro o pomoc w dyskusji twierdząc, że należy się jej zwrot pieniędzy lub wymiana towaru na nowy....Widać, że ta naprawa ją nie satysfakcjonuje i nie wiem czy przypadkiem specjalnie nie zataiła, że nie posiada elementu i zaznaczyła, że przyjmie plecak tylko z oryginalnym elementem, co w sprzączce nie ma aż tak dużego znaczenia chyba...
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
@od_stop_do_glow w najgorszym przypadku allegro odda jej z protect na twój koszt ale nie zdarzyło się jeśli sprzedawca odrzucił w terminie z uzasadnieniem. Ty odsyłasz naprawione i nic cię nie obchodzi możesz z serwisu producenta bezpośrednio do niej to wysłać odbierze zrobi dym ty napiszesz że serwis naprawił zgodnie ze sztuką a dla allegro liczy się to że reklamacja rozpatrzona o czasie nie dostanie protecta bo roszczenie reklamacyjne zaspokojono, a negatywa nie wystawi bo minął ile rok no sorry jaka szkoda że allegro jeszcze nie wpadło na pomysł szantażowania negatywem przez kupującego do pozytywnego rozpatrywania reklamacji przez cały okres reklamacyjny. Oczywiście jest rzecznik praw konsumenta może się wybrać ale wątpię byś ty mając potwierdzenie o naprawie przez gwaranta przegrała w sądzie skoro producent wybiera serwis gwarancyjny to ten serwis ma zgodnie ze sztuką naprawiać jego towary

- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
Ehh...dzięki, ale problem w tym, że żaden serwis nie wchodzi w grę, jeśli sprzedaje się outlety kupione w hurtowniach. Kupiła nowiutki plecak bez wad w niskiej cenie w stosunku do cen katalogowych oczywiście. Ja nie mam włączonej gwarancji, nie mam nawet żadnego dojścia do serwisu gwarancyjnego marki Desigual. Zapewne allegro może nie uznać naprawy wykonanej gdzieś w małym lokalnym serwisie...
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
@od_stop_do_glow allegro ma w zadzie ma być naprawione / wymienione /zwrot kasy albo odrzucona reklamacja a ty to sprzedajesz jako mała firma czy jako prywatny?

- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
Bardzo dziękuję Tobie oraz pozostałym za pomoc i wskazówki 🙂 Sprzedaje jako mała firma jednoosobowa, staram się jak mogę i od kilku lat ani jednego negatywa i ani jednej reklamacji, ale kiedyś musi być ten pierwszy raz...;)
Pozdrawiam:)
- « POPRZEDNIA
-
- 1
- 2
- NASTĘPNA »