Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Od pewnego czasu obserwuję jednego sprzedającego, który notorycznie obraża swoich klientów w odpowiedziach na negatywne komentarze. Wyzywa od **piiip**ów, ukraińskich brudasów, podaje ich pełne dane osobowe. Wiele razy zgłaszałam to przez formularz kontaktowy. Kończy się na tym, że odpowiedzi sprzedawcy są usuwane, ale zaraz pojawiają się kolejne.
Drogie allegro, czy oprócz "ubolewamy, jest nam przykro" potraficie skutecznie przeciwdziałać łamaniu waszego własnego regulaminu? Dysponuję numerami zgłoszeń oraz zrzutami ekranu.
Poniżej najnowsza odpowiedź użytkownika xiaomi_pl :
"UWAGA NA TEGO SPRZEDAJĄCEGO - Opaskę M4 kupiłem 16 grudnia i do dzisiaj jej nie dostałem (8.02). Pomyliłem paczkomaty i zgłosiłem sprzedawcy prośbę o przekierowanie paczki. Kontakt z kupującym skandaliczny, chamski, brak jakiejkolwiek pomocy. Ostatecznie stanęło na tym że nic się nie da zrobić i paczka może wróci do nadawcy. Teraz nie mam ani pieniędzy ani opaski Mi Band4. "
"Uważać to należy na Ciebie. Wysłano towar 2 razy- za drugim razem na zmieniony paczkomat ponosząc dodatkowe koszty: 655200056920819113796552, 655200999020819117873300. Żadnej z przesyłek nie odebrano. Takie zachowanie pokazuje z kim mamy do czynienia- z id..tą, co nawet zamówić w internecie nie umie. Robienie z poważnej firmy o szus naraziło Cię na postępowanie sądowe. komentarze niech czytają i widzą, z kim mamy do czynienia na co dzień...internet nie weryfikuje psychiki użytkowników, a szkoda "
@myslenie-szkodzi Ja już się tu niczemu nie dziwię. Wyszedł chłopina z siebie.Mnie też niewiele brakowało, by dosadnie nazwać klientkę. Kupiła, dostała i pisze mi, że zwraca, bo nie wiedziała, że licytuje taki mały, a chciała duży. Trzy razy (!) miałam podane wymiary. Rozumiesz? Trzy razy! W tytule aukcji, w parametrach i w opisie, a ona nie wiedziała. 33 złote (koszt wysyłki +wyróżnienie) jestem w plecy, bo babsko czytać nie potrafi. I jak taką nazwać?
@myslenie-szkodzi Przekazałam Twoje zgłoszenie do odpowiedniego zespołu, który zajmie sie tą sprawą. Mam nadzieję, że tym razem nasze działania w sposób pozytywny wpłyną na sprzedającego i podobne sytuacje nie będą się już zdarzały.
Ja tutaj nie widzę czegoś negatywnego. Jeśli jest tak jak sprzedawca napisał to wybacz..
Możę sprzedawca powinien jeszcze podziekować za negatywa i życzyć miłego dnia ?
@ROSAPOL @WREDZIA-W1 nie wnikam w zasadność negatywa, szczegóły transakcji zna ten sprzedający oraz jego klient.
Chodzi mi o to, że ten konkretny człowiek non stop wyzywa ludzi, mam zrzuty ekranu wpisów, w których pisze "**piiip**a", "buc", "oszust", "wyłudzacz", "bydlę", podaje pełne imię, nazwisko i dokładny adres niezadowolonych klientów, pozwala sobie na uwagi w stylu "nie polecamy Karyny".
To, że ten konkretny sprzedający jest zwyczajnym chamem bez kultury to jedno, ale dziwi mnie, że Allegro jawnie pozwala na coś takiego.
@ROSAPOL
Nie chodzi o dziękowanie za negatywny komentarz tylko o zwykłą kulturę. Klienci są różni sprzedający też ale trzeba umieć się zachować.
@myslenie-szkodzi Nie pozwalamy na takie zachowania. Zarówno w tym przypadku, jak i przy innych zgłoszeniach, podejmujemy działania dyscyplinujące.
@myslenie-szkodzi Jeżeli jest tak, jak pisze, to rzeczywiście przegina. Zgłoś, nie kupuj u takiego, zapomnij. Nie psuj se nerwów.
"Możę sprzedawca powinien jeszcze podziekować za negatywa i życzyć miłego dnia ?"
Sprzedawca, zgodnie z regulaminem, powinien w odpowiedzi zamieścić opinię o przebiegu transakcji i realizacji umowy, a nie dziękować za negatywa czy pozytywa, a tym bardziej nie powinien zastraszać sądami, obrażać, wyzywać i kpić z psychiki kupującego. Odpowiedzi do komentarzy podlegają tym samym zasadom co komentarze.
Serio? Kupujący wg allegro może pisać sobie co chce subiektywnie a sprzedawca ma pisać obiektywnie?
To właśnie Kupujący ma obowiązek w komentarzu przestrzegać zasad prawa, w szczególności art 212 i216 Kodeksu Karnego czyli pisać zgodnie z prawdą, bez obrażania uogólniania i itp
Sprzedawca nie jest winny temu, że Kupujący nie zna regulaminu oferty, nie umie lub nie chce mu się czytać oferty, regulaminów lub podaje fikcyjny adres wysyłki Sprzedawca nie jest też lekarzem psychiatrą, psychologiem i itp - oczekuje normalnego, rzeczowego i konkretnego Kupującego działającego zgodnie z przepisami
Zacytowany Sprzedający xiaomi_pl ma 36tysięcy komentarzy - biorąc pod uwagę, że obecnie prawie nikt ich nie wystawia - zdajecie sobie Państwo sprawę ile on wysyła dziennie przesyłek? Ilu dziwnych Kupujących mu się trafia w ciągu miesiąca?
@RED ty tak serio? Bo z tego co piszesz wynika, że im większy wolumen sprzedaży, tym większe przyzwolenie na chamstwo i łamanie prawa ze strony sprzedającego.
Są firmy, które mają kilkadziesiąt tysięcy (jeśli nie setki tysięcy) zamówień miesięcznie i obsługę klienta na bardzo wysokim poziomie.
W firmie w której pracuję robimy skromne kilkanaście tysięcy zamówień miesięcznie, a nie znajdziesz ani jednej odpowiedzi na negatyw w tym stylu co zacytowany wyżej. Pośmiejemy się z niemądrych klientów, ktoś pójdzie na papierosa, czyj zanonimizowany mail trafi na naszą wewnętrzną tablicę wstydu - ale po chwili trzeba odpowiedzieć na kolejny telefon, na kolejną wiadomość i po prostu być miłym. Jest mnóstwo sposobów by sobie poradzić z emocjami po kontakcie z klientem, serio 🙂
Mam dla was kolejną porcję wspaniałości 🤣 Wszystkie jednego użytkownika 🙂
1.
"Towar niezgodny z opisem,lusterko miało być nowe( tak zostało wystawione ) ,przyszło poklejone, porysowane, używane po naprawie i demontażu, źle naprawione ! Za dużo mniejszą cenę mogłem kupić używane lusterko po demontażu "
"NOWY TO TOBIE BY SIE SPRZYDAŁ ROZUM "
"The steering wheel was okay. But the keys were a disaster! On the verge of falling off. The seller does not unsubscribe to email. I sent the package back and I didn't get my money back, it's been more than 14 days since the seller received the package back!"
"baranie kierownica była w porzadku a klucze to ja ci nie sprzedawałem"
"Lampa na aukcji była wystawiona jako nowa. Przyszła brudna i porysowana. Dodatkowo zbiera się w niej woda..."
"mogles podjechac to by ci ktos zamontował dobrze i by ci nie zbierała woda osle""
4.
"Witam,lampa przyszła uszkodzona,mimo że w opisie widniało stan nowy,kontakt ze sprzedającym słaby,lampa przyszła w pudle które było mokre w środku.Nie polecam."
"MY WYSŁALISMY NIE USZKODZONOM I NIE BYŁA MOKRA KURJER PEWNIE CI USZKODZIŁ I JESZCZE OLAŁ SWINIA JEDNA "
"wogule towar nie przyslany"
"ofermo ja ci za darmo miałem wysłac jak nie zapłaciłes to nie ma nic"
"Kategorycznie nie polecam! Zwykle prymitywne zdzierstwo! Koszt wysyłki jak za cześć wysyłana na palecie! Towar przyszedł uwalony ptasimi odchodami, których nie można było domyć!"
"CYMBALE POCO KUPOWAŁES JAK CIE NIE STAC NA WYSYŁKE CHYBA BYŁO WIDAC ILE WYSYŁKA PTASIE ODCHODY TO TY MASZ W GŁOWIE KOZI BOBKU"
"cymbale obudowa została sprzedana na miejscu dlatego ci nie wysłałem zostałes o tym powiadomiony krety nie "
"Na zwrot pieniędzy czekałem ponad 2 tygodnie, po 15 telefonie łaskawie przelali mi pieniądzeobsluga klienta do bani"
"Towar proszę wysyłać bez pobrania, pieniądze zwracamy w ciągu 14 dn naucz sie czytac cymbale "
@myslenie-szkodzi Spadłam z krzesła 😂 🤣 😂 🤣.
Generalnie to ów sprzedawca powinien wylecieć z Allegro na zbity pysk, bo odstrasza kupujących.
@WREDZIA-W1 mam jeszcze inne przykłady, równie udane 😉
@myslenie-szkodzi Dawaj je tu 🙂
@myslenie-szkodzi Nie akceptujemy takich wypowiedzi i odpowiedzi Sprzedających, dlatego działamy już w tej sprawie.
Nie akceptujecie takich wypowiedzi. To ja tu wspomnę, jak wyglądało to nieakceptowanie w praktyce, w przypadku tego użytkownika; https://allegro.pl/uzytkownik/gocha-77?bmatch=cl-dict55-uni-1-2-1106
Od 26 stycznia 2020 roku, wyjątkowo chamskie w treści i zawierające loginy kupujących odpowiedzi do komentarzy tego sprzedawcy były zgłaszane wielokrotnie. Dwa razy zdarzyło się, że pracownik po przyjęciu zgłoszenia nic nie zrobił, a po moim odwołaniu przepraszał i usuwał naruszające zasady odpowiedzi. Teraz, po prawie roku zgłoszeń, sprzedawca podobno wreszcie otrzymał ostrzeżenie. Wreszcie. Usuwanie wcześniej z niechęcią przez Allegro pojedynczych odpowiedzi nie sprawiało na nim żadnego wrażenia, nadal pluł na kupujących. Tak to nie akceptujecie – to droga przez mękę. Najważniejsze jest, że płaci faktury. Dodam jeszcze, że jeden z pracowników próbował mnie zbyć po zgłoszeniu i odmówił podjęcia działań, ponieważ niezgodna z zasadami odpowiedź do komentarza nie dotyczyła mnie, tylko innej osoby i rzekomo tylko ta osoba może to zgłosić. Też się z tego wycofał, ale znowu po odwołaniu.
Jedna z odpowiedzi do komentarza;
Odpowiedź z dnia 08 maj 2020
"Pojęczeć w trakcie onanizowanie może gdy zadzwonisz na 0700 a nie do sklepu medycznego "
I jeszcze jedna;
Odpowiedź z dnia 02 maj 2020
"Ostrzegam wszystkich sprzedawców przed babskiem o nicku xxxxxxx. Wysłaliśmy jej dwa razy paczkę InPost xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx InPost xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx i żadnej z nich nie odebrała. Dodawać babsztyla do czarnych list "
Jest tego znacznie więcej.
@xyz96 Nie znam tej sprawy, a bez numerów Twoich zgłoszeń albo korespondencji nie jestem w stanie się do niej odnieść. Jednak zarówno w przypadku komentarzy jak i odpowiedzi od Sprzedających usuwamy określenia, które w SJP są określone jako wulgarne, obraźliwe, pogardliwe lub są wyzwiskami (także anglojęzycznymi). Dlatego zawsze w takim i podobnych przypadkach podstawą do usunięcia jest wyłącznie weryfikacja wskazanego słowa w SJP.
Z drugiej strony zwróć proszę uwagę, że pojawiły się w tym wątku głosy Kupujących, którzy nie chcą, aby takie odpowiedzi na negatywne komentarze były przez nas usuwane. Pisząc i odpowiadając w taki sposób Sprzedający sam prezentuje swoje podejście do Kupującego i wystawia sobie odpowiednią "laurkę", a co za tym idzie również wizytówkę całej swojej działalności.
Nie odkręcisz tego. Oczywiście mam numer tej kompromitującej Allegro korespondencji.
Skoro pojawiają się głosy, aby nie usuwać naruszających zasady odpowiedzi do komentarz, to ich nie usuwajcie 🙂 Zmieńcie zasady, zadziała to też na Waszą korzyść, ponieważ kupujący będą wiedzieć, że mogą być opluci za wystawiony negatyw, dlatego wielu z nich powstrzyma się przed ostrzeganiem innych przed problemami transakcyjnymi 🙂